• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

בחירת דמויי אנוש מרכזיים כ"גזע אנטגוניסטי" למערכה או הרפתקאה- גזעים מועדפים?

הי לכולם.
נראה כי אני מתחיל בקרוב מערכה חדשה, אם כי קצרה (כ 10-12 מפגשים של כ 6-7 שעות ככה"נ).
בהרבה מערכות או הרפתקאות, יש 1-3 גזעי דמויי אנוש, המהווים את הגזע האנטגוניסטי/ האוייב המרכזי, או לפחות הכי נפוץ. לעתים אלו mooks/ minions, לעתים לוחמים ועוד. אמנם זה לא נכון לכל מערכה או הרפתקאה, אך בלא מעט יש כאלו.
לעתים אלו קובולדים, לעתים גובלינואידים לסוגיהם, לעתים אורקים, ענקים, לעתים דברים יותר אקזוטיים...

אני טרם יודע על מה תהיה המערכה של קבוצתי (אנו הולכים לעשות Session 0 כחלק מההכנה), אך יש לי רעיונות שונים, ונזכרתי בגזעים שבחרתי לשם מערכות הורפקאות שונות בעבר...

תהיתי כיצד אתם, שה"מים של הפונדק, בוחרים גזעים כאלו? (בין אם במודע או לא במודע), והאם יש לכם גזעים מועדפים/ גזעים לא מועדפים, ומדוע?

אתחיל בכמה משלי:
- יש לי מערכה שלהם גנולים (Gnolls) יהיו מושלמים- אני רוצה תרבות חייתית ואכזרית בתפקיד הזה, ומאוד פראית. אמנם הרבה גזעים יכולים להתאים לכך, אך המראה של גנולים (והאסוציאציה לצבועים) משרה זאת יותר. בנוסף ניתן לשלב אלמנטים מחברת הצבועים- חברה מטריאכלית, עם היררכיות מאוד ברורות, ועבודת צוות.
- באותה מערכה הקנטאורים (Centaur) הם גם גזע אוייב מרכזי. פחות ה"אינדיאנים האמריקאים, אך עדינים ואוהבי מרחבים וטבע", ויותר "ברברים של המאחרבים הפראיים, עם כוחם ופראיותם של סוסי הפרא", אשר מתגדים מאוד להתרחבות הסיווליזציה לתחומם. בנוסף הם המתחרה המרכזי של הגנולים בשטח הפראי (קונפליקט שהדמויות יכולות להתערב בו)
- גזע שאני חושב להשתמש בו, אך צריך לפתח יותר, הם הטרוגלודיטים. אמנם הגימיק שלהם הוא שהם מעין "אנשי לטאה+ סירחון", אך יש אזכורים במהדורות השונות לחוזק של הדת בתרבותם, ועל היותם למעשה שארית של גזע מאוד ישן ועתיק... יש לי תחושה שיש לו המון פוטנציאל, אך דורש פיתוח...
- הגובלינואידים של העולם אברון: ההסטוריה שלהם, קבוצות התרבות השונות, והקונפליקטים של יצירת מדינתם החדשה Darguun, הם פשוט חומר מדהים לעבוד איתו. אני אישית מאוד אוהב להשתמש בהובגובלינים (הרבה פחות בגובלינים), בשל התמה הצבאית שלהם. יש גם סדרת ספרים המתחילה ב The Doom of Kings. הספרים הראשון והשני טובים, וממש מדגישים את הבדלי התרבות, השפה והחשיבה.
- טרולים! יש הרבה סוגים, הם משהוא בין ענק לבין מפלצת, ואם חושבים קצת, ומשבלים אותם עם אויבים נוספים, ניתן ליצור לא מעט טקטיקות ואסטרטגיות מעניינות.
עוגים! בעיקר אלו של Pathfinder, שלקחו את הקטע של עיוותים גופניים והיותם דגנרטיביים לקצה. לעתים כיף שיש evil dumb brute שאפדר פשוט לשנוא ולחסל, בלי מורכבות תרבותית ורגשית יותר מדי (הי, חלק ממטרת המשחק היא escapism). אבל יש מספיק סוגים, וקל מאוד לשנות אותם קצת על מנת לספק אתגר מוכר ברובו, אך עם מספיק הפתעות כדי לעניין.

לא אוהב:
- Drow: מרגישים לי כבר ממוצים, עם הרבה יותר מדי מטען לגביהם- או שמתים עליהם, או ששונאים את קיומם במשחק.
- אורקים: איפושהוא עם כל הספינים והשינויים והוריאציות שעשו להם, איבדתי כל עניין בהם. יש דיסונס בעיקר בין כך שהם אמורים להיות איום גדול, פראי ומפחיד, ולכך שהם לרב ה Mooks בתחתית הסולם, אוייבים בסיסים בדרגות נמוכות, ומאוד מוכרים וקלים לחיסול. אני אהבתי את סרטי שר הטבעות, אבל גם שם ישתחושה ש"אוי האורקים הנוראיים באים! אבל... הי, אנו הורגים אותם בקלות בכמויות, לא?" מלבד 2-3 קטעים שבהם האורקים כן משיגים הישג כלשהוא, אבל זה מרגיש מאוד מאולץ ביחס לשאר הסרטים.

אלו לפחות אלו שקופצים לראשי.
האם לכם יש העדפות? כיצד אתם בוחרים?
 
למעשה, הקנטאורים המקוריים (היווניים) היו רחוקים מאינדיאנים חובבי טבע - הם היו שתיינים אנסים ואוכלי בשר נא... מצד שני זו המיתולוגיה היוונית, פחות או יותר כולם שם עברייני מין עם נטייה כזו או אחרת לאלכוהוליזם.

בכל מקרה, אני אוהב יריבים דמויי אנוש, שלא לומר בני אנוש. בעולם שאני עובד עליו לאיטי (עובד = מדי פעם כשיש לי רעיון כותב משהו), יש שני גזעים עיקריים שאפשר להגדיר כ''רעים'':

זדים - אחת האימפריות הקדומות שקעה במאגיה שחורה, סחר עבדים, מופקרות ועוד חטאים נוראים כהנה וכהנה, עד כדי כך עם הזמן הרוע של אנשיה והשיעבוד שלהם לשטן ולשדים שינה אפילו את המראה החיצוני שלהם. האימפריה כבר נחרבה וכיום רוב הזדים הם נוודים אומללים בסוואנות, אבל הרשע הטבוע בנשמותיהם נשאר. נניח, אם בן אנוש ממוצע שיראה איש פצוע בצידי הדרך לכל היותר יתעלם ממנו, זד ייתקף דחף עז לבעוט ולהתעלל בו. החברה שלהם מושתת אך ורק על פחד מעונש ועל אינטרסים משותפים. ולא, הם ממש לא גזע שחקן.
אורקים - הרעיון אצל אורקים הוא שהם לאו דווקא רעים, הם פשוט... אלימים. התרבות שלהם מבוססת על לחימה ופשיטות (דמיינו מונגולים לא רחוצים על וארגים), אבל יש גם אורקים במסדרי אבירות שמפנים את היצר האלים שלהם נגד מפלצות ושודדי ים. השבטים שלהם מונהגים כצפוי בידי החזק ביותר. טוויסט שעשיתי עליהם הוא שבניגוד לסטיגמה הם לא אולטרא-שוביניסטים (מה קרה, כל ברברי אלים הוא בהכרח שוביניסט?), אלא למעשה שוויוניים לחלוטין (ההבדל בין זכר ונקבה אורקיים מתמצה במערכת הרבייה), ברמה כזו שאפילו אין אצלם שמות נפרדים לגבר ולאישה. מעבר לכך יש להם תרבות עשירה שכוללת כמה וכמה אומנויות לחימה ומטבח ייחודי (מישהו רוצה לגימת דם חזיר אלכוהולי מותסס?).
(ויש כמובן בני אדם, אבל כאלו יש מכל הסוגים)

יש לי גם חיבה לאנשי חיה (פרסמתי פה כמה) - נניח קנטאורי-גמל, אנשי-דוב, וכו'.
 
אני אוהב יואן-טי. הם מושלמים כגזע מרושע. הם מגניבים, עם יכולות יחודיות, והתרבות שלהם סובבת שביב היררכייה מעמדית ועבדות, עם כמה אלים מטורפים שהם סוגדים להם. כל כך הרבה מקום לעבוד איתו. בספר של valo למהדורה החמישית יש ערך שלם שעוסקבהם ומרחיב על התרבות שלהם. ממליץ לעיין.
 
דווקא אצלי בעולם אין הבדל בין גזעים,והמאבק הוא בין מקצועות יותר.כאילו ברור שיש לפעמים מלחמות גזעיות של בני אדם נגד אלפים וכדומה,אבל אין לי צד שהוא אנטיגוניסטי באופן מובהק.זה לדעתי יוצר דילמה הרבה יותר מעניינת באשר להרג אויבים.
 
אני אישית מעדיף בני אדם ותרבויות אנושיות ופחות דמויי אדם.

אבל פעם, עוד כששיחקנו מו"ד בקופסאות, אנטגוניסטים די חשובים בעולם המשחק שאילתרתי תוך כדי הרפתקאות היו "אלפים זהובים".
הם התבססו על מיש-מש שעשיתי בין האימפריה הרומית, מלינבונה מהספרים על אלריק וכמה התייחסויות לאלפים זהובים ושחצניים בספר פנטזיה זבלי של טי אס אר בשם "צללאלף".

בעיקרון הם היו "טובים" (מהנטייה "צדק" של מו"ד בקופסאות) אבל הם פשוט חשבו שכל שאר הגזעים שאינם אלפים זהובים הם מפלצות פראיות ומסוכנות שצריך להרוג, לשעבד, או לשלוח להלחם בזירות גלדיאטורים.

עוד גזע שהשתמשתי בו כאנטגוניסט ראשי היה מינוטאורים - במוד"מ2 הרצתי פעם הרפתקה מאוד ארוכה (כמעט מיני-קמפיין) שהתרחשה באי של מינוטאורים אכזריים שלקחו את הדמויות בשבי. אבל המינוטאורים לא היו לבד שם. לפי העלילה שפיתחתי, מלך המינוטאורים מינוס הגיע למסקנה שהמינוטאורים שלו הם די טיפשים ולא יעילים והחליט לבנות באי מערכת של אצולה אנושית שתעזור לו לנהל דברים. הבעיה - אף אציל נורמלי לא רצה לבוא לשם ולכן כל השרים והאצילים של מינוס היו כל מיני עבריינים, סוטים (אחד מהם היה נשוי לכבשה..) וגנדרנים, שבהתאם להיעדר התקינות הפוליטית של שנות התשעים גם הפגינו גינונים הומוסקסואליים מוחצנים - כדי להדגיש את זה שאין נשים באי חוץ מבהרמון של המלך מינוס (לפי מוד"מ2 כל המינוטאורים הם זכרים).
 
יכול להיות שיש הבדל בין הגזעים במובנים הטכניים, כלומר גמד הוא נמוך, אלף הוא קשת וכאלה, ופחות במובן המשחקי יותר. אין הבדל במובן של השפעות החוקים, וארצות וערים וזכויות וכיו'.
חוץ מזה, זה שאלה מאוד כיפיית לשאול: "איזה גזע אתה רוצה?", ולראות את התגובות: בין תשובה מוחצת ובין מבט מרחף ומהרהר.
זה גם נותן יותר חופש לשחקנים, ויותר הרגשה שיש בחירה, שאולי לא משפיעה על המשחק, אבל עדיין.
 
[mention]הח'אן[/mention]
אני מתכוון מהבחינה שכרגע ,בשלבים המוקדמים,המאבק הוא בין קוסמים מכול הגזעים,ולא בין גזע לגזע
 
כבר די הרבה זמן לא השתמשתי בגזע כאויב של החבורה, אלא יותר בדמוי אנוש תבוניים. אבל בתקופה שכן השתמשתי בזה, לרוב היה מדובר בעיקר בדרגות הנמוכות ובקלאסיים - אורקים וגובלינים.
 
הדרגונים של קרין (רומח הדרקון) זה הדאוס אקס משינה של הגזעים האנטגוניסטים, הם נוצרו לצורך זה על ידי טאקיזיס באמצעות קסם טך אפשר בקלות לבצע התאמות לעולם המערכה שלך מבלי לשבש את המאזן התפקודי בין הגזעים כי הם גורם חיצוני(טריגר) שבעצם עצם הופעתם מתחיל את המערכה ומוציא קבוצה של אנשים מגזעים שונים לצאת להרפתקה
 
אני מאוד אוהב גובלינואידים כרשעים, כי הם גמישים, מגיעים בהרבה צורות ומעמדות, ויש משהו נואש במאבק שלהם על מקום בעולם, שהוךך אותם ליותר לוקי ופחות קרונוס.


חוץ מזה, אני מאוד אוהב ענקים ועוזריהם כרשעים, כי הם באמת מטילי אימה עד דרגות די גבוהות, ונולים, כי הם באמת מפחידים
 
חזרה
Top