• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

הכה את הפונדקאי 27 - אביעד

שלום, אני אביעד, ואני אחד מהפונדקאים האחרונים שתכו כאן בזמן הקרוב – זו לא הפעם הראשונה שהציעו לי להיות פונדקאי החודש וסירבתי בנימוס, אז כשנקסטורל אמר לי שכבר אין הרבה ברירות הסכמתי כי אי אפשר לדחות יותר.
אז אני אביעד, תלמיד ישיבה בתקופה שאחרי השירות הצבאי, ובדיוק סיימתי שנה שנייה בתואר להוראה עם התמחות בתנ"ך ותושב"ע. אני לא אהיה מורה אמנם – השאיפה שלי היא ללכת ללמוד מקצוע ריאלי בטכניון – כנראה הנדסה או פיזיקה (או שניהם גם יחד) אבל כרגע יש לי את התואר הזה זמין, אז למה לא? אני גם צופה באנימה, ומתרגם בקבוצה סנאי סאב את הסדרה הנחמדה תלתן שחור. אם יש עיכובים ביציאת הפרקים זה בגללי. אוהב מאוד מאוד מוזיקה קלאסית, עם דגש על המוזיקה של יוהאן סבסטיאן באך, ומנגן בפסנתר וכותב בכל פעם שיש לי הזדמנות. אוהב פילוסופיה ואתגרים מחשבתיים, אבל לא יוצא לי להתעסק עם זה הרבה לצערי.
משחקי תפקידים בהם אני משחק היום
כיום לצערי לא יוצא לי לשחק במשחקי תפקידים בקבוצה חיה – בעבר הייתי משחק בימי חמישי שישי, אבל נאלצתי לפרוש ממנה בגלל לימודי ההוראה שתופסים בדיוק את הימים האלה. לא נורא, להעביר לתלמידים שיעור מדי פעם זה קצת יותר מאתגר מלשחק מו"ד. חוץ מזה הצלחתי להקים עוד קבוצה, ששיחקה בלעדי עד שהרצתי לה חד"פ ואז היא התפרקה. לכן אני משחק במקוון:
המשחק הראשון שהתחלתי איתו בפונדק היה שער הצלמוות, משחק שהתחיל כי ראיתי שיש אנשים שפשוט לא מכירים מו"ד 4, ורציתי לעזור להם ללמוד. הרעיון נחל כישלון חרוץ – אני לא המורה האידיאלי והייתי חדש בפורום, אז לא הכרתי את איך שמשחק פורום אמור לעבוד. בזכות השחקנים שלי (בעבר ובהווה) בשער הצלמוות למדתי המון דברים על הנחיה, ואני ממש רוצה להודות להם.
אחר כך נרשמתי למשחק של הח'אן הטטרי, ילדי הקיסרות, בו אני משחק את אתיאס, לוחם והרפתקן בשירות הקיסר, שנשלח לחסל את קיסר הדרקונים, ואיכשהו לכל מקום שהוא מגיע הוא מגייס את האויבים שלו. משה, שאלת אותי לאיזו דמות הכי התחברתי? אז זו במקום טוב. אמנם עדיין לא הספקתי לפתח אותו, אבל הוא בהחלט דמות חמודה לדעתי, ואני רואה בה פוטנציאל למשהו גדול. הח'אן, אני רוצה יותר תגובות, הבנת? תפסיק להגיב למגדל במשחקי ניהול ותגיב לי! :D
אני משחק גם במשחק של ניצן, צילו של הצל, את ספוילר
גורן 3, רובוט שלא יודע מי יצר אותו ולמה, ולא ממש מנסה לברר את זה. מבחינתו הוא עובד בשביל הצבא וזה מה שהוא אמור לעשות. עדיין אין לי מושג איך הוא יגיב ברגע שהוא יגלה את האמת שאמורה לכאוב אם יש לך רגשות כלשהם, וכשזה יקרה אזרום.
בנוסף, אני מנחה בדיסקורד משחק פאת'פיינדר – נתיב ההרפתקאות giantslayer לשני חבר'ה נחמדים שהכרתי כאן בפורום חיפוש שחקנים, ואני מנסה לגרור אותם לדרקוניקון כדי להכיר אותם יותר.
המשחק הנוסף שאני משחק בו בדיסקורד הוא נתיבי התהילה של המגדל הבודד את שבט 3 העיניים. שבט נזירים בעלי 3 עיניים, שהמטרה שלהם היא להגיע להארה, ולהביא את כל העולם להארה המיוחלת. הם שואבים השראה מדרגון בול (טנשיהאן, ולאל שלהם קוראים קרורין על שם החבר הטוב של גוקו – קרירין.), מהאלפים בתלתן שחור (שבדיוק תרגמתי את הפרקים שלהם כשנרשמתי) ומהקובץ התשיעי של הרב קוק (http://woland.ph.biu.ac.il/?page_id=154) זו לא ממש דמות, אבל ממש התחברתי אליהם, ואני רוצה לכתוב את הפלאף שלהם בהזדמנות כאן בפונדק, וגם לכתוב להם נתונים למו"ד 4. כרגע אני, מגדל, הח'אן ודרגוניאן יושבים וחושבים איך אפשר לפתח את השיטה למשהו אחיד ומעניין.
אמנם, אני לא אוהב (עדיין) להגדיר את מו"ד 4 בתור מו"ד, כי היא שונה מדי מהשיטות המוכרות – 3.5 ו-5, אבל אני בהחלט מסכים שהיא שיטה מעולה, ואפילו האהובה עלי – היא מאוד נוחה לטעמי, וקלה ללמידה ולמשחק. אחריה פאת'פיינדר, וגם מו"ד 5 נחמדה, למרות שלא יצא לי לשחק בה עדיין.
סיפור משעשע מהתחביב
זה סתם משהו נחמד. עכשיו אני הולך רחוק, לזמן של החוגים... במשחק הראשון שלי, שיחקתי בן אנוש סייר, ולאחד החברים לי היה נזיר אחד שרצה להרוג לי את הדמות עם מראת קסמים שהיתה לו – הוא ניסה להפנט לי את הדמות כדי לגרום לה להתאבד, ונכשל. אז ניסיתי להרוג את הדמות שלו (כמצופה מילד בן 10 שהרגע ראה מו"ד) ונכשלתי גם. אז הקבוצה כבר החליטה שלא הורגים חברי קבוצה כחוק ומי שמפר אותו כולם עולים עליו. מאז בחוגים היתה לי נטייה לנסות להרוג את אחד הד"שים. באחד המשחקים כשלא התחשק לנו להרוג אחד את השני, אבל לצאת בלא כלום לא יכלנו, התגנבנו אחד לדמות של השני בלילה למיטה ושמנו להם נמלי אש או שרפנו את השק"שים. כמדומני שכל המהומה לא גרמה לגובלינים לבוא אלינו – יכול להיות שהם פחדו :D.
אפרופו התאבדות, אוי ואבוי לו למורה שינסה לומר את המילה הזו לילדים בגילאי 0-99, כך שכשהעברתי שיעור מסוים בנושא לא קשור די התפלאתי לשמוע את התלמידים מציעים את הרעיון כפתרון לאיזו בעיה שהצגתי בפניהם. זה מעלה לי כמה תהיות על מערכת החינוך שלנו, אבל כרגע זה סתם מרחף לי בראש ואני עוד לא יכול להגדיר בדיוק מה מטריד אותי בנושא. בכלל, יש הרבה דברים משעשעים ומטרידים במערכת החינוך, והתואר בהוראה מגלה לי המון דברים על עצמי ועל המערכת (למרות שלהערכתי ולהערכת המורים שלי מהישיבה התיכונית אסור לי להיות מחנך.)
סתם עוד כמה עובדות עלי ועל התחביב, נראה אם תזהו איזו מהן לא נכונה:
1. מי שהכניס אותי לפאת'פיינדר הוא הרב משה רט – לפני שקראתי את הבלוג שלו חשבתי שפאת'פיינדר זה 3.5 רק גרוע יותר, אבל אז הוא רשם באיזה מקום שזה טוב יותר, אז החלטתי לתת לזה עוד הזדמנות, והסתבר שהוא צדק.
2. לא קיבלתי לשער הצלמוות את השחקן שבגללו פתחתי את המשחק במקור.
3. אין לי מזל עם קבוצות מו"ד פנים אל פנים – כל קבוצה שהקמתי התפרקה אחרי מספר חודשים. על אחת מהן סיפרתי כאן.
4. המקצוע ששיחקתי הכי הרבה היה סייר – נחשו איזו דמות פנטזיה הכניסה אותי למו"ד. חוץ מזה סיירים הם מגניבים.

שאלה לקהל
אילו הייתי שואל אתכם את השאלה שאתם שואלים אותי, מה הייתם עונים? בעצם יש לכם עכשיו הזדמנות לספר על עצמכם מה שאתם רוצים.
 
אכן אדם מעניין מאוד :)
4 לא נכון?
אביעד אמר/ה:
הח'אן, אני רוצה יותר תגובות, הבנת? תפסיק להגיב למגדל במשחקי ניהול ותגיב לי!
המשחק נגמר... בכל מקרה האינטרנט קרס אז בזמן הקרוב לא אגיב.
אביעד אמר/ה:
אילו הייתי שואל אתכם את השאלה שאתם שואלים אותי, מה הייתם עונים? בעצם יש לכם עכשיו הזדמנות לספר על עצמכם מה שאתם רוצים.
הטעם שלי במוזיקה מאוד מוזר. אני אוהב שירי דיסני אבל רק חלק קטן מאוד מהם, ואותו אני שומע בכל שפה אפשרית (מי היה מאמין שפולנית יכולה להישמע כל כך טוב?); אני אוהב גם בלדה סקוטית אחת, גשמי קסטאמיר, קצת מוזיקת עם סלאבית, שיר צלבני או שניים, והשירים הפרודיים האדירים של הקומיקאי הסלובני קלמן סלאקונייה.
 
אני מנחש שאפדרות 3 היא הלא נכונה...

Darki אמר/ה:
למה שזה יהיה שונה?פשוט לא משחקים בשבת

זה לא ממש נכון... כשחקן דתי, אני שיחקתי בהמון משחקי תפקידים בשבתות. אמנם אתה לא יכול לשחק חלק מקמפיין, כי צריך לרשום, אבל חדפ"ים הם חלופה מעולה, ושיחקתי הרבה כאלו בשבתות.

אביעד-מה המשחק ששיחקת בו אי פעם והכי נהנית בו (אז, לפחות)? אני הייתי מהמר על תקופת החוגים, כי לי לפחות זכור שכילד קטן נורא התלהבתי מכל רגע בהרפתקה בחוג, למרות שלא נלחמנו שם אפילו פעם אחת, ולא היו תפניות נורא מעניינות.
 
וולף - "העולם הדתי" זו הגדרה מאוד רחבה, ולשחק משחקי תפקידים בקצה האחד שלו שונה מאוד מלשחק בקצה השני של הספקטרום הדתי. אצל החרדים זה פשוט לא קורה, כמו שאמר ילו אסיד כשהוכה הוא כפונדקאי, אבל בציבור הדתי לאומי (כיפות סרוגות) יש יותר פתחיות לענין, כשזרמים "מתונים" יותר מתייחסים לזה כמו חילונים - אתה משחק בזה בשביל הכיף ופשוט לא משחק בשבת, או משחקים בלי לרשום כלום, וזרמים שקרובים יותר לחרדים בהשקפה אוסרים להתייחס לאלים של מו"ד מחשש לאיסור עבודה זרה - ברור לכולם שזה לא האיסור אמנם, אבל מעדיפים להימנע מזה בכל זאת וזה לגיטימי. גם יש בזה עניין של ביטול תורה, שזה לעשות משהו אחר בזמן שאתה יכול ללמוד תורה, ושל "כוח המדמה" שאיכשהו קשור לשטן ועוד דברים - בקיצור אם אתה חרדי לאומי יש לך הרבה סיבות לא לאהוב מו"ד. למרות זאת הרבה דתיים, גם מהזרם החזק משחקים, כי אין פה שום איסור לשחק מו"ד. מקסימום תוריד את האלים ואת התכנים המיניים (זהו אסור נשגבים :D) ואתה יכול לשחק מו"ד כשר למהדרין. (היו פעם דעות שזה מעודד כישוף או משהו בסגנון, אבל מאז לכל ילד יהודי יש הארי פוטר בבית אז הטיעון כבר לא מחזיק)
ח'אן - אז אתה רוצה שאפרט על המוזיקה שאני אוהב בעצם? כי השאלה שלי היא להחזיר בחזרה את השאלות שאתם שואלים אותי, ואז יש לכם הזדמנות לספר מה שבא לכם. אניח שכן ואספר קצת - כשהייתי מאוד קטן אמא הייתה שמה לנו קלטות של מוזיקה קלאסית והיינו שומעים אותה כל הזמן, אבל כשגדלתי היא הפסיקה ושכחתי מזה לגמרי. באזור כיתה ז-ח שנאתי מוזיקה, כי מה שהשמיעו בבית הספר היה אייל גולן ושלל מוזיקה מזרחית שאני ממש לא אוהב ומתחבר אליה, וכבר שכחתי מהמוזיקה הקלאסית, אבל בכיתה ט' הגיע גר בתהליך גיור אלינו הביתה, כדי שנהיה משפחה מלווה שלו (לכל גר שרוצה להתגייר מצמידים משפחה כחלק מהתהליך והוא צריך להיות אצלם כמה שבתות בסעודות), והוא היה קלרניתן בתזמורת. מכאן לשם יצא לנו לדבר גם על מוזיקה, והוא הזמין אותי לקונצרט בתזמורת של חיפה. בהתחלה היתה פסנתרנית שניגנה קונצ'רטו מאוד יפה, ובחלק השני של ההופעה הסתבר שהיא היתה זמרת, ואני לא שומע שירת נשים אז נאלצתי לצאת באמצע ההופעה, מה שהיה די מפדח... אחרי זה חששתי להגיע לקונצרט הבא שהזמין אותי אליו עד שהבטיח לי שאין שם זמרת. מכאן לשם שמעתי ביוטיוב כמה יצירות, ופעם הוא הזכיר בפני את השם באך בתור המלחין הגדול ביותר בכל הזמנים. בהתחלה הייתי סקפטי בעניין, אבל אחרי ששמעתי את באך, היצירות שלו תופסות נתח נכבד ביותר מהיצירות האהובות עלי, ובכיתה י"ב אפילו כתבתי עליו עבודה לבגרות באנגלית. נקודה משעשעת בנושא היא שבגמרא יש מפרש שנקרא "בית חדש" או בקיצור ב"ח, אז כשאמרתי לחברים שלי בכיתה שאני עושה עבודה על באך, הם התבלבלו וחשבו שזה הב"ח, כי את הב"ח כל הדתיים מכירים ואת באך אף אחד לא מכיר.
מגדל - המשחק שהכי נהניתי בו היה המשחק הראשון שלי בחוגים, כפי שניחשת. זה ששיחקתי בו בן אנוש סייר והנזיר של החבורה ניסה לגרום לו להתאבד. תכלס השה"ם הסליל אותנו בצורה מטורפת עם החידות שלו - כל פעם שעשינו משהו לא טוב, והיו המון פעמים כאלה, הוא היה אומר "אתם מתים" ואז היינו ממשיכים מאותה נקודה עד שהיינו פותרים את החידה. היינו צריכים להציל איזו עיר מהמלך המכשף שלה שהחריב אותה, או משהו בסגנון, ובשביל זה היינו צריכים לאסוף עץ כחול מסוים ועוד משהו, כבר לא זוכר הרב מזה, אפילו שכחנו תוך כדי המשחק את השם של העיר! בסופו של דבר בנינו את העיר מחדש, הרמנו אותה לשגשוג כלכלי, ואז המכשף תקף אותה, הנהגנו את צבא העיר לניצחון ואז הלכנו לחסל את המכשף במפגש הלפני אחרון. במפגש האחרון שיחקנו במשחק נחמד שהנחינו לעצמנו.
משה - אז בגלל שאתה דתל"ש אתה שם תמונה של גובלין בלי כיפה? לפחות שישים ציצית ;)

את העובדות הנכונות והלא נכונות אחשוף עוד כמה זמן - אני רוצה לראות כמה אנשים יעלו על זה.
 
רק שאני בתור אדם דתל"ש מעולם לא שיחקתי במו"ד לא בשבת,עד לפני כמה חודשים.יכול להיות שזה היה קשור למנחה אבל ההתקדמות שלי מהמשחק ביום חול הייתה הרבה יותר גבוהה.
 
זה הכול קשור לצורת הכתיבה.יש אנשים שראיתי והייתי בטוח שהם בני 13(בלי להעליב) ומסתבר שהם בגיל ה20 + ובאתר כבר 8 שנים,לעומת ילד בן 13 שכותב מדהים.
 
לא, אני כאן מ2014, הייתי כמה חודשים, נעלמתי, חזרתי בצבא כי שעמם לי במפח"ט שהייתי תקוע בו עם נסיעות יומיות למטבחים של כל הגדודים מסביב באיזה חורים בצפון, ומאז אני פה.
תלתן שחור עוסקת בנער יתום בשם אסטה שנולד ללא כוחות קסם, בעולם בו לכל אחד יש קסם. מתוסכל, הוא שואף להפוך לקיסר הקסם כדי שכולם יכירו בו. זה השונן הארוך הבא והוא די מזכיר את נארוטו, חוץ מזה שיש בו הרבה פחות פילרים. הסדרה מתמקדת באסטה ובמשמימות שהוא מקבל כאביר קסם, כשכרגע הפרוטגוניסט הוא האלפים שחיו בממלכה הזו לפני שנים רבות וכמעט הוכחדו על ידי האדם. הסדרה די נחמדה, ואישית בחרתי לתרגם אותה כי ראיתי שסקווירל סאב בדיוק חיפשו מתרגם ואני צריך לשפר את האנגלית לפסיכומטרי, אז הצטרפתי. הענין הוא שאסטה דמות די שטוחה - כל הזמן רוצה להפוך לקיסר הקסם ודי. דווקא דמויות המשנה משתנות קצת, אבל כשאני חושב על זה עכשיו, כולן משתנות באותו אופן - נואל ונסה ופינראל מקבלים אומץ, והשאר מן הסתם ילכו באותה הדרך בדיוק - ויתמודדו מול האחים שלהם. לא איזו איכות ספרותית, אבל יש הבדלים קטנים באישיות של הדמויות, והסיפורים חמודים. אם אתה אוהב מיינסטרים חזק וקרבות לך על זה מיד, וגם אם לא עדיין סביר שתוכל להנות מזה, ומומלץ לנסות.
 
חזרה
Top