• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

קונספט-אנשי החישור

רעיון שעלה לי בזמן יצירת דמות ואשמח לעזרה בליטוש שלו.
בקצרה-קבוצה של יצורים הנמצאים בין בני אלמוות לבני תמותה-כאלה שיכולים למות, אבל חלק מהם לא נשאר מת לאורך זמן.


אנשי החישור

קבוצה סודית למחצה עם דרישה אחת בלבד כדי להיכנס אליה, אנשי החישור או "השבים" כפי שהם נקראים לפעמים הם קבוצה של ישויות שונות עם מאפיין אחד משותף-חיים ומוות עבורם הם מעגל שחוזר על עצמו שוב שוב, ולא מסלול חד כיווני.
מדובר על נשמות שלאחר מותן לא עוברות למישור חיצוני או נשארות להסתובב כרוחות אלא נולדות בגוף חדש שוב ושוב, לאורך מאות ואלפי שנים.

הסיבה למצב הזה לא זהה עבור כל אחד מאנשי הקבוצה, יש מהם שקללה שהוטלה עליהם בחייהם הראשונים מונעת מנשמתם לעבור הלאה, אחרים הם תוצאה של נסיון כושל של מג להשיג חיי נצח או שהם היו הנציגים של אל אשר נשלחו בשמו למישור הראשי בעיתות מצוקה ונתקעו בלולאה חסרת סוף כאשר האל הושמד.

לא משנה מה הסיבה לכך שהם נכנסו למעגל החיים והמוות, רוב אנשי החישור חולקים מספר תכונות משותפות (אם כי תמיד ישנם יוצאי דופן)
-הנשמה חוזרת בגופו של תינוק, ללא סימן המראה על טבעו או זיכרונות מחייו הקודמים.
-ככל שהחישור (כינוי לאחד מאנשי הקבוצה) גדל הוא מתחיל להיזכר בחיים הקודמים שלו, בהתחלה כתחושות דה ז'ה וו והבזקים לא ברורים, אך ככל שהוא חוקר את הזכרונות ומנסה להעלות אותם כך הם יהיו ברורים יותר והחישור ייזכר בחיים נוספים.
-הזכרונות מה"סיבוב" (תיאור מקובל של תקופת חיים ספציפית בין האנשים בקבוצה) יהיו ברורים יותר בסיבובים הבאים ככל שהחישור היה מחובר יותר לסיבובים הקודמים וזכר יותר מהן.
-בעוד שמדובר באותה נשמה, גנטיקה וחינוך משפיעים על אופי האדם כמו נשמתו, וסוג האדם שהחישור היה בסיבוב אחד לא בהכרח משנה את סוג האדם שהוא יהיה בסיבוב הבא.
(ישנן תכונות ראשיות שנשמרות, אך הדרך בה הן באות לידי ביטוי משתנות מסיבוב לסיבוב, תחושת שייכות לקהילה יכולה להתבטא בסיבוב אחד כשומר ומגן עבור הקהילה, ובסיבוב אחר כשליט אכזר הרואה את כל האנשים תחתיו כשייכים לו באופן מוחלט)
-הגזע והמין של אנשי החישור לא קבועים ומשתנים מסיבוב לסיבוב.

טבעם הייחודי של אנשי החישור והיסטריה משותפת שהולכת אחורה יותר ממרבית הממלכות גורם להם ליצור קשרים אחד עם שני. פעמים רבות (בייחדו עבור אלה מהם שלא מחוברים לחייהם הקודמים) הם אפילו לא יודעים מה מניע אותם אחד כלפי השני למעט איזה קול פנימי שמזהה ומושך את תשומת הלב עבור אותו אדם.
הקשר הזה הוא לא תמיד חיובי, והוא לא קבוע בין סיבובים שונים. זוג חישורים שהיו אוהבים בסיבוב אחד יוכלו להיות אויבים מרים בסיבוב שלאחר מכן.

לרוב אנשי החישור יש כינוי שמשמש לזיהוי שלהם בסיבובים שונים, לרוב השם הזה מתאר תכונה חזקה שחוזרת בסיבובים שונים או כזאת שקשורה לסיבוב הראשון. (החיים המקוריים של החישור) כמו המגן, חרטה, הספרן, אשליה וכו'

"יוצאי דופן" לדוגמה-
הספרן-
שומר הידע של אנשי החישור, בניגוד לרובם הוא שומר על כל זכרונותיו מחייו הקודמים והוא מקבל אליהם גישה מהרגע בו גופו בוגר מספיק כדי לעכל אותם (לרוב בתחילת גיל ההתבגרות), עם זיכרון מושלם ומאותו תקופות חיים, הספרן הוא כנראה אחד ממאגרי המידע הגדולים שבעולם. במהלך הסיבובים השונים שלו הוא לרוב מקים ספריות (או דואג לאלה שהוא הקים בסיבובים הקודמים..), אוסף מידע מכל הסוגים ודואג לתעד בספריות הסודיות שלו את ההיסטוריה של אנשי החישור השונים (ושל אלה שהוא חושד שהיו כאלה)

המגן-
אחד מהיחידים שעדיין זוכר את הסיבה למצבו, המגן היה אביר שנדר לפני תקופות חיים רבות להגן על מלכו, הממלכה והאנשים שחיים בה. הממלכה עצמה נהרסה ונשכחה מהזיכרון למעט בספרי ההסיטוריה העתיקים ביותר, אך המגן ממשיך להיוולד בתוך הגבולות העתיקים של הממלכה וממשיך להגן על האנשים הגרים שם מפנ איומים חיצוניים.

התאומים-
שמם, התאומים תמיד נולדים יחדיו ויותר מאשר פחות הם מתים יחדיו, בין אם זה גב אל גב במאבק חסר סיכוי או זה על חרבו של זה לאחר מלחמה מרה בניהם. מבין אנשי החישור הם אלה הנוטים ביותר למאבק ומלחמה.



מה אני אשמח לקבל-
1.שם יותר טוב מאנשי החישור, כנ"ל לגבי מושגים הקשורים אליהם כמו
-תקופת חיים ספציפית (כרגע-סיבוב)
-מישהו שחולק את התכונות למעלה (כרגע-חישור)

2.יוצאי דופן, או פשוט דוגמאות של אנשי החישור.

3.כל רעיון שעולה לכם במהלך הקריאה ואתם חושבים שהוספה שלו תהפוך את הקונספט ליותר מלוטש/מגניב.

נ"ב-אני בהחלט מודע לקונספט של גיבור אגדי שחוזר בעיתות מצוקה ויש לו גישה לזכרונות של הגלגולים הקודמים שלו (ראה הדרקון בכישור הזמן), אני חושב על משהו פחות "אני הגיבור שגורלו להציל את העולם או להחריבו" ויותר "בפעם הקודמת שהייתי כאן הקמתי אימפריה, הפעם אני אלמד לרקוד טנגו."
 
אני חושב שאנשי החישור זה שם מצוין!


הכללים של הגלגול מזכירים לי מאוד את גזע הדווה ממבוכים ודרקונים 4. גם שם הקטע שמדובר ביצור חדש עם אותו בסיס אישיות ועם זכרונות מעורפלים שקשה לו לגשת אליהם ככל שהם הולכים יותר גלגולים אחורה.
מצד שני יש גם הבדל מהותי אחד, והוא שהדווה היו מתגלגלים שוב ושוב כי הנשמות שלהם היו בעצם מלאכים שבחרו להיות בני תמותה. רבים מהם ניסו באופן אקטיבי להיות צדיקים יותר ולקחת על עצמם כל מני נדרים של טהרה, משום שאם הם צוברים מספיק כאלה בגלגול אחד, הגלגול הבא שלהם יהיה שוב למלאכים בני אלמוות. דווה שהכתים את הנשמה שלו במעשים נתעבים פעם אחר פעם מבלי לכפר עליהם בחלק מהגלגולים שלו, היה בסופו של דבר מתגלגל להיות רקשסה.

עוד מקור השראה ששווה לבדוק זה האווטאר בסדרה Avatar: the last airbender, שהוא האדם היחיד שממשיך ומתגלגל אבל כל גלגול עם אופי משלו ושומר רק על חוש צדק מסוים (מסוים, כלומר, חלק פציפיסטים אבל חלק הרגו את מי שלדעתם איים על האנושות). מזהים את האווטאר כי כתינוק, הוא בוחר לשחק עם הצעצוע האהוב על האווטאר הקודם.
ההבדלים העיקריים הם שהאווטאר יכול ממש להתייעץ עם הנשמות של אווטארים קודמים שנמצאות בתוכו ולשמוע את עמדתם על דברים.האווטאר גם יכול להכנס למצב רוחני כזה, שהוא נותן לאווטאר קודם להשתלט עליו לזמן קצר, או שהוא מגייס את הידע והכישורים של כל האווטארים הקודמים בו זמנית, מה שעושה אותו חזק בצורה מופרכת אבל גם משפיע על ההתנהגות שלו כי האמונות והרצונות של כולם יוצרים ממוצע התנהגותי שלא בהכרח תואם לזה של הגלגול הנוכחי.
המכאניקה של האווטאר מוסברת בעיקר בפרקים The Winter Solstice (שני חלקים), The Guru ו-Suzin's Comet: Part 2
 
גלגול נשמות אמונה יחסית נפוצה. היא קיימת בהינדואיזם, בקרב הדרוזים ואפילו יש סיעות מסוימות ביהדות שמאמינות בקיומה. כמה מהגיבורים במיתולוגיה ההינדואיסטית היו, למיטב הבנתי, גלגולים של אותה אלוהות.
הרעיון שלך מעט מזכיר לי את הדרך שבה הוא בוצע ב-"אגדתו של הוגו ספרבולדי" כלומר הגיבורים שם הם קבוצה של נשמות שדבוקות זו לזו ונלחמו זה לצד זה לאורך הדורות. אחד מהם מרגיש נבגד על ידם בגלגול הנוכחי - ומתכנן להיות הסיוט שלהם בגלגול הבא שלו. אני חושב שהתפיסה הכי מעניינת של גלגול נשמות נתקלתי ב-"חמישה עשר מעגלי החיים הראשונים של הארי" של קלייר נורת' שחוקר לעומק כמעט כל אפשרות.
 
the Nerubian-
הדווה אכן דומים, למרות שהפלאפ מאחורי שני הקבוצות שונה מאוד, השוני מתבטא בעיקר בכך שאנשי החישור הם בני תמותה, כך שהם לא נוטים לטוב או רוע יותר מבני תמותה אחרים, ושבעוד הדיווה הם גזע נפרד שאלה השייכים לו נוצרים כבוגרים, אנשי החישור יכולים להיוולד כבן כל אחד מהגזעים שקיימים בעולם (למעט יוצאי דופן) ופעמים רבות הם לא יהיו מודעים למצבם הייחודי במשך רוב חייהם.
ייתכן שנתיב המופת של הדווה במהדורה 4 "ראי הדורות" יכול להתאים לחישור המקושר מאוד לסיבובים הקודמים שלו.

אוואטר הוא דוגמה טובה לגיבור החוזר שגורלו להציל את העולם, (ולכן מקבל god mode בעת הצורך), אני רואה את אנשי החישור בתור כאלה שלא כבולים להתנהגות או תפקיד מסוים (למרות שהטבע האנושי הגורם לאנשים לחזור על אותו דפוס התנהגות שוב ושוב כנראה גן יגרום לכך שיהיה אפשר לראות מחזוריות מסוימת בסיבובים השונים של חישור)
אאז"נ המכאניקה של האווטאר מוסברת יותר (/שונתה) דווקא באגדה של קורה, אבל יהיה מעניין לחזור לסדרה המקורית ולראות איך הם הסבירו שם את התהליך.

הלדין-
נשמע מעניין, מעולם לא שמעתי על הספר ואני לא רואה עליו הרבה מידע באינטנט.
למה האחד הנבגד מתכנן לנקום רק בגלגול הבא? האם הוא משתמש בגלגול הנוכחי כדי להכין את היסודות לתוכנית שלו?


אני מאמין שבכישור הזמן יש קבוצה דומה בשם "מאה הגיבורים" או משהו כזה, גיבורים אגדים הכבולים למארג וחוזרים כל עידן כחלק מהסיפור החוזר על עצמו, כאשר בשאר הזמן הם נמצאים במישור החלומות ממתינים לפעם הבאה שהסיפור שלהם יתחיל. בסדרה זה מוצג ככבוד, אני תמיד ראיתי את זה כקללה נוראית.

הרעיון המקורי לקבוצה על אצלי בעקבות השיר של Leslie Fish, The Challenger, (מומלץ) אבל שיניתי ממנו קצת והורדתי ממנו את מה שקשור למטרה או גורל, אני רוצה משהו שיוכל להוסיף גוון נוסף לדמות ולמערכת היחסים שלה עם כמה אנשים שהיא תיפגש ואולי משהו קטן במכאניקה של המשחק (בדומה לרקעים של מו"ד מהדורה 5), לא גורל קבוע מראש שישפיע על כל ההחלטות שלה (בין אם היא מנסה למלא את התפקיד או לברוח ממנו)
 
אכן. הוא משתמש בגלגול הנוכחי כדי לזרוע את מה שיקצור בגלגול הבא שלו כרודן. עוזר לו שהאחרים לא רק כפויי טובה אלא גם סתומים.
על כל פנים, אני מניח שחלק מההשראה לאוואטר הוא הדלאי למה. הוא אמור להיות הגלגול של בודהיסטווה אוולוקיטשווארה.
 
אני מסכים עם נרוביאן בנוגע לשם, אבל אם אתה רוצה שם אחר- נשמות המתים החיות, או נמ"ח. או אולי כהני החישור או כהני מעגל החיים והמוות.
ויש לי הצעה- קראת הלוויתן מבבל? (מומלץ מאוד) כי לדעתי נשמות אדירות מההיסטוריה יכולות נורא להוסיף כאן. אם הן סץם נשמות, כלומר של קוסם או אדם מקולל, זה לדעתי פחות מעניין. מה שאתה יכול לעשות זה לבחור מההסטוריה של העולם כמה דמויות חשובות, ולגרום להן לעשות טקס שיכלא את נשמות שלהן בעולם, בצורה של גלגול נשמות, או שהם בעצם ינסו להגיע לאלמות, והקסם ישתבש.
חוץ מזה זה נשמע ממש מעניין.
ושאלה- אנשי החישור טובים או רעים? כלומר, מה הנטייה שלהם?
 
lonewolf אמר/ה:
ושאלה- אנשי החישור טובים או רעים? כלומר, מה הנטייה שלהם?
ממה שהבנתי, תלוי באדם. כלומר אתה יכול להיות רודן טוטליטרי בגלגול א' וגנן נחמד בגלגול ב'.
 
נקסטרול-מה שמפריע לי (מעבר לזה שמשנים להם את הרקע כל פעם שהם מופיעים כשהרקע שהוגדר להם בסדרה המצוירת הישנה גם ככה קצת מעורפל) זה שהם נראים אותו דבר כל פעם ובסופו של דבר מתנהגים באותה דרך. (כמובן שהידע שלי לגביהם חלקי מאוד, תרגיש חופשי לתקן אותי)

lonewolf-אני לא חושב שכהנים זאת המילה המתאימה לתאר את האנשים האלה, הם לא סוגדים לשום דבר (לפחות לא בתור קבוצה).
אני מאמין שקראתי את הספר לפני שנים, אבל אני כבר לא זוכר ממנו דבר.
לא בדיוק הבנתי מה הצעת, הדרכים להגיע למצב הזה הן מגוונות ולרוב ייחודיות (ולא משהו שניתן לחזור עליו בכוונה) וניתן להחליט שחלק מהדמויות החשובות בהיסטוריה היו אנשי חישור, אבל אני בכוונה רציתי להתרחק מרעיון של נשמות בעלי תפקיד או גורל מסוים.
אני רואה את אנשי החישור יותר בתור כאלה שנפלו בין הכיסאות, דמויות רגילות שקרה להן משהו (באשמתן או בגלל צירוף מקרים, זה לא משנה) ועכשיו החוקים הרגילים לא פועלים עליהם בדיוק והן תקועות בגלגלול בלתי נגמר ומאוד סיזיפי של חיים ומוות כשבכל סיבוב הן מגלות מה הן ומה הן היו רק כדי למות (כמו כל בן תמותה) ולהתחיל את הסיבוב מחדש.

וכמו שהחאן אמר-זה תלוי בסיבוב ובכל אחד מהם פרטנית. זה חיסרון נוסף בלהיות איש חישור.
דמיין את המבוכה והכעס שלפעמים אנחנו מרגישים על הדרך שבה פעלנו כשההינו צעירים יותר (בייחוד אם עברנו שינוי מהותי במהלך חיינו) ואז תכפיל את זה פי כמה.
אם נלך על הדוגמה של חאן, הגנן הנחמד מגלגול ב יוכל לומר לעצמו שהוא אדם שונה מהרודן בגלגול א, אבל בלילה לבד הוא עדיין יזכור את כל הזוועות שהוא ראה, ווכיצד היה זה הוא שעשה אותן.
 
בסך הכל אני חושב שאיש החישור יכול להיות דמות מעניינת מאוד במשחק תפקידים. אפשר ללכת על קבוצה שלמה של אנשי חישור שמנסים לעצור את הגלגל, או אנשי חישור שסתם עוסקים בחייהם ומסתבכים עם אנשי חישור אחרים ועם העבר הרודף אותם מפעמים קודמות. אני חושב שאין בעיה עם קבוצה מעורבת של אנשים רגילים ואנשי חישור.

שווה להסתכל גם על הנשגבים- לכל נשגב חמה היה גם נשגב לבנה שהיה הסגן, החבר הקרוב או המאהב שלו, ואלפי שנים לאחר מכן כשהניצוץ האלוהי של הנשגבים מתגלה שוב בבני אדם, יש מוטיב כזה שהניצוצות נמשכים שוב זה אל זה אבל האנשים שמכילים אותם הם לא אותם אנשים והם יכולים להיות שוב חברים קרובים, או דווקא יריבים מרים, או שמתגלה שאחד מהזוג (נשגב החמה או נשגב הלבנה) הוא עדיין אותו אדם גם אחרי כל השנים והוא נעשה מריר או מרושע עכשיו.
 
יש לי רעיון בנוגע לזה שאפשר לפתח אותם לקבוצה שלמה של אנשי חישור,שכול אחד מתאפיין שמאפיינים של אל אחר.מה דעתך?
 
חשבתי על זה קצת, ועדיין לא הצלחתי להבין. מה אנשי החישור עושים? אם הם קבוצה אחת, אז יש להם אידיאלוגיה משותפת. אם הם אינדיבדואלים אז למה קוראים להם ככה? הם נשמעים כמו אחלה רעיון, אבל אני לא יכול לראות את עצמי מכניס אותם להרפתקה, כי אני לא יודע איך. אני לא יודע איך הם משתלבים, מה הם עושים, מה מייחד אותם מקבוצות אחרות? אם הם בכלל קבוצה?
 
למה הם צריכים אידיאולוגיה משותפת? זה יותר כמו... משפחה גדולה ולא מתפקדת.

מה מייחד אותם מקבוצות אחרת? לא יודע... אולי העובדה שהם צוברים כבר מאות שנים חוויות משותפות זה עם זה ובכל זאת צריכים בכל פעם מחדש להבין מה היחסים ביניהם בגלגול הנוכחי?

בסך הכל זה אחלה קונספט לסיפור או למשחק, באותה מידה.
 
the Nerubian - הנשגבים הם דוגמה נהדרת, אני חושב שיש לי איפושהוא כמה ספרי קריאה שלהם (שריד השחר אולי?) שעוסקים בנושא,
אני אעיף בהם מבט (אם אצליח למצוא אותם)

lonewolf-
אני חושב שהנורבין תמצת העניין בצורה טובה. לא כל קבוצה חולקת אידאולוגיה או עושה משהו מסוים. לפעמים זאת פשוט קבוצת יצורים/אנשים שיש להם מאפיין אחד בולט בהם ושם המצביע עליו. (ראה ג'ינגים, מטילי לחשים, אלים וכו')
לפעמים המאפיין המשותף הזה יקרב אותם יחד, לפעמים זה ירחיק אותם ולפעמים זה לא משנה.

הנורביון גם נתן כמה דוגמאות לכיצד ניתן לשלב אותם במשחק כמו שהם כרגע, אבל כמובן שבסך הכל מדובר בקונספט שניתן לשנות בהתאם לצורך.
רוצה שהם יהיו חבורה מסוימת שכל אחד מהם נבחר על ידי אחד האלים והתכונות הבסיסיות שלהם מושפעות מכך? בכיף.
רוצה שיהיה יצור בן אלמוות אמיתי שרואה אותם כתועבה וככל שהם נזכרים יותר בעבר שלהם כך קל לו יותר למצוא אותם ולהרוג אותם (שוב, ושוב, ושוב)? נשמע מעניין, קצת מפחיד לטעמי.
רוצה דמות שבטוחה שהיא משוגעת למרות שהזכרונות שעולים אצלה באמת אמיתיים? why not
זה הרעיון הבסיסי של גלגול נשמות בsetting שבו קסם קיים ונשמות הם דבר שניתן לעבוד ולהשפיע עליו (גום זה לא בהכרח), מעבר לזה כל אחד יכול לקחת את זה לאן שבא לו.
 
חזרה
Top