• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

על גלגולים נמוכים ובניית דמויות

בזמן האחרון אני משחק דמות, שבמילים פשוטות נתאר את זה ככה: המזל שלה איום ונורא.
אני משחק אותה כבר בערך שבוע של משחק מרוכז, ויצא לי תוצאת 20 אחת, וזה היה כשהיה צריך להוציא כמה שיותר נמוך. זרקתי עם יתרון ויצא לי פעמיים 1, יריתי במטרה כחמישה חיצים ובקושי פגעתי עם אחד, קרעתי לעצמי קשת על הפנים - כמעט כל זריקת קובייה שלי יוצאת בתוצאה נמוכה, לעיתים קרובות 1 קריטי.
עכשיו, החלק המעניין הוא שהדמות שלי היא אלה. (god, לא הנשק).
בתור אלה, העובדה שאני לא מצליח לעשות כלום מאוד מתסכלת. מאוד. אבל הדבר הזה הפך את הדמות הזאת לאחת הדמויות הכי עמוקות שיצא לי לשחק. התסכול שלי הוא גם התסכול שלה - היא באמת לא מצליחה לעשות כלום. כלום. היא רק הורסת ומקלקלת הכל.
וזה נתן לי פתח לבניית דמות מדהימה.
אז כרגע היא הפכה להיות בת תמותה, והיא הולכת לכפר על טעות גדולה שהיא עשתה בעבר, אבל התוצאות הנמוכות האלה נתנו לי פתח לדברים מדהימים.
וזה גורם לי לרצות לדבר על שני דברים.
הדבר הראשון, הוא דברים דומים. תוצאות של 1 ושל 20 הן דברים שמעצבים דמויות, בונים אותן, הופכים אותן למה שהן. תוצאות כאלה יכולות להפוך סיפורים למעניינים ולשנות אותם מקצה לקצה. האם גם אתם נתקלתם בסיפורים דומים? (יש לי עוד כמה לשתף אם אתם רוצים).
והדבר השני... הוא ביקורת על הרבה שיטות, וגם קצת מנחים. הרבה פעמים, במיוחד בפורום שאין אפקט של "כל הקבוצה רוכנת מעל הקובייה ומחכה לתוצאה", לא מרגישים את ההבדל בין 20 ו19, או 1 לעומת 2. "פגעת, עשית קצת יותר נזק," או "פספסת." זה לא התחושה של העשרים, או של האחד, שמתקבלת הרבה במשחקים חיים.
איך שזה נראה בהרבה שיטות, זה מה שעשרים ואחד אמורים להיות. כישלון תמידי, הצלחה תמידית עם סיכוי ליותר נזק. לא יותר מזה.
איך אתם משחקים? התחושה שעוברת אלי מהפורום זה באמת רק בגלל המשחק האינטרנטי, או שככה אתם משחקים באמת? ומה עמדתכם בנושא?

אשמח לתגובות, במיוחד לכאלה שמעמיקות את הדיון - האם לתת לתוצאות 1 ו-20 משמעות קריטית זה טוב או רע בעיניכם?
 
קוראים לדמות הזאת אקווה במקרה? (צופי קונו סובה יבינו).
בכל מקרה זה עניין מעניין במאמת, הבעיה שדברים גאילו עשוים לגרום לשיהוש בהרפתקאות, זו שאלה שהשה"ם והשחקנים צריכים לשאול את עצמם.
אישית לי זה נשמע נהדר ומעניין מאוד.
 
בעונה השנייה של dimension 20, מאט מארסר (כן כן, הבחור מקריטיקל רול) משחק את קאז-ראת'ון, מלך-מכשף שהקדיש את חייו לאדון האופל והפך למנהיג הואנגורי (בפועל, הנאזגול משר הטבעות). ובמהלך 6 הפרקים של העונה הזו, הוא מגלגל... פח. 1 טבעי בהצלה ממוות, פספוסים שוב ושוב, וכך הלאה. וזה פשוט... עובד עם רעיון הדמות שלו. אני לא עומד לספיילר, אבל הקוביות רק משפרות את הארק האישי של הדמות שלו, את הקונספט של "failing witch king" שלו.

בכללי, קוביות הן חלק לכל דבר בדינמיקה השולחנית. יש את השחקנים, שמנסים לעשות דברים. יש את המנחה, שרוצה שהם יצליחו. ויש את הקוביות- שמחליטות אם הם מצליחים. כשהדמות שלך מצליחה, היא מצליחה, וזה מגניב. אבל כשהיא נכשלת- היא נאלצת להתפתח. לגדול. יכול להיות שבתוך עולם המשחק, הדמות נכשלת פשוט כי היא לא מאמינה שהיא תצליח. אולי יש לה דכאון שהיא צריכה להתגבר עליו? אולי האלים שונאים את הכוהן- וכשהוא יגיע להבנה הזו הוא יוקיע אותם ויוותר על הכוחות הקדושים שלו? אולי הלוחם יחליף סגנון לחימה? הסורסרר יבין שהוא לא שולט מספיק בכוח המאגי שבדמו וינסה ללמד את עצמו שליטה עצמית, מה שיוביל אותו בדרך להפוך לנזיר?
אחרי הכל, אין לגלגולים גרועים פתרון- או ליתר דיוק, אין שום אפשרות לפתור את זה. גלגולים גרועים קורים ואין מה לעשות בנוגע לזה, אבל כן אפשר לשאול את עצמנו מה הגלגולים האלה בעצם אומרים בשביל הדמות, בתוך המשחק. אז כן, 20 טבעי זה טוב והכל- אבל האם יצא לך 1 טבעי שהוביל את הדמות שלך להתפתח בדרך שלא ציפית אליה?

אני מסכים שחלק מהאובדן של האינטרציה הפיזית במשחקי פורום אומר שתוצאות קיצון מתקבלות פחות בהתלהבות- אבל זה רק כי אתה היחיד שמתלהב או מתבאס כשאתה רואה את התוצאה- השאר פחות מושקעים בגלגולי הקוביות שלך, כי הם לא רואים אותם. עדיין, זה לא אומר שהתוצאות האלה צריכות להיות פחות משמעותיות. לדוגמה, זכור לי משחק פורום בו מישהו הוציא תוצאה גבוהה מדי בקוביה, מה שגרם לתוכנית שלו להצליח הרבה מעבר לצפוי, ובסופו של דבר דפק אותו.
 
בנושא הזה, יש משהו שמפריע לי: לפעמים יוצא בקובייה 19 או 18, ויש לך פלוס למה שגלגלת, ואז יש לך תוצאה יותר גבוהה מ-20. התהיה שלי זה איפה הגבול? או יותר נכון, מתי יצא לך מספיק גבוה כדי שזה יחשב כמו קריטי? ועוד משהו שמפריע לי: כשיוצא לך 20 לא קריטי בזריקת הבחנה, המנחה לפעמים מתאר את מה שקרה פחות טוב מאשר אם היה יוצא לך 19. זה ממש מוזר. כנראה המנחה אומר- "טוב, זה לא קריטי", ומתאר את זה לא ממש טוב.
 
קודם כל, מגניב הצורה שהפכת גלגולים אקראיים למשהו משמעותי לדמות.
ככלל, אני לא מרגיש את זה לרוב במשחקים, כי גם אם יש רצף של מזל נהדר או מחורבן, זה לרוב לא נמשך לאורך זמן או מעבר לסשן בודד.
מה שכן, יש שיטות כמו Warhammer Fantasy / מלחמת הכוכבים של FFG, שמראש גלגול הקוביות לא רק קובע את ההצלחה שלך, אלא גם האם יש אפקט דרמטי כלשהו שקורה מסביב. זה משהו שיכול להפוך להיות מייגע עם הזמן - כי מתישהו נגמרים הרעיונות - אבל זה בהחלט עובד טוב אם משתמשים בזה במשורה.
 
lonewolf אמר/ה:
מתי יצא לך מספיק גבוה כדי שזה יחשב כמו קריטי?
ובכן, אף פעם. בטח, אתה יכול לבצע משהו בצורה מדהימה- אבל היא לא תהיה מושלמת כמו הפעם האחת הנדירה הזו. וזה מה שעשרים טבעי בעצם בא לבטא- את הפעם האחת המדהימה בה הצלחת מעל המצופה, נגד כל הסיכויים, ועשית עבודה לא רק טובה, אלא מושלמת.
 
נכון, אבל באיזו תוצאה המעשה שלך יהיה אפי ומדהים ברמה של 20 טבעי? אם יוצא לך 40 בסך הכול, זה לא יהיה מספיק טוב? זה לא יהיה אפי ומדהים כמו 20 טבעי? אתה לא תהיה מושלם? לפי מה שאתה כותב, אז לא. זה נשמע לי לא נכון. מתישהו הפעולה שלך צריכה להיות כמו 20 טבעי. זה נשמע לא נכון ולא צודק ש... טוב, שזה לא נכון.

אני אשמח שמישהו יסביר מה ההגיון מאחורי זה.
 
ההיגיון הוא, ש20 טבעי הוא התוצאה הטובה ביותר שאדם ספיציפי יכול להשיג בהטלת קוביה.
לא משנה מה התוסף שיש לאדם מסוים, כשהוא מוציא 20 טבעי, התוצאה היא הגבוהה ביותר שהוא היה יכול להוציא.
אבל זה לא הסיפור - התוסף בא לייצג כישרון, והקוביה באה לייצג מזל. כשאתה מצליח בזכות הטלה רגילה עם תוסף או מחסר, הצלחת בזכות הכישרון שלך וגם המזל שלך. כשהוצאת 20 טבעי, הצתחת בזכות המזל הטהור. אז נכון, לחבר שלך יצא 23 כולל התוסף שלו, אבל לך יצא 20 טבעי, וזה אומר שאתה בר מזל היום.
חוץ מזה שזה נחמד להוציא את התוצאה הכי גבוהה בקוביה.
 
חזרה
Top