• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

מהדורה 5 [מו"ד 5] אתגר כתיבה חדש לעצמי - יריבים לפי כל השריונות

אז, לפני חצי שנה סיימתי את אתגר הכתיבה העצמי "יריבים לפי כלי נשק" שבו כתבתי לכל כלי נשק בספר השחקן אויב שמשתמש בו או בהשראתו:
https://www.pundak.co.il/forums/threads/40685

עכשיו הגיע הזמן לאתגר כתיבה חדש- יריבים לפי שריונות. כל שריון יקבל מפלצת או דב"ש שאיכשהו קשורים אליהם ומשתמשים בהם. בחלק מהמקרים זה יהיה אויב גנרי יחסית, חלק מיחידה צבאית, כנופיה או סוג מפלצות שמשתמש בשריון הזה, ובמקרים אחרים - דב"ש ספציפי, כמו שהיה באתגר היריבים לפי כלי נשק.

לצורך הסדר והמעקב, אני מצרף כאן את רשימת השריונות מספר הכללים עליה אתבסס:

שריון מרופד
שריון עור
שריון עור מחוזק/ממוסמר
שריון עור עבה (hide - אני לא אוהב את התרגום "שריון פרווה" כי השריון הזה מתייחס גם לעורות של יצורים כמו קרנף, תנין וכו')
חולצת שרשראות
שריון קשקשים
לוח-חזה
שריון חצי-לוחות
שריון טבעות
שריון שרשראות
שריון רצועות/מקובע/חבקים (splint mail - אחד השריונות שתמיד מסתבכים בתרגום שלו)
שריון לוחות
מגן (לרבים מהמשתמשים בשריונות המוזכרים לעיל יהיו גם מגנים, אבל כאן זה יהיה יריב בהשראה ספציפית של המגן שלו)

מעניין כמה זמן זה יקח הפעם.
 
התיישים הכותשים

התיישים הכותשים התחילו כמספר כנופיות של גנבים כפריים, שנהגו לסחוט את שכניהם ולגנוב עיזים ותרנגולות. לאחר שגורשו מקהילותיהם בגלל מעשיהם הרעים, התגודדו מספר גנבים כאלו במערה גדולה שמצאו בגבעות המיוערות. בהתחלה הם לא הסתדרו אחד עם השני ונלחמו זה בזה על מקום במערה ועל הנהגה, אבל כמו שבדרך כלל קורה, הגדול והחזק שביניהם כפה את מרותו על השאר.

מנהיג השודדים החדש, הידוע בכינוי "התיש הגדול" בגלל זקנו הארוך, שפתיו המשורבבות וקולו הצרוד, אירגן את שאר הנבלים לכנופיה והוביל אותם בפשיטות על כפרים וסוחרים. הפשיטות היו מוצלחות יחסית, אבל השלל לא היה רב - השודדים עדיין מצויידים בצורה דלה למדי, משתמשים בעיקר בכלי נשק פשוטים והשריונות שלהם עשויים משכבות תפורות בגסות של בד-ריפוד ועורות עז. כדי לטפח גאוות יחידה ולעורר אימה באויביהם, הורה "התיש הגדול" לאנשיו להכין לעצמם כיסויי ראש מקורננים מראשי התיישים שגנבו ואכלו, והעניק להם את הכינוי "התיישים הכותשים".

בדרך כלל התיישים הכותשים יעדיפו לתקוף ולשדוד אויבים חלשים מהם ולהימנע מלחימה בהרפתקנים, אבל זה לא אומר שהרפתקנים לא יכולים להחליט ולהתעמת איתם כדי לסייע לכפריים הנשדדים. אם ההרפתקנים אכן יחליטו לעשות כך, הם יצטרכו קודם כל למצוא את מערת המסתור של התיישים - מדובר במערה די גדולה עם מספר חדרים טבעיים ומעברים ביניהם, כניסות שמוסתרות בשיחים (ד"ק 12 להבחנה) ושחלקן דורשות הצלחה בבדיקת כוח: אתלטיקה בד"ק 10 עד 14 כדי לטפס אליהן או לרדת מהן אל המערה עצמה, וכן לפחות מנהרת מילוט אחת שמובילה אל הוואדי הקרוב.

תיש כותש
דמוי-אדם בינוני (אדם), נטייה רעה כלשהי
דרג"ש: 12 (שריון מרופד, זריזות)
נק"פ: 11 (2ק8 + 2)
מהירות: 30 רגל

תכונות: כוח 12 (1+), זריזות 12 (1+), כושר 12 (1+), תבונה 9 (1-), חוכמה 10 (0+), כריזמה 9 (1-)
כשרונות: אתלטיקה 3+, התגנבות 3+ (גלגול התגנבות מתבצע עם חיסרון בגלל השריון)
חושים: הבחנה פסיבית 10
שפות: מדוברת
אתגר: 1/8 (25 נק"נ)

כתישה: כאשר אחד מבעלי בריתו של התיש הכותש פוגע ביריב בקפא"פ, התיש נהנה מתוספת נזק של 3 (1ק6) נק"פ מסוג הנשק בו הוא משתמש אם הוא תוקף את אותו יריב באותו תור ופוגע בו.

פעולות:
התיישים חמושים באחד מכלי הנשק החובטים הבאים לקפא"פ וכן פגיון, וחלקם נושאים גם קלע או קשת קצרה - נתוני כל כלי הנשק האפשריים להלן:
אלת עץ (נבוט): התקפת קפא"פ 3+ לפגיעה, נזק 3 (1ק4 + 1) מוחץ
אלת עץ גדולה: התקפת קפא"פ 3+ לפגיעה, דו-ידני, נזק 5 (1ק8 + 1) מוחץ
אלת ברזל: התקפת קפא"פ 3+ לפגיעה, נזק 4 (1ק6 + 1) מוחץ
פגיון: התקפת קפא"פ או טווח, 3+ לפגיעה, טווח 20/60 רגל (6/18 מ') נזק 3 (1ק4 + 1) דוקר
קלע: התקפת טווח 30/120 רגל (9/36 מ') 3+ לפגיעה, נזק 3 (1ק4 + 1) מוחץ
קשת קצרה: התקפת טווח 80/320 רגל (24/96 מ') 3+ לפגיעה, נזק 4 (1ק6 + 1) דוקר

תגובות:
איי, תרביץ לו!: אם אחד מבעלי בריתו של תיש כותש נפגע בקפא"פ, התיש יכול לנצל תגובה כדי לתקוף את אותו יריב בטווח או קפא"פ עם יתרון לגלגול הפגיעה.


התיש הגדול
דמוי-אדם בינוני (אדם), נטייה נייטרלי מרושע
דרג"ש: 12 (שריון מרופד, זריזות)
נק"פ: 32 (5ק8 + 10)
מהירות: 30 רגל

תכונות: כוח 15 (2+), זריזות 12 (1+), כושר 14 (2+), תבונה 11 (0+), חוכמה 12 (1+), כריזמה 13 (1+)
כשרונות: אתלטיקה 4+, התגנבות 3+ (גלגול התגנבות מתבצע עם חיסרון בגלל השריון), איום 3+
חושים: הבחנה פסיבית 10
שפות: מדוברת
אתגר: 1/2 (100 נק"נ)

כתישה: כאשר אחד מבעלי בריתו של התיש הגדול פוגע ביריב בקפא"פ, מנהיג זה נהנה מתוספת נזק של 7 (2ק6) נק"פ מסוג הנשק בו הוא משתמש אם הוא תוקף את אותו יריב באותו תור ופוגע בו.
והשלל יהיה גדול!: אם התיש הגדול הורג או מוריד ל-0 נק"פ יריב בקרב, כל התיישים האחרים שנמצאים במרחק 120 רגל (36 מ') ממנו זוכים ליתרון לגלגול הפגיעה או ההצלה הבא שלהם.

פעולות:
ריבוי התקפות: התיש הגדול תוקף פעמיים בקפא"פ או בירי מקשת קצרה
אלת ברזל: התקפת קפא"פ 4+ לפגיעה, נזק 5 (1ק6 + 2) מוחץ
פגיון: התקפת קפא"פ או טווח, 4+ לפגיעה, טווח 20/60 רגל (6/18 מ') נזק 4 (1ק4 + 2) דוקר
קשת קצרה: התקפת טווח 80/320 רגל (24/96 מ') 3+ לפגיעה, נזק 4 (1ק6 + 1) דוקר

תגובות:
איי, תרביץ לו!: אם אחד מבעלי בריתו של תיש כותש נפגע בקפא"פ, התיש יכול לנצל תגובה כדי לתקוף את אותו יריב בטווח או קפא"פ עם יתרון לגלגול הפגיעה.
 
מירמידונים

לא ברור מאיפה הם באו, אבל הם פשוט הופיעו יום אחד. לוחמים עטויי שריון עור ממורק ומבריק בצבע שחור או אדום, לראשיהם קסדות עור מוקשה ובידיהם מגינים מאותו החומר. נלחמים בתיאום מושלם וכמעט שלא מדברים. כשהם מדברים, יש להם מבטא שנשמע כמו זמזום חרקים. אם תוריד לאחד מהם את הקסדה, מה שדורש בדרך כלל להרוג אותו קודם, תשים לב לדבר מוזר - פניהם אנושיות, אבל העיניים שלהם דומות לעיניים מרובות-פאות של חרקים, ובתוך הפה במקום שיניים יש להם מצבטים וגפי-פה חרקיים שדומים לאלו של נמלה. אלו הם המירמידונים.

מהמעט שמלומדים שלחמו נגדם הצליחו לגלות, המירמידונים לא באמת שייכים לעולם שלנו, והם מגיעים ממימד אחר. מימד זר ומוזר של חרקים. במימד שלהם, הם גזע שליו של נמלים חרוצות. אבל הקסם המוזר שהעביר אותם לעולם שלנו, נתן להם צורה אנושית. סוג של. השריונות שהם עיצבו לעצמם מעור מעובד, מזכירים להם את השלד החיצוני שלהם במימד ממנו באו. מה הם עושים כאן? הם פשוט רוצים לקחת ולכבוש. אבל כמו שהמלומדים שמו לב, נראה שהמירמידונים עם השריונות השחורים ואלה עם השריונות האדומים גם לא ממש אוהבים זה את זה ונלחמים אלו באלו. הם לעולם לא ישתפו פעולה, אבל למרבה הצער, גם לא מאמינים ב"אויבו של אויבי הוא ידידי".

אולי במימד שלהם למירמידונים יש מלכות, כמו לנמלים ולחרקים דומים, אבל אם אכן כך, מלכות אלה לא הגיעו איתם. לא נראה שהמירמידונים נשלטים על ידי כוח חיצוני כלשהו, אלא חולקים תודעה משותפת. הם חסינים לפחד, כך נראה, אבל מצד שני גם נוטים לאדישות מסויימת כלפי סכנות לחייהם ולא ממש טורחים להתחמק מכדורי אש וחזיזי ברקים המוטחים בהם. המבנה האנושי שלהם מטעה יריבים, שמנסים לפגוע בהם היכן שיש לבני אדם איברים חיוניים, אבל כנראה שאצל המירמידונים הלבבות לא פועמים בצד שמאל, אם בכלל יש להם לבבות. דם יש להם, זה בטוח. סגול-כהה ודביק.

מירמידון (שחור או אדום)
שיקוץ בינוני, נטייה סדר נייטרלי
דרג"ש: 13 (שריון עור, מגן)
נק"פ: 18 (4ק8)
מהירות: 30 רגל

תכונות: כוח 13 (1+), זריזות 10 (0+), כושר 11 (0+), תבונה 8 (1-), חוכמה 10 (0+), כריזמה 9 (1-)
כשרונות: הבחנה 2+
עמידות לנזק: תודעה, רעל
חסינות למצב: מבוהל, מוקסם
חושים: ראיית אמת לטווח 36 מ', הבחנה פסיבית 12
שפות: מדוברת, טלפטיה עם מירמידונים אחרים לטווח 36 מ'.
אתגר: 1/4 (50 נק"נ)

ראייה רב-מימדית: עיניו המוזרות של המירמידון רואות בכל הספקטרום ללא תלות בתאורה, דרך היעלמות מעין ואשליות וגם לתוך מישור האתר. כמו כן, כפעולה המירמידון יכול להתרכז ולמשך אותו תור לראות דרך חומרים מוצקים לטווח 9 מ' כאילו הוא משתמש בראייה חודרת.
אנטומיה מוזרה: בגלל מבנהו הפנימי שלא תואם למראו האנושי, המירמידון חסין לפגיעות קריטיות ולנזק נוסף מהתקפות פתע של נוכלים.
אדישות: המירמידון לא טורח לגלגל גלגולי הצלה זריזות כדי להתחמק מהתקפות, ולכן תמיד נכשל בהם.

פעולות:
המירמידונים נושאים בדרך כלל חרבות מעוקלות בעיצוב מוזר. הם לעולם לא משתמשים בנשק לטווח.
חרב מעוקלת: התקפת קפא"פ 3+ לפגיעה, נזק 4 (1ק6 + 1) חותך

תגובות:
דם מסריח: אם המירמידון נפגע בקרב, הוא יכול לנצל תגובה כדי להתיז מהפצע דם סגול, דביק ומסריח על מי שתקף אותו בקפא"פ. על היריב שנחשף לנתז הדם של המירמידון להצליח בגלגול הצלה כושר בד"ק 10 או להיות מושפע ממצב "מורעל" למשך דקה.
 
מאלף

המאלפים הם גברים ונשים שמתמחים בריסון והטלת משמעת על חיות פרא, וניתן לפגוש אותם במקומות רבים אליהם מגיעים הרפתקנים - מופיעים עם חיותיהם המאולפות בקרקסים חשודים, משסים אריות ופילים בלוחמים נואשים בזירות הגלדיאטורים, אוחזים בקולריהם של נמרי או דובי משמר בחצרותיהם של נסיכים וכוהנים גדולים או צדים נמלטים ומבוקשים באמצעות זאבים או חזירי-ענק רחרחניים.

המאלפים בדרך כלל לובשים שריון עור מחוזק במסמרות, המאפשר להם קלות תנועה מחד והגנה מסויימת מ"משחקים" נמרצים מידי של החיות שהם מאלפים. הם חמושים כמעט תמיד בשוט ובקלשון - שוט כדי להשליט משמעת על החיות וקלשון כדי להושיט להן מזון משופד, לרתק ארצה טלף מטופר או זרבובית עתירת שיניים, או כדי לסייע בלכידת טרף כשחיותיהם המאולפות רעבות לבשר חי ועקירת צמחים עבור חיות שמעדיפות מזון צמחוני.

בדרך כלל ניתן לפגוש במאלפים בחברת 1-4 חיות מאולפות בד"א 2 ומטה או חיה אחת בד"א גבוה יותר. רובם יאלפו חיות מוכרות כגון דובים, קופים, נמרים ואריות, אחדים יתמחו בחיות גדולות כגון קרנף או פיל, בעוד שאחדים יחזיקו בחיות אקזוטיות כגון הלייגר המרשים שהוא הכלאה בין אריה ונקבת טיגריס, או בקוף טורף.

מאלף
דמוי-אדם בינוני (לרוב אדם), לרוב נייטרלי
דרג"ש: 14 (שריון עור מחוזק, זריזות)
נק"פ: 39 (6ק8 + 12)
מהירות: 30 רגל

תכונות: כוח 15 (2+), זריזות 14 (2+), כושר 14 (2+), תבונה 11 (0+), חוכמה 13 (1+), כריזמה 10 (0+)
כשרונות: אתלטיקה 4+, טיפול בחיות 5+, הופעה 2+
חושים: הבחנה פסיבית 11
שפות: מדוברת
אתגר: 1 (100 נק"נ)

אילוף בשתי ידיים: המאלף מסוגל להשתמש במקביל בקלשון ובשוט בכל יד.
דירבון: אם המאלף מצליף בחיה עם השוט ופוגע, הוא גורם לה לנזק של 1 נק"פ בלבד ומאלץ אותה לנצל פעולת בונוס כדי לנוע במלוא קצב התנועה שלה בכיוון לבחירתו - לרוב לעבר יריב.
שיסוי: אם המאלף פוגע עם השוט שלו ביריב בקרב, אחת החיות שלו יכולה לבחירתו לנצל תגובה כדי לתקוף את אותו יריב עם יתרון לגלגול הפגיעה.
ריתוק: אם המאלף פוגע ביריב עם הקלשון שלו, הוא רשאי לוותר על גרימת נזק ובמקום זה לנסות לרתק את היריב תוך לכידת חלק מגופו בין שיני הקלשון. היריב מושפע ממצב "אחוז" אך יכול להתשחרר ממנו בבדיקת כח (אתלטיקה) או זריזות (אקרובטיקה) בד"ק 12. לחיות של המאלף יש יתרון בגלגולי הפגיעה נגד יריב מרותק.


פעולות:
המאלף תוקף פעמיים בקפא"פ. לרוב הוא ילחם עם קלשון ביד אחת ושוט ביד השנייה במיומנות מלאה בשתי הידיים ויתקוף פעם אחת בכל אחד מהם בתורו.
קלשון: התקפת קפא"פ או טווח 4+ לפגיעה, טווח 20/60 רגל (6/18 מ') נזק 5 (1ק6 + 2) דוקר ביד אחת או 6 (1ק8 + 2) דוקר בשתי ידיים
שוט: התקפת קפא"פ 4+ לפגיעה, הישג, נזק 4 (1ק4 + 2) חותך
שליטה בחיה: במקום אחת מההתקפות שלו, המאלף יכול לצוות על אחת מהחיות המאולפות שלו לתקוף יריב לבחירתו. אם לא ינחה אותן, החיות יגנו על עצמן או יתקפו יריבים לפי בחירתן אם יראו את המאלף מעורב בקרב.

תגובות:
הדיפה: המאלף מוסיף 2+ לדרג"ש שלו כנגד התקפת קפא"פ אחת שהייתה עשויה לפגוע בו. כדי לעשות זאת עליו לראות את התוקף ולהחזיק בקלשון שלו.


לייגר
הלייגר הענקי והמרשים הוא בן כלאיים של אריה ונקבת טיגריס, בעל מאפיינים וצבעים של שתי החיות וגדול ומרשים משתיהן גם יחד. הלייגר כבד ומגושם מכדי לצוד כמו אמו ואביו ויכול להתקיים רק בשבי, אך כוחו הרב וממדיו הגדולים הופכים אותו לחיית משמר ולחימה מסוכנת למדי.

חיה גדולה, חסר נטייה
דרג"ש: 11 (זריזות)
נק"פ: 75 (10ק10 + 20)
מהירות: 40 רגל

תכונות: כוח 19 (4+), זריזות 13 (1+), כושר 15 (2+), תבונה 3 (4-), חוכמה 12 (1+), כריזמה 10 (0+)
חושים: הבחנה פסיבית 11
שפות: -
אתגר: 2 (450 נק"נ)

חוש ריח חד: ללייגר יש יתרון בבדיקות חוכמה (הבחנה) המבוססות על חוש הריח.
התנפלות: אם הלייגר נע לפחות 6 מ' לעבר יריב ופוגע בו בטפריו באותו תור, היריב צריך להצליח בגלגול הצלה כוח בד"ק 14 או ליפול ולהפוך לשרוע. אם היריב שרוע, הלייגר יכול לנצל פעולת בונוס ולנשוך אותו.

פעולות:
נשיכה: התקפת קפא"פ 6+ לפגיעה, נזק 11 (2ק6 + 4) דוקר
טופר: התקפת קפא"פ 6+ לפגיעה, נזק 13 (2ק8 + 4) חותך


קוף טורף
הקוף הטורף דומה במבט ראשון לגורילה הצמחונית והשלווה, אלא שהם קרובי משפחה די רחוקים, כפי שניתן לראות במבט קרוב יותר שחושף את טפריו הארוכים והחדים של הקוף הטורף ואת לסתו הבולטת יותר בה פה עטור ניבים חדים ובולטים. פרוותם של הקופים הטורפים שחורה-כחולה מבריקה, עם גוון תכלכל-אפור על הגב אצל זכרים בוגרים. כפי שהמאלפים יעירו להרפתקן הסקרן, מומלץ לא לנעוץ מבטים קרובים בקוף הטורף ולהתפעל מההבדלים בינו לבין הגורילות - קופים אלו הם אלימים ורעי מזג, ומבטים חודרים, רעשים ותנועות ידיים מעוררים בהם חשק רב לשסע את ההרפתקן המטריד בטפריהם ולנעוץ בו את שיניהם החדות.

חיה בינונית, חסר נטייה
דרג"ש: 12 (זריזות)
נק"פ: 37 (5ק8 + 15)
מהירות: 30 רגל, טיפוס 30 רגל

תכונות: כוח 17 (3+), זריזות 14 (2+), כושר 16 (3+), תבונה 6 (2-), חוכמה 12 (1+), כריזמה 7 (2-)
כשרונות: אתלטיקה 5+, הבחנה 3+
חושים: הבחנה פסיבית 13
שפות: -
אתגר: 1 (200 נק"נ)

פעולות:
ריבוי התקפות: הקוף הטורף יכול לתקוף פעמיים בטפרים, או פעם אחת בטפר ופעם אחת בנשיכה
נשיכה: התקפת קפא"פ 5+ לפגיעה, נזק 6 (1ק6 + 3) דוקר
טופר: התקפת קפא"פ 5+ לפגיעה, נזק 6 (1ק6 + 3) חותך
תיפוף מאיים (מתחדש במנוחה קצרה): הקוף הטורף מנצל פעולה כדי לחבוט בקצב בחזהו הרחב באמצעות כפות ידיו. צליל התיפוף העמוק שנוצר מטיל אימה על רכי הלבב - על כל יריב ברדיוס של 9 מ' מהקוף המתופף להצליח בגלגול הצלה חוכמה בד"ק 9 או להיות מושפע מפחד למשך דקה.
 
מגניב מאוד, אהבתי. סתם תמונה של לייגר (למעשה טיילייגר אבל שיהיה) להמחשת הגודל בהשוואה לטיגריס רגיל:
1280px-Taliger_at_G.W._Park.jpg
 
אחיות השנהב

אחיות השנהב זכו לשם הזה כאשר שליט אחד השבטים הגדולים בחופי היבשת הדרומית הקים את היחידה שלהן במטרה לצוד פילים בעומק היבשת. סוחרים זרים שעגנו בחוף עם ספינות מפרש גדולות היו מאוד מעוניינים ברכישת שנהב והיו מוכנים לתת תמורתו כלי נשק וחפצים מועילים רבים, אך הציידים השבטיים היו יותר מידי בלתי-מאורגנים ונגועים באינטרסים משפחתיים שונים.

השליט, שלא רצה לתת להזדמנות העיסקית לחמוק מידיו, החליט שאם גברי השבט לא מסוגלים להועיל לו, הוא יטיל את יהבו על נשים ממעמדות נמוכים - יתומות, ממזרות ונערות-רחוב, שיצודו בשבילו בשימחה ויהיו נאמנות לו בלבד, ואכן כך היה והשנהב זרם אל תחנות הסחר בחופים בעוד שהפילים הידלדלו במספרם בהתאם. הסוחרים שקנו את השנהב מייחסים את ההצלחה של הציידות לרובי הקשת הכבדים מתוצרת ארצות התרבות שהם עצמם סיפקו לשליט השבט, אבל אם תשאלו את אחיות השנהב עצמן, הן ייחסו את הצלחתן וכוחן לשיקויים שהן רוקחות עד היום מקרני קרנפים, חיה נוספת שהן צדות במספרים גדולים. ידוע לשאמאנים כי קרן הקרנף מעניקה און וכוח לגברים, ואחיות השנהב צורכות כמויות גדולות של שיקויים המבוססים על אבקת קרניים טחונות כדי להשתוות לגברים, ורבים הרכלנים הטוענים כי שיקויים אלו גורמים להן להיות לא רק חזקות כגברים אלא גם בעלות מראה לא נשי במיוחד ואף לפתח תשוקות ותאוות הדומות לאלו של גברים.

מכיוון שמספר הפילים מידלדל וגם השוק לקרני קרנף פחות רווחי משהיה בעבר, פנו לאחרונה אחיות השנהב לעיסוק רווחי חדש - ציד עבדים. לוחמות מאיימות אלו פושטות על כפרים שלמים בעומק היבשת ומרוקנות אותם מתושביהם - מי שמתנגד נהרג, והשאר נמכרים לסוחרי עבדים גירגשים.

אחיות השנהב אמנם לא בהכרח גבריות ומכוערות כמו שאוהבים לרכל עליהן, אבל הן בהחלט גבוהות ושריריות יותר מאחיותיהן כהות העור הממוצעות מהיבשת הדרומית. הן לובשות שריונות עור עבה עשויים מעורם של פילים וקרנפים, וחמושות ברובי קשת כבדים שהן מקשטות בלוחיות שנהב. שנהב גם מעטר את ניצבי הקופיצים הכבדים (נתונים של גרזן יד, ללא טווח השלכה) שהן נושאות בחגורותיהן כדי לבתר את הציד שלהן או להילחם ביריבים קרובים מכדי לירות בהם.

אחות שנהב
דמוי-אדם בינוני (אדם), נטייה לא טובה כלשהי
דרג"ש: 14 (שריון עור עבה, זריזות)
נק"פ: 27 (5ק8 + 5)
מהירות: 30 רגל

תכונות: כוח 14 (2+), זריזות 15 (2+), כושר 12 (1+), תבונה 10 (0+), חוכמה 13 (1+), כריזמה 10 (0+)
כשרונות: טבע 4+ מעבדת אלכימיה 2+, הישרדות 5+, התגנבות 6+
חושים: הבחנה פסיבית 11
שפות: הגרסה של ארצות הדרום למדוברת
אתגר: 1/2 (100 נק"נ)

ביריונית: אחות השנהב גורמת לקוביית נזק נוספת בקפא"פ מסוג הנשק בו היא משתמשת (מחושב בנתונים)
צלפית: אחות השנהב גורמת לקוביית נזק נוספת בירי מרובה קשת כבד (מחושב בנתונים)

פעולות:
רובה קשת כבד: התקפת טווח 400/100 רגל (30/120 מ'), 4+ לפגיעה, נזק 13 (2ק10 + 2) דוקר
קופיץ: התקפת קפא"פ 4+ לפגיעה, נזק 9 (2ק6 + 2) חותך
 
הח׳אן הטטרי אמר/ה:
מזכיר קצת את הרעים האמיצים

לא חושב שקיבלתי את ההשראה מהם, לפחות לא במודע - הקטע של כנופיה עם קסדות-עז בא לי אחרי שראיתי תמונה של כוהני אורקוס מזמנים אותו מהגהינום וחשבתי לעצמי שיותר מתאים להם להיות חבורה של גנבים כפריים ולא כת שטנית עם אליל רב עוצמה.

yds אמר/ה:
אתה שוקל להוסיף הגשה שקשורה לשריון הקוצני ש באטלרייג'רז מקבלים? (מהספר של חוף החרב, אם אני לא טועה)

אני לא מכיר את השריון הזה.. אז לא חשבתי עליו כרגע.

lonewolf אמר/ה:
אלה מפלצות שאתה ממציא? לא זכור לי שראיתי תיש במגדיר המפלצות.

אכן, ממציא אותם עם כל מיני מקורות השראה שונים ומעורבבים זה בזה. אבל התיישים הכותשים הם לא באמת תיישים - הם כנופיה שלובשת שריונות וקסדות מעור עז + הקרניים. אגב. במגדיר המפלצות יש דווקא עיזים ואף ממליצים להשתמש בנתונים של עז ענקית כדי לשקף ביזונים וכיו"ב.

הח׳אן הטטרי אמר/ה:
מגניב. להוסיף להם מנהיג בסגנון אכילס היה יכול להיות מעניין.

מקור השם "מירמידונים" אכן היה בלוחמיו של אכילס שהיו נמלים שהאלים הפכו לבני אדם, אבל כאן בערך נגמר הדמיון. הרעיון של יצורים ממימד אחר שלא מצליחים לעבור למימד שלנו בלי לקבל צורה שונה מזו המקורית מופיע בכמה ספרי פנטזיה ומד"ב, אבל אלא אם כן קיבלתי השראה ממקור ששכחתי אותו, נראה לי שהיישום כאן הוא המצאה מקורית שלי. המירמידונים נראים אותו דבר כמו בני אדם, חוץ מהעיניים שלהם, ומה שיש להם בתוך הפה (לא רואים את זה אם הם שומרים על פה סגור). מבפנים האנטומיה שלהם חייזרית ומוזרה לגמרי.

הח׳אן הטטרי אמר/ה:
מזכיר את האמזונות של דהומיי.

זה אכן מקור ההשראה.

גרגויל אמר/ה:
הייתי שמח אם היית יוצר שיקוי "קרן קרנף"

חשבתי על זה, אבל החלטתי להשאיר עמום את המענה לשאלה אם זה שיקוי אמיתי שהופך אותן לחזקות ואגרסיביות בעקבות שימוש ממושך, או שזו סתם אמונת-הבל בדומה למה שיש בעולם שלנו לגבי היותה של אבקת קרן קרנפים סוג של ויאגרת-קסם.

גרגויל אמר/ה:
חוץ מזה אהבתי את הלייגר והקוף, אני חושב שאני אבקש אישור מהשה"מ שלי אישור להשתמש בהם כדרואיד

תכלס לא אמורה להיות איתם בעיית איזון. הלייגר די מקביל לטיגריס השנחרבי מבחינת נתונים (עושה נקודת נזק אחת יותר, הדרג"ש שלו נמוך בנקודה כי הוא פחות זריז, ויש לו כ-20 נק"פ יותר כדי לשקף את זה שהוא ממש גדול) והקוף הטורף מבוסס על הape הרגיל רק עם יותר נק"פ כדי לשקף יותר אגרסיביות, ועם התקפות שגורמות לנזק חותך ודוקר במקום מוחץ (ובלי התקפת טווח של זריקת אבנים).
 
כל מי שמופיע כאן הם יריבים פוטנציאליים.
איך ומתי הדמויות יפגשו את התיישים הכותשים? כשהתיישים ינסו לשדוד אותן או כשהדמויות יתבקשו על ידי הכפרים להיפטר מהם.
המירמידונים הם בכלל יריבים שפוטנציאל האינטראקציה החברתית איתם נמוך עד לא קיים.
כנ"ל אחיות השנהב - הדמויות יכולות לנסות לעצור אותן מלהרוג פילים וקרנפים או לתפוס עבדים.

כל האתגר הזה יכיל בסופו של דבר דב"שים שהם קודם כל אויבים, אבל לכל אויב כזה יהיה גם הקשר תרבותי וסיפור רקע שאפשר לבנות מסביבו הרפתקה או אפילו מערכה שלמה.
 
שומר ראש

שומרים ומאבטחים קיימים בהמוניהם בכל מקום בו יש אנשים חשובים ואוצרות ומתנקשים וגנבים שמעוניינים להתנכל להם. אבל שומרי הראש הם לוחמים מתמחים שהפכו את ההגנה על אחרים לאומנות לחימה ומשלח יד עיקרי, והם גובים תמורתה שכר גבוה מאוד. נסיכים, סוחרים וראשי גילדות שחוששים לבטחונם מסכימים לשלם את המחירים המופרזים הללו, וניתן לראותם מלווים על ידי שומר ראש אחד או יותר - כתלות בעומק הארנק.

כלי נשקם ולבושם של שומרי הראש יכולים להגיע במגוון צורות, אבל רובם מעדיפים לא להתבלט מידי מצד אחד אבל להותיר רושם מרתיע מצד שני, תוך שמירה על קלות תנועה ומהירות תגובה, כך שבדרך כלל הם יצטיידו בהתאם לנתונים להלן - חולצת שרשרות המוצנעת בין שכבות בד או עור מתחת למעיל או גלימה - לרוב בצבע שחור או כחול כהה סולידיים, אקדח קשת התלוי מרצועת-כתף מתחת לבית השחי, וחרב קצרה בנדן-רגל או מוצנעת תחת גלימתם. כובע רחב שוליים ולעיתים משקפיים עם עדשות כהות מזכוכית מפוייחת שנועדו להסתיר את מבטם, משלימים את ההופעה.

שומר הראש מוכן לסכן את חייו עבור המאובטח שלו - על כך משלמים לו, ושומר ראש פחדן כנראה יאבד את מקור פרנסתו. אבל אף אחד מהם אינו התאבדותי בדרך כלל - ברוב המקרים הם שכירי חרב, לא נאמנים קנאים. הם אמנם לא יבגדו בלקוחותיהם, אבל בעיקר בגלל חשש לשמם המקצועי מאשר בגלל נאמנות הבאה מהלב.

שומר ראש
דמוי-אדם בינוני (בדרך כלל אדם), נטייה כלשהי, לרוב סדר נייטרלי
דרג"ש: 15 (חולצת שרשראות, זריזות)
נק"פ: 58 (9ק8 + 18)
מהירות: 30 רגל

תכונות: כוח 16 (3+), זריזות 14 (2+), כושר 14 (2+), תבונה 13 (1+), חוכמה 14 (2+), כריזמה 13 (1+)
גלגולי הצלה: זריזות 4+, חוכמה 4+
כשרונות: אתלטיקה 5+, הבחנה 6+ (ערך מיומנות כפול)
חושים: הבחנה פסיבית 16
שפות: מדוברת
אתגר: 2 (450 נק"נ)

מגונן: כל עוד שומר הראש נמצא במרחק 1.5 מ' מהמאובטח שלו, הוא כופה חיסרון על כל גלגולי הפגיעה כנגד המאובטח.
מכת נגד: כאשר יריב פוגע בקפא"פ במאובטח, שומר הראש יכול לנצל פעולת בונוס ולתקוף את היריב. אם יפגע, יגרום לנזק נוסף של 14 (4ק6) נק"פ מסוג הנשק בו הוא משתמש.

פעולות:
ריבוי התקפות: שומר הראש יכול לתקוף פעמיים בחרב קצרה או פעם אחת באקדח קשת
חרב קצרה: התקפת קפא"פ 5+ לפגיעה, נזק 6 (1ק6 + 3) דוקר
אקדח קשת: התקפת טווח 30/120 רגל (9/36 מ'), 4+ לפגיעה, נזק 5 (1ק6 + 2) דוקר

תגובות:
התייצבות חוסמת: אם המאובטח מותקף בקפא"פ או בטווח ושומר הראש נמצא במרחק 1.5 מ' ממנו, הוא יכול לנצל תגובה כדי להתחלף איתו במקומות ולהפוך בעצמו למטרת ההתקפה.
תפוס מחסה: אם המאובטח מותקף באמצעות לחש הדורש גלגול הצלה זריזות כדי להתחמק מהשפעתו ושומר הראש נמצא במרחק 1.5 מ' ממנו, הוא יכול לנצל תגובה כדי להדוף אותו מחוץ לטווח הסכנה. המאובטח נהנה מיתרון לגלגול ההצלה שלו, אם הוא מצליח בו לא נגרם לו כל נזק ואם הוא נכשל הוא סופג חצי נזק בלבד. אם מדובר בהתקפה אזורית שתשפיע גם על שומר הראש, שומר הראש סובל מחיסרון לגלגול ההצלה של עצמו.
 
חזרה
Top