• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

עזרה בעריכת מחקר לאופי דמות.

אני כרגע בונה וורלאק להב בת אנוש או חצי אלפית לגרסה 5.
בכל מקרה הקונספט שלה הוא שהיא עקב העבר שלה שכלל התעללות רבה במסגרת בסוג של פרוייקט שנתן לה את הכוחות שלה היא מפחדת מהכוחות שלה.
אכשיו זה לא פוביה או לכל הפחות הפחד לא מתבטא בצורה של צרחות או נשהו כזה, עילה יותר עמוק, מין סוג של אימה ממה שהכוח הזה עשה, מה שהיא עשתה איתו בעבר ומה שהיא עשויה לעשות איתו ובמידה מסוימת מעצמה אבל בכל זאת משתמש בו בכל זאת כדי לעזור לאנשים עקב האפי הדי רחמני ועדיין שלה.

בכל מקרה אני מעט מתקשה לדמיין בצורה נכונה את הפחד שלה ואך לתת לו להתבטא, מעבר לצורה הברורה (רעידות קלות עניים פעורות וכדומה) קשה מאוד להראות את זה במשחק דמות אמין.
אני מנסה לאתר דמות מספר/סרט/כל דבר אחר שאוכל להשתמש בה לקבל את צורת ההתנהגות הרצויה, הבעיה היא שאני מתקשה למצוא דמויות כאילו, בעוד שהרעיון של כוח אפל ומסוכן נפוץ יחסית בדרך כלל מערכת היחסים איתו היא פחות פחד ויותר שנאה או תיעוב עצמי (כמו רייבן למשל) בעוד שהדמות הזאת פשוט פוחדת מהכוח הזה.
אם מישהו יכול לעזור לי לאתר מספר דמויות מתאימות לחקירת האופי הזה אני אשמח מעוד.
 
נשמע לי כמו דמות שפשוט לא אמורה להשתמש בכוח שלה... אני לא בטוח כמה זה מתאים לשחקן.

בכל מקרה, בתור התחלה, די ברור שהדמות לא משתמשת בכוח שלה, הוא במקרה הטוב יוצא כשהיא בסכנת חיים, וגם זה לא תמיד, יכול להיות שגם כשהיא משתמשת בכוח, היא מנסה לעצור בעצמה, ובכנות, אם היא מפחדת מהכוח שלה. אז כמו שאמרתי כבר פעמיים, היא לא משתמת בו. אתה מנסה לרקוד על שתי חתונות (מצד אחד משתמשת בכוח שלה, מצד שני מפחדת ממנו) וזה לא משהו פרקטי (אי אפשר לשחק דמות אלכוהליסטית מצד אחד, אבל נזירה מאלכוהל מצד שני) כי פחד מהכוח לא אומר "אבל אם אני עושה X זה בסדר" אלא "אני מפחדת מהכוח שלי, וגם אם זה להציל את המשפחה שלי/החברים הכי טובים שלי/את עצמי, יש סיכוי סביר שאני עדיין לא אשתמש בו" והואפי הרחמני שלה צריך לבוא לידי ביטוי במליון דרכים אחרות, לא ב"צ'יט" של "יש לי פירצות להשתמש בכוח שלי למרות שאני מפחדת ממנו". היא בן אדם נחמד שעוזר לאנשים? שתחלק לחם לרעבים, זה לא אומר שהיא צריכה להשתמש בכוח שלה בשביל לעזור להם.
 
אולי באמת כדי לשקול את הרעיון הזה שוב... אבל אני חושב שיהיה מאוד מעניין לשחק דמות כזו...

הסיבה שלה להשתמש בכוח שלה באמת לא מחזיקה מים כשאני חושב על זה. אני רוצה לשמור את האופי אבל אני צריך גם סיבה שתניע את הדמות הזו קדימה...
כחלק מהעבר שלה תכננתי שהיא נלקחת בסופו של דבר למקדש או מנזר של אילו שגילו את המחקר ועצרו אותו.
דמות שהיא מודל לחיקו יכולה לתת לה את המניע להשתמש בכוח שלה, מישהו ששכנע אותה לקבל את כולה למרות שזה מפחיד אותה.
יש לי עוד כמה רעיונות אבל אני לא רוצה למצוא "תירוץ" ללמה היא משתמשת בכוחות שלה עילה סיבה אמיתית.
אני גם פוסל את הרעיון של "תיקון החטאים מהעבר" כי זה לא לאן שאני רוצה לקחת את הדמות הזו...
בנתיים אני חושב שזה עשוי ללכת טוב עם אמונה דתית גדולה למדי של "אתה חייב לעשות כל מה שאתה יכול בשביל להגן על החלשים" בשילוב עם נעקב אחרי מודל החקוי שלה שפחות או יותר מיצג את העיקרון הזה.


זה דורש עוד הרבה מחשבה, תודה על הערה.

עריכה
עלה לי רעיון נוסף שאולי גם הוא שווה כיוון חקירה, עקבכך שבסופו של דבר מדובר בברית (כי זה מכשף) אולי שווה לשקול את זסה שדרך הכוחות משהו אחר מתקשר איתה, כמו שאמרתי אני צריך להקדיש לזה מחשבה.
 
הכוח הזה מצטבר בתוכה, אם היא לא משתמשת בו היא מתפוצצת במשהו שיגרום הרבה יותר הרס. כחלק מפיתוח דמות הייתי אשכרה מביא אותה לנקודה של "היא מסרבת להשתמש בכוחות" ונותן להשלכות הנוראיות להתרחש ולה להבין שהיא לא יכולה לברוח מזה לנצח, אבל זה די מתאים.

חוץ מזה, התקפי פאניקה/רק כשהיא נמצאת בנקודה של פחד להשתמש. או לחלופין, הייתי פשוט מדבר עם המנחה ומתאים את העניין שאני לא אשתמש באמת בכוח. כאילו, אולי זורק איזו דרגה שתיים כלוחמת או נוכלת (או פלאדין? ;) ) כדי לא להיות 100% חסר ערך מכאנית, אבל להימנע מלהשתמש בכוח שלך זה משהו אפשרי. לי יש דמות שאני משחק שברקע שלה יש קטע של "למרות שאני מכאנית מדהים ביערות, אני נמנע עד כמה שאני יכול מלהיות ביער", וזה לא נראה לי בעייתי. להיפך, דמויות פגומות זה נהדר.
 
חזרה
Top