• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

האלמנט החמישי [סיפור\סדרה בהמשכים]

האלמנט

פונדקאי מהשורה
היי לכולם, זוכרים אותי? אני זו שביקשה בטא\שכתוב. מאחר ואף אחד לא נענה לבקשה, החלטתי להתחיל ולפרסם כאן את התקצירים המלאים של הפרקים, ובהמשך אנסה להפוך אותם לסיפור כתוב [כמובן שאשמח לעזרה, אם מישהו באמת יתעניין בעלילת הסיפור]. אז יש לי את התקציר של הפרק הראשון. אשמח לביקורת על העלילה, אשמח לשנות דברים לטובת הסיפור.
אז תיהנו :)



האלמנט החמישי
פרק ראשון – חטאים



בפתיחת הפרק הראשון של הסדרה, המספרת (שזהותה לא ידועה לנו עדיין) מסבירה ומתארת כיצד פועלת האנושות ועל החטאים הרבים שלה (באמצעות מראות מזוויעים של רצח, אונס ועוד), על האגדה העתיקה של "האלמנט החמישי", על הנבחרת שתפקידה להוכיח את הטוב הקיים בבני האדם הלא היא האלמנט החמישי. בסוף הסצנה העוצמתית, אשר פותחת את כל הסדרה לפני שיר הפתיחה – נראות ידיים נשיות האוחזות בספר ישן של האגדה.
התמונה עוברת לילדה קטנה ואסייתית, הרצה בבכי ברחובות ניו-יורק כשבעקבותיה צל גדול ושחור עם קרניים.

במעבר חד לאחר שיר הפתיחה, אנו חוזרים לשנת 1968. ביום גשום וסוער במיוחד, ילד כבן שמונה מסתתר מתחת למיטה שלו, מייבב בבכי, בזמן שאביו מכה את אמו מחוץ לדלת חדרו. לאחר מכן, נכנס האב לחדרו של הילד וקורא לו לצאת החוצה, אחרת ירצח את אמו - הילד יוצא ואביו מכה אותו עד זוב דם.

בהווה, הילד כבר אדם מבוגר העונה לשם רנדל. הוא הולך ברחוב, ואיננו מתייחס אל האנשים סביב שמעריצים אותו. ילד אחד מגיש לו עוגה שאפה יחד עם אמא שלו לכבודו, רנדל זורק אותה לפח לאחר מכן. במפקדה של האפ.בי.איי מחכים לו בקוצר רוח הסוכנים ובעיקר המפקד שלו, ג'ייסון מרתין. הם מתלוננים, אף אחד מהם לא באמת מחבב את רנדל ואת ההתנהגות שלו – הוא אדם אכזרי, ציני, קר שנוהג לזלזל בכל דבר. ליאו האדסון, הסוכן הבחיר ביותר במפקדה והמתלמד הצעיר שלו, מייקל לנטר, נמצאים בחדר האימונים בנשק, מייקל לא מצליח לירות במטרה ומרגיש מיואש, ליאו נראה מתוסכל מן המצב.

בדרכו של רנדל אל המפקדה, הוא מבחין באישה זקנה ומוזרה, אשר עומדת באמצע השביל ומתפללת. כשהוא עובר לידה, היא תופסת בו בהפתעה וצורחת "כולנו עומדים למות! כולנו עומדים למות!", רנדל חושב כי מדובר באישה חולת נפש, היא ממשיכה לצרוח את אותו המשפט כשהיא תופסת בידיו, עד שהוא מפיל אותה על הרצפה בעצבים. האישה אומרת בלחש שאפילו הוא לא יצליח להציל את האנשים. רנדל משאיר אותה מאחור על הרצפה וממשיך ללכת, הוא טוען בתור אתאיסט שרק הדת יכולה לשגע אנשים.
רנדל מגיע אל המפקדה וסופג צעקות מן המפקד שלו, באדישות מוחלטת הוא מניח את רגליו על השולחן בעמדה שלו, מעשן את הסגריה החמישית להיום. ג'ניפר קארטר ורייצ'ל קלארק, שתי סוכנות חשובות במפקדה, מדברות על רנדל מן הצד ותוהות מדוע ג'ייסון מפקדם לא מפטר אותו כבר. ליאו ומייקל חוזרים מהאמונים, רנדל מנצל זאת ומעליב את מייקל על חוסר הכישורים שלו בתור סוכן, ליאו יוצא להגנתו. ג'ייסון מזמין את רנדל לשיחה ומבקש ממנו להתנהג בכבוד לסוכנים האחרים, זאת לא הפעם הראשונה שהם מקיימים שיחה זו. רנדל כהרגלו מתייחס לטענותיו של ג'ייסון בחוסר רצינות. הסוכנים נקראים למשימה, ישנו ארגון פשע המונה ארבעה פושעים חמושים המבצעים ברגעים אלו שוד בנק. רנדל הורג את אחד מהפושעים ומתעלל בגופתו תוך כדי פלשבקים מעברו על אביו. הסוכנים האחרים גורמים לו להפסיק. מתברר שזו לא הפעם הראשונה בה רנדל נוהג כך ומתעלל בקורבנותיו. מייקל חסר הביטחון מקבל תמיכה מג'ניפר, היא אומרת לו שאל לו להתייחס לדבריו של רנדל, הם מייחלים לרגע בו רנדל יפוטר מעבודתו.
מגיע הלילה, רנדל חולם כמו תמיד על רצח אמו – על ראשה הכרות וצחוקו המטורף של אביו הרוצח המתועב. בחלום הוא גם רואה את האישה הזקנה מהרחוב צורחת באוזנו. הוא מתעורר מן החלום בבהלה, הולך למטבח בשביל לשתות מים. לאחר מספר דקות, הוא שומע צרחות אימים בחוץ. רנדל יוצא החוצה בריצה ומגלה שלוש גופות של נערות מוטלות על האדמה, לא מדממות, אך שכובות בצורת צלב אחת על השנייה. רנדל מזעיק את שאר הסוכנים. החוקרים לא מוצאים סיבה בריאותית למותן של הנערות, מאחר ולא נראו על גופותיהן סימני רצח.

סדרת מקרי מוות הדומים לכך מתרחשים בניו-יורק, עדים מספרים על יצור מפלצתי הדומה במראהו לשד, אשר גורם לקורבנותיו למות במקום. הסוכנים ובעיקר רנדל, מתקשים להאמין שמקרי הרצח הרבים בוצעו על ידי ישות על-טבעית. עם זאת, מספר ההתאבדויות עולה, אנשים מתאבדים בלי שום הסבר הגיוני. הסוכנים משתדלים להגיע לקצה חוט בפתרון התעלומה, אך לשווא. רנדל עצבני, ניו-יורק מכוסה בהרבה גופות של גברים, נשים וילדים. החדשות על מוות המוני של בני אדם בניו-יורק מגיעות לכלי התקשורת מסביב לעולם.
רנדל צופה בחדשות בביתו, מזלזל באנשי הדת הטוענים שהנבואות על "האלמנט החמישי" מתחילות להתקיים. בכתובים נרשם כי יהיה מוות המוני של בני אדם במקום בו נמצא הנבחר הלא הוא האלמנט החמישי, אשר יעניש את בני האדם ויגרום להכחדתם.
רנדל נרדם מול הטלוויזיה אחרי יום עבודה ארוך בחיפוש פתרון לתעלומה. רעש של זכוכיות נשמע לפתע מחדרו של רנדל, הוא מתעורר ושולף את אקדחו, הולך באיטיות אל החדר במטרה לתפוס את הפורץ, אך בחדר לא היה שום דבר מלבד מראה שבורה. רנדל מרים את אחת מהזכוכיות בחוסר הבנה, דרכה הוא רואה יצור גדול ושחור מאחוריו, בעל קרניים וחיוך שטני, המנורה בחדרו מתחילה להבהב. רנדל מסתובב במהירות בכדי לגלות שאין שם אף אחד, הוא בטוח שדמיין ושהמראה נשברה כי הייתה ישנה מידי.

המדען בחסות האפ.בי.איי ווילפרד ג'ונאס, טוען בפני הסוכנים שאין בדמם של ההרוגים אף זכר להרעלה או למחלה. הבלבול בקרבם גובר, עד שמייקל פוצה את פיו בפעם הראשונה מול כולם, וטוען שאולי אנשי הדת צודקים, האלמנט החמישי הגיע לניו-יורק, הוא רוצח בעזרת כוחותיו העל-טבעיים בני אדם, מטרתו היא להכחיד את האנושות ככתוב בכתובים העתיקים. רנדל פורץ בצחוק ולועג למייקל שוב. ג'ייסון נראה מהורהר, הריי אין שום אדם אנושי המסוגל לבצע את כל הרציחות הללו תוך יומיים בלבד – ג'ייסון מתקשה להגיע למסקנה הכל כך מוזרה שאכן יצור על-טבעי גורם לכך. בלית ברירה, לאחר שהאזרחים והממונים מעל ג'ייסון מטיחים את האשמה באפ.בי.איי, אשר לא מסוגלים לתפוס את הרוצח, מחליט ג'ייסון לשלוח את סוכניו למשימה סודית – לתפוס את היצור המפלצתי או מה שזה לא יהיה, בכדי שגל הרציחות ייפסק. הסוכנים מתקשים להבין את החלטתו, לתפוס יצור דמיוני? רנדל מסרב בתוקף לשתף פעולה, לטענתו ישנה מגפה בלתי נראית הגורמת לאנשים למות וזה הכל. ג'ייסון בתור אדם מאמין, אומר כי זו האפשרות היחידה, הוא לא האמין שיגיע למסקנה כזו בתור המפקד שלהם, אבל הוא מרגיש בושה בעקבות ההאשמות נגדו ונגד שאר הסוכנים.

רנדל מעדיף לבלות בבר ולהשתכר, בזמן שג'ניפר, מייקל וליאו הנואשים להפסיק את המוות ההמוני של חפים מפשע, מחליטים לחקור יותר לעומק את הנבואות ומגיעים בהמלצתו של ג'ייסון לביתו של וולטר רוברט, חוקר מפורסם של אגדות ונבואות עתיקות. הם מופתעים לגלות שהאיש מפוחד עד מוות ולא מאפשר להם להיכנס לביתו. לבסוף, הוא משתכנע ומסביר לסוכנים שאחת מהנבואות המפורסמות ביותר בעולם עומדת להתגשם, נבואת "האלמנט החמישי". הסוכנים עדיין מתקשים להאמין, אך מוכנים לעשות הכל בשביל לעצור את הרציחות. החוקר מזהיר את הסוכנים שיש הרבה גרסאות לא נכונות לאגדה, כשהגרסה הכי מפורסמת בה האלמנט החמישי, שליח האל, הוא יצור מפלצתי הנשלח בכדי להשמיד את האנושות – היא שקר וכזב. הנבואות החדשניות והשקריות ביותר נכתבו על ידי בני אדם פשוטים, אשר כל מטרתם הייתה להתפרנס ולהפחיד את העולם. הסוכנים מתקשים להבין, וולטר טוען שהרציחות נעשו על ידי שד שנשלח בכדי להפחיד ולהרתיע את האלמנט החמישי, ייתכן והנבחר לא מעוניין לבצע את משימתו. הרציחות ייפסקו ברגע שהאלמנט החמישי יגיע ליעדו, אליו השד מוביל אותו.

בסוף הפרק, הילדה הקטנה מחליטה להסתתר בבית של זוג צעיר. הם שומעים את בכייה ומסתכנים ביציאתם החוצה בזמן שגל הרציחות ממשיך. השניים מוצאים אותה בגינתם, משותקת מן הפחד ומסרבת לדבר. הזוג מרחם על הילדה הקטנה, אשר נראית כבת שנתיים. האישה מרימה אותה ולוקחת אותה אל ביתם, למחרת הם מתכננים לקחת את הפעוטה לתחנת המשטרה בכדי שימצאו את הוריה. בזמן שהאישה מרימה אותה, מבחינה הילדה בשד המביט עליה מרחוק.
 
קשה להגיב על רעיון לסיפור כשהוא נמצא ברמת הפיתוח הנוכחית (מה שנקרא synopsis). זה רעיון מפותח אבל עדיין עדיין לא סיפור או תסריט שאפשר לקרוא ולדבר עליו. במצב הנוכחי אפשר לדבר בעיקר על דברים טכניים - מה מגבלות התקציב של הסדרה, האם הרעיון ימשוך קהל, האם משודרים כרגע דברים דומים, האם זו בעיה של זכויות יוצרים לקרוא לסדרה "האלמנט החמישי" (כנראה שכן). זה מגניב שאת רוצה לכתוב תסריט. אני במקומך הייתי מתחיל עם כתיבה של כמה סצינות ראשונות בצורה מפורטת (כולל דיאלוגים סופיים) כדי לקבל תגובות מקהל. הסינופסיס חשוב וטוב שיש לך אותו, אבל לקהל קשה להגיב עליו, ואין פה בפורום אף מפיק טלוויזיה שיודע לנהל שיחה על הפרטים הטכניים (נראה לי).

ממליץ גם לקרוא באינטרנט על פורמטים לכתיבת תסריט ולראות דוגמאות של תסריטים - סתם כדי שייצא לך מוצר שדומה למה שאנשים רגילים לקרוא כתסריט, ואז לאנשים יהיה יותר קל להתחבר אליו. (לתסריטים יש צורה מסויימת של רוחב עמוד, טקסט מסויים בתחילת כל סצינה, דרך מסויימת להציג דיאלוג וכו').
 
Aviad Sar-shalom אמר/ה:
קשה להגיב על רעיון לסיפור כשהוא נמצא ברמת הפיתוח הנוכחית (מה שנקרא synopsis). זה רעיון מפותח אבל עדיין עדיין לא סיפור או תסריט שאפשר לקרוא ולדבר עליו. במצב הנוכחי אפשר לדבר בעיקר על דברים טכניים - מה מגבלות התקציב של הסדרה, האם הרעיון ימשוך קהל, האם משודרים כרגע דברים דומים, האם זו בעיה של זכויות יוצרים לקרוא לסדרה "האלמנט החמישי" (כנראה שכן). זה מגניב שאת רוצה לכתוב תסריט. אני במקומך הייתי מתחיל עם כתיבה של כמה סצינות ראשונות בצורה מפורטת (כולל דיאלוגים סופיים) כדי לקבל תגובות מקהל. הסינופסיס חשוב וטוב שיש לך אותו, אבל לקהל קשה להגיב עליו, ואין פה בפורום אף מפיק טלוויזיה שיודע לנהל שיחה על הפרטים הטכניים (נראה לי).

ממליץ גם לקרוא באינטרנט על פורמטים לכתיבת תסריט ולראות דוגמאות של תסריטים - סתם כדי שייצא לך מוצר שדומה למה שאנשים רגילים לקרוא כתסריט, ואז לאנשים יהיה יותר קל להתחבר אליו. (לתסריטים יש צורה מסויימת של רוחב עמוד, טקסט מסויים בתחילת כל סצינה, דרך מסויימת להציג דיאלוג וכו').

זה לא תסריט, זה תקציר :)
אני לא מתכוונת להוציא את הרעיון לאור או משהו, כך שאין בעיה של זכויות יוצרים (בגלל השם). כתבתי שאני מתכננת לכתוב את זה באופן סיפורי, כמו ספר... פשוט רציתי לראות מה חושבים כאן על התוכן בכללי.
תודה על התגובה, בכל מקרה.
 
בוקר טוב.
אז בקשר לסיפור - זהו, החלטת בוודאות שזה סיפור ושאת מפרסמת אותו כאן? ברגע שהחלטת על המדיום שאיתו תפרסמי את הסיפור שלך זוהי מחצית העבודה. אם החלטת את זה סופית ממליץ לך למחוק את המילה "סדרה" מהנושא, כדי שנוכל להגיב לזה כאל סיפור בהמשכים ולא כאל תסריט לסדרה - אנחנו לא תסריטאים ולא אנשי קולנוע (רובנו, על כך פנים).

לא נעים לי להגיד את זה, אבל זה היה די ברור שאף אחד לא ייענה לבקשה שלך כפי שניסחת אותה:
הגעת לפה עם בקשה לשכתב סיפור שעבדת עליו במשך 5 שנים והשקעת בו, אבל אנחנו לא יודעים עליו כמעט כלום. למיטב ידיעתי המנהג במקרים כאלה הוא למסור את הסקיצה של הסיפור כדי שנוכל להחליט אם אנחנו רוצים לעזור לך לשכתב.
בנוסף, הסיפור הזה ארוך, ועריכה שלו תיקח זמן. אנחנו לא יכולים להתחייב לעזרה כזו אם אנחנו אפילו לא מכירים את הסיפור. למעשה, אם מישהו היה מתחייב בשלב הזה הוא כנראה היה לא רציני ונעלם לך אחרי כמה ימים או שבועות, כנראה בלי להשאיר הודעה מוקדמת. הפונדק מלא באנשים כאלה ואת לא צריכה אחד כזה.

לכן כדאי לך לפרסם כאן את הפרקים של הסיפור - אם תקראי פה קצת סיפורים של אנשים תראי שאנשים פה יודעים ואוהבים לתת ביקורת ולקבל אותה, וככה תוכלי לקבל עזרה בשכתוב. כמו שאביעד השני אמר - קשה קצת לקרוא את הרעיון לסיפור ולהגיב עליו, וגם זה כתוב טיפה משעמם. בניגוד לפרק שכתבת ופרסמת פה (שנמחק, כנראה בגלל התקלה בפורום.) שהיה בנוי מאוד מעניין לזכרוני. אם תפרסמי אותו, וגם את שאר הפרקים, בסופו של דבר, שוב אשמח לנסות לעזור לך בשכתוב, למרות, שכאמור, אני לא יכול להתחייב לזה מראש.

אני מדגיש - התוכן הכללי נשמע מעניין, פשוט אין לנו איך לעזור עם השכתוב שלו. את צריכה לפרסם את הסיפור (בבת אחת או בפרקים) ואז נוכל לעזור לך בשכתוב. ברגע שתפרסמי פה פרקים אני משוכנע שתקבלי הרבה יותר עזרה ממה שקיבלת עד עכשיו.

ועוד משהו, בבקשה אל תצטטי הודעות בשלמותן, במיוחד אם הן מופיעות ישר מעלייך, אנחנו מבינים למה את מתייחסת גם בלי הציטוט וזה טיפה מייגע.

בהצלחה!
 
תודה רבה על התגובה!
אתה צודק, עדיף שאכתוב את הסיפור כסיפור, ואשכח לרגע מעניין "הסדרה", כי כאן לא יוכלו לעזור לי בזה. אני אתחיל לכתוב את הסיפור כמבנה סיפורי (אתה יודע, כמו ספר רגיל) וכך אקבל יותר מענה. קראתאת מה שפרסמתי קודם? על רנדל שהתעצבן? לזה התכוונת? פרסמתי את זה בכדי להראות לכם שאני יכולה לכתוב, אמנם לא באופן מושלם... אבל בסדר כזה. לסיכום, כנראה שאוותר על עניין התקצירים, אכתוב את הסיפור כמו שהוא. בכל זאת, אם מישהו השתעמם מהתקציר, הוא כנראה ישתעמם גם מהסיפור עצמו שאכתוב באופן סיפורי, לא? או שפשוט התקציר כשלעצמו זה דבר משעמם, בלי קשר לתוכן.
 
בדיוק, כך יהיה מצוין - לכתוב את הסיפור כסיפור בהמשכים כאן בפורום ע פרקים ולא כסקיצות.
קראתי את מה שפרסמת קודם, וזה היה די נחמד, אפילו שאני בדרך כלל לא בקטע של סיפורים מהסוג הזה. אכן ראיתי שאת יכולה לכתוב, ואפילו אם לא באופן מושלם, את כותבת בצורה די טובה לדעתי כקורא לא מקצועי.

ולשאלתך - לדעתי אם מישהו השתעמם מהסקיצות לפרקים (מה שכתבת כאן זה לא תקציר, זו סקיצה לפני הכתיבה הממשית של הפרק.) הוא לא בהכרח ישתעמם מהעלילה - פשוט סקיצה כתובה בצורה שמשעמת את הקורא הנפוץ, לכן הם לא טורחים לקרוא אותה, בניגוד לסיפור שכתוב בצורה מעניינת.

בקיצור, תפרסמי כאן בצורת סיפור, והאנשים פה יעירו לך במה שהם יכולים - בין אם בהצעות לשיפור או בסתם "יו, מגניב". זה גם יעודד אותך להמשיך לכתוב, זה גם יתן לך מענה יותר רחב מאשר בקשה לעריכה בלי טקסט מצורף, זה יוכיח לך שאת יכולה לכתוב מצוין ועושה את זה, זה יעזור לך לגמור את הסיפור - אולי אפילו לערוך אותו אחר כך לספר, ואז לעבד אותו לסרט באורך מלא (או לסדרה), וחברי הפורום יהנו מהסיפור, כמובן. :D
 
פנטזיה של ספורים מהתקופה האחרונה - במיוחד אם זה בעולם שלנו או בעולם מקביל ולא בעולם פנטזיה ייעודי. (פרסי ג'קסון הוא דוגמא טובה לספר שאני לא אוהב. וקראתי את כל הסדרה לפני 10 שנים.) אני לא יודע למה לא מחבב את תת הסוגה הזו, אבל זה לא שאני ממש נמנע מלקרוא סיפורים כאלה, רק לא אחפש אותם בכוח וגם אם תהיה לי הזדמנות אני לא בהכרח אטרח לפתוח את הספר, למרות שאיהנה מהקריאה ברוב המקרים.
 
חזרה
Top