• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

[סטארפיינדר] מכונות אבודות- עץ הרשמה (5/5)

[mention]Nextorl[/mention] אעדיף שגריספ תישאר באיוקס; מידע על חייה למטה:

כל חייה גריספ חייה עם "עין אחת בגב". זה מה שקורה כשאתה נולד לעולם רעיל ומת, ללא הרבה דברים חיים.
אוכל היה כמעט בלתי אפשרי למצוא; ולכן, גריספ, אבייה, ושני אחייה גידלו הכל בעצמם. לאחר נסיונות רבים הצליחו לגדל ירקות וחיטה על האדמה הקשה שעמדה על שפת גינתם. המיים, כמובן, הושגו ממקורות שונים---ולפני שימוש נדרשו גריספ ומשפחתה להרתיח אותם, בכדי להסיר כל חידק אשר דבק שם.
מסביב לביתם, אלתרה אמא של גריספ בועת אוויר, אשר מסננת את הרעל הנובע מן האטמוספירה השבורה. איך יוצאים החוצה בכדי להשיג מצרכים ומיים? פשוט מאוד, חליפות בסגנון "האזמאט" (hazmat), שנותרו למשפחתה עוד לפני הרס הכוכב. אך בידיהם רק חלפיה אחת; ולכן, כל פעם, רק אחד יוצא החוצה.
וזה מוביל ליצירת נשקה הראשון של גריספ. אבייה השיג טיפה חומר-נפץ, וכמה מתכות חלודות שונות.
מהרגע שהכלה גריספ ליצור את הנשק, התאהבה במלאכה זו.
בשביל גריספ ומשפחתה, אל-מוות הינו יצור אשר פולש לטריטוריה שלהם. גריספ במיוחד לא מוכנה לסבול אותם, ואם יכלה, הייתה מוכנה להרוג אותם מבלי להניד אף-אף. כמובן, שהיא לא יכולה. ואיוקס עדיין כובב ביתה, ולכן היא ומשפחתה לא עזבו אותו ... לפחות לא עד מות הדבר האחרון החשוב על כובב זה; משפחתה.
(הרחבתי כמה שהרגשתי נכון! אשמח להרחיב עוד אם תדרוש.)


שבת שלום!
 
נקסט
כשמרקס לא חלק מתנועת מרד כזו או אחרת, ובזמן שהוא "חי" ביום יום באבשלום, הוא משמש כשליח, מהאנשים שאתה פונה אליהם כשאתה צריך להעביר מידע פיזי, בכמה שפחות שאלות ובכמה שפחות זמן, אם הזמן, זה הפך לדבר הכי קרוב שיש למרקס שיש לתחביב- לרוץ, לקפוץ, לנוע. כשהוא לא עובד, ולא לוחם, ולא מפרסם, הוא פשוט רץ בעיר, נותן לרוח להוביל אותו, הוא גילה שבזמן הזה המחשבות שלו הכי ישירות, הכי נקיות, והכי מדויקות. אם אי פעם ישאירו את מרקס ליותר מידי זמן בלי עבודה, כנראה שהפעם הבאה שיגלו אותו זה מקפץ בין גגות ורץ ברחבות העיר.
 
נקסט
המשפט המבלבל נערך, בכל מקרה הכוונה הייתה שמחיקת הזיכרון אולי בוצעה על ידי הפיראטים לפני שחולץ (והכוונה הייתה לארגון שאחראי לניסויים, ככה שגם המילה פיראטים נערכה).
אם אתה אומר שאין לך מה לעשות עם הדמות אני אכתוב משהו חדש, אחרת אני אשאר עמה.

1. ברור לי זה מין ומגדר העומד בפני עצמו, אבל אני עדיין לא בטוח שהבנתי אותך נכון בהקשר של צורת ההתייחסות בעברית (באנגלית כנראה הייתי משתמש ב-It), מאחר שגם משפט ההסבר שלך משתמש בלשון זכר או סתמי ( הוא, בן, נקרא וכו').
אם למשל אני אקח את המשפט השני מהרקע ואשנה את הניסוח שלו ל-זא/שלז/זס (מניח שהכוונה בסדר הזה זה גוף ראשון/גוף שני/גוף שלישי וכולם ביחיד).

תוצאה:
מהות הניסוי או הניסויים בהם זס לקחז חלק, כמו גם גילז המדויק, לא ברורים לסייברן עצמז, מכיוון שזכרונותיז מלפני החילוץ נמחקו.

למען הנוחות המקור:
מהות הניסוי או הניסויים בהם הוא לקח חלק, כמו גם גילו המדויק, לא ברורים לסייברן עצמו, מכיוון שזכרונותיו מלפני החילוץ נמחקו.

עשיתי את ההמרה נכון? זה יצריך קצת תרגול...

בנוסף, יש סיבה שמארחז ולא פונדקאיז? התפקיד של ה-host במערכת הרבייה דומה מאוד לתהליך הפונדקאות...
 
[mention]nextorl[/mention]
אולי,אבל להתאים לדמות. של טאק את ת'מת המלומד נשמע לי מאולץ כמו ת'מת הכוהן.אם הידע הטכנולוגי שנובע בעיקר מעצם היותו יסוקי הוא מה שמאפיין אותו,מה הבעיה לשים לו את ת'מת הכוהן היות והאמונה שלו טמונה בהגנה על האנשים.הוא לא חלק מארגון כלשהו,אבל במסעו ועד להתקבלותו למארוואקס אבטחה הוא קרוב לוודאי נתקל בכמה מקרים של התנכלויות לחלשים,ואני מניח שבעידן נאור כמו זה ישנם ארגונים למען זכויות האזרח.הוא יכל בקלות להזדהות עם אחד מהם,גם אם לא להיות חבר בה באופן ישיר.
 
[mention]yds[/mention]-
דמות נהדרת. הבעיה היחידה שלי איתה היא שפעם אתה אומר שהיא גדלה באבשלום, ופעם אתה אומר שהיא גדלה באחוזה של המשפחה שלה, ששולטים בעיר מדינה- כלומר בקאסטרוול. מה עולם הבית הנכון שלה אם ככה? אם הוא אבשלום, אשמח שתספר לי קצת מה שס חושבת על "המולדת" של בני הגזע שלה.

[mention]Booker[/mention]-
מגניב. אם גריספ שונאת כל כך אל-מתים, האם יש לה קשר כלשהו לאמונה בפאראסמה, אלת החיים שאחרי המוות, המתעבת אלמתים ודורשת להשמיד אותם בכל הזדמנות?

[mention]ג'וני[/mention]-
למה מארחז ולא פונדקאז? כי ככה תרגמתי את זה לעצמי. עם זאת, אתה כנראה צודק- הבעיה היחידה שלי עם פונדקאי היא שזה מרגיש מעט מרוחק לדעתי מהמשפחה עצמה, אבל לא קריטי. שיהיה פונדקאז.

זא/שלז/זס לפי הוא/שלו/הם. חוץ מזה, הבנת מצוין. באנגלית דרך אגב זה Ze/Zir/Zes

בנוגע לדמות עצמה, אני לא רוצה להגיד שאין לי מה לעשות איתה. הדמות עצמה מגניבה וכתובה נהדר- אבל אין לי איפה להכניס את הרקע שלה בהרפתקה, וכשמדובר בדמות שהרקע שלה סובב סביב שאלה ללא מענה, זה חבל. אם אתה רוצה להגיש את הדמות הזו, אני בהחלט לא אעצור אותך- אבל קח את זה בחשבון.

[mention]Darki[/mention]-
אוקי, בוא נגיד ככה. אם אתה רוצה שטאק יהיה חלק מארגון זכויות אדם גדול כלשהו וככה יהיה מת'מת הכוהן, אני מוכן לקבל את זה, ואבקש שתספר לי על הארגון הזה.
 
[mention]Nextorl[/mention]

תודה רבה!
כנראה שלא הייתי עקבי בניסוחים שלי. הכוונה הייתה שהם שגרירים מטעם עיר המדינה שלהם, ויש להם אחוזה באבשלום. ה''עיסוק ביחסי חוץ'' היה בגלל שהם שגרירים/מלומדים

מבחינת מה ששס חושבת על המולדת שלה- היא הייתה בכמה וכמה ביקורים, והתרשמה מאוד מהאווירה המלומדת והנעלה שבאוניברסיטאות ובערים הגדולות (היא פחות מכירה את החלק המיוער והפראי מעבר להולוגרמות לימודיות, אבל אילו הספיקו כדי להרשים אותה).

לפני שהיא הצליחה לשפר את השתל שלה לרמת תפקוד מלא, היא תכננה להירשם לאוניברסיטת קאבארת' (Qabarat) שבקאסטרוול. ולמרות שהשדרוגים האחרונים והתשוקה לעזור לאחרים עם הכוחות החדשים שלה דחו את העניין הזה, היא עדיין חולמת להתקבל יום אחד לאוניברסיטה ולעשות טוב בעזרת הידע והיכולות הטכניות שלה, ולא רק בעזרת השתל.

שס מקווה לפתח את השתל שלה יותר כדי שתוכל לסייע לפצועים וחולים בכל רחבי המערכת, אבל בליבה היא תוהה האם ללכת לאקדמיה לא יהיה מעשה אנוכי, מכיוון שזוהי לכאורה ''הדרך הקלה'', שמונעת ממנה לנצל את הפוטנציאל האישי שלה. היא נמצאת בהתלבטות פנימית לגבי העניין . לכן, כרגע, מלבד אולי חבריה הקרובים ביותר, החלום להתקבל לאקדמיה הוא סוד אישי שלה.
 
[mention]nextorl[/mention]
אני מנסה להבין אותך.לא בוער לי שטאק יהיה מת'מת הכוהן,אבל נשמע לי לא הגיוני לדחות את ת'מת הכוהן ולאשר את המלומד,היות ושניהם ממלאים אותו תפקיד בחייו של טאק.אבל נניח שאבחר בת'מת הכוהן:
ארגון זכויות האזרח AFO (כולם בשביל אחד/ALL FOR ONE) נוצר לפני כמה עשרות שנים על ידי אנדרואיד מתחנת אבשלום.האנדרואיד,שחי בסביבה שבה מדוכים הבינות המלאכותיות,החליט לצאת למלחמה פוליטית כנגד השלטון בתחנת אבשלום.האנדרואיד ומפלגתו(AFO) הצליחו להשיג רוב קולות באוכלוסיית אבשלום והגיעו למצב שהשלטון על תחנת אבשלום מובטח להם.שבוע לפני הבחירות,פרצו כ20 בני אדם חמושים לבניין המפלגה והרגו את רוב חברי המפלגה,מלבד פאמאס95,האנדרואיד,ועוד כמה חברים מעטים.השורדים,לאחר הסקת מסקנות בנוגע לאירוע,שקרוב לוודאי שאויביהם הפוליטים ו/או תומכיהם הם אלה ששלחו את המחבלים.
הם ירדו למחתרת,ובחלוף השנים המשיכו להפיץ את תורתם במחתרת.שמו של הארגון הופץ לכוכבים רבים,כמעט כול כוכב מיושב בפלנטה,ורבים מחסרי הבית,וביניהם טאק,שמעו על הארגון וקיוו שביום מן הימים הארגון יעזור להם לעזוב את חייהם העלובים ולעבור לחיים טובים יותר.לפני כעשר שנים,החליטו חברי הארגון לנסות שוב,והתחרו שוב בבחירות לממשלת אבשלום.בבחירות הם ניצחו,ברוב של כ70%,והחלו במגעים עם מרבית הכוכבים על מנת שיקבלו את חוקיהם.פאמאס95 עצמו מת לפני כשנה,והחליפו בן אדם בשם ת'ומאס.ת'ומאס גדל בבית יתומים,ואומץ על ידי תומך מובהק של הארגון,דרכו הוא הגיע אל הארגון.
טאק שמע על הארגון ברחוב,והוא שמע על נצחונם בבחירות מאת אביו,שגם הוא תמך ברעיונותיו של פאמאס אך לא היה באמת פעיל בארגון.אף על פי שארגון זה לא פועל בעירו של טאק,בערים רבות מאלה שעבר בהם בדרכו,ערים חסרי מפלים להפתעתו,הוא מצא עדויות לשיפור במעמדם של העניים.חשוב לציין שטאק אינו חבר פעיל בארגון,אך כול חייו גדל בצללו של הארגון,בין אם בתקווה להצלתו,בין אם בתמיכתו של אביו,ובין אם במסעותיו בקאסטרוול.הארגון תמיד הותיר חותם חשוב על חייו
 
Darki- כנראה פשוט לא הבנתי אותך נכון- הבנתי שטאק מתעניין בידע טכנולוגי בעצמו, יותר מסתם הסקרנות היסוקית- וזה למה נרקם הקשר בינו לבין אביו המאמץ. כלומר, מדובר לא רק בעניין שלו כיסוקי, אלא משהו רציני יותר.

tkhag1- הגזמת. זכור שאתם דרגה 1, ובהחלט לא ייתכן שהדמות שלך תיצור תודעה מלאכותית עד כדי כך אוטונומית ו"אמיתית". כמכונאי בדרגה 1, המזל"ט שלך הוא בעל תודעה מלאכותית מאוד מוגבלת- הוא יכול לעקוב אחרי פקודות פשוטות, אולי אפילו לנהל איתך שיחה מסוימת, אבל הוא לא קרוב לרמת המודעות העצמית שתיארת ברקע.
 
לא...אני חושב שהאופי המגונן שלו הרבה יותר חזק מהידע הטכנולוגי.יכול להיות שלא ניסחתי את זה טוב.החיים ברחוב בשילוב עם התכונה היסוקית גרמו לטאק להתעניין בטכנולוגיה,אך קשה לי להשוות את הידע לאמונה,היות והאמונה נובעת מטראומה(או אוסף של טראומות)שצילקו את טאק לכול חייו,והפכוהו למי שהוא.הידע הוא תכונה משנית בלבד.אל תשכח גם כי ההתעניינות בידע נובעת גם מרגלו הקיברנטית.ועכשיו עמדו לי פה שתי אפשרויות:לבחור ללכת חזק על הקטע של הרגל,או ללכת חזק על אמו של טאק.בחרתי באמא שלו.
 
[mention]Nextorl[/mention]
שאלה מעניינת, לא חשבתי על זה. אקרא קצת על האלה הזאת; ואראה עד כמה מתאים לדמות של גריספ להאמין בדבר שאינו מוכח "מדעית".
 
דפד מעודכן
הכרות עם השיטה: הכרות שטחית עם פת'פיינדר. (הכנתי כמה דמויות לקמפיינים שמעולם לא יצאו לדרך..)

שם: טאדה (ספארקל)
גזע: יסוקי (למרות שאם תאשר קובולד אשמח)
מקצוע: טכנומנסר
ת'מה: שכירת חרב
מגדר: נקבה. 
עולם בית: אקיטון-כוכב המלחמה
רקע: 

טאדה נולדה באקיטון.
המצב היה רע, אבל היא לא חוותה זמנים טובים יותר, אז מבחינתה זה היה בסדר. אביה, טוק היה חייכן ואופטימי, גם בגהנום המתדרדר שהיה אקיטון. הוא נעדר רוב הזמן, צד אחר אספקה למשפחתו ודברים לסחור בהם, אבל כשהיה בבית, היה מספר על "הזמנים הטובים" ועל אביו- סבה, סלאש שהיה פיראט חלל מפורסם מצוות "זעקת הנובה" שבין השאר עזר למושבות במצוקה שלממסד לא היה משאבים ואיטנכסיך לעזור בזמן מלחמת הנחיל.
הסיפורים האלה עוררו בה תאווה, רעב וצמא לקסם והרפתקה. לא היו לה הזדמנויות רבות לממש אותם- כאחות הגדולה לחמישה אחים(כצפוי ליסוקי) הרבה ממטלות הבית והטיפול נפלו עליה, במיוחד כשגם האם יצאה לפשיטות. אמה היתה משופשפת ומרירה יחסית ליסוקית, ושידרה פסימיות.
בשלב מסוים אביה ואמה לא חזרו מהפשיטות שלהם. כנראה נהרגו, והאחראיות והרצינות גברו על הסקרנות והקסם שבקירבה, לפחות בשנות הנעורים, התנאין ההולכים ומחמירים בכוכב המלחמה תבעו זאת.
ועדיין, בטאדה היה ניצוץ. ניצוץ של סקרנות לטכנולוגיה וקסם, לגרום לדברים לזוז ולהשתנו .
אולי קסם יתקן הכול.
היא התחתנה עם אספן טכנולוגיה בשם צ'יפ שלו ילדה שלושה ילדים.
צ'יפ היה יסוקי חולמני וקצת פסיבי, אבל הוא היה לצידה והיה נאמן. קשה למצוא גברים יסוקים שפשוט ישארו לצידך, במיוחד כשהכול הלך לעזאזל וממשיך ללכת לעזאזל עוד ועוד.
אפילו עם המלחמה התמידית ברקע, היא הצליחה ליצור חיים אפורים ובטוחים יחסית, לה, לשלושת ילדיה ושניים מאחיה שעוד טיפלה בהם. היא פירנסה אותם לצד בעלה מנבירה בהריסות, ומכירת המעט ששווה משהו לסוחרי גרוטאות. שלושת ילדיהם, נרף, שהשה ונאנה.
נרף היה קודר, יחסית ליזוקים, אפילו לכוכב כזה. הסקרנות שלו היתה בעיקר בפירוק והרס של דברים- או אנשים. אבל את הלוחמנות הזה היפנה בעיקר להגן על אחיו.
שהשה היתה יצירתית ואופטימית כנגד כל הסיכויים וטיפחה חיבה לטפל בחיות, גם כשלה ולמשפחתה בקושי היה אוכל. ונאנה שנולדה חירשת והתקשתה ללמוד לדבר בלי תנאים של מערכת חינוך. בסך הכול היתה שגרה קשה, ובכ"ז, שגרה עם יציבות כלשהי.
אבל אי אפשר באמת לשמור על שיגרה בכוכב כזה לאורך זמן.
צ'יפ נהרג כשפשט על חללית מרוסקת, אבל הצליח להחביא צ'יפ מחשב. רוצחיו היו כנופית שחורי האוזן, שאליה נרף הצטרף, כי איבד אימון במשפחתו ורצה להצטרף לחזקים.
הצ'יפ הזה, לא היה סתם צ'יפ. זה היה צ'יפ שהכיל מאגר של ידע טכנומאגי שאותו טאדה חקרה. דוקא ברגע האפל בחייה, חלומות ילדות ישנים חזרו לחיים בתקווה שהידע הזה הביא, היכולת לכופף ולתעל את המציאות בכוח הידע והשכל שלה.
האם הייתה זאת, נסיגה לילדותיות אנוכית ונסיון להגשים חלום ישן? או אמונה כנה ואמיתית שכך תתקן את משפחתה? היא השאירה את שהשה לטפל בנאנה, ויצאה לקרירה זריזה כשכירת חרב, שואפת לאסוף כסף וידע כדי להוציא את משפחתה מכוכב הקרב אל עתיד בוהק וקסום.

ציפיות מהמשחק: הזדמנויות לבחון את הדמות, ולתת לה להתפתח. להתיחס לזה שהיא הורה. כלומר, להתקל בדמויות אחרות, גם אויבות שמונעות בדאגה לילדים שלהן, למשל. או בכללי, המשפחתיות שלה, להתקל באחים ודודים וכו'.
אולי לגלות, אם היא באמת דואגת למשפחה שלה או לפנטזית ילדות שלה.
 
היי, אשמח להשתתף בהרפתקה
[spoiler title=דפד]
שם: נולין אניול
גזע: לאשונטה דאמיה
מקצוע: סוכן
ת'מה: מלומד (בקשה, לעשות שההתמחות תהיה תרבות calture, ספציפית, הסטוריה מלפני הפער.כלומר שתרבות זה מיומנות מקצוע (בגלל שלסוכן כבר יש מיומנות מקצוע "תרבות" אז הוא מקבל בזה +1) )
מגדר: זכר
עולם בית: קאסטרוול
רקע (מצטער על האורך, אפשר לדלג למטא לממהרים): החיים של נולין היו רגילים וצפויים למדי, עד השאלה.
כבן לשני הורים אקדמאיים בעיר המדינה הגדולה בקאסטרוול, מסלול החיים של נולין היה קבוע מההתחלה - הצטיינות בלימודים, אקדמיה, תואר ראשון, שני ועד לפרופסורה הצפוייה, ממש כמו הוריו, ואכן, נולין צעד בדרך זו בשמחה. החיים לא היו נטולי מריבות, למשל כאשר התרחק מתחומי מדעי הטבע, שהיה ההתמחות של הוריו, ובחר ללמוד היסטוריה, היה אפשר לראות זאת כמין מרד נעורים, אבל בסופו של דבר, ולאחר הצטיינות במחקר, הוריו היו גאים בו, ביחוד ביחס לאחיו.

אחיו הצעיר, ליאנול, היה קצת יותר מרדני.
בגלל שהמשפחה חיה חיים נוחים, רחוק מכל הסכנות של הג'ונגל, ההפתעה הייתה מוחלטת כאשר ליאנול הפך לקורשה בבגרותו, והחליט להיות צייד, רחוק ככל האפשר מדמות החוקר אשר אליה כיוונו אותו הוריו. יותר גרוע מהשוני הפיזי והמנטלי, נראה שהדבר שצרם ביותר להוריו היה הבעיטה במוסכמות של ליאנול הצעיר. בעוד ששאר המשפחה עשתה בדיוק מה שמצופה ממנה, הן במה שמקובל בחברה והן במישור החוקי, נראה שהחיים בטבע גרמו לליאנול לאמץ גישה יותר פרקטית לחיים - "אם אתה עושה מה שלטאת-אימה מצפה ממך אתה פשוט הופך לארוחה", כך נהג להגיד.

בכל מקרה, נולין התמחה בהיסטוריה, וספציפית - היסטוריה של גואלריון מלפני הפער, והוא עשה חייל בתחום זה. עבודת המחקר שלו בנושא "התפתחות הטכנולוגיה החללית של בני האדם" זיכתה אותו בפרס אוניברסיטאי ועבודת הדוקטורט שלו בנושא "המגע הראשון של בני האדם עם גזעים שכנים - מבט משווה והתפתחות רגשית-אנושית בראי הזמן" זיכה אותו בהכרה בין כוכבית וגרם לחוקרת ההיסטוריה הטובה בכוכב, פרופסור הסורי (HaSori), להציע לו משרת חוקר-שותף.

העבודה עם הפרופסור הייתה מרתקת, ובעוד שהיא חקרה היסטוריה יותר עתיקה של בני האדם הוא בחר לחקור זמנים שיותר ויותר קרובים לתחילת הפער, וספציפית, האם בני האדם ידעו על המאורע העומד לבוא, ומחקר זה בעצם הוביל לשאלה ששינתה הכל.

נולין שם לב לכך שאמנם רוב המקורות העתיקים נקטעו בערך באותו זמן, חלק מהתיעודים ההיסטוריים התחילו להיקטע קצת לפני הפסקת שאר המקורות, וזה קצת בילבל אותו, הרי אם מאורע קוסמי עצום מחק את כוכב הלכת, כל התיעודים היו אמורים להיפסק באותו רגע…

הוא אמר זאת לפרופסור בהמשך היום, ולהפתעתו, במקום שהיא תשמח על המידע החדש שהוא גילה פניה היו קפואות והיא רק אמרה שהיא מצטערת ושיש לה פגישה אחרת שהיא ממהרת אליה, ועזבה במהירות. נולין כמעט שכח את המוזרות הזו בגלל כל מיני בעיות שצצו לו במחקר (בהתחלה המחשב שלו נהרס, מזל שהוא שמר גיבוי של המחקר, ואחר כך סדרת טעויות בירוקרטיות גרמו להגבלת הגישה שלו למאגרי מידע הדרושים למחקרו) וגם הפרופסור נהייתה מאוד עסוקה, ופגישות העבודה שלהם, שהיו בתדירות יומית, ירדו לתדירות של פעם בשבוע, וגם אז לזמן קצר, שלא הספיק לדבר מעבר להתעדכנות הבסיסית ביותר.

המוזרות הזו עלתה בשולחן החג השגרתי שהמשפחה ערכה לקראת השנה החדשה. בעוד שהוריו הביעו עניין שטחי בהיסטוריה ואמרו שהם בטוחים שהוא יבין את מקור המוזרות הזו, אחיו נראה כמתעניין דווקא בהתרחשות העכשווית יותר שנבעה מהגילוי - "קצת מוזר שהמחשב שלך התקלקל, הגבילו לך את הגישה והבוס שלך מתחמקת ממך, והכל באותו שבוע, לא?". "קודם כל, היא לא הבוס שלי, שנינו שותפים חוקרים" השיב נולין, בארשת חשיבות עצמית, "וחוץ מזה, היא אומרת שהיא מארגנת כנס חשוב עכשיו, אז אין לה הרבה זמן".
"אוהו, כנס חשוב. איך קוראים לכנס? אתה מוזמן אליו?" שאל ליאנול בחיוך.
חסר תשובה, נולין הרגיש בפעם הראשונה בחייו טיפש יותר מאחיו.

"נראה לי שמישהו באוניברסיטה מנסה למנוע ממך את המידע הזה" אמר ליאנול, וגרם לדממה מופתעת בשולחן החג. בעוד שנולין ואביו נראו המומים מכדי להגיב אמו אמרה בזעם "ליאנול אניול, הגזמת עכשיו. האקדמיה היא מוסד שחרט על דגלו את שימור הידע והפצתו. רמיזות לכך שמישהו משקר ומסתיר מידע הן, הן, בלתי מקובלות לחלוטין והשיחה הזו נפסקת עכשיו!".

אחרי שסיימו לאכול בשתיקה עגמומית ופנו איש איש לחדרו, נולין שמע את מחשבות אחיו בראשו - "אתה יודע שאני צודק, אתה צריך להמשיך לחקור בערוצים פחות מקובלים, פחות, חוקיים..."
"מה, מה הכוונה שלך בדיוק?" שידר נולין את מחשבותיו לאחיו.
"שמע, היום כל המידע מאורגן במחשבים. אני מכיר אנשים שיוכלו להסביר לך איך לגשת למידע שהמחשבים לא רוצים לספק לך, אם אתה מבין למה אני מתכוון".
נולין היה מזועזע "האקינג? זה לא חוקי בעליל!".
"בחירה שלך, המידע הדרוש לך או חוקים שמגבילים אותך" אניול שלח לו מחשבה אחרונה.

נולין לא ישן טוב בלילה. או בכלל, אם להיות מדוייקים יותר, נראה שעולמו התערער לחלוטין בגלל סטייה כל כך קטנה, תיעוד שחסר מכמה שנים ספורות ממקורות מידע מועטים כל כך. מצד אחד, חשיבות הידע הידע היא עצומה, כך האמין, ויותר מזה, אסור להגביל ידע ויש להפיצו לכל מי שמתעניין בו, אבל, פריצה למחשבים זה לא חוקי, לא מקובל, לא דרכו של מלומד מכובד. שוב ושוב הפך מחשבות אלה בראשו וכאשר הבוקר עלה ההחלטה הכואבת נגמלה בליבו.

לאחר שלמד את רזי פריצת המחשבים ובבושה גדולה, נולין חיטט ביומן האישי של הפרופסור וגילה שאכן אין כנס מתוכנן, ושהיא סתם לא נפגשת איתו. הוא גם מצא הרבה פגישות שלה עם מישהו מסתורי בתאגיד סורין, דבר שנראה לו קצת מוזר, שהרי התאגיד מתעסק בעיקר בנשק ובביו-טכנולוגיה, ולא בהיסטוריה עתיקה, וכן שהיא יצרה קשר עם מחלקת הרשאות הגישה של האוניברסיטה מייד לאחר הפגישה הראשונית שלהם.

חמוש בהבנה שיש כאן משהו מסריח נולין החליט לרדת לפשר העניין והחליט לפרוץ למאגרי המידע שהיו חסומים בפניו כדי להמשיך את המחקר שלו, אולם הוא ככל הנראה היה לא זהיר ועלו עליו, כי מספר ימים מועט לאחר הפריצה הוא נקרא למשרדי נשיאת האוניברסיטה ועומת שם עם דבר הפריצה. טענותיו על כך שמישהו עלום מנסה לחבל במחקר שלו ובעצם מאגרי מידע עתיקים נמחקו כך שייראה כאילו הפער היה פתאומי וללא סיבה התקבלו, כמובן, כטענות קונספירציה חסרות שחר, והוא פוטר מיידית מהאוניברסיטה.

הלום, מכיוון שפיטורין מהמשרה בגלל פריצה כזו זה עונש חמור ביותר, הוא חזר לבית משפחתו רק כדי לעמוד מול עונש חמור בהרבה - הבושה של הוריו, הן מהפיטורין והן מדבר הפריצה. נסיונותיו להסביר את המניעים שלו לא התקבלו ויפה ובייאוש מאובדן הקריירה שלו והבושה שנגרמה למשפחתו הוא כבר חשב לקחת את חייו בידיו, ולגמור עם זה.

חסר כל רצון לחיות הוא שכב על המיטה בחדר נעוריו כאשר ליאנול נכנס לחדרו, כנראה חזר ממסע צייד.
"לך מכאן", אמר נולין.
"הממ, נראה לי שאשאר", השיב אחיו.
"הכל זה בגללך, אתה יודע..."
"הממ, לא, אני לא. בדרך כלל נותנים נזיפה לחוקר שנתפס בפריצה, לא? נראה לי שהכל זה בגללם"
נולין חצי התיישב במיטתו. הצדק היה עם אחיו. "בגלל מי, נשיאת האוניברסיטה רצתה לפגוע בי ככה סתם? הבאתי כבוד רב לאוניברסיטה במחקריי, אין לה סיבה לשנוא אותי אישית. אם לא היא אז מי?"
"אני לא יודע, אני לא חכם כמוך או כמו ההורים שלנו, אבל אני כן מבין שמישהו מנסה לפגוע בך, ושזה התחיל כאשר עלית על המוזרות הזו בספרי ההיסטוריה שלך."
"הוא לא מנסה" גיחך נולין "הוא הצליח, אני גמור לחלוטין, אין לי שום דבר שנותר לחיות בשבילו" אמר בעודו נשכב בתבוסתנות במיטתו.
ליאנול חשב רגע ואמר, בחצי חיוך "עדיין יש את התעלומה הזו שלך, לא, על מה שאמרת שאולי מישהו מעלים מידע לגבי ההיסטוריה, אתה יכול לנסות לחקור את זה גם בלי להיות באוניברסיטה, לא?"
"כן, אבל אין לי מושג מאיפה להתחיל, בפעם הקודמת שניסיתי לפרוץ עלו עליי דיי מהר."
"טוב, אתה יכול ללמוד עוד על האקינג, ואם תהיה פיזית במקום קרוב יותר למי שחוסם את הגישה יכול להיות לך קל יותר, לא?"
"כנראה, אבל עדיין, אין לי מושג מאיפה להתחיל. קצה החוט היחיד שיש לי הוא שהפרופסור הייתה בקשר עם מישהו מאיזה תאגיד, סורין"
"תאגיד סורין? מוזר שאתה אומר את זה כי אנחנו עובדים עם חברה בת שלהם, תאגיד אבטחה בשם "מאראקס". אם תרצה, אני מכיר אנשים שם ויכול לסדר לך עבודה שם, ואז אולי, מבפנים, תוכל ללמוד יותר."

כך, לאחר למידה נוספת על פריצת מחשבים נולין התקבל למחנה האימונים של תאגיד מאראקס, ולמרות הקשים הוא נשבע לעמוד בכל אתגר ומשימה כדי לחשוף את השאלות המציקות לו - מי מנסה להסתיר פרטים אודות ההיסטוריה שסמוכה לפער, ולמה.


מטא - נולין במאבק בין שתי שאיפות מנוגדות - מצד אחד האמונה שלו שידע ומידע הם קדושים ושאסור למנוע או להסתיר ידע מדעי, בטח בתחום שמעניין ורלוונטי לכולם כמו הפער, הגורמים לו ואולי איך למנוע מאורע דומה בעתיד, ומצד שני הנטיה המולדת שלו לקיים את צווי החברה (נטיה לסדר), והעובדה שכדי לחשוף את המידע הוא צריך לעבור על החוק.
הוא הצטרף לתאגיד האבטחה כדי לנסות לצבור כוח מבפנים עד שהוא יוכל להבין את מידת המעורבות של תאגיד סורין (החברה השלטת) בהסתרת ושיבוש המידע
במאבק בין הרצון שלו לחשוף את המידע לבין הנטיה שלו לקיים חוקים ידה של חשיפת המידע על העליונה, ונוליין יעשה כמעט הכל כדי לחשוף מידע עתיק בנושא, והוא רואה בהתקדמות בשורות תאגיד האבטחה ככלי חשוב במילוי המטרה. הגבולות שלו הן פעולות שהן בברור מרושעות כדי להשיג את המידע ו/או להתקדם בשורות התאגיד (כלומר, העברות על החוק יהיו קבילות בעיניו רק אם אין נפגע מיידי מכך )
באופן כללי הוא באמצע בין סדר טוב לנייטרלי טוב

מבחינת אופי, הוא דיי מתנשא מעל האנשים הפשוטים (לא מלומדים), אם כי ההתרחשויות האחרונות גרמו לו להבין שיכול להיות שלאנשים שנראים "פשוטים" עשויות להיות תובנות חשובות
הוא חסר נסיון מעשי בחיי ההרפתקאות, אז הוא מכיר מפלצות ומלכודות רק מספרים והדרכות של התאגיד
הוא מאוד זהיר, והוא מנסה לעשות משהו רק אחרי שהוא בטוח לחלוטין שהוא שקל ובדק את כל האפשרויות ושהוא לא טועה, דבר שהוא פועל יוצא מהקריירה האקדמאית שלו (הרי, אם אתה מפרסם שטות אתה נהיה מושא ללעג)


ציפיות מהמשחק: הציפיות שלי הן להכיר את השיטה ולהנות מההרפתקה. קמפיין רחב שבו הדמות פותרת את התעלומה שמטרידה את הרב-יקום זה יהיה נחמד, אבל אני מבין שלא מדובר בציפיה ריאלית

הנסיון שלי בשיטה אפסי, אם כי קראתי את הSRD (גם אין נסיון בפאת' או במהדורה 3.5), אבל שיחקתי במוד"מ מהדורה 2 וקראתי באופן פאסיבי מספר משחקים כאן בפורום (בעיקר מה5)

[/spoiler]
 
Darki- בסדר גמור, טעות שלי אם ככה.

tkhag1- הרבה יותר טוב.

ג'וני- האמת שאני לא יודע, אבל תרגיש חופשי להחליט בעצמך לפי מה שנראה לך נוח.

Booker- שים לב שאני לאו דווקא מתכוון שגריספ אולי תאמין בפאראסמה, אלא שאולי יש לה קשרים לחברים בכסייה שלה, או שהיא עזרה לאחד מהם מתישהו, דברים כאלה.

dragonian- רקע מגניב בהחלט. עם זאת, קח בחשבון שאני לא מבטיח שיהיה עיסוק משמעותי ברעיון של משפחה והורות במשחק, אם בכלל. גם אם אכניס אלמנטים כאלה, הם יהיו די מינוריים.

yds- נכון שאמרתי לך שאין לי עוד שאלות אליך, אבל האמת שעלתה לי אחת נוספת. למה שס הפכה לדאמאיה ולא לקוראשה? נשמע לי הרבה יותר מעניין אם היא הייתה הופכת לקוראשה עם החיים הקשים שהיו לה.

deadalus- קודם כל, ברוך הבא לפורום! הרקע ממש מגניב, איך ההורים של נולין מתייחסים לזה שהוא התחיל לעבוד במאראקס אבטחה?
אין לי בעיה עם השינוי של הת'מה, אני לא מאמין שזה יפגע באיזון בצורה כלשהי וזה בהחלט נראה הגיוני.
 
[mention]Nextorl[/mention]

אני לא בדיוק סגור על זה, אבל אני יכול למנות כמה סיבות, שלכולן כנראה הייתה חשיבות זו או אחרת בהחלטה הסופית.

1- מאחר שההורים שלה הם שגרירים מלומדים, ומן הסתם ציפו שהבת שלהם תמשיך אותם, היא גדלה בסביבה שהפנתה אותה לכיוון הזה, גם אם באופן לא מודע, בנוסף לכך שהיא חונכה לכיוון של קריירה מלומדת (ומכאן, דאמאיה)

2- נכון שהיו לה חיים קשים, אבל הסבל שעברה הוא מנטלי בעיקרו (דיכאון, יאוש, התקפי זעם, מאבק על שליטה בגוף שלהף), והיא לא ממש חוותה אתגרים פיזיים עד הבגרות שלה (כלומר, בשבילה גם להתרומם מהמיטה היה אתגר, אבל זה לא היה אתגר פיזי ברמה שיכווין אותה לתת הגזע של הקוראשה)

3-רוב המאמץ הפעיל שהיא חוותה בילדותה היה מנטלי- פיתוח של השתל, למידה ממושכת, ועוד. החלק שעבר הכי הרבה מאמצים אצלה היה המוח, מה שהוביל להתפתחות שלה כלאשונטה

4-לבסוף, יתכן שבמהלך הטיפולים הרפואיים שלה בזמן ההתבגרות, ההורים שלה רצו לוודא שהיא לא תהפוך לקוראשה, כדי למנוע התנגשות בין האופי הפיזי והפעיל שלהם לבין הנכות שלה.

יכול להיות מאוד שחלק מהפרוצדורה הרפואית לטיפול בלאשונטות בעלי נכות חמורה היא להשתמש במכשיר שיפנה אותם לכיוון הדאמאיה, כדי לוודא שהאינסטינקטים של הקוראשה לפעול לא יגרמו לנזק נוסף לגוף הרגיש של המטופל, בדרך זו או אחרת

בנוסף לכך, יש גם סיבה של meta- הקונספט התחיל בתור דמות עם exocortex, ואז החלטתי על לאשונטה.
 
חזרה
Top