רעיון שישב לי הרבה זמן בראש על דרך לתקן את הבעיה הגדולה של סיירים הוא שבמקום ללמוד באופן קבוע יצור ושטח בשביל יתרונות הוא שבמקום זאת הוא יכול לשנות את המיקוד שלו.
בעצם הסייר משקיע כמות זמן מסויימת בשביל לקחת שטח מעודף (אני חושב על סביבות ה1ק4 שעות) ובשביל להתמקד באויב מעודף הוא צריך להוציא 4ק4 שעות במקרה וצריך לתצפת מרחוק (למשל על מחנה גובלינים) 3ק4 במקרה של אינטראקציה מוגבלת ואז מעקב (למשל משא או מתן ערוך ולאחר מכאן מעקב) 2ק4 במקרה של אינטראקציה לא מוגבלת אך רגילה (הגזע נפוץ בסביבה ולא נמנע ממנו או מסרב לדבר איתו באופן פעיל) או כאשר יש לו גופה של היצור שהוא יכול להקדיש לה את אותו זמן והיא תטרייה פחות או יותר.
ו1ק4 שעות בלבד במקרה ויש לו גישה חופשית ליצור שהוא רוצה להגדיר כאויב מעודף ובעל אפשרות לעשות בדיקות פולשניות למחצה (מישהו שמסיבה לא ברורה הסכים לכך או אויב שבוי למשל).
הבעיה במקרה הזה אני לא בטוח מה אמורה להיות ההגבלה על מספר האויבים, אישית אני מתנדנד בין אויב אחד בלבד או חצי מהאויבים המעודפים (הבונוס נשאר כרגיל לסייר בדרגה הזו כנגד אויב מעודף)
בעצם הסייר משקיע כמות זמן מסויימת בשביל לקחת שטח מעודף (אני חושב על סביבות ה1ק4 שעות) ובשביל להתמקד באויב מעודף הוא צריך להוציא 4ק4 שעות במקרה וצריך לתצפת מרחוק (למשל על מחנה גובלינים) 3ק4 במקרה של אינטראקציה מוגבלת ואז מעקב (למשל משא או מתן ערוך ולאחר מכאן מעקב) 2ק4 במקרה של אינטראקציה לא מוגבלת אך רגילה (הגזע נפוץ בסביבה ולא נמנע ממנו או מסרב לדבר איתו באופן פעיל) או כאשר יש לו גופה של היצור שהוא יכול להקדיש לה את אותו זמן והיא תטרייה פחות או יותר.
ו1ק4 שעות בלבד במקרה ויש לו גישה חופשית ליצור שהוא רוצה להגדיר כאויב מעודף ובעל אפשרות לעשות בדיקות פולשניות למחצה (מישהו שמסיבה לא ברורה הסכים לכך או אויב שבוי למשל).
הבעיה במקרה הזה אני לא בטוח מה אמורה להיות ההגבלה על מספר האויבים, אישית אני מתנדנד בין אויב אחד בלבד או חצי מהאויבים המעודפים (הבונוס נשאר כרגיל לסייר בדרגה הזו כנגד אויב מעודף)