יצא לי לקרוא קצת את הכתבות של השה"מ הזועם אחרי שקישרו אליהן לאחרונה (https://www.pundak.co.il/forums/threads/41706/post-720458), ויש לו כמה נקודות מעניינות, כמו התלונה שלו על קרבות נגד יריב אחד. אני מודה שאין לי הרבה נסיון בהרצת קרבות כאלה, אבל אני יכול לראות איך קרב נגד יריב אחד יכול להיות בעייתי כשלחבורה יש כל כך הרבה יותר פעולות ואפשרויות תמרון ממנו. ולאורך השנים היו כל מיני נסיונות לפתור את הבעיה עם הרבה נק"פ, הרבה יכולות, כמה פעולות בתור ופעולות לlair. אז הנה עוד רעיון: למה לא להתייחס למפלצת אחת כאל כמה מפלצות?
בואו ניקח דרקון לדוגמא. במקום להילחם ביצור אחד עם מאגר נק"פ אחד ואוסף התקפות שהוא בוחר מתוכן, תחשבו עליו כעל כמה יצורים נפרדים. עכשיו החבורה נלחמת ב-9 מפלצות: ארבע רגליים, שתי כנפיים, זנב, גוף וראש, ולכל אחת יש תור משלה, נק"פ משלה ופעולות משלה. הרגליים והכנפיים יכולות להזיז את כל הדרקון ולתקוף. הזנב יכול לבצע התקפות AOE. לגוף אין פעולות, רק המון נק"פ. והראש הוא כמובן המסוכן ביותר, עם התקפות נשיכה ונשק נשיפה, ואולי גם לחשים. הוא גם תנאי הניצחון - אם הוא יורד לאפס, הדרקון נוצח. אבל כמובן שקשה להגיע אליו.
אז עכשיו החבורה צריכה להתמודד עם כמה אתגרים, וניצחון על כל אחד מהם מועיל באתגר הכללי. "הריגת" רגל מאיטה את הדרקון, "הריגת" כנף מקרקעת אותו ו"הריגת" הזנב מנטרלת התקפה מסוכנת במיוחד. בהתחלה רק התקפות טווח יוכלו לפגוע בראש, אבל אם הלוחמים יצליחו להרוג את הרגליים הם יוכלו להגיע לראש מהקרקע. וכמובן שהדרקון הגדול מזיז את האיברים השונים למקומות שונים, והדמויות צריכות למצוא את הדרך ביניהן, ואולי לקפוץ על הגוף, או לרוץ על הזנב, ובאופן כללי המפלצת האחת היא עכשיו אוסף דינמי של איומים שצריך לעקוב אחריהם ולטפל בהם.
כמובן שזה יעבוד טוב במיוחד עם מפלצות גדולות ומרובות איברים כמו דרקון, טאראסק, אולי טיטאנים, אבל זה יכול לעבוד גם עם מפלצות קטנות יותר כמו מלאכים ושדים - פשוט כל האיברים נמצאים באותה משבצת ומיקום משחק תפקיד פחות חשוב.
ובאופן כללי, גישה כזאת פותחת פתח לכל מיני התקלויות מעניינות: מה אם הדרקון בורח בתעופה מהירה, וצריך להוריד לו את אחת הכנפיים כדי שיהיה אפשר להשיג אותו? מה אם טיטאן תפס בן ערובה ביד, איך מחלצים אותו? וכולי וכולי.
יכולים לחשוב על עוד מפלצות בסגנון הזה, או קרבות מעניינים שמשתמשים בחלוקה הזאת?
בואו ניקח דרקון לדוגמא. במקום להילחם ביצור אחד עם מאגר נק"פ אחד ואוסף התקפות שהוא בוחר מתוכן, תחשבו עליו כעל כמה יצורים נפרדים. עכשיו החבורה נלחמת ב-9 מפלצות: ארבע רגליים, שתי כנפיים, זנב, גוף וראש, ולכל אחת יש תור משלה, נק"פ משלה ופעולות משלה. הרגליים והכנפיים יכולות להזיז את כל הדרקון ולתקוף. הזנב יכול לבצע התקפות AOE. לגוף אין פעולות, רק המון נק"פ. והראש הוא כמובן המסוכן ביותר, עם התקפות נשיכה ונשק נשיפה, ואולי גם לחשים. הוא גם תנאי הניצחון - אם הוא יורד לאפס, הדרקון נוצח. אבל כמובן שקשה להגיע אליו.
אז עכשיו החבורה צריכה להתמודד עם כמה אתגרים, וניצחון על כל אחד מהם מועיל באתגר הכללי. "הריגת" רגל מאיטה את הדרקון, "הריגת" כנף מקרקעת אותו ו"הריגת" הזנב מנטרלת התקפה מסוכנת במיוחד. בהתחלה רק התקפות טווח יוכלו לפגוע בראש, אבל אם הלוחמים יצליחו להרוג את הרגליים הם יוכלו להגיע לראש מהקרקע. וכמובן שהדרקון הגדול מזיז את האיברים השונים למקומות שונים, והדמויות צריכות למצוא את הדרך ביניהן, ואולי לקפוץ על הגוף, או לרוץ על הזנב, ובאופן כללי המפלצת האחת היא עכשיו אוסף דינמי של איומים שצריך לעקוב אחריהם ולטפל בהם.
כמובן שזה יעבוד טוב במיוחד עם מפלצות גדולות ומרובות איברים כמו דרקון, טאראסק, אולי טיטאנים, אבל זה יכול לעבוד גם עם מפלצות קטנות יותר כמו מלאכים ושדים - פשוט כל האיברים נמצאים באותה משבצת ומיקום משחק תפקיד פחות חשוב.
ובאופן כללי, גישה כזאת פותחת פתח לכל מיני התקלויות מעניינות: מה אם הדרקון בורח בתעופה מהירה, וצריך להוריד לו את אחת הכנפיים כדי שיהיה אפשר להשיג אותו? מה אם טיטאן תפס בן ערובה ביד, איך מחלצים אותו? וכולי וכולי.
יכולים לחשוב על עוד מפלצות בסגנון הזה, או קרבות מעניינים שמשתמשים בחלוקה הזאת?