• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

רֶלִיקוִויט; מצודת ההר

kwint stormbellow

פונדקאי פעיל
מבוסס על "קסטל דל מונטה".
---

"לפני שנים רבות, התקיף צבא השדים של אפּיסטוס שטן השרשראות את Neverwinter. אחרי מאמצים רבים, הצליח משמר העיר ביחד עם כמה הרפתקנים נועזים לכלוא את אפּיסטוס בבית כלא תת קרקעי שנקרא "דיפּלהיים". כדי לא לעורר חשדות, בנתה העירייה מכללה למאגיה על הכלא. פעמים רבות ניסו משרתיו של אפּיסטוס למצוא את כלאו ולשחררו, אך לא הצליחו. כיום, אף אחד מלבד שמונת הפרופסורים לא יודע על אפּיסטוס, דיפּלהיים או כל דבר אחר שקשור לזה."

מבנה המצודה
המבנה בנוי בצורת מתומן ואורכה של כל צלע הוא 24 מטר. בכל זווית ניצב מגדל מתומן שאורך כל אחת מצלעותיו היא 4.5 מטר. כל אחד מהמגדלים נישא לגובה של 32 מטר. גם החצר הפנימית בנויה בצורת מתומן, ואורך כל אחד מקירותיה הוא 12 מטר.

צדה החיצוני של המצודה
שער הכניסה המרכזי ממוקם בצידו המערבי של המבנה, ופונה אל כיוון שקיעת השמש בימי השוויון בשנה. אל השער מובילים שני גרמי מדרגות סימטריים בעלי מעקי-שיש. בכל צלע, למעט המזרחית והמערבית, מקובעים שני חלונות שלא תמיד נמצאים האחד מעל השני. בקומה התחתונה החלון מונופורי ובעליונה הוא ביפורי . בצלעות שבהן ממוקמים השערים למבנה מקובע רק החלון בקומה השנייה, והוא ביפורי בחזית המזרחית וטריפורי במערבית.

החצר הפנימית
אל החצר הפנימית מובילים שלושה פתחים בלבד. בקומה העליונה מקובעים שלושה חלונות בצלעות אחרות מאלה בהן ניצבים הפתחים, אך בכל שמונה הצלעות מקובעות קשתות מתמשכות. במרכזה של החצר הפנימית ניצב אגן מים מרוצף ירקן, מתומן גם הוא.

פנים המבנה
פנים המבנה מחולק לשתי קומות, הראשונה בגובה של 3 מטר מעל האדמה והשנייה בגובה של 9.5 מטר. בכל קומה שמונה חדרים בצורת טרפז ובנקודות החיבור החיצוניות ביניהם ניצבים המגדלים. באחת הקצוות החיצוניים של שישה מהחדרים יש גישה לאחד המגדלים, ומשניים מהם יש גישה לשני מגדלים. בשישה מהקירות החוצצים בין החדרים קבועים פתחים המחברים ביניהם. המעבר בין שתי קומות המבנה מתאפשר בגרמי המדרגות הלולייניות שנמצאים בכל אחד מהמגדלים. בכל גרם מדרגות 44 מדרגות העולות מעלה עם כיוון השעון. הירידה במדרגות מצריכה את אלו היורדים עם נשק להחזיקו ביד שמאל.

יעודה של המצודה
למרות השם, רֶלִיקוִויט היא לא באמת מצודה, אלא מכללה ללימוד מאגיה. בחלק המערבי בקומה הראשונה לומדים מאגיה תאורטית בסיסית, בחלק המזרחי לומדים מאגיה תאורטית מתקדמת, בקומה השנייה בחלק המזרחי לומדים מאגיה מעשית בסיסית, ובחלק המערבי לומדים מאגיה מעשית בסיסית. במגדל מס' 1 לומדים אבוקציה, במגדל מס' 2 לומדים הקסמה, במגדל מס' 3 לומדים טרנסמוטציה, במגדל מס' 4 לומדים קוורציה, במגדל מס' 5 לומדים מגננה, במגדל מס' 6 לומדים תעתוע, במגדל מס' 7 לומדים חיזוי ובמגדל מס' 8 לומדים העלאה באוב. למידת הקסם הכללי בשלמותו(קסם תאורטי בסיסי+מתקדם וקסם מעשי בסיסי+מתקדם) לוקחת 8 שנים(3,2,2,1) בסה"כ. כל נתיב השכלה ממוקד(אבוקציה, חיזוי, תעתוע וכו') לוקח 4 שנים.

גיאוגרפיה
רליקוויט ממוקמת על הר סלעי ומשונן, צפונית לNeverwinter. המיקום האסטרטגי שלה גרם להרבה מלחמות עליה, אך מעולם לא נכבשה.

הנהגה
רליקוויט מונהגת באופן שיתופי על ידי שמונת הפרופסורים, אחד מכל מגדל. היו שנים שהמצודה הייתה פתוחה רק לגזע יחיד, או לפלג מסוים באוכלוסייה, אך כיום היא פתוחה לכל מי שיכול לשלם עבור לימודיו.

עלויות
מאגיה תאורטית/מעשית בסיסית- 2 מ"ז עבור כל שנה.
מאגיה תאורטית/מעשית מתקדמת- 6 מ"ז עבור כל שנה.
מאגיה ממוקדת באחת מאסכולות הקסם- 8 מ"ז עבור כל שנה.

תמונות
מפה ממוספרת- מצודת ההר.jpgמצודת ההר2.jpgמצודת ההר3.jpg

הערות
1. בשביל ללמוד מאגיה ממוקדת, צריך ללמוד את ה"מקצועות" הבאים, בסדר הזה- מאגיה תאורטית בסיסית, מאגיה מעשית בסיסית, מאגיה תאורטית מתקדמת ומאגיה מעשית מתקדמת.
2. אשמח להצעות בנושא ההיסטוריה, לא עולה לי משהו טוב כרגע.
3. אולי בקרוב אכתוב גם דוגמאות לשמונת הפרופסורים.

אשמח להערות, הארות, סתם תגובות של "יואו מגניב!" וכל שאר הברווזים.
 
רעיון מגניב ותמונות מאירות עיניים. מה שכן, זה מרגיש קצת יבש - אין תיאורים פלאפיים מעניינים, שום ציוריות, ואין גם את הסיפור של המצודה (קצת היסטוריה? דברים מעניינים שקרו שם? רוחות רפאים שרודפות אותה? ולמה בית הספר מבוצר?).
 
שכחתי לציין, זה רק רעיון בסיסי.
kwint stormbellow אמר/ה:
2. אשמח להצעות בנושא ההיסטוריה, לא עולה לי משהו טוב כרגע.
בעיקרון, כמו שכתבתי, אין לי רעיון טוב כרגע... אז אני לגמרי פתוח להצעות.
הח׳אן הטטרי אמר/ה:
רוחות רפאים שרודפות אותה?
נשמע מעניין, אשקול להוסיף את זה.
הח׳אן הטטרי אמר/ה:
למה בית הספר מבוצר?
בעיקר בשביל החזות המרתיעה. אבל יכול להיות שזה בנייה מחדש של מקדש לאוגמה, או בכלל כלא של שד איום ונורא. לא סגור על זה עדיין.
 
ביצורים נבנים כשיש איום של מלחמה. ההצעה שלי להיסטוריה:
המצודה לא נבנתה כבית ספר לקוסמים, אלא כמעוז גבול של אימפריה או מסדר אבירים, שנועד לחצוץ בין האיכרים של חבל הספר לברברים ולמפלצות של הפרא. עברו מאז שנים, האימפריה כבר נפלה והאבירים נשכחו, והמצודה המבודדת הפכה לסתם בניין חצי-חרב באמצע שום מקום. לפני כמה מאות שנים, ביקר בה אשף הרפתקן במהלך מסעו באיזור, והחליט להקים במעוז המבודד והבטוח בית ספר לקסמים, רחוק מהרשויות שכנראה לא יתלהבו מניסוייו המסוכנים.
 
אהבתי את ההצעה, אבל חשבתי יותר לכיוון של זה:
"לפני שנים רבות, התקיף צבא השדים של אפּיסטוס שטן השרשראות את Neverwinter. אחרי מאמצים רבים, הצליח משמר העיר ביחד עם כמה הרפתקנים נועזים לכלוא את אפּיסטוס בבית כלא תת קרקעי שנקרא "דיפּלהיים". כדי לא לעורר חשדות, בנתה העירייה מכללה למאגיה על הכלא. פעמים רבות ניסו משרתיו של אפּיסטוס למצוא את כלאו ולשחררו, אך לא הצליחו. כיום, אף אחד מלבד שמונת הפרופסורים לא יודע על אפּיסטוס, דיפּלהיים או כל דבר אחר שקשור לזה."

זה יכול ליצור סיטואציות מעניינות, כמו זה:
"משרתיו הבודדים של אפּיסטוס גילו את מקום מקום הימצאו, ומתכוננים למלחמה. בינתיים בNeverwinter, יש מחסור באוכל, החיילים חלשים, ויש ריח של סכנה באוויר. האם תתגייסו למשימה להצלת Neverwinter?"

זה נראה מספיק?
 
שמע, זו ההגשה שלך, אתה לא צריך את האישור שלי... בכל מקרה, אהבתי מאוד את הרעיון. מה שכן, מכללות למאגיה ושטנים לא נשמעים כמו דברים שיש בעיירה - אולי אם העיירה היא חלק מממלכה גדולה והשטן נכלא באזור נברווינטר (קיץ-עולם? אינחורף?) כי האזור מבודד יחסית.
 
אני לא מבקש שום אישור, רק רציתי לבדוק שאני לא היחיד שאוהב את זה. בכל מקרה, ההר מאוד קרוב לNeverwinter. הייתי נותן דוגמאות, אבל לפי מה שהבנתי אתה מהנגב, אז לא תבין...

עריכה: הוספתי את מה שכתבתי להודעה הראשונה.
 
אני גר בנגב. זה לא אומר שאני חי במערה בלי אינטרנט ובחיים לא התרחקתי מהבית יותר משעה של רכיבה על גמל.
עריכה: יהיה מגניב לראות את שמונת הדוקטורים (אני חושב שהמונח הנכון זה פרופסורים אבל למי אכפת), במיוחד את הדינמיקה שלהם עם התלמידים וביניהם.
 
נראה אחלה. כל הכבוד על ההשקעה.
כתבת שהמצודה הותקפה כמה פעמים. יש איזשהו סימן לזה בפני השטח שלה, או מסביבה? ומה המצב שלה עם העיר הקרובה? יש מסחר, ניתוק, תמיכה?
והצעה להיסטוריה: בעבר, הסלע שעליו עומדת המצודה, היה הסלע הראשון שעלה מהכאוס הבראשיתי. זה קצת אפל.
משהו יותר טוב: 8 הפרופסורים הם אנשי חישור. הם מתפקדים כל פעם כאדם אחר, וכשאחד מהם מת, הרפתקנים נשלחים לגלות לאיזה גוף הוא עבר. זה גם אחלה קרס הרפתקה.
 
תודה רבה.
על המצודה עצמה אין סימנים, אבל בשטח יש כמה סלעים מרוסקים.
סחר מתקיים עם כל רוכל שמספק חומרים קסומים ומרכיבי לחשים במחיר נורמלי.
לגבי ההצעה הראשונה- נשמע טוב, אבל פחות מתאים לאופיה של המצודה.
לגבי ההצעה השנייה- יכול להיות מעניין שאחד מהם יהיה איש חישור, אבל כולם? בהתחשב בזה שהם ייוולדו מחדש במקומות שונים וכאנשים שונים, קשה להאמין שדבר כזה יקרה.

בכל מקרה, תודה על המשוב! עזרתם לי מאוד.
 
טוב, זו הגשה ממש נחמדה. אהבתי.
הרעיון מגניב - אקדמיה שמנסה להסתיר כלא של ישות עתיקה. אני אגנוב את זה מתישהו.
החלוקה לספוילרים מאוד נוחה, שאפו. רק כדאי להוסיף קצת יותר מידע בהמשך, ולעדכן בתגובה בכל פעם שאתה מוסיף משהו.
הערה קטנה על מבנה האקדמיה - הוא פיצי. זו אקדמיה, לא מצודה. אנשים לומדים במגדל שהשטח שלו הוא 16 מ"ר? זה כלום. זו לא כיתה אחת בקומה מן הסתם, זו נשמעת כמו אקדמיה מכובדת לקסם. המגדלים האלה גבוהים יותר משהם אומרים להיות לדעתי, במיוחד לשטח של 16 מ"ר.
גם לא הבנתי מי מנסה לתקוף את neverwinter, למיטב זכרוני זה חור בקצהעולם שאף אחד לא מתעניין בו, חוץ אולי מתומכי שטן השרשראות אפיסטוס. העלויות זולות מדי לדעתי, בכל מקרה לא רלוונטי ממש, כי הרעיון ממש טוב ויכול להתאים לכל עולם, אז התמחור משתנה לפי העולם.

סתם רעיונות גנריים לשיפור:
אפשרי שאחד התלמידים הוא תומך אפיסטוס שמנסה לשחרר אותו, אולי אפילו אחד הפרופסורים.
אחת המשרות מקוללת והפרופסור שמחזיק בה לעולם לא נשאר יותר משנה בתפקיד. בדרך כלל הוא מת מוות אלים.
המצודה היא לא באמת הכלא של אפיסטוס, עבדו על כולם כדי שינסו לשחרר אותו מהמצודה, אבל אפיסטוס עצמו נמצא (כלוא או משוחרר) במקום אחר לגמרי. אולי אחד הפרופסורים יודע את זה.
האקדמיה נקלעה לחובות ותומכי אפיסטוס מחכים שהיא תפשוט את הרגל (ומסייעים לזה) כדי שהיא תיסגר והם יוכלו לקנות אותה בלי מאבק מיותר.
קיים מאבק שליטה פוליטי בין הפרופסורים, מה שמרופף את הגנות המצודה כשכל אחד מנסה לחתור להשיג יותר כוח לעצמו על חשבון השאר.
 
העלויות די גבוהות, בסה"כ זה כמעט 70 מ"ז. זה יותר ממה שמרוויח איכר בכל חיו. בעקרון התאמתי למו"ד 5, אבל אני יכול להוסיף אם זה זול מדי.
אביעד אמר/ה:
למיטב זכרוני neverwinter זה חור בקצה העולם שאף אחד לא מתעניין בו
זו אחת הסיבות שהבניין כזה קטן. אין יותר מדי תלמידים, וגם אין הרבה מורים, אז זה מתאים.
אביעד אמר/ה:
אפשרי שאחד התלמידים הוא תומך אפיסטוס שמנסה לשחרר אותו, אולי אפילו אחד הפרופסורים.
אהבתי, נשמע מעניין. אם אוסיף סעיף עם זרעי הרפתקה, אכניס את זה לשם.
אביעד אמר/ה:
אחת המשרות מקוללת והפרופסור שמחזיק בה לעולם לא נשאר יותר משנה בתפקיד. בדרך כלל הוא מת מוות אלים.
נשמע טוב. אולי אוסיף את זה.

כל השאר, פחות נראה לי.

בנושא העלויות- כמה לדעתכם צריכות להיות העלויות?

שוב, תודה רבה על המשוב ועל הרעיונות המגניבים.
 
במקום עלויות, אולי יש בחינות ו/או תחרויות שצריך לעבור כדי להמשיך?
הבעיה בעולם פנטזיה הירואית שאולי 70 מז זה הרבה לאיכרים זה סכום חסר משמעות לאקדמיה למאגיה. אולי במקום זאת הם שולחים את הסטודנטים לעבוד כמטילי לחשים כדי לממן את עצמם וגם להתאמן במקביל?
 
למה במקום?
בכל מקרה, יש מבחני סוף שנה. אם אתה לא עובר את המבחן, אתה לא יכול להתחיל ללמוד בשלב הבא.
The oldman אמר/ה:
אולי במקום זאת הם שולחים את הסטודנטים לעבוד כמטילי לחשים כדי לממן את עצמם וגם להתאמן במקביל?
שוב, למה במקום? זה רעיון טוב, אוסיף את זה.
 
קצת משעשע שלקחת בדיוק את הרעיונות שלי מהראי פוטר, על המורה להתגוננות מפני כוחות האופל, קווירינוס קווירל :D
אתה אומר שאין הרבה מורים בחור הזה בקצה העולם, אבל את האקדמיה מנהלים שמונה פרופסורים כמועצה עליונה, לא כולל שאר צוות ההוראה. הייתי פשוט מוסיף עוד רעיון מהארי פוטר - לחש הרחבה סמוי שנותן לאקדמיה קצת יותר מרחב מבפנים, (זה מזכיר לי קצת את מגדל השעון מפייט.) או שהיייתי מעביר את המקום למקום מרכזי, או שהייתי אומר שהמקום איכותי למושך תלמידים, מה שאומר ממילא שמסביבו יתפתח אזור שוקק חיים. איך שאתה רוצה.
 
קונספט נחמד ביותר, אבל אני מרגיש שמשהו פה טיפל'ה...מוחמץ. זה מרגיש כמו אקדמיה סטנדרטית לקסם, שעל הדרך לכוד בתוכה כוח קדמוני
יש שד עתיק/אל מרושע שכלוא מתחת לאקדמיה? בואו נראה קצת השלכות! הנה כמה רעיונות -
-האקדמיה נודעת בזכות החפצים והקסמים היחודיים שהיא מפתחת, שלמעשה שואבים מכוחו של האל העתיק כדי לפעול.
-התודעה האפלה של מה שלכוד תחת למבנה שולחת גלים של שחיתות לתוך האקדמיה, מה שהופך את אחוז הנופלים לקסם אפל גבוה יותר מבכל אקדמיה אחרת, ודורש טיהורים מתמידים מצד הפרופסורים
-בניסיון לברוח, היצור חפר לעצמו רשת של מנהרות מתחת לאקדמיה, מלאות במפלצות ובקסמים אפלים. האקדמיה שולחת באופן קבוע סטונדטים מתקדמים כדי לחתום את המנהרות בקסם. לאחרונה, החלו להתרוצץ שמועות על יחידה של מאגים שהלכה למנהרות, ועדיין לא חזרה...
-אחד הילדים שנולד בעיירה, או אולי לאחד מהמורים/תלמידים באקדמיה, נגוע בכוחו של היצור. הילד הוא זד, והכת האפלה של השד בשלשלאות זוממת לחטוף אותו בשביל שישמש גוף מארח לאדון שלהם, ויאפשר לו לצאת לחופשי
-הכוחות הפראיים של היצור גורמים להשפעות "קסם פראי", בכל מקום שהוא לא חדרי האימון המאובטחים של האקדמיה.


אילו רק דוגמאות בשליפה מהמותן, אבל אני בטוח שאתה תוכל לחשוב על רעיונות טובים יותר בעצמך. בקצרה, הנקודה שלי היא שאם יש איזשהו דבר משמעותי שקיים בעולם, לא יכול להיות שהוא סתם נמצא שם, מבלי להשפיע ולשנות את הסביבה.

בהצלחה בכתיבה!
 
בעיקרון, אני מתכנן להוסיף כמה ״זרעי הרפתקה״- זה נראה לי כמו שימוש טוב ברעיונות שלי ובאלו שהוצעו. בכמ״ק, אני לא יודע עד כמה אהיה זמין לכתיבה ארוכה ומושקעת, אז זה יקח לי קצת יותר זמן מהצפוי.
 
חזרה
Top