• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

דרקונים ונתונים דרקונים ונתונים 45 - תריסר המזלות

rui

The Storyteller Archmage
צוות השגחה
בצבא של ויני
האתגר הקודם: דרקונים ונתונים - דרקונים ונתונים 44 - כסף
האתגר הבא: דרקונים ונתונים - דרקונים ונתונים 46 - ענקים

האתגר נגמר. ההגשות שהיו לאתגר זה:
דרקונים ונתונים - דו"נ 45 (פאת'פיינדר) מכשף מזלות, אביעד
דרקונים ונתונים - [דו"נ 45; מו"ד 5] עכו"ם (ארכיטיפ למכשף), המפקד האלמוני
דרקונים ונתונים - [דו"נ 45][PF] וואיאנג מפר מזלות (מאפיין גזע חלופי), העוג הברברי

הנושא הפעם הוא תריסר המזלות. מאזניים, סרטן, אריה ואפילו בתולה - כל דבר מתקבל בברכה.

אפשר לסקור את נתוניו של עקרב מיסטי ואכזרי אשר משמש ככלי רכיבה לגזע מכשפים עתיק. ניתן לספר אודות גמד, קשת מהולל, אשר מטייל בין תחרות לתחרות ברחבי העולם וזוכה במקומות הראשונים בזכות כשרונותיו ויכולותיו הקרביות. אפשר אפילו לכתוב על סוג דג מסוים אשר מסוגל להעניק משאלות... בתמורה למחיר כבד.

חוץ מזה, אין חוקים: אתם יכולים לכתוב כמה שאתם רוצים, באיזה מבנה שאתם רוצים (ההשקעה והעניין חשובים מהאורך). עם זאת אלה בכל זאת אתגרים מכאניים, אז כדאי להשתדל שהדבר שיצרתם יהיה מאוזן כמה שיותר, ובעיקר מעניין גם מעבר לסיפור הרקע שלו - גבו את העניין שלו בנתונים משחקיים שיגרמו לשחקנים לרייר עליו! בנוסף, אל תהססו לדחוק את הנושא הצידה: הוא לא דרישה, אלא כאן כדי להצית את הדמיון שלכם.

בהצלחה לכולם! :)
האתגר הבא יצא בעוד כחודש, בתאריך 07/06/2019.
 
העריכה האחרונה התבצעה על-ידי משגיח:
אני כנראה לא אספיק לכתוב לאתגר הזה (כמעט ואין לי זמן לכלום), אבל אני חושב שראוי לציין ספר שקנה עבורי חבר בדרקוניקון שנה שעברה (לא יכולתי להיות :( ) למהדורה 5 שמכיל בתוכו מפלצות מיוחדות בהתאם למזלות.
הספר נקרא "גלגל המזלות - אוגדן מפלצות".
 

קבצים מצורפים

  • 1558012394067-1585609088.jpg
    1558012394067-1585609088.jpg
    72.3 KB · צפיות: 329
הוא אכן ספר חמוד למי שמחפש מפלצות עם סיפור רקע ופלאף מעניינים, אבל אני לא בטוח שכל המפלצות למה' חמש בהתאם לחוקים (מההתרשמות שלי חלק מהכותבים הכירו היטב את השיטה.... וחלק פחות)
 
יש להכיר שיטה ברמה של לשחק ולהנחות, ויש להכיר שיטה ברמה של לכתוב תוכן. It is not the same.
נ.ב. אין לי מושג מי כתב איזה מפלצת, אתה מכניס שמות לתמונה שזה... (מאוד) לא מנומס. אתה קראת את הספר ואתה יודע מי כתב איזה מפלצת?
 
ברור, אני מאמין שרוב אלה שטורחים להוציא ספר לאור מכירים את השיטה ברמה של להוציא ספר, וכמעו כולם ברמה של לשחק ולהנחות (להוציא בודדים, אבל אני כבר לא יכול לדעת.)
לפי מה שהבנתי השניים שהזכרתי מכירים את השיטה, לא הייתי כותב שהם לא מכירים אותה. אני רק אומר שיש שם אנשים שמכירים את המהדורה היטב, ומתפלא למה הם לא עורכים את המפלצות או משהו בסגנון.
 
אביעד אמר/ה:
ברור, אני מאמין שרוב אלה שטורחים להוציא ספר לאור מכירים את השיטה ברמה של להוציא ספר, וכמעו כולם ברמה של לשחק ולהנחות (להוציא בודדים, אבל אני כבר לא יכול לדעת.)
לפי מה שהבנתי השניים שהזכרתי מכירים את השיטה, לא הייתי כותב שהם לא מכירים אותה. אני רק אומר שיש שם אנשים שמכירים את המהדורה היטב, ומתפלא למה הם לא עורכים את המפלצות או משהו בסגנון.
זה ספר שהוא בהגדרה אוסף של מפלצות שאנשים כתבו באופן עצמאי ונפרד, שאיגדו אותו לכדי ספר. זה כמו אוסף סיפורים קצרים מתריסר סופרים, שברור שהם יהיו שונים גם באיכות וגם בסגנון.
מעבר לכך, זה ספר חובבים שהודפס בעשרות עותקים לזכרוני, ואף אחד לא קיבל עליו אגורה שחוקה...
ובאופן עקרוני הנחת היסוד שלך שגויה. יש המון ספרים שמלאים בשטויות וטעויות. הדבר היחידי שצריך כדי לכתוב ספר זה זמן וכסף, לא כישרון.
מעבר לכך אתה מניח הנחות פוגעניות לגבי אנשים - הם לא בסדר כי הם לא ערכו כמו שצריך את הספר? הם העורכים של הספר? אם היית מבין בזה, אז היית יודע שכותבים הם בהגדרה לא עורכים.
 
The oldman אמר/ה:
זה ספר שהוא בהגדרה אוסף של מפלצות שאנשים כתבו באופן עצמאי ונפרד, שאיגדו אותו לכדי ספר. זה כמו אוסף סיפורים קצרים מתריסר סופרים, שברור שהם יהיו שונים גם באיכות וגם בסגנון.
את זה לא ידעתי, זה שופך אור אחר על הסיפור.
The oldman אמר/ה:
ואף אחד לא קיבל עליו אגורה שחוקה...
גם את זה לא ידעתי, כי חבר של הל קנה לו את זה בכנס.
את השמות של האנשים שהזכרתי באינטרנט, ציינתי דווקא לשבח, כאנשים שמכירים את המהדורה, וזו אכן הנחה שאני מניח לגביהם. אני לא תוקף אותם - למה זה לא בסדר לא לערוך ספר? באותה מידה תגיד שכל אחד מהכותבים לא בסדר כי הוא לא ערך את הספר. יש עורך, שאני לא יודע מיהו, וזה התפקיד שלו לערוך את הספר. אולי היה באמת צריך להזכיר איפשהו שהספר לא בטוח ממש לפי החוקים (וזו כבר אמירה שלך) כדי לא להטעות אנשים, אבל לא יותר מזה. אני לא יכול אפילו להגיד שהעורך לא בסדר כי הוא לא ערך היטב את הספר. אם אנשים רוצים לקרוא ספר לא מדויק ולשלם עליו זו בעיה של הלקוחות כבר. מדובר בספר תמים שנותן לך חומר (לא בהכרח מדויק, אמנם) למו"ד 5. לא ספר שמסית לגזענות או משהו - בוא ניקח את הטיעון שלי בפרופורציה. אני לא טוען שהם לא בסדר, אני רק תוהה אם יש שם אנשים שמבינים עניין בשיטה, למה לא כבר ערכו את הספר, בלי שמץ של טענה שאותם שהזכרתי או העורכים או ההוצאה עשו משהו רע. הם כתבו ספר ומכרו אותו, ועל איכות הספר הלקוחות יצביעו בארנקים.
 
בשוק משחקי התפקידים בישראל, אף אחד (למעט מאנקי-טיים או כוכבי כסף בזמנו) לא מנסה להרוויח כסף על ספרים.
מי שמוציא לאור ספרים בעברית, עושה את זה ברוח של התנדבות והספרים הם ספרי חובבים.

הספרים עולים כסף כי זה עולה כסף להוציא אותם לאור - צריך לשלם לדפוס, לגרפיקה, לתת נתח לחנויות הספרים (במקרה שלי, כשאתה קונה ספר בחנות ספרים פחות מ-30% מגיע אליי) וכך הלאה - אבל זה לא שוק ריווחי שבו מישהו יכול להתפרנס במשרה מלאה (בוודאות) וגם לא כהשלמת הכנסה.
אפשר להתפרנס מחוגים (לא רע בכלל, שמעתי סכומים של שכר מעל 10 אלף ש"ח) ומחנויות (שבעיקר אבל מתמקדות במשחקי לוח/קלפים/מחשב). לא מהוצאה לאור.
 
חזרה
Top