הי לכולם.
נראה כי אני מתחיל בקרוב מערכה חדשה, אם כי קצרה (כ 10-12 מפגשים של כ 6-7 שעות ככה"נ).
בהרבה מערכות או הרפתקאות, יש 1-3 גזעי דמויי אנוש, המהווים את הגזע האנטגוניסטי/ האוייב המרכזי, או לפחות הכי נפוץ. לעתים אלו mooks/ minions, לעתים לוחמים ועוד. אמנם זה לא נכון לכל מערכה או הרפתקאה, אך בלא מעט יש כאלו.
לעתים אלו קובולדים, לעתים גובלינואידים לסוגיהם, לעתים אורקים, ענקים, לעתים דברים יותר אקזוטיים...
אני טרם יודע על מה תהיה המערכה של קבוצתי (אנו הולכים לעשות Session 0 כחלק מההכנה), אך יש לי רעיונות שונים, ונזכרתי בגזעים שבחרתי לשם מערכות הורפקאות שונות בעבר...
תהיתי כיצד אתם, שה"מים של הפונדק, בוחרים גזעים כאלו? (בין אם במודע או לא במודע), והאם יש לכם גזעים מועדפים/ גזעים לא מועדפים, ומדוע?
אתחיל בכמה משלי:
- יש לי מערכה שלהם גנולים (Gnolls) יהיו מושלמים- אני רוצה תרבות חייתית ואכזרית בתפקיד הזה, ומאוד פראית. אמנם הרבה גזעים יכולים להתאים לכך, אך המראה של גנולים (והאסוציאציה לצבועים) משרה זאת יותר. בנוסף ניתן לשלב אלמנטים מחברת הצבועים- חברה מטריאכלית, עם היררכיות מאוד ברורות, ועבודת צוות.
- באותה מערכה הקנטאורים (Centaur) הם גם גזע אוייב מרכזי. פחות ה"אינדיאנים האמריקאים, אך עדינים ואוהבי מרחבים וטבע", ויותר "ברברים של המאחרבים הפראיים, עם כוחם ופראיותם של סוסי הפרא", אשר מתגדים מאוד להתרחבות הסיווליזציה לתחומם. בנוסף הם המתחרה המרכזי של הגנולים בשטח הפראי (קונפליקט שהדמויות יכולות להתערב בו)
- גזע שאני חושב להשתמש בו, אך צריך לפתח יותר, הם הטרוגלודיטים. אמנם הגימיק שלהם הוא שהם מעין "אנשי לטאה+ סירחון", אך יש אזכורים במהדורות השונות לחוזק של הדת בתרבותם, ועל היותם למעשה שארית של גזע מאוד ישן ועתיק... יש לי תחושה שיש לו המון פוטנציאל, אך דורש פיתוח...
- הגובלינואידים של העולם אברון: ההסטוריה שלהם, קבוצות התרבות השונות, והקונפליקטים של יצירת מדינתם החדשה Darguun, הם פשוט חומר מדהים לעבוד איתו. אני אישית מאוד אוהב להשתמש בהובגובלינים (הרבה פחות בגובלינים), בשל התמה הצבאית שלהם. יש גם סדרת ספרים המתחילה ב The Doom of Kings. הספרים הראשון והשני טובים, וממש מדגישים את הבדלי התרבות, השפה והחשיבה.
- טרולים! יש הרבה סוגים, הם משהוא בין ענק לבין מפלצת, ואם חושבים קצת, ומשבלים אותם עם אויבים נוספים, ניתן ליצור לא מעט טקטיקות ואסטרטגיות מעניינות.
עוגים! בעיקר אלו של Pathfinder, שלקחו את הקטע של עיוותים גופניים והיותם דגנרטיביים לקצה. לעתים כיף שיש evil dumb brute שאפדר פשוט לשנוא ולחסל, בלי מורכבות תרבותית ורגשית יותר מדי (הי, חלק ממטרת המשחק היא escapism). אבל יש מספיק סוגים, וקל מאוד לשנות אותם קצת על מנת לספק אתגר מוכר ברובו, אך עם מספיק הפתעות כדי לעניין.
לא אוהב:
- Drow: מרגישים לי כבר ממוצים, עם הרבה יותר מדי מטען לגביהם- או שמתים עליהם, או ששונאים את קיומם במשחק.
- אורקים: איפושהוא עם כל הספינים והשינויים והוריאציות שעשו להם, איבדתי כל עניין בהם. יש דיסונס בעיקר בין כך שהם אמורים להיות איום גדול, פראי ומפחיד, ולכך שהם לרב ה Mooks בתחתית הסולם, אוייבים בסיסים בדרגות נמוכות, ומאוד מוכרים וקלים לחיסול. אני אהבתי את סרטי שר הטבעות, אבל גם שם ישתחושה ש"אוי האורקים הנוראיים באים! אבל... הי, אנו הורגים אותם בקלות בכמויות, לא?" מלבד 2-3 קטעים שבהם האורקים כן משיגים הישג כלשהוא, אבל זה מרגיש מאוד מאולץ ביחס לשאר הסרטים.
אלו לפחות אלו שקופצים לראשי.
האם לכם יש העדפות? כיצד אתם בוחרים?
נראה כי אני מתחיל בקרוב מערכה חדשה, אם כי קצרה (כ 10-12 מפגשים של כ 6-7 שעות ככה"נ).
בהרבה מערכות או הרפתקאות, יש 1-3 גזעי דמויי אנוש, המהווים את הגזע האנטגוניסטי/ האוייב המרכזי, או לפחות הכי נפוץ. לעתים אלו mooks/ minions, לעתים לוחמים ועוד. אמנם זה לא נכון לכל מערכה או הרפתקאה, אך בלא מעט יש כאלו.
לעתים אלו קובולדים, לעתים גובלינואידים לסוגיהם, לעתים אורקים, ענקים, לעתים דברים יותר אקזוטיים...
אני טרם יודע על מה תהיה המערכה של קבוצתי (אנו הולכים לעשות Session 0 כחלק מההכנה), אך יש לי רעיונות שונים, ונזכרתי בגזעים שבחרתי לשם מערכות הורפקאות שונות בעבר...
תהיתי כיצד אתם, שה"מים של הפונדק, בוחרים גזעים כאלו? (בין אם במודע או לא במודע), והאם יש לכם גזעים מועדפים/ גזעים לא מועדפים, ומדוע?
אתחיל בכמה משלי:
- יש לי מערכה שלהם גנולים (Gnolls) יהיו מושלמים- אני רוצה תרבות חייתית ואכזרית בתפקיד הזה, ומאוד פראית. אמנם הרבה גזעים יכולים להתאים לכך, אך המראה של גנולים (והאסוציאציה לצבועים) משרה זאת יותר. בנוסף ניתן לשלב אלמנטים מחברת הצבועים- חברה מטריאכלית, עם היררכיות מאוד ברורות, ועבודת צוות.
- באותה מערכה הקנטאורים (Centaur) הם גם גזע אוייב מרכזי. פחות ה"אינדיאנים האמריקאים, אך עדינים ואוהבי מרחבים וטבע", ויותר "ברברים של המאחרבים הפראיים, עם כוחם ופראיותם של סוסי הפרא", אשר מתגדים מאוד להתרחבות הסיווליזציה לתחומם. בנוסף הם המתחרה המרכזי של הגנולים בשטח הפראי (קונפליקט שהדמויות יכולות להתערב בו)
- גזע שאני חושב להשתמש בו, אך צריך לפתח יותר, הם הטרוגלודיטים. אמנם הגימיק שלהם הוא שהם מעין "אנשי לטאה+ סירחון", אך יש אזכורים במהדורות השונות לחוזק של הדת בתרבותם, ועל היותם למעשה שארית של גזע מאוד ישן ועתיק... יש לי תחושה שיש לו המון פוטנציאל, אך דורש פיתוח...
- הגובלינואידים של העולם אברון: ההסטוריה שלהם, קבוצות התרבות השונות, והקונפליקטים של יצירת מדינתם החדשה Darguun, הם פשוט חומר מדהים לעבוד איתו. אני אישית מאוד אוהב להשתמש בהובגובלינים (הרבה פחות בגובלינים), בשל התמה הצבאית שלהם. יש גם סדרת ספרים המתחילה ב The Doom of Kings. הספרים הראשון והשני טובים, וממש מדגישים את הבדלי התרבות, השפה והחשיבה.
- טרולים! יש הרבה סוגים, הם משהוא בין ענק לבין מפלצת, ואם חושבים קצת, ומשבלים אותם עם אויבים נוספים, ניתן ליצור לא מעט טקטיקות ואסטרטגיות מעניינות.
עוגים! בעיקר אלו של Pathfinder, שלקחו את הקטע של עיוותים גופניים והיותם דגנרטיביים לקצה. לעתים כיף שיש evil dumb brute שאפדר פשוט לשנוא ולחסל, בלי מורכבות תרבותית ורגשית יותר מדי (הי, חלק ממטרת המשחק היא escapism). אבל יש מספיק סוגים, וקל מאוד לשנות אותם קצת על מנת לספק אתגר מוכר ברובו, אך עם מספיק הפתעות כדי לעניין.
לא אוהב:
- Drow: מרגישים לי כבר ממוצים, עם הרבה יותר מדי מטען לגביהם- או שמתים עליהם, או ששונאים את קיומם במשחק.
- אורקים: איפושהוא עם כל הספינים והשינויים והוריאציות שעשו להם, איבדתי כל עניין בהם. יש דיסונס בעיקר בין כך שהם אמורים להיות איום גדול, פראי ומפחיד, ולכך שהם לרב ה Mooks בתחתית הסולם, אוייבים בסיסים בדרגות נמוכות, ומאוד מוכרים וקלים לחיסול. אני אהבתי את סרטי שר הטבעות, אבל גם שם ישתחושה ש"אוי האורקים הנוראיים באים! אבל... הי, אנו הורגים אותם בקלות בכמויות, לא?" מלבד 2-3 קטעים שבהם האורקים כן משיגים הישג כלשהוא, אבל זה מרגיש מאוד מאולץ ביחס לשאר הסרטים.
אלו לפחות אלו שקופצים לראשי.
האם לכם יש העדפות? כיצד אתם בוחרים?