• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

מנוע האפוקליפסה [ואנור] סיניס, מכופפי האורנים

kwint stormbellow

פונדקאי פעיל
מבוסס על סיניס(דמות מיתולוגית)

שמעת את זעקות הכאב וצרחות האימה מהיער? סביר להניח שחשבת שזה דוב או זאב, אך טעות בידך. אלו הסיניס

הסיניס הם גזע פיות עתיק יומין, הידועים באכזריותם הרבה, בחמדנותם ובשלל דברים אחרים. הם בערך בגובה שלוש רגליים, שערם שחור כפחם ועיניהם צהובות חומציות. הם חיים בדרך כלל לבד, ביערות עד, מתחבאים בשיחים ואורבים לעוברי-אורח, קושרים את קורבנם לשני ענפים, שודדים אותו ומשחררים את הענפים, כאשר כל ענף פונה לכיוון אחר. הם מחביאים בדרך כלל את השלל בביתם, בתוך גזע עץ או מתחת לגבעה. הם חיים בממוצע אלפיים שנה, ומגיעים לבגרות בגיל 42. אם תשאל סיניס בין כמה הוא, הוא יענה לך בעונות(לדוגמה- סיניס בן 5 יציג את עצמו בין עשרים עונות).

סיניס
צובר, נכלולי, מתבודד, קטן, עתיק, נבון
נק"פ מירבי: 12
שריון: 0
התקפה: 1ק10, חרב קצרה, סמוך
תכונות מיוחדות: כיפוף אורנים(לא בהכרח בקרב)
יצר- לשדוד
-להרוג
-לעשות שטויות(כמו לספר בדיחות בריטיות תוך כדי קרב)
---

אני די חדש בשיטה, אז כנראה שטעיתי הרבה. אשמח להערות, הארות, עצות לתיקונים וכל השאר.
 
העריכה האחרונה התבצעה על-ידי משגיח:
א. הנזק של ההתקפה המיוחדת הראשונה שלו ממש גבוה ביחס להתקפה הרגילה, ועוד עם השפעות.
ב. הנזק של ההתקפה המיוחדת השנייה שלו הורג במקום כל יצור חי בערך.
ג. נראה שאתה לא סגור על דירוג הקושי של היצור - איפה שאין עצים הוא חלשלוש, איפה שיש עצים הוא חזק יותר מליץ'
ד. העצה הכי חשובה - תפתח את ספר המפלצות ותקרא אותו.

חא'ן - קווינט התבלבל, סיניס בן 20 יציג עצמו כבן 5 קיצים. זה הכל.
 
סליחה, התכוונתי עונות;). עורך עכשיו. מה לדעתכם יהיה נזק נורמלי להתקפה(כשזה עדיין משאיר אותו עוצמתי, כמובן)?
אביעד אמר/ה:
סיניס בן 20 יציג עצמו כבן 5 קיצים.
מה? נגיד שהתכוונתי לקיצים(לא יודע למה כתבתי את זה...), איך ב20 שנה יש 5 קיצים? אני די בטוח שיש קיץ אחד בכל שנה...
אביעד- אין דירוגי אתגר בואנור, אם אני לא טועה.
 
מה זאת אומרת, קיץ אחד כל 4 שנים...

דירוג קושי הוא לא דירוג אתגר. חוץ מזה אני ממליץ לך לפתוח את הספר של ואנור ולקרוא מה כתוב בו, כדי לדעת דבר בסיסי כזה אם יש שם למפלצות דירוגי אתגר ואז לכתוב את המפלצת בהתאם. לפני שאתה כותב תוכן מכאני בשיטה כלשהיא תקרא אותה.
 
אביעד אמר/ה:
קיץ אחד כל 4 שנים...
יש מצב שאנחנו מדברים על דברים שונים? כי אני מתייחס
לכך שבכל שנה יש קיץ אחד, אז הוא לא יציג את עצמו כבן חמש, אלא עשרים.
פתחתי את הספר, אין כזה דבר דירוג קושי/אתגר. אני מצטט מהספר(זה חוקי? ליתר ביטחון, אני מצנזר שם, יצר ותיאור):

*מצונזר*
חשאי, כנופיה, צובר
3 נק"פ
2 שריון
טופר(1ק6 נזק)
סמוך
תכונות מיוחדות: כנפיים
*תיאור מצונזר*
*יצר מצונזר*

kwint stormbelow אמר/ה:
מה לדעתכם יהיה נזק נורמלי להתקפה(כשזה עדיין משאיר אותו עוצמתי, כמובן)?
אשמח לתשובה, כי ממה שהבנתי הנזק הוא הבעיה העיקרית.
אביעד אמר/ה:
איפה שאין עצים הוא חלשלוש
הוא נמצא ביערות, ונדיר מאוד לראות אותו מחוץ ליער.
 
א. אני צחקתי בנוגע למספר הקיצים בשנה...
ב. כל הכבוד שפתחת את הספר, עכשיו תתחיל לקרוא אותו ואז תוכל לכתוב תוכן לשיטה.
ג. זה חוקי לצטט מהספר.
ד. יש למפלצת דירוג קושי - חלקן חזקות יותר מאחרות, נכון? אתה הרי מתכנן מפלצת שתהווה אתגר גדול, בינוני, או קטן. זה שזה לא מופיע בנתונים לא אומר שזה לא קיים. גם המראה של המפלצת לא מופיע בנתונים שלה ואתה עדיין מניח שיש לה אחד.
ה. מצטער, לא ראיתי את השאלה. אני לא יודע כמה נזק אמור להיות, תלוי כמה כוח אתה רוצה לתת לו. חוץ מזה שהניסיון שלי בואנור הוא בסך הכל רבע שעה של קריאה יותר ממך.
ו. 1. אם ככה ההתקפה של החרב הקצרה מיותרת, כי הוא תמיד ישתמש בקשירה לעץ.
ו. 2. לא אכפת לי איפה רואים אותו. העניין הוא שאם הוא ביער הוא ממש חזק, ואם לא הוא ממש חלש. אתה רוצה אותו ככה? תיהנה.
 
כשכותבים מפלצות לשיטה שמכירים פחות טוב, ההמלצה שלי היא תמיד (בפן המכאני) לקחת כמה מפלצות כרפרנס לרמת העוצמה וליכולות שלהם. לכן אם אתה שואל בנוגע לנזק פשוט תסתכל על המפלצות האחרות.
מעבר לכך, מותר לצטט מספרים על אחת כמה וכמה כשמדובר ב Dungeon World (ואנור מורכב מתרגום לעברית של השיטה Dungeon World ביחד עם עולם מערכה מקורי ואנור), שהיא שיטה חינמית שכל אחד יכול להשתמש בה. הנה ה SRD שלה כולל מפלצות: http://www.dungeonworldsrd.com/

וזה ההנחיות שלהם לכתיבת מפלצת: http://www.dungeonworldsrd.com/monsters#TOC-Elements-of-a-Monster תחושתית המפלצת שכתבת מכילה יותר מדי מכאניקה.
 
קודם כל אביעד, תרגיע קצת עם העוינות הזו בבקשה.

עכשיו, בנוגע למפלצת, כשאני מסתכל על מפלצת רנדומלית מהספר (גפן רצחני למעוניינים), אני רואה שמה שרשום עליה הוא מילות מפתח, נק"פ, שריון, הנזק שהיא עושה בהתקפה (ק10 נזק, חודר 1) כמו גם טווח ומילות מפתח של ההתקפה (סמוך, הישג, הרסני), תכונה מיוחדת (צמח) שהיא יותר קו מנחה מאשר משהו מכאני ממש, ושני דברים שהיא עושה בקרב (מצמיחה חוטר חדש, תוקפת את מי שאינו מודע לסכנה) שני הדברים האלה, שוב, הם ללא מכאניקה.

עכשיו, כשאני משווה אותה למפלצת שאתה הכנת, אני רואה שלסיניס לא רשום שריון (אם אין, נהוג לכתוב 0), שלהתקפה שלה אין טווח או מילות מפתח, ובעיקר שהתכונה המיוחדת שלו קיבלה משמעות מכאנית בצורה שפחות מתאימה לשיטה. מעבר לזה, בעולם המבוך המנחה אף פעם לא צריכה לגלגל, השחקנים צריכים להתגלגל כדי להתגרות בגורל. כשאתה כותב מהלך למפלצת בעולם המבוך, אתה לא כולל מכאניקה- כל המכאניקה שהמנחה צריכה לדעת היא נק"פ, שריון והתקפה. לא יותר מזה- זו שיטה סיפורית.

מעבר לזה, עוד משהו שלא מופיע אצלך הוא יצר.מה המפלצת הזו בעצם רוצה? נסה לתמצת את זה לעד שלוש מילים. זה בעצם המטרה שהמפלצת מנסה להשיג בכל פעולה שלה.
 
באופן כללי הודעה של ערכתי מבלי לציין מה ערכת, לא מועילה. זה דורש ממני גם לקרוא מחדש הכל וגם לנסות לזכור מה היה כתוב קודם ...
בכל מקרה קראת את הקישור שנתתי על יצירת מפלצות לעולם המבוך?

כמו שגם נקסטורל כתב העובדה שיש גלגול בענפים לא נראית תואמת לשיטה.
 
בנוגע ליצר, תשמור את זה יצר אחד מתומצת. לשדוד, להרוג או לעשות שטויות. רק אחד מהדברים האלה באמת מניע את היצור.

בנוגע למכאניקה- עולם המבוך הוא פשוט משחק... לא ממש מכאני, ככה שלהכניס מכאניקה כזו למפלצת פשוט עומד בניגוד להוויה של השיטה. אם זה מה שאתה רוצה לעשות, אז תהנה. אבל השיטה מעודדת שחקנים לנסות ולמצוא פתרונות יצירתיים, כשהמנחה לא אומרת להם מה לגלגל, אלא קודם שומעת מה הם עושים, ואז מבקשת מהם לגלגל את המהלך המתאים.
 
The oldman אמר/ה:
כמו שגם נקסטורל כתב העובדה שיש גלגול בענפים לא נראית תואמת לשיטה.
אז עכשיו זה גלגול התגרות בגורל, שלפי מה שהבנתי זה בסדר. תקנו אותי אם אני טועה.
The oldman אמר/ה:
בכל מקרה קראת את הקישור שנתתי על יצירת מפלצות לעולם המבוך?
לא. קראתי את החוקים בספר של ואנור.
...
נקסטורל- אז הבעיה היא ביתר מכאניקה? אם כן, תגידו לי.
 
כן, הבעיה היא ביתר מכאניקה. אולדמן אמר את זה קודם, ואני פירטתי קצת יותר.
עולם המבוך היא שיטה מאוד סיפורית, שבה למכאניקה... אין יותר מדי השפעה. קרב מתרחש כמו כל חלק אחר במשחק, בלי יוזמה או מרחקים מדויקים או כל דבר כזה. למנחה יש סטאטבלוק קטן שמאפשר לה לדעת מה המפלצת רוצה לעשות ואיך, והיא מאלתרת משם.
 
ספציפית מה שמפריע בעיניי זה הפירוט על הנזק של הענפים. בתור שיטה סיפורית נזק זה לא מעניין, מכשולים וסיבוכים זה מעניין. לכן ענף שגורם כזה נזק או אחר פחות מושך.
שוב, אני לא מכיר מספיק טוב את השיטה לתת עצה איך לשנות, אבל הייתי שואב השראה, או פשוט משאיר את זה כתיאור שהמטרה מסתבכת ונותן לשחקן ולמנחה להתמודד עם זה סיפורית.

ואמנם התמקדתי עד כה בפן המכאני, אבל רציתי לציין שאהבתי את הפלאף של הסיניס
 
ערכתי שוב, בגדול מה שעשיתי זה בעיקר למחוק, ככה שהכל ממוקד בסטאט בלוק קטן ונוח, על פי עצתכם. הערה קטנה- אני חושב שאם/כאשר השחקנים יחפשו את אוצרו של הסיניס, מומלץ לגלגל בטבלת האוצרות בהוספת התגים ״צובר״ ו״עתיק״.
 
תשמע, כאן כבר נגמר הידע שלי בוא לא ואני ממליץ משכל ישר, אז תבדוק את ההתאמה של מה שאני אומר לשיטה.
1. תוסיף את התגים צובר ועתיק כדי שמי שמשתמש המפלצת ידע לגלגל אוצר לפי התגים האלה.
2. תתאר טיפה את כיפוף האורנים, או תמחק אותו. הטריק הזה ממש נחמד, אבל לדעתי האישית (תחליט מה שאתה רוצה) לא מתאים לקרב, אלא לחלק שאחריו או לפניו - הדמויות יעברו ביער ויראו כל מיני אנשים קשורים לאורנים לפני שהם נלחמים בסיניס, ואחרי שהם מפסידים לו הם ימצאו את עצמם קשורים לאיזה אורן (או אחרי שהלכו לישון).
הנה דוגמא למפלצות שלמיטב ידיעתי כתובה טוב, בכל אופן לא קיבלה הערות על מכאניקה
https://www.pundak.co.il/forums/threads/41419

מתנצל שהייתי עוקצני קודם בנוגע לקריאה של הספר, מה גם שאחרי כך התברר שאכן קראת אותו. אבל עדיין ממליץ להתעמק ולהשוות למפלצות אחרות או לטבלה מתאימה אם אתה כותב משהו, כמו שאולדמן אמר.
 
הרבה יותר טוב, ובהחלט מומלץ להוסיף את התגים "צובר" ו"עתיק". אני לא מסכים עם אביעד שצריך להוסיף תיאור למהלך, אולי כחלק מהפלאף של המפלצת עצמה- אבל לא חובה.
כמו שזה עכשיו זה נהדר, כי ככה אמורה להיראות מפלצת בואנור. סטאטבלוק קטן ומתומצת.
 
חזרה
Top