• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

הנשגבים שלוש המחלות המשחיתות

(עשוי להישמע מוכר. אני עדיין מתלבט מה הדרך הנכונה להתייחס מגדרית לדמי דרקון. 'דמ(ו)ת דרקון' נשמע מוזר, אבל לרשום 'דמי דרקון הן..' גם לא מרגיש טבעי.)

מציאת הארה בהיררכיה הטהורה של העולם נעוצה בהבנת מקומך בהיררכיה וקיום מלא של חובותיך - טיפול והנהגה של הנמוכים ממך בהיררכיה, וציות לאלו הגבוהים ממך. כל סטייה מדרך הישר הזו הינה נזק רוחני המוביל לא רק למיקום נמוך יותר בחיים הבאים, אלא לסבל בחיים הנוכחיים.
כניעה לרצונות הלא טהורים של הגוף שקולה למשל השועל. השועל מתגנב לחווה על מנת לטרוף אווזים במקום לצוד ביער שם מקומו. לא רק שהשועל גורם נזק להיררכיה כולה סביבו אלא שהוא נעשה עצל וטיפש, ולא יהיה מסוגל לצוד כאשר שפע האווזים יצטמצם. רק מעקב אדוק אחרי חוקי העולם מבטיח אושר בחיים האלו והבאים.


למרות האמת שצוינה, שלוש מחלות רוחניות קטלניות ממשיכות להתפשט כמו עשבים שוטים המחסלים את היבול. כל אחת מהמחלות מובילה לסבל ולנזק הרוחני, ואף עשויה להתפשט. מחובתו של כל אדם ישר להיאבק במחלות אלו ולדווח למסדר הטהור על מנת שישלח נזירים לטפלן. רק פעולה זריזה תוכל לעקור את הריקבון מהשורש.


הראשונה מהשלוש היא מחלת בני התמותה, הבורות והטיפשות. הכיצד יוכל אדם למלא את חובתו כלפי ההיררכיה הטהורה אם הוא לא יודע מה מקומו ומה הן חובותיו?
חמשת הדרקונים הטהורים הפיצו את תורתם ברחבי הבריאה כולה, אך חלק סירבו לשמוע. בני תמותה רבים חיו בצילם של אלים קנאים אשר עצרו את הפצת ההארה, ורבים אחרים שמעו את הפילוסופיה הטהורה ודחו אותה בכל זאת.
קיסרית הארגמן והמסדר הטהור פעלו רבות לאורך מאות שנים על מנת לרפא מחלה זו, הקימו בתי ספר ומנזרים באי המבורך ובארצות הסף על מנת לסלק את הבורות. ידיעת קרוא וכתוב היא דרך חשובה שבה בני תמותה, ובמיוחד בני תמותה החיים הרחק מהאי המבורך יכולים ללמוד את דבר הדרקונים - והמסדר הטהור לקח על עצמו משימה ללמד את ילדי הבריאה קרוא וכתוב במנזריו.

דמי הדרקון הן דוגמה ומופת להימנעות מבורות. מלבד בתי הספר הרבים באי המבורך ובארצות הסף אשר מחנכים את בנות שושלת הארגמן, כל ביצה אבודה אשר מגיעה אל שטחי הממלכה זוכה לבחור - האם לתקן את בורותה בשורות המסדר הטהור או בשורות הלגיונות הקיסריים. כך או כך, כל דם דרקון בשטחי הממלכה לומדת את דרך העולם ומתחזקת רוחנית.


המחלה השנייה היא מחלת האלים, החמדנות. אדם שרוצה עוד ועוד למעשה רוצה לשנות את מקומו בהיררכיה הטהורה שלא באמצעות מילוי חובותיו. מי שפועל בדרך הישר יקבל את שכרו, והחמדנות רק מרחיקה את האדם מיעדו.
אלים רבים ברחבי הבריאה כופרים בפילוסופיה הטהורה וחוטאים בחמדנות, דורשים יותר טקסים וקורבנות מאשר מקומם בלוחות התפילה מכתיב. ראייה קצרת טווח זו מובילה לעונשם מידי הנזירים הטהורים שעוצרים בכוח הזרוע את נבזותם.
גם בני אדם רבים סובלים מחמדנות, בעיקר עבור רכוש חומרי. הם אינם מבינים שכאשר הם צוברים רכוש מהר יותר מגדילתם הרוחנית, הם מתמלאים חשש שמא יאבדו את רכושם - והחשש הזה מוביל לסבל. יתרה מכך, צבירה מהירה של רכוש לא מביאה איתה סיפוק, אלא רק רצון מכרסם לצבור אף יותר רכוש.
טוב לו לאדם אשר מרוצה מחלקו ולא מנסה לשנות אותו מבלי לגדול רוחנית, שכן הדרקונים מתגמלים אדיקות.

דמי הדרקון הן דוגמה ומופת להימנעות מחמדנות. כנסיכות האדמה, הן ראויות לכל תגמול חומרי שהן חופצות בו. בכל זאת, דמי הדרקון מפגינות איפוק וענווה, פועלות למען השושלת ולמען הממלכה כולה. היכולת לצפות בעושר חומרי בלתי נדלה ולדחות אותו, להמשיך ולעמוד במחויבותן כלפי הממלכה וכל אנשי הבריאה, מדגימה את הבנתן העמוקה של דמי הדרקון מה הוא בר חלוף ואשלייה, ומה הוא אמיתי ונצחי.


שלישית היא מחלת התועבות, השנאה. כאשר אדם שונא אחר, הוא עצמו סובל מהשנאה הזו, המכלה אותו. התועבות שונאים את הממלכה, ולכן משלחים את צבאות אנשי החיה שלהם באזרחיה התמימים. המלחמות שהם התחילו הובילו להרג אנשי חיה רבים ולמצוד פראא נרחב כנגד התועבות שבראשם.
גם בני תמותה סובלים משנאה. איכר שונא את רעהו על יבול מוצלח, סוחר שונא את גובה המיסים על מילוי חובתו, הפושע שונא את אוכפי החוק שמגנים על האנשים מפניו. השנאה מעוורת, מרחיקה את האדם ממילוי חובתו וגורמת לו לפגוע בעצמו רק על מנת שמושא שנאתו יסבול יחד איתו. השונא אף עשוי לבלבל את שנאתו עם הקרבה עצמית, את המרירות שבו לנקמה צודקת. מי שאין לו את העוצמה הרוחנית הדרושה על מנת להבדיל בין דברים אלו, מוטב לו שיזהר עם שנאתו. הטעייה עצמית -בורות- מחלישה את הנשמה.

דמי הדרקון הן דוגמה ומופת להימנעות משנאה. כאשר הן לוקחות את החובה המקודשת של ציד הפראא, הן לא שונאות את טרפן, אלא מרחמות על מי שנגזר עליו לסבול מטירוף וכוח שקרע אותו מההיררכיה הטהורה. כאשר נזירים טהורים עוצרים אל חמדן, הם עושים זאת במטרה לחנך, גם את האל וגם את בני התמותה שהוא סוחט - אהבה מניעה אותן, ולא שנאה. וכדמי דרקון, מחובתן לאהוב את כל בני התמותה, אשר מתחתיהן בהיררכיה הטהורה ונמצאים תחת אחריותן.


כזאת ההארה שהביאו הדרקונים הטהורים. לא רק חוזק רוחני, המביא לגלגולים עדיפים לאורך דורות, אלא גם תגמול אישי בצורת סיפוק ועונש אישי בצורת סבל למי שסוטה מדרך הישר. ההיררכיה הטהורה מקיפה אותנו מכל כיוון, והישמעות לה היא לא רק הדבר הנכון לעשות - היא הדבר הרצוי. כמו ילד חולה המפחד מטעם התרופה, כך הבור בורח ממחויבותיו. וכמו אם דואגת המתעקשת על טובת בנה, כך המסדר הטהור ודמי הדרקון מגנות על אנשי הבריאה.

על החתום, ססוס אדארה, נזיר טהור
 
לי זה נשמע כאילו לקחת את התכונות הרעות ביותר של כול אחת משלושת הנטיות(עדיין לא החלטתי איזו שלישיה - האם הטוב הרע והניטרלי,או שמה הסדר הניטרלי והכאוס)והפכת אותם למחלה.אהבתי מאוד את ההשקעה והפירוט,האם זה מדבר על פנתיאון של עולם מסוים?
 
:clap:

נהניתי מכול רגע בקריאה, זה ממש נהדר, וח"ח ענק. גם הקישור למיתולוגיה אמתית, ובודהיזם מכול הדברים, מדהים. אני חושב שזה מעולה as is.

אישית אני משתמש בדמת דרקון. מרגיש לי הכי זורם, בעיקר בקול זה זורם לי יותר מדם דרקונית.
ואם ביקורת, למרות שזו יותר העדפה אישית מאשר ביקורת אמתית- אני מרגיש שחסר לי התייחסות לארצות הבוזזים, במיוחד ללוקשאי. ארצות הבוזזים הם ביג דיל לממלכה, ולתת אזכור להן יכול לדעתי להוסיף ממש. אפשר גם לדבר על הגילדה ולתת מהם דוגמה בפסקה על החמדנות, אבל אני לא רואה איך לאזכר את הגילדה לעומת זאת מוסיף הרבה לפסקה חוץ מזה שזה אפשרי. אזכור ללוקשאי לעומת זאת כן מוסיף משהו, כמו שהזכרת ביצים אבודות ותועבות.
 
חזרה
Top