• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

ספר שליט המבוך של גרסא 4

kmuz

פונדקאי חדש
שלום.
הבנתי שלמרות שבחוגים משתמשים בספרים מגרסא 4 אי אפשר היום לקנות ספרים של גרסא זו כי הפסיקו להוציא אותן. מה אתם ממליצים לעשות במקרה כזה? לקנות ספר של גרסא 5 לא יבלבל את הילד?
תודה
 
אני די בטוח שברוב החוגים משתמשים בחוקים של המהדורה החמישית, אז אתה יכול לנסות למצוא חוג אחר באזור(אם זה לא מפריע לילד, כמובן). בלי קשר למהדורה, הוא רוצה לשחק בחוג, או עם חברים/הורים בבית? אם הראשון, הספר לא יועיל במיוחד, בהנחה שהוא שחקן ולא מנחה בחוג. אם השני, אפשר(ועל פי אנשים מסוימים, אפילו כדאי) ללמוד לשחק במהדורה החמישית, ואם הילד אוהב, קנה את הספר(למרות שזה לא חובה). לחילופין, אתה יכול להשתמש בחוקי הבסיס של המהדורה החמישית, זמין בקישור הזה כאן- https://www.pundak.co.il/dungeons-dragons/sourcebooks/Supplements/dnd5-hebrew-srd/detail

מקווה שעזרתי
 
נראה שבחלק גדול מהחוגים רוב השיטה "שקופה למשתמש" ומרודדת יחסית כדי לחסוך זמן. שמעתי אפילו על חוגים שעדיין משתמשים במוד"מ2 או מו"ד בקופסאות כי זה מה שיש למפעיל בבית וזה מה שהוא מכיר וזוכר.
 
סליחה שכנראה פשוט לא הסברתי את עצמי. בחוג שבו משתתף הילד שלי משתמשים בגרסא 4 ואין חוג אחר באזור. מעבר לזה הילד היה שמח להמשיך ולשחק בבית. השאלה שלי היא אם אני אקנה גרסא 5 זה לא יבלבל אותו או יפריע בכל דרך אחרת. תודה
 
היי,
החוקים לא דומים, לכן אם הוא רוצה להשתמש בזה במסגרת החוג, זה לא יעזור לו. הוא קורא אנגלית?
אם הוא רוצה לשחק בבית, אזי הוא יכול לשחק גם במהדורה חמש וגם בפאת׳פיינדר.
 
לדעתי רק ספר החוקים לשחקן 2 עדיין זמין במידה כלשהיא וגם יש פה ושם עותקים של מתוך האפלה, שיכול בכיף להחליף את אוגדן המפלצות - די בטוח שיש עוד בממלכה / פריק.
 
אפשר לקנות לו מהדורה אחרת של מבוכים ודרקונים, אבל הוא צריך להתייחס לזה כאל משחק אחר, עם חוקים שונים. כמו שמונופול וסיכון הם שני משחקים שונים ואפשר להתמודד עם שניהם, כך גם אפשר להתמודד עם מהדורות שונות של מבוכים ודרקונים. זה לא יעזור לו לחוג אבל הוא יוכל לשחק עם חברים בבית במשחק דומה.
המהדורה הזמינה בעברית נקראת פאתפיינדר ובאנגלית יש את מבוכים ודרקונים 5. קחי בחשבון שבדרך כלל צריך לקנות יותר מספר אחד כדי לשחק.
 
חזרה
Top