• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

אורלן- עולם ושיטה

אורלן היא ארץ שעברה הרבה. הרבה מלחמות, הרבה מאבקים, הרבה בלגן. היא חלק מהאימפריה המערבית, אימפרייה חזקה ויוצאת דופן, כי בד"כ ששומעים על אימפריות, מדמיינים שליט אכזר. או שליט רחום. כאן, אין שליט. שלטון העם שולט. אבל זה םחות קשור אז נחזור לנושא העיקרי שלנו.
אורלן הייתה קיימת מאז הכאוס. כשהאלים נוצרו, גם אורלן נוצרה. אף אחד לא גר בה, חוץ מדרקונים, ומפלצות אחרות. ואז גום, אל המוות החיים והאמונה, בסדר הזה, יצר את היצורים החיים. כל אל העניק מעט מכוחו וחוכמתו לגזעים הללו. כל אל לפי מה שהוא מייצג. כל חמשת האלים נתנו משהו, ובחרו גזע מועדף. היה ריב גדול על האלפים, ובסופו, הם פשוט הבינו על מה הם רבים, ונהיו הפטרונים של כולם, ולא רק של גע אחד. 100 שנות שלווה. ואז משהו חייב להשתבש. קוסם אחד, אדם ושמו גארד, ביצע טקס אסור, שהיה אמור להעניק לו כוח, אבל בפועל הרג אותו. אחיו, גובן, קוסם גם הוא, ניסה להחזיר אותו לחיים, אך בטעות, באמת שבטעות, הוא הפך את גארד לליץ'.
זועם ושוצף הוא קם מקברו, הרג את אחיו, הרס את כפרו, ויצא לדרום הארץ. הוא הקים גבולות קסומים, ניגש לשדה קרב ישן, והחיה את המתים. הם הפכו לצבאו, צבא של אבירי מוות וזומבים ושלדים. צבא מטיל אימת מוות בכל אשר יצעד. הוא הקים את טירתו השחורה בהרים, והקים מצודות משמר רבות לצבאו ולארצו.
חוץ מכמה קרבות לא חשובים בין צבא המוות לבני האדם, בעיקר על שטחים, הכל היה בסדר לשנים הבאות. ואז, כמו שאמרתי, משהו חייב להשתבש. אלים חדשים הגיעו לאורלן, הרבה מאוד אלים. טוב, לא כל כך הרבה אלים. 9. 3 מהם נעלמו מיד כשהופיעו, אף אחד לא יודע מה קרה להם. האחרים הלכו לבני האדם, ונכנסו לחייהם. בני האדם נטשו את אליהם האמיתיים, המקוריים, ובחרו את האלים החדשים, הצעירים יותר והחלשים יותר. ביחס לאלים.
האלפים פחות אהבו את זה. הם יצרו את להב האלים, נשק ששואב את כוחם של האלים, ומשמיד אותם, ויצאו למלחמה. למרות הסיכויים הקלושים, המלחמה הסתיימה בתיקו. האלים החדשים, שנפלטו מעולמות אחרים, גנבו את להב האלים וניפצו אותו. חתיכותיו התפזרו ברחבי הארץ, ואפילו הגיעו לטנתיס, ארץ המתים, ארצו של הליץ'. ואז, קוסם אדיר, פלסוורת' שמו, מצא את הלהב, ובגלל שהוא כל כך חכם, לא יצא למלחמה, אלא הקים בעזרתו ארץ חדשה, באזור הקר והמושלג ביותר, הוא הקים בארץ הזו מצודות ומבצרים, טירות ומעוזים, ועוד שמות נוספים לאותו דבר. הוא הקים במרכז הארץ את האקדמיה שלו, טירת הידע והקסם. ואז הוא נעלם, כי תמיד דברים צריכים להשתבש. עד כאן היסטוריה. עכשיו נעבור לפרטים יותר טכניים:
העולם הזה מבוסס על טכנולוגיה נורא פשוטה ופרימיטיבית. איו מכוניות, אין רכבות, אין רכבים מונעים בקסם, יש סוסים, מרכבות, והרבה הליכה ברגל.
הדמויות צריכות לפעול כל פעם שמשהו מתחיל להשתבש. בעקרון כתבתי 3 הרפתקות אבל אני מריץ אחת מהן אז אני מעדיף (לפחות כרגע) לא לפרסם אותן. כי יהיו ספוילרים. בעקרון, בכל הרפתקה האיומים משתנים. פעם זה הליץ', פעם אחרת זה האלים, כל פעם משהו אחר. בנוגע לרפואה: רפואה בקסם, וכמו כל דבר שנעשה בקסם, זה מושלם. בכל עיר או יישוב אחר, יש סוג של מרפאה, שיש בתוכה מרפאים ומרפאות, שדואגים לכל מי שבא אליהם. חוץ מזה יש שיקויי ריפוי, קסמי ריפוי וברכות.
זה עולם של טוב ורע, עם כמה איומים מרכזיים, כמו הליץ' והאלים, והמון איומים קטנים.

שיטה:
שיטה מבוססת ק20, עם קוביות נזק משתנות. זה פשוט- נמוך זה רע, גבוה זה טוב, 1 זה כשלון קריטי, 20- הצלחה קריטית.
יש נק"פ, יש דרג"ש, יש רמות. בכל רמה החיים עולים ב-7, ודרג"ש עולה רק בקניות.
כאן, באורלן, אין בדיוק מקצועות. אתה יכול לבחור תחום התמחות, קוסם, כהן ולוחם, ואתה מקבל יכולות או מהדם (קוסם) או מהאל/ה שבחרת (כהן), או מאימונים (לוחם). זו שיטה פרטית, מבוססת על מו"ד, אבל בלי כל הבלגן של מלא מקצועות שונים ומלא פרטים למלא. תוך 10 דקות מקסימום אפשר להרכיב דף דמות גם אם זו הפעם הראשונה ששמעתם על השיטה הזאת.
זהו בסך הכל. זו השיטה, זה העולם, ואני סיימתי לכתוב.
אשמח לשמוע הערות ושאלות בנוגע ל...כל דבר שכתבתי.


הערה- ניסיתי לצרף מפה של העולם, לא עבד משום מה.
 
עריכה אחרונה:
עולם מקורי ונחמד, השיטה מזכירה ואנור אבל פשוטה עוד יותר. הניסוח טיפה הפריע לי בכמה מקומות (פיסוק, משלב), אבל זה בסדר. הערות לתוכן:

1) יותר מדי היסטוריה, מעט מדי אקטואליה. לא דיברת בכלל על האימפריה המערבית, הכוחות בעולם, המצב הנוכחי וכו׳, אבל יש פסקאות שלמות על ההיסטוריה ועל מלחמות האלים ש... טוב, לא כל כך רלוונטיות למשחק.

2) אם כבר הזכרת את האלים, תפרט עליהם. מי הם? על מה הם שולטים? (אני יודע שיש פירוט בעץ ההרשמה, אבל לא כל מי שחקרא את זה קרא גם את העץ). איך סוגדים להם, אם בכלל?

3) מה הטכנולוגיה בעולם? רמת הקסם? המדע או הטכנומאגיה? הרפואה?

זהו בינתיים, אולי יעלו לי עוד כמה אחר כך. שלא תבין לא נכון, העולם נחמד ויש לו פוטנציאל, רק חבל שאתה מפתח את הדברים הפחות חשובים.
 
נראה נחמד, אשמח לקצת שמות(של האקדמיה, של ארץ הידע והקסם, ושל שאר הארצות והיבשות). אז, מה לגבי גיאוגרפיה? יש מפות? ואילו שפות מדוברות באורלן? מהי רמת הקסם, הטכנולוגיה המדע והרפואה? האם יש מישורי קיום אחרים מחוץ לאורלן? ואיך היחסים בין הגזעים השונים?

בסך הכל, עם קצת יותר מיקוד יכול להיות אחלה עולם. בהצלחה!

lonewolf אמר/ה:
אתה מקבל יכולות או מהדם (קוסם) [...]
כאילו, כמו סורסרר במה' 5? בהתחלה חשבתי שזה כמו האשף...
 
השאלות של הח'אן היו לגמרי במקום ומצטרף לשבחיו, ההיסטוריה של העולם באמת נחמדה.
עוד שאלה: למה תיד משהו חייב להשתבש? אשמח לפירוט על הסיבות בגללן הדברים קרו כפי שקרו, יותר מאשר "משהו חייב להשתבש"
לגבי השיטה:
אז גם הנק"פ והדרג"ש בוטלו? זה הפך לחופשיטה באופן רשמי?
 
אני לא בטוח למה להתייחס כאן. יש כל מיני פרטים מעניינים שהייתי שמח לשמוע עליהם עוד, אבל אני מרגיש כאילו דילגת על צעד. מה הדמויות עושות במשחק? ובשיטה, מה השחקנים עושים?

העולם: יש לך סיפור לעולם, אבל לא ברור לי מה יהיה הסיפור של הדמויות. האם זה עולם של רעים וטובים, או גוונים של אפור? הד"שים אמורים לחפש את להב האלים\פלסוורת' או להרוג את גראד\האלים הישנים\האלים החדשים? האם יש איום מרכזי, כמה איומים מרכזיים, או שזה ארגז חול גדול? יש פואנטה כלשהי, או שהרעיון הוא למצוא פואנטה בעולם מבלבל וחסר הגיון?
באמת שהדבר שהכי סיקרן אותי הוא ה"משהו חייב להשתבש". גורם לי לחשוב על משהו שהורס הכל, שבכל פעם שהדמויות יצליחו לבנות משהו הכל יתפרק כי "משהו חייב להשתבש" והן יצטרכו להתחיל מההתחלה - וזה יעטוף את המשחק בקרום עדין של יאוש וחוסר תוחלת. אין לי מושג אם לזה התכוונת, אבל זה משהו שיכול לתת לאורלן את הייחוד שלה.

השיטה: לפני שאתה מדבר על מקצועות\חוסר מקצועות ויכולות והתמחויות, איזו מין שיטה זו בכלל? ק20? מבוססת הצלחות? היא ממוקדת אתגר? איך ניסיון עובד? ואיך היא מתחברת לעולם ומעצימה את חוויית המשחק בו?
 
שאלות לדוגמא על החוקים של השיטה:
lonewolf אמר/ה:
שיטה מבוססת ק20,
מובן
lonewolf אמר/ה:
עם קוביות נזק משתנות.
מה פירוש? תפרט לי. כמה נזק עושה כל נשק וכל לחש?
lonewolf אמר/ה:
זה פשוט- נמוך זה רע, גבוה זה טוב,
זה לפי ד"קים ותוספים, או שאני צריך להשיג 15 ומעלה כדי להצליח?
lonewolf אמר/ה:
1 זה כשלון קריטי, 20- הצלחה קריטית.
מה המשמעות של כישלון קריטי ושל הצלחה קריטית, מעבר לכישלון רגיל ולהצחלה רגילה?
lonewolf אמר/ה:
יש נק"פ, יש דרג"ש, יש רמות.
איך הם נקבעים? איך עולים רמות?
lonewolf אמר/ה:
בכל רמה החיים עולים ב-7,
מובן, למרות שאשאל שוב עם כמה חיים מתחילים.
lonewolf אמר/ה:
ודרג"ש עולה רק בקניות.
אני הולך לסופר כדי לקנות דרג"ש?או ליתר דיוק, מה זה "קניות" בשיטה שלך?
lonewolf אמר/ה:
כאן, באורלן, אין בדיוק מקצועות. אתה יכול לבחור תחום התמחות, קוסם, כהן ולוחם,
כנראה מדובר על תחום התמחות רחב יחסית - לוחם יכלול גם ברברי סייר ונוכל, כהן יכלול גם דרואיד, וקוסם יכלול מכשף, אשף וטרובדור. נכון?
lonewolf אמר/ה:
אתה מקבל יכולות או מהדם (קוסם) או מהאל/ה שבחרת (כהן), או מאימונים (לוחם).
חייבים יכולות מהדם, אם אתה קוסם? אי אפשר מלימודים? אילו יכולות מקבלים? אשמח לקבל רשימה מסודרת שלהן.

lonewolf אמר/ה:
זו שיטה פרטית, מבוססת על מו"ד, אבל בלי כל הבלגן של מלא מקצועות שונים ומלא פרטים למלא. תוך 10 דקות מקסימום אפשר להרכיב דף דמות גם אם זו הפעם הראשונה ששמעתם על השיטה הזאת.
זה כבר לא בדיוק חוקים, אבל זה נכון לגמרי. כרגע אין לי שום פרטים למלא. יקח לי בדיוק 30 שניות להכין בשיטה דף דמות, אני אדגים:
שם דמות: מרק
מקצוע: לוחם
רמה: 1
נק"פ התחלתי: ?
דרג"ש: ?
יכולות: ?
 
זה ספר החוקים לשחקן. או לפחות גרסה ראשונית שלו.
גזעים- הגזע ממש לא משנה. הוא לא נותן יכולות מיוחדות, אבל משפיע על גודל הנשק המקסימלי והמינימלי שאתה יכול לסחוב. למשל, ננס לא יסחוב גרזן אדיר, ואורק לא יסחוב סכין קטנה. מבחנה פיזית אי אפשר.
גזעים אפשריים:
אלפים- אלף יער, אלף רם, אלף מים, אלף אפל.
חצי אלפים- בן אדם בשילוב עם אלפים. מהאפשרויות שלמעלה.
בני אדם- עירוניים, ברברים, נוודים.
ננסים- ננסי אבן, ננסים.
גמדים- גמדי הרים, גמדי גבעות, גמדי מערות.
הערות כלליות לגבי כל ההתמחויות: כל שחקן צריך לבחור נשק מהרשימה הבאה: פגיון (1ק4) חרב קצרה (1ק6) אגופנים (2ק4) מטה עץ (1ק6).
כלי נגינה- לאוטה, לירה, נבל, ציתר יוקלילי.
התמחויות:
קוסם:
חיים: 7, שריון:11.
הרבה נזק, וקסם. יש 4 סוגי קסם:
הרס:
קוסם הרס מתחבר ליצר ההרס שבתוכו ונותן לו פרצה. בכל מקום שהם עוברים, תהיו בטוחים שמשהו נהרס.
קסמים:
20 אבני רונות הרס- נזק 2ק6 אזורי.
מטח הרס- נזק 3ק6 אזורי
חור שחור- משיכה, 3ק8 התנגדות. (דומה מבחינת השיטה ללחש sleep מהד'5)
דמיון:
קרה לכם פעם שדמיינתם משהו? הקסם גורם לזה לקרות. אתם לא מוגבלים בכלום, השמיים הם הגבול.
קסמים:
דמיון- כל העלאת רמה היכולות הזאת משתפרת, ואתם יכולים לשחרר יותר כוח.
יסודות
קוסם יסודות מתחבר לעולם סביבו. הוא מרגיש אותו בכל חושיו ויכול להשפיע עליו. בנוסף, בוחר יסוד שהוא לא צריך להטיל קובייה בשביל לשלוט בו.
קסמים:
יסודות- אש, אדמה, קרח, אוויר, חשמל- 1ק6 למטרה אחת, 2ק6 לאזורי.
חפצי קסם:
מכין חפצ"קים הוא קוסם יותר מורכב. הוא יכול ליצור שיקויים, פצצות ועוד.
יכולות:
פסלוני כוח- פסלים קטנים בצורת חיות (תבחרו אתם איזה חיות) שזורקים אותם, והם הופכים לחיות בגודל מלא, ותוקפים לבחירתכם.
תליון כוח- נותן יתרון לקובייה (מגלגל פעמיים ובוחר את הטובה) 5 פעמים ביום.
שיקויים- יכול להרכיב שלושה שיקויים ביום מהשיקויים הבאים: שיקוי שינוי צורה, ריפוי, טלקינזיס, כבילה ושיקוי מתפוצץ. יש לכם מרכיבים לשלושה שיקויים מכל סוג. כשיגמרו, תצטרכו לקנות עוד.
כהן
חיים: 7 שריון:11
דבר ראשון, יש המון אלים. אי אפשר להכין טבלה, אבל הנה האלים והיכולות:
פריי: אל הטבע: ריפוי (2ק3+8), קריאה לעזרה (1ק10 משתנה להחלטת השה"ם)
ת'ור: אל המלחמה: לחימה (+2), קרן קרב (1ק10 משתנה להלחטת השה"ם. זה בעצם עושה פעולה כלשהי שעוזרת לכהן.)
מנרוד: אב האלים: איום, שכנוע.
אודין: אל החוכמה: ניתוח מצב, איסוף מידע, נקודת חולשה (שואל את השה"ם ושה"ם עונה לו.)
סיטוניוס: אלת הממדים: שיגור (טלפורטציה), פורטל.
יאנג: אל הפשע: כייסות, לחימה בשתי ידיים (+2)
אומבר: אל הקסם והעוצמה: קסם דמיון חלש, קסם יסודות חלש.
ביאורן: אל הטבע והחיות: הסוואה, קריאה לעזרה (1ק10 משתנה להחלטת השה"ם).
זארן: אלת המחשבה והזכרון: קסם אשליה, מחיקת זכרון חלש.
סבן: אל הזמן: עצירת זמן (ל-1ק10 שניות), הרצה לאחור (1ק8 שניות), חזיונות לעתיד הקרוב.
גום: אל המוות, החיים והאמונה: הנפשה (בחפץ דומם קטן), תפילה (יתרון לקובייה, הפעלה לפני הפעולה).
לוחם
חיים:10, שריון:14
בדרך כלל הייתי מסכם לוחם ב-נשק ולהרביץ. כאן זה לא נכון.
לוחם בוחר נשק שהוא מתמחה בו, ועליו הוא מקבל פלוסים. הטבלה בניוה מ 3טורים ו8 עמודות. כל פעם שהשה"ם אומר לכם, תסמנו עוד וי. ככה ש ב4 ויים, תקבלו תוסף 2 לנשק הזה, ב 7 תקבלו תוסף 3, ב10 תקבלו תוסף 4 וכו' עד דרגה 24 (תוסף 8).
ונעבור לנשקים:
רשימה 1- נשקים קטנים: חרב קצרה (1ק6), קשת קצרה (1ק6), 2 סכינים (2ק4), פגיון (1ק4), מוט עץ (1ק6).
רשימה 2- נשקים בינוניים: חרב בינונית (1ק8) יכולות: שיסוע (3 אנשים, 3/יום), קשת ארוכה (1ק8) יכולות: ירי מהיר (3 חיצים 3/יום), גרזן קרב (1ק10)יכולות: הסתערות (+3 להתקפה ולנזק) 3/יום, נבל (4ק10 אזורי) יכולות: פיצוח נשק, 3/יום
רשימה 3- נשקים גדולים: פטיש מלחמה אדיר (1ק12) יכולות: מכה משולשת (1,2,3 אנשים, 1ק12 בכל מכה, 3/יום), חנית ארוכה (1ק10) יכולות: המצביא (מכנס את כולם סביבו ויוצר חומת מגינים מסביב, נותן 3 תורות חופשיים 3/יום), כוכב שחר (1ק12) יכולות: סיבוב נשק (נזק משסף, הורג בפגיעה, דרגת קושי 15 3/יום)
אשמח לשמוע הערות.
 
lonewolf אמר/ה:
מבחנה פיזית אי אפשר.
לא נכון, זה אפשרי.

כבר שלחתי את שאר השאלות שלי בעץ השני מעכשיו אשתדל לשלוח אותן כאן כדי לא להעמיס על העצים.

בעיקרון, הספר הזה די לא מפורט, ומבולבל קצת - כבר בשתי הגרסאות שיש כאן ובעץ ההרשמה יש שינויים בטקסט, והספקת לערוך חוקים. רואים שהשקעת זמן ומאמץ בשיטה, אבל לדעתי היא עוד לא בשלה לפתוח בה משחק כרגע, אולי אחרי שתשב עליה עוד כמה זמן - אפילו לא נגענו בחוקים של קרב - סדר יוזמה, פעולות בתור, מצבים וכיוצא באלה, וגם לא בחוקי הכלכלה במשחק - מחירי מוצרים לדוגמא, וכבר יש כאן בלגן גדול והשיטה לא ממש מאוזנת. ממליץ לך לשבת עליה עוד כמה זמן לפני שתפתח בה משחק.

עריכה: שכחתי להגיד, בפינה השמאלית העליונה של ההודעה שלך יש כפתור בצורת עיפרון - אם תלחץ עליו הוא יאפשר לך לערוך את ההודעה, כדי שלא תצטרך לשלוח שתי הודעות ברצף. בהצלחה ביצירת השיטה!
 
עם כל הכבוד שאני רוכש לעובדה שעבדת (אני מניח) קשה מאוד על השיטה, היא פשוט מרגישה כמו ואנור אבל פחות טובה.
הלוחם מרגיש כמו דמות אנימה שיורה חזיזי ברק מהגרזן שלו- והוא ללא ספק המקצוע הכי עוצמתי מבין השלושה. הכוהן ברמה מאוד נמוכה ביחס ללוחם, ולא תיארת את החיות הניתנות/ לא ניתנות לאילוף. ואני חושב שאתה לקחת את רעיון הנטייה- רעיון שנחשב לאחד הגרועים ביותר שמו"ד עשתה שפשוט מכריח דמויות להתנהג בתבנית קבועה ולא משתנה כי "ככה הדמות שלהן הייתה עושה"- והפכת אותו למקובע אפילו יותר כי הילדים המכאניים מכריחים נטייה ספציפית.
אני מצטער אם מה שאמרתי היה קצת אגרסיבי, אבל השיטה שלך צריכה עוד הרבה פיתוח לפני שתהיה מאוזנת
 
אוקיי. אני מאוד מצטער על הבוטות, אבל הסל''ש הזה... מביך.

תיאור הנטיות נשמע... כאילו לא הבנת איך הנטיות האלו עובדות, או שבאורלן זה שונה. סדר זה לא ''טוב לב ועדין'', זה חוק, סדר, משמעת, ציות, נאמנות, כבוד. זה יכול להיות טוב (אמרנו אבירים?) ויכול להיות רע (גרמניה ויפן במלחמת העולם השנייה). אלא אם המונחים באורלן עובדים בצורה מוזרה.

שריון - אני לא יודע איך זה עובד, אבל נשמע מוזר שללוחם ולמכשף יש אותו השריון. כלומר, הלוחם הממוצע קשוח וחסון יותר, ויש לו מיגון מעבר לגלימות סגולות יפות.

לחשים - כדאי שתסביר לפי מה עובדת החלוקה הזו בין לחשי כוח ומוח ומה היא מייצגת.

גזעים - אלו רק הגזעים השחיקים בעולם שלך, כן? כדאי שתוסיף קצת פלאף מעבר לחצי שורה של קלישאת פנטזיה. כל דבר. אורח חיים, מקום מגורים, אופי הגזע (מה הופך עלפים לעלפים, גמדים לגמדים? אחותי גבוהה, בלונדינית ויפה והיא לא עלפית).

הפסקה של טבלת ההתמחות ב''לוחם'' טיפה מבולבלת. הבנתי אותה, אבל כדאי לך לעבוד על הניסוח.

מקצועות - בנוגע ללוחם, נשמע לי מוזר שהוא יוצר חומת מגנים קסומה. זה לוחם, לא מכשף.
כמו כן, על החרב הממזרית, לזרוק את החרב שלך זה רעיון ממש, ממש גרוע.
פטיש אדיר - מה עושה גל ההדף? לא כתבת כלום מעבר לד''ק.
גרזן אדיר - שוב, חזיזי קסם הם פשוט לא משהו של לוחם. ונניח, השיפורים הקסומים באים רק בדרגות הבאות, לא?

קוסם - למה דווקא אבני החן האלו? ועדיף לכתוב אודם ולא רובי. למה פנינה, שוהם, טורקיז, לא יעבדו?
שיקוי מתפוצץ - אם הקוסם מתחיל עם אשלגן ומים (לא זכור לי שיש להם ריאקציה כזו - וכן, כימיה, כי אם אתה מערב מונחים כמו אשלגן צפה שיערבו כימיה) - למה שלא פשוט יתחיל עם שיקויים וזהו?
יסודות - תיאור נחמד, ח''ח. הבעיה, מעבר לזה אין כלום בסעיף.
טלקינזיס - להזיז סלעים? זה ממש חזק. אבל בסדר, מה שהיה לי מוזר זה שברמה 10 אתה מכשף עליון.

כוהן - טוב, נראה שכשאתה חושב על דת אתה מדמיין אסלאם קיצוני. כל הכוהנים הם ג'יהאדיסטים פנאטים? מה זה אמור להביע? ולמה אי אפשר לשחק כוהן... אני יודע, שפוי? פנאטים זה בסדר, אבל אתה רוצה אותם כשחקנים?
אלים - כדאי שתיתן פיסת פלאף תסביר את הקרע הדתי בין העלפים לשאר הגזעים. זה בסדר שיש קרע, פשוט תסביר. מעניין לדעת.
השמות של האלים - לא יודע, מוזר שיאנג ואודין נמצאים באותו פנתיאון. זה בסדר, סתם נראה מוזר. והאם השמות של האלים זהים אצל כולם? יש עוד אלים או שאלו היחידים (נניח אני לא יכול להחליט שאני סוגד לאלת העורב מוריגן, שקשורה לעורבים, ידע ומוות?).
תחומי שליטה - יש את פריי אל הטבע וביאורן אל הטבע הפראי? מה ההבדל ביניהם?
יאנג אל האיזון? מה זה אומר לעזאזל?
מיקום מחדש - נשמע קצת OP. הייתי מחליש או מעלים.
יציר פחד - כנ''ל, ממש OP.

מקצועות יוקרה:
אביר - מה ההבדל הגדול בינו לבין פלדין? שניהם לוחמים אמיצים, נוצצים ורכובים, עם שבועות, קוד כבוד, עזרה לחלשים וכו'. ממליץ לאחד למקצוע יוקרה אחד, פלאפית הם זהים.
אביר קודש - עדין ונחמד? אביר קודש הוא לא לוחם עדין ונחמד, הוא לוחם שנשבע לשרת את האל שלו ולקח על עצמו שבועות מחמירות וקוד כבוד נוקשה. בכ''מ, ממליץ לאחד עם אביר. מבחינת נטייה, למה הוא לא יכול להיות נייטרלי (ורע, למרות שאישית אני לא מת על דמויות רעות)?
לוחם אשליות - הקונספט מגניב, רק למה הוא חייב להיות נייטרלי/ טוב/ סדר?
ברברי - למה דווקא תוהו רע? הוא לא יכול להיות מין ''פרא אצילי'' עם קוד כבוד ויקינגי? כי הוא מפחיד? אבירים לא מפחידים?
גנב - כנ''ל, ואני אביא כדוגמה את רובין הוד ואלאדין. למה דווקא רע?
לוחם אופל - קיצר, זה פלדין אפל? ותיתן עוד פלאף לכל מקצועות היוקרה. חצי משפט בנאלי (''אפל קודר ולא נעים'' לא מתאר כלום. מה זה לוחם אופל? תסביר. כנ''ל שאר המקצועות).
פלדין - גם זה וגם אביר קודש? מה?

מהלך התור - כל המשחק מתנהל בתורות, לא רק הקרב? זה סתם מיותר ומסורבל.
פעולת בונוס - סבב קרב זה בערך 6 שניות. לרוץ לדרקון, להוריד עליו גרזן ואז לברוח למחסה לוקח שני סבבים לפחות. אתה יכול לעשות כמו ''פעולה חופשית'' במו''ד 5, משהו קטן כמו לפתוח דלת וכו' שזה תמיד אפשר לעשות, אבל התקפה נוספת או תנועה נשמע לא אמין וקצת מנצ'קיני.

מחירונים - כדאי שתציין איכות ליד כלי הנשק. חרב מפלדה זולה שהכין שוליה, וחרב מפלדת דמשק שהכין חרש אומן, לא יעלו אותו הדבר. בכ''מ כדאי שתיתן מושג לגבי הערך של כל מטבע - כמה שווה באורלן מ''ז? כבשה? עז? מסטיק בזוקה?
אני רוצה שתסביר לי איך קשת ארוכה עולה כמו חרב ארוכה. הראשונה זה חתיכת עץ גמיש עם גיד, השנייה חרב פלדה. ואיך לעזאזל חנית, שזה מקל ארוך עם ראש ברזל, יקרה יותר מחרב? זה הנשק הכי פשוט וזול שיש...
מה ההבדל בין שריון חזה לשריון לוחות חזה?
מתכות ואבני חן - רק שלמה המלך סוחר באבני חן וזהב בקילוגרמים. גרם זהב אמור להיות שווה לפחות עשרים מ''ז. בכ''מ כסף יקר כמעט כמו זהב, נחושת היא מתכת זולה כמו ברזל אם לא זולה יותר, למה אין כאן פלטינה, אלקטרום וכו', ו - באיזה שלב במשחק השחקנים הולכים לסחור בפלדה ועופרת בדיוק?

איך עולים רמה?

ולסיום - אני מצטער אם העלבתי. הביקורת יצאה די קוטלת ואני יודע את זה. המטרה שלי היא ממש לא לפגוע, להוריד מרוחך או לומר לך שאין לך סיכוי. אני כן חושב שלאורלן יש פוטנציאל, ולכן אני מנסה לעזור לך להשתפר ולמצות את הפוטנציאל הזה.
 
בקשר לנטיות... כמו שהח'אן אמר נראה שלא הבנת את זה כמו שצריך.
מעבר לכך התיאור של היכולת או פלפי בלבד או קרנצ'י בלבד, ובשתי המקרים באופן מאוד לא מספק.
בקצרה זה לא נראה כמו שיטה עילה יותר כמו אוסף רעיונות שהודבקו ביחד ללא סדר אמיתי.
מצטער אבל זה מה שאני רואה.
 
דבר ראשון, תודה על הביקורת ועל ההערות. חלק מהדברים אני אשנה בסל"ש, ואת החלק האחר אני לא אשנה, אני אסביר למה זה נכון. (לקחתי את השאלות של הח'אן כדוגמה, כי הן מסכמות את כל שאר השאלות. בעקרון) דבר אחד- בגלל כל ההערות אני יכול להיות בטוח שקראתם הכל ולא רפרפתם.
נתחיל עם הנטייה- בעקרון אתם צודקים, אני אשנה את זה.
שריון- ההנחה שלי היא שבן אדם הוא בן אדם לא משנה מה המקצוע שלו. גם אם אדם הוא לוחם הוא לא יהיה עם עור יותר קשיח או עם בגדים יותר עמידים. וההבדל בין שריון חזה ובין שריון לוחות חזה הוא... טוב, תדמיינו שריון של רומאים- זה שריון לוחות חזה, ושריון חזה זה פשוט מתכת יצוקה בצורה של שריון חזה.
לחשים- לקחתי לתשומת לבי.
גזעים- לדעתי כדאי להכניס את זה בפרקים (שיהיו) על העולם מערכה. אם אתם חושבים אחרת- תקנו אותי.
טבלת לוחם- מסתבר שהדוקס לא שומר טבלאות. טעות שלי.
מקצעות- דבר ראשון- חלק מכם ביקש ממני להפוך את הלוחם ליותר חזק. דבר שני- אתה צודק, שכחתי לפרט מתי היכולות נכנסות לפעולה, אני אוסיף. דבר שלישי- הלוחם הוא לא לוחם בקטע של "להרביץ!", או יותר נכון לא רק בקטע הזה. יש לו גם קסמים. והחרב הממזרית- היא חוזרת אליך. אתה זורק את זה ל 3 שניות מקסימום, וזה ישר חוזר אליך. זה לא כזה רעיון גרוע. וחומת מגינים זה יכולת של המצביא, ושים לב שמגן הוא לא כל כך חזק. זה לא חומת קסם לא חדירה. זה בסך הכל מעגל של מגינים מסביב לקבוצה. מי שבחוץ- בעיה שלו.
קוסם: זה באמת משנה איזו אבן חן זו? זה לא משהו שמשנה משחק, אז ברשותך אני אשאיר את זה ככה. חוץ מזה, למה הכנסת את זה פה? למה לא בשאלות על מחירון?
אשלגן ומים- דבר ראשון, יש ריאקציה כזאת, עד כמה שמגעת ידיעתי. אם יש כימאי בקהל, אפשר עזרה? ואם אין ריאקציה, אני פשוט אחליף את האשלגן בנתרן מתכתי. לזה בוודאות יש ראיקציה, ראיתי את זה בעצמי.
יסודות- מה אפשר להוסיף? זה אדם, ששולט ביסודות.
טלקינזיס- סלעים זה לא תיאור מדויק. לקחתי לתשומת לבי, אני אחליף את זה ביחידות משקל.
כוהן- דבר ראשון, אני אתאיסט, אז אולי זה מה שאני מדמיין בתת מודע. דבר שני- הם לא פנאטים. הם פשוט קנאים.הם לא ירצחו אף אחד בשם הדת, אבל הם מנסים להפיץ את הדת שלהם, ואולי בחלק מהמקרים כופים אותה. אבל רק אולי.
בעקרון אתה יכול לסגוד לאלים אחרים, רק כך בחשבון שזה לא יהפוך אותם לקיימים. אתה תשחק אדם חסר יכולות וחסר נשק. זה יהיה מיותר.
הקרע הדתי- שוב, אני אפרסם את זה ביחד עם הפרקים (בהכנה) של העולם.
סוגי טבע- זה שאלה טובה. פריי מתייחס לטבע כמו אל חבר, ומשאיל מכוחו לטבע ומקבל אותו בחזרה כשהוא צריך, וביארון הוא כמו חיית פרא (טוב בערך)- הוא משתמש וזורק. לא אכפת לו מה יקרה אחר כך. תחשוב על זה כמו דרואיד (פריי) וסייר (ביאורן)
יאנג אחראי שהאיזון בין הטוב והרע לא ייפרם. כשהעולם טוב מדי הוא מכניס טיפה רוע (זה הכוונה ב"הכל היה חייב להשתבש), וכשהעולם רע מדי הוא מכניס טיפה טוב. לקחתי את האיזון יותר בקטע של גנב, אולי זו היתה טעות. מה דעתכם?
לגבי כל הקסמים ה OP לדעתך- זה מה שנותן להם טיפה כוח. בשאר הדברים הם יותר חלשים.
מקצועות יוקרה- פלדין הוא יותר מרפא, ואביר הוא יותר לוחמני.
אביר קודש- שים לב שהכל מסומן עם /. אם יש לך בנטייה אחד מאלה, אתה יכול לקחת אותם. בעקרון לוחם קודש זה פשוט לוחם שאחד האלים בירך. אוסיף.
ברברי- זה לוחם עם תוהו. כנ"ל גנב. הם לאו דווקא רעים.
לוחם אופל- כן. פשוט מאוד. במקום ברכות- קללות. זה הכל. ואוסיף עוד פיסות פלאף על המקתועות יוקרה. יש לי כמה רעיונות.
פלדין- עוד פעם, שים לב ליכולות. זה ההבדל.
מהלך תור- לא. המשחק לא מתנהל בתורות. מהלך תור זה מה אתה יכול לעשות בפעולה שלך.
פעולת בונוס- אתה צודק, אני אוריד את זה.
מחירונים- אני אצא מתוך נקודת הנחה שהנשק לא יישבר אלא אם יצא לאחד השחקנים אחד מאכזב.
לגבי המחירים- שים לב שנכנס למשווה של המחיר גם ההשקעה שהשקיעו בנשק. וחנית עולה יותר מחרב בגלל שהיא עושה יותר נזק. זה הכל. זה בכלל חוץ משחקי, אני יודע, אבל אני לא יכול בתור מנחה לשחקנים שלי לקנות 1ק10 נשק ב10 מ"כ. אתה מסכים?
המתכות נכתבות בק"ג לצורך נוחות. יותר קל לי כמנחה לעשות חישוב של כמה עולה מה כשיש לי בראש את הדבר הזה.
ולא רק אתם קונים את זה. גם נפחים, ומחשלי נשק, ושוליות, ובמקדשים וכו'.
והביקורת לא הייתה קוטלת (אולי חוץ מההתחלה.)
אלישע1- זה מה שזה. גיבוב רעיונות שהודבקו ביחד לערמה רוטטת של מידע. הדבר הזה היה בעיקר בשבילי, כדי לעשות קצת סדר בראש, ולקבל הערות מכם.
גרגויל-
חיות- אתה צודק, אחד הדברים שרציתי להוסיף. משום מה שכחתי.
ולא הבנתי את ההערה על ילדים מכאניים. למה אתה מתכוון?
מקווה שזה כל השאלות. שכחתי משהו?
 
שריון - זה לא עניין של עור עבה. לוחם הוא קשוח יותר ויש לו סיבולת גבוהה וסף כאב גבוה יותר.

lonewolf אמר/ה:
הלוחם הוא לא לוחם בקטע של "להרביץ!", או יותר נכון לא רק בקטע הזה. יש לו גם קסמים
לוחם אף פעם לא היה אידיוט שמרביץ לאנשים. אבל הוא לוחם, לא קוסם. יש שני מקצועות קסומים וזה מספיק בהחלט. לדעתי בהחלט כדאי להוריד את הקסמים המוזרים והלא קשורים.

חרב ממזרית - אם היא ננעצת במישהו היא לא אמורה להמשיך לחזור אליך. בכ''מ אני לא בטוח עד כמה חרב שטסה אליך היא רעיון טוב.

חומת מגנים - הבעיה היא לא הכוח, אלא עניין הקסם. מצביא הוא מצביא, לא קוסם. הכוח של הלוחם הוא בגופניות, בסיבולת, ביכולות הלחימה בנשק. לא בקסמים - בשביל זה יש מכשפים. חומת מגנים קסומה פשוט לא קשורה ללוחם.

lonewolf אמר/ה:
חוץ מזה, למה הכנסת את זה פה? למה לא בשאלות על מחירון?
כי עברתי סעיף סעיף.

אשלגן ומים - לא יודע, אני לא כימאי. אבל לא עדיף פשוט לתת לו שיקויי נפץ?

יסודות - יש רק פלאף בסעיף, שום מכאניקה. מה הוא עושה?

טבע - זה נשמע פשוט כמו עניין של אופי הדמות. אישית זה נשמע כאילו פריי הוא התגשמות הפנטזיות המערביות על טבע (מקום יפה ירוק שליו והרמוני) וביאורן התגשמות הטבע המציאותי (עם חיות טרף, מלחמת קיום תמידית, רעב וסיכוי גבוה למוות בגיל צעיר). בכ''מ סייר בהחלט שומר על הטבע למיטב ידיעתי.

יאנג - הוא נשמע אל די מניאק. ''החיים שלכם טובים מדי, יש לכם חיים ארוכים, בריאות וטכנולוגיה, זה לא בסדר! זה לא מוסרי!''. אבל תשאיר אותו, תכלס הוא מה שמביא את הייחוד של העולם. רעיון מעניין.

ברברי וגנב - כתבת בטבלה במפורש שהם צריכים להיות רעים. וברברי לדעתי יכול להיות גם סדר או נייטרלי, לא?

מהלך תור - אז למה יש פעולה ''לנוח'' אם תורות זה רק בזמן קרב?

מחירונים - ''לא יישבר'' זה רף די נמוך לנשק. נניח, חרב סימיטר זולה וחרב מלאכת מחשבת מפלדת דמשק מן הסתם שתיהן לא יישברו... ועדיין, הן באיכויות שונות.

זה הרעיון בחנית. נשק פשוט ויעיל. וחרב לדעתי אמורה לעשות יותר נשק - חנית היא ארוכה אבל היא פשוט דוקרת, חרב יכולה להוריד לך זרוע (או ראש). חנית זה 1ק6 נזק.
 
אשלגן ומים- אכן משתחררת אנרגיה, אבל לא משהו משמעותי. מבחינה מדעית אבקת סיד היא הרבה יותר יעילה, אבל אפשר פשוט לקרוא לזה ״שיקוי מתפוצץ״ שמורכב מאיזה חומר אלכימאי שמיובא ממכרות הגמדים.

חנית- אומנם הנשק חזק, אבל עלות היצור לא כל כך גבוהה. מאחר וההיצע גדול מאוד, אין צורך במחירים מופרזים.

כהונה- במקום לכתוב יכולות לאלים מסוימים, נסה לכתוב אספקטים של היקום, כמו ״מלחמה״, ״חמדנות״, ״פראיות״ וכדומה.


שאלה קטנה: כשאתה חושב על העולם, אתה מדמיין גיבורים אפיים וערים נשכחות, או דמויות גמדיות קסומות עם חרבות מוגזמות ועיניים ענקיות?
נראה לי שאנחנו חושבים בצורה שונה ממך, ולכן לא מבינים למה התכוונת. זו הסיבה שאני שואל.

עוד שאלה- הבנתי שאתה רוצה ליצור עולם, אבל למה ליצור עוד שיטה? ואנור, מו״ד חמש+ארבע ועוד כמה שיטות מתאימות מאוד לעולם- אז למה לא להשתמש בהן?
 
ח'אן-
שריון- בגלל זה יש לו יותר חיים.
לוחם- שים לב שהנשק קסום ולא הלוחם.
חרב ממזרית- היא לא ננעצת, היא חותכת.
ברברי וגנב- אם כתבתי במפורש, אז אני אשנה.
מהלך תור- אחד הדברים שאתה יכול לעשות כשאתה פועל, זה לנוח. למשל:
-מנחה- אתם נמצאים בעיירה.
שחקן- בסדר, אז אני הולך לספרייה וקורא קצת על העיירה.
שחקן 2- אני נח.
מנחה- שחקן1- תטיל קובייה.
מנחה- שחקן 2- אתה לא יכול לפעול עד שיוצאים משם, תעלה חיים עד הסוף למעלה.
מחרונים- אני אצא מנקודת הנחה שהשחקנים קונים את הנשקים הכי אייכותיים, ומוכרים רק אותם בחנויות שהם הולכים אליהם.
כנראה. אני אשנה את זה ל 1ק6 ואשנה את המחיר ל.. 15 מ"ז. עדיין, זה כלי נשק.
קווינט- אני חייב לצאת מהבית, אז אני אענה על השאלה האחרונה- קראתי (מן הסתם) את השיטות האלה, והבעיה שלי איתן שהן לא מתאימות באופן מושלם לעולם. הכי קרובה הייתה ואנור, אבל זה כמו ללבוש חולצה קטנה מדי- משהו לא בסדר (ולא באשמת יאנג).
 
חזרה
Top