• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

מתי אתם משחקים

שעות המשחק שלי עברו מטאמורפזה עם השנים ועם ההתקדמות בדרגות של החיים, מתלמיד לחייל, לסטודנט, לרווק עובד, לבעל משפחה עם ילד אחד, למשפחה עם שלושה ילדים.... וכך היום אם פעם במשך כעשור היינו משחקים בשבת אחרי הצהריים, עברנו לשחק במוצאי שבת, כדי שיהיה זמן עם המשפחה. אבל גם זה נהיה קשה יותר - פשוט כי הילדים גדלים, והם נשארים ערים עד יותר מאוחר ואז הם גם רוצים להשתתף במשחק... שזה סבבה, אבל הם עייפים ופחות סבלניים ולנו זה קשה.
אז נוצר מצב כזה, שנפגשים בשמונה וחצי, רק באזור תשע - תשע וחצי יש שקט מהילדים אבל אז כבר באזור 11 - 11:30 אנחנו מתחילים להיות עייפים. בקיצור אם פעם היינו עושים לילות לבנים בין חמישי לשישי או שישי/שבת בימי הזוהר של הנשגבים לפני איזה עשור, היום אנחנו משחקים איזה שעתיים - שעתיים וחצי נטו וזהו.

אז אני תוהה, לבעלי הילדים - כמה הם מעורבים במשחק שלכם כצופים?
ובכלל מתי אתם משחקים?
כרגע הכיוון שחשבתי עליו זה פשוט להקדים את המשחק לאזור שעה שבע, שהילדים יותר רגועים ויכולים להשתתף (וגם אולי שיימאס להם מוקדם יותר) וגם לא לטחון את עצמנו מעייפות, כי דוגרי - הזדקנו :)
 
אנחנו משחקים בדרך כלל בימי שישי שבת במשך... 6-5 שעות, אבל בדרך כלל אנחנו מתחילים במשחק מנצ׳קין או שניים.
 
היה לנו פעם אחד עם ילד בקבוצה, פשוט לא שיחקנו בבית שלנו כשהילד הלך לישון, וזה היה על שעות בלתי אפשריות אז פשוט לא שיחקנו בבית שלו והילד ישן. אבל כשלכל הקבוצה יש ילדים זה כבר עניין אחר.
 
אני משחק אחרי השכבות. בשמונה וחצי, תשע. בדרך כלל המשחק ביום חמישי אז בכלל אני גמור אבל אני שותה קפה ומנסה להחזיק את עצמי ער. אין מה לעשות, כל תקופה והאילוצים שלה. אני מניח שכאשר הילדים יגדלו אני אנסה לשתף אותם במשחק במידה מסוימת, אולי לעשות מיני משחק (זירת קרב למשל) בעשרים דקות הראשונות.
 
פעם גם אצלי התיאור היה לילות לבנים בין שישי לשבת 😉
ותופעת העייפות היא מה שגומרת, מה שגם כבר מזמן עברו הימים בהם הייתי יכול לקום בעשר בבוקר או מתי שבא לי.

שבת הבאה נעשה את הניסוי של להקדים את שעת המשחק לאזור שבע, נראה איך זה יעבוד ועד כמה הילדים ישתפו פעולה ולא ישגעו אותנו בדרך ;)
 
המון בהצלחה עם עדכון השעות!

בזמן התואר והסטאז' שיחקתי בעיקר בימי שישי או שבת בשעות הבוקר, לפני כמה חודשים הצטרפתי לקבוצת The One Ring שנפגשה בימי רביעי או חמישי בערב, אצל זוג עם תינוקת, לאחר שעת ההשכבה לישון. אבל כולם בקבוצה בשלבי החיים של תואר ראשון ושני. שחקנים עם ילדים הם המיעוט, והעובדה ששניים מהשחקנים בקבוצה הם זוג עם ילדה אומר שהמשחק תמיד נערך אצלם - אחרת זה פשוט יצריך יותר מדי התעסקות מצידם, ויפגע בשעות השינה של יורשת העצר.
 
אני משחק כרגע 3 חבורות פעילות של חמישית:
סיימנו בדיוק את אל תוך האפילה, שם שיחקתי את קוזון (דרואיד מעגל הפטריות 6, לוחם 4, ברברי 2 שנולד וגדל כעבד אצל האלפים האפלים) עכשיו אנחנו משחקים את הספר מסילברימון. אמור להיות פילר אבל אני אוהב את הדמות החדשה שלי, קוזאי (נוכל 1 וורלוק 1 דרואיד מעגל הפטריות 2), הבן המאומץ של קוזון.
החבורה השניה היא טומב אוף אנייהליישן. קמפיין ג'ונג'לים, ליבו של אובטאו - אני משחק פייטן ואנחנו מתקרבים לסוף.
בנוסף אני מריץ בחודשיים האחרונים משחק במהדורה 5 בעולם של הנשגבים. שם השחקנים שלי הם בני תמותה שנמצאים בלב אירועים גורליים וצוברים עוצמה במהירות.

חוץ מזה אני עובד על ספר מפלצות, בשיתוף ההוצאה של העמותה, ומחפש כותבים וגרפיקאים נוספים.

נ.ב. איך אני מאפס את הסיסמה שלי?
 
אני חושב ששישי בערב/שבת בבוקר זה הנפוץ אצל רוב הקבוצות שפגשתי. כחייל בשבילי זה עובד כי אפילו כשאני סוגר בבסיס לרוב שישי בערב ושבת בבוקר אלו לא שעות שיש בהן עבודה לעשות או משימות קריטיות לרוב. גם שישי בבוקר עובד הרבה פעמים, למרות שזו שעה מעט יותר בעייתית.
 
בתור תיכוניסט - שיחקנו כמעט תמיד בשישי אחה"צ. זמן בלתי אפשרי לאנשים עם משפחה שצריכים להתארגן לארוחת ערב.
בתור סטודנט - שיחקנו בדרך כלל ברביעי בערב, כי ביום חמישי תמיד היה קשה לארגן את כולם כי היו מי שנסעו בחזרה להורים שלהם.
כשגרתי במרכז - שיחקנו בדרך כלל בשבת בבוקר.
כיום לא יוצא לי לשחק בכלל - ילד בגן חובה הוא קצת יותר פעלתן ועירני מאשר תינוק או פעוט, ואופי העבודה שלי מונע ממני לתכנן את הלו"ז שלי יותר מיומיים-שלושה קדימה (ולפעמים גם זה לא) ככה שאני לא יכול להתחייב על סשן קבוע.
 
אתמול ניסיתי לראשונה להתחיל משחק מוקדם יותר, בשעה שבע וחצי. אמנם זה היה משחקי לוח ולא תפקידים, אבל נראה שזה עבד. בהתחלה שיחקנו משחק קליל עם הילדים, ואחרי זה באזור שמונה וחצי - רבע לתשע הם עזבו אותנו במנוחה והלכו לישון.
Success!
עכשיו צריך רק לבדוק שזה לא היה חד פעמי 😉
 
לנו יש קבוצה (עם שינויים שונים) מזה כעשור.
בתחילה רק לאחד היו ילדים (הגדולה חוגגת בת מצווה עוד מעט), אך לעןד שחקן נולדו ילדים (הגדול כעת בבית ספר) ולאחרונה גם לי. (הגדול בן 3, הקטנה בת חצי שנה).

לרב שיחקנו אצל אחד השחקנים ללא ילדים. בדר"כ בימי שישי או שבת בין 16:00/17:00- 24:00 לערך. אמנם פגישות ארוכות, אך רק פעם ב 3-5 שבועות... מדי פעם שיחקנו אצל השחקן עם הילדים הגדולים, והם אכן התעניינו, אך לעתים מידרנו אותם (חלק מהתכנים היו בוגרים מדי להם)...

אך העייפות אכן יכולה להיות קשה. מאיזור שעה 21:00/22:00 הריכוז ותשומת הלב יורדת. ואם המשחק בשבת? אז יום ראשון מאוד קשה...

קושי נוסף הוא השארת בן/ בת הזוג עם הילדים (אחת הסיבות שבגלל זה זה רק פעם בחודש).

אני פרשתי מהמשחק עקב עומסי עבודה והולדת הקטנה לפני כ 7 חודש. כעת מארגן את הקבוצה שוב. חשבתי לנסות סגנון מפגשים אחר-
פעם בכשבועיים/ שלושה, ל 4-5 שעות, ייתכן אף באיזור 14:00- 18:00 לערך. כך נהיה רעננים, נזכור יותר בין המפגשים, ואף נוכל לחזור להיו. עם המשפחה בערב.

אך... הקבוצה התפצלה/ שינתה מבנה מאז פרישתי, ואחד השחקנים לא יכול במסגרת זו, אז חוזרים לקודמת...

מקווה לעבור למסגרת שאני מעוניין לנסות מתישהוא בשנה הקרובה.
 
ואו, לארגן משחק בימי שישי בשעות שציינת נשמע אתגרי במיוחד בתרבות הישראלית, שבה ארוחה משפחתית בשישי בערב היא נורמה מאוד מקובלת.
כלומר, אני יכול לראות איך פעם בחודש אני מבריז מזה, אבל לתאם לזה את כל השחקנים (אצלי בקבוצה יש עוד שחקן עם ילדים, עוד שחקן נשוי ושני רווקים) נשמע לי די משימה בלתי-אפשרית. כל הכבוד.

לא ממש קשור, זו גם אחת הסיבות (אם לא הסיבה) שדרקוניקון ביום שישי מסתיים אחרי הצהריים. נשים בצד את קשיי התחבורה הציבורית, אנשים פשוט לא "חושבים" על שישי בערב להישאר בכנס משחקים, ממה שביררתי פעם.
 
חזרה
Top