• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

מסתורי מי-מצולות - עץ משחק[מו"ד 5] (5\5)

OUT
הכל טוב, לכולנו פה יש חיים, הקצב סבבה לגמרי.
מבחינת העסקה, אני מאשר.
IN
טאלין
"לא" הוא עונה, "אני לא בעד לעבוד יחד, אבל אני מניח שכל אחד מאיתנו יכול לתת לשני פיסת מידע, וניפרד כידידים." הוא מציע
 
IN
אביב הייתה אחת מהעונות האהובות על אאוליס, ציד טוב והפריחה, הוא התגעגע ליערות באביב. המחשבות כמעט הסיחו את דעתו, עד שהוא ראה את הגופה.

הוא מחפש על הגופה סימנים. מה הרג אותה? אולי היא נושאת משהו שיסמן מי היא, ויותר חשוב... הוא מחפש עקבות שיובילו אותו אל מי שעשה זאת.

META
חכמה (תפיסה): 16+5=21.
IN
"בסדר, אחשוב על זה" אומר אאוליס, מסתובב בלי לומר להתראות בכלל ויוצא מהמקום. משהו שם לא הסתדר לו, הוא לא בטוח שהוא יודע להצביע על זה... אבל בג'ונגל האבן הוא זקוק לכסף.
 
סליחה על העיכוב, יש לי מבחן די גדול על הראש.

הולבר
OUT
צודק בתכל'ס.

IN
הלחש שלך, מחוזק על ידי הקללה הקמאית, מכאיב לזוחל האשפתות שצווח בכאב. הוא רץ קדימה על עשרות רגליו הקטנות, גופו מתעקל מעבר למחבואך. פיו נע קדימה לנשיכה, וזרועותיו הרעילות מתפתלות קדימה בניסיון לגעת בך.
אריקה עוצמת עין אחת, מכוונת ויורה שני חצים לכיוון המפלצת. סאם, שקרוב מדי אל הזוחל בשביל התקפות טווח, שומט את הקשת שלו ודוקר אותו עם חרב קצרה.

META
נשיכה נגדך: 6+4=10, מניחה שפספס
זרועות נגדך: 7+8=15, בפגיעה 4+2=6 נזק רעל, ועליך להצליח בזריקת הצלת חוסן בד"ק 13. בכישלון, אתה מורעל ומשותק למשך דקה (ניתן לחזור על זריקת ההצלה בסוף כל תור שלך).
אריקה פגעה בזוחל פעמיים, 12 נזק. סאם פספס.
תור הולבר

אוכל חינם
אתה שומע גיחוך קל מבעד לבד. "אני מציע שתרוץ לך עכשיו, חתול שלי, אם אתה רוצה להמשיך לשמור על הרחוב נקי מדם..."

וירדו
"איזה פלוני שברח מהגילדה, והם מעדיפים שישתוק. לתמיד." היא מחייכת.
"בוודאי - אבל תהיה פה!" היא מרימה את ברדסה ורצה לכיוון השני.
לאן תרצה ללכת?

טאלין
חצי האורקית מביטה ימינה, שמאלה, ואז בך. "דבר." היא נוהמת בפשטות.

אאוליס
מי שלא עשה את זה, זאת בהחלט לא חיה שניסתה לצוד, לפחות לא כזאת שאתה מכיר. נראה שהעורב נתפס באמצע המעוף ונמלק לשניים בעזרת כוח בלבד, אף חיה בטבע לא עושה דבר כזה עבור ההנאה שברצח, ואתה לא רואה סימני שיניים המעידים על ציד על העורב.
לוקחים לך כמה רגעים ובשבושים בין הדגן, אך לבסוף אתה מוצא מה שנראה כעקבות קלות - הן לא ממש נראות כמו רגליים, אלא יותר ככתמים חסרי צורה הנמרחים על האדמה.

כולם
בעזרת עזרתו הנדיבה של אביו של הולבר, והלוואה זמנית של 1500 מ"ז, אחוזת גולגולת-טרול עוברת שיפוץ של ממש. גילדת הבנאים וגילת בוני הגגות מחדשים את המבנה, גילדת השרברבים מתקנים את המרתף, מחברים את המבנה לרשת הביוב ואף חופרים עבורכם באר בחצר. שולחנות וכיסאות חדשים מסופקים על ידי גילדת הנגרים, ומשקאות חדשים מגיעים אליכם מגילדת מבשלי השיכר. לאחר כבערך שבועיים של עבודה קשה, המסבאה החדשה שלכם מוכנה לעסקים.
זה ליל הפתיחה הראשון, ולקוחות סקרנים נכנסים פנימה, להטביע את צרות היום במסבאה החדשה בעיר. העובדים הצעירים ממשפחות הציידים העובדים אצל אביו של הולבר פותחים חביות ובקבוקים, מוכנים להגיש ספל או עשרים ללקוחות, המחייכים בהפתעה כשמעיליהם עפים לבד אל המתלה וכוסות בירה מרחפות אליהם מהבר, כאילו בקסם.
איך תרצו לקרוא למסבאה החדשה שלכם, ואיך היא תראה?
OUT
בהודעה הבאה אכתוב בדיוק את השיטה בה נשתמש לחשב את הרווחים\הפסדים שלכם מהעסק כל חודש. נשתמש בשיטה מהמדריך לשה"ם לבנתיים.
 
אוכל חינם
"זה לא עובד ככה, קול מסתורי נחמד. בוא תצא, ונדבר!" אוכל חינם אומר בחיוך חביב מניע את זמבו מצד לצד

אוכל חינם ירצה לקרוא למסבאה "קיבת הקירין" ורוצה לעצב את המקום עם הרבה פעמונים וצעיפים צבעונים


אאוט: בהצלחה במבחן!
 
"אז ניפגש עוד שעה" הוא בודק שרובי התרחקה מספיק ואז מתחיל לצעוד לעבר תחנת המשמר ודופק בדלת "וירדו סמית'סון, כוח אפור. אני צריך להכנס, עוד שעה עומד להתרחש רצח!
מכיוון שאנחנו ברחוב "גולגולת הטרול" אז מה דעתכם על שמות כמו "הטרול הרוקד" או "הגולגולת השיכורה"?
Out
אין בעיה עם העיכוב, בהצלחה במבחן
 
טאלין
טאלין מספר לה על המיקום של מסתור הק'אזנת'ר. נותן פיסת מידע קטנה כדי לראות כיצד השיחה מתקדמת
מבחנית מראה, אני חושב שהמטרה שלנו זה לוודא שהמקום לא נראה חריג מידי, כי אנחנו רוצים שאנשים יגיעו ולא יגידו עלינו "המקום המגוחך הזה" לכן נראה לי שמראה/שם גנרי יעבוד לטובתנו, אבל להתחרק מהשם המקורי של המקום (גולגלות-הטרול) כדי לא ליצור הקשר של לחורבה שהמקום היה. בעיקר כי כרגע אין לנו ביותר מידי מה לקשט פה (בעתיד אולי נביא לפה שלל מהרתפקאות בתור קישוטים)

בכל מקרה, מבחינת שם, מאחר ויש לנו רוח רפאים בפונדק שתעשה צרות אם היא לא תשמח, אני מציע את השם "שיכר הרפאים"

מבחינת מראה- שוב, לדעתי גנרי בעיקרו. בוודאות משאיר מקמות ריקים בשביל שנוכל לתלות בו שלל עתידי.
 
הולבר
הולבר נפגע מהזרועות, אך מצליח להרחיק את הזרועות מעליו לפני שהרעל מתחיל להשפיע עליו.
"אולי בכל זאת העור שלך יהיה שווה משהו." הולבר אומר בקול למרות שהוא די בטוח שהמפלץ לא יבין אותו, אך את הקרן הירוקה שנוספת למילים אלו הולבר בטוח שהוא יבין...

Meta:
הצלה: 20 טבעי
התקפה: פרץ קמאי: 17+5=22 אם פגע: 7+3 נזק כוח + 3 נזק תאובה (necrotic) - סה"כ 13 נזק.
נק"פ: 14/20

האמת, אני דווקא חושב שעדיף לשמור על השם המקורי. אם כולם יודעים איפה זה גולגולת הטרול, אז אין צורך לפרסם את המיקום מחדש כי אנשים כבר ידעו לאן להגיע. בעצם אולי כדאי לברר איזה שם היה למקום הזה כשהוא היה פתוח...
מבחינת מראה, חלק מההסכם הוא חסות של בית פיילהאונד, מניח שזה יכול לבוא בעיצוב עם כל מיני פוחלצי מפלצות וכאלה.
 
אוכל חינם
שתי הדמויות מורידות את הברדסים שלהן. אחד מהם גבר והשנייה אישה - בערך באותו הגובה, ושניהם קרחים עם קעקוע של עין (הסמל של גילדת הקזאנאת'אר) על המצח. הם נראים אנושיים, אך משהו בהם נראה מוזר עבורך - עיניהם מעט צהובות, עורם אפרפר, וכשהם מדברים אתה רואה שלשונם מפוצלת.
"אני מקשיב, חתלתול." אומר הגבר בקול מלחשש ומחייך באכזריות.

וירדו
פקיד עייף מוביל אותך אל סמל קדריק, שלא נראה שמח לראות אותך. "מה הדיבורים האלה על רצח, סמית'סון? אני מקווה מאוד שזה לא תעלול במטרה לקבל את העבודה שלך חזרה."

טאלין
"טוב ויפה." היא נוהמת, מסופקת מהמידע. "בתמורה, אוכל לתת לך את זהותם של שני סוכנים של הגילדה בעיר שאני צדה עכשיו." היא שולפת מכיסה מכתב עם תיאור של שני אנשים, גבר ואישה, והוראות לחסל אותם. "מוחהאלה וזהאת'סי. יואן טי, אמורים להיות. אנשי נחש דוחים. אם אתה וההרפרים שלך רוצים לרדוף אחריהם במקומי, טוב, אין לי מה להפסיד." היא מחייכת חיוך עקום.
"עכשיו לשנינו יש מידע. אני מניחה שאתה רוצה לוודא שלא ארוץ למנהיגים שלי ואבקש שישלחו אליך מתנקש הלילה, ואני הייתי רוצה לוודא את אותו הדבר לגביך." היא מביטה בך בחשד

הולבר
OUT
שים לב שאתה בקפא"פ עם היצור, כך שיש לך חיסרון על התקפות טווח. גלגלתי בשבילך ופגעת בכל מקרה, רק זכור להבא

IN
הקרן פוגעת ישירות בראשו של היצור, שנראה כאוב ופגוע. במקום לברוח כמו החיה הממוצעת, זוחל האשפתות נכנס להתקף זעם ומנסה לנשוך אותך בשנית. הוא מסובב במהירות את ראשו ומתקיף את סאם עם זרועותיו, מנסה לשתק את היצור המעצבן שמנופף בחרבו, אך סאם נושך שפתיים ועומד ברעל.
אריקה יורה שני חצים נוספים אבל מפספסת לחלוטין את היצור, בעוד סאם מצליח להתעשת על עצמו וחותך שתיים מזרועותיו של התפלץ הצרחני, גורם לדם שחור להנתז על הרצפה.

META
התקפת נשיכה עליך: 3+4=7, פספוס
סאם חוטף 6 נזק רעל
זוחל האשפתות חוטף 10 נזק חותך
תור הולבר
 
הולבר
OUT:
אופס, אני מבין שהחוק האופציונלי של איגוף לא חל כאן?

IN:
הולבר מצליח להתחמק מנשיכת היצור שנית, אך הוא קצת מודאג מכך שסאם נפגע מהזרועות ולכן הוא ממנסה לעוד את בני-דודיו לסיים הקרב בקרוב: "בואו נסיים עם זה." לפני שהוא משגר קרן ירוקה נוספת, כי הוא לא חושב שצריך לשנות משהו שעובד.

META:
התקפה: פרץ קמאי: 15או 6 + 5 =11 אם פגע: 7+3 נזק כוח + 6 נזק תאובה (necrotic) - סה"כ 16 נזק.
נק"פ: 14/20
 
אוכל חינם מחייך. "אתם לא מפרים את השמחה של הרחוב הזה, ואני לא אפר את שמחת הבריאות שלכם." מסביר בחיוך בטוח בעצמו.
הוא גם מנסה להבין אם הוא מזהה מה הם

איום [dice:3gv0938b]720528:0[/dice:3gv0938b]
ידע כלשהו [dice:3gv0938b]720528:1[/dice:3gv0938b]
 
"לא! על מה אתה מדבר!?
דבר ראשון, אני עובד בכוח אפור. ומאוד מרוצה מזה.
דבר שני, יש לי עבר... מפוקפק- אני הייתי בגילדת פשע קטנה בעיר, פרשתי, עברתי לעבוד כאן. אבל עכשיו מישהי שהייתה איתי בגילדה ונשארה שם, התגאתה בפני שהיא מתנקשת של הגילדה. לעכשיו היא סיפרה לי שהיא עומדת לרצוח מישהו, בעוד שעה.
Meta
דיפלומטיה 14-1=13
 
IN
בחצר של המקום, המאורה שאאוליס מארגן לזאבים שלו הופכת לעוד אחד מהמאפיינים של הפונדק. בעוד שסוסים נמנעים מהמקום, חיות פרא של סיירים מכול רחבי העיר מוזמנות להשתכן שם ולקבל מזון בדיוק כמו שאר דיירי הפונדק, שיכולים לצפות בחיות האהובות שלהן מהחלון ולא להרגיש שהן עזבו אותן. אאוליס מארגן את המקום כמעט בטעות, לא מתכנן בכלל בהתחלה להפוך אותו לחלק משמעותי מן הפונדק, אבל עדיין עושה זאת. מה שכן, אתם שמים לב שהזאבים שלו גורמים להרבה פחות הרס ברחבי האחוזה, וגם נראים שם פחות- נראה שהוא מצא דרך לשמור עליהם מן הרצונות הפראיים שלהם.

IN
אאוליס לוקח את גופת העורב. זה לא נראה הגיוני, אבל הוא מוכן לפחות לנצל את העורב המלוק כארוחת ערב לו או לזאבים, ולא להשאיר אותו כאן ולמשוך אוכלי נבלות אל העיר.

הוא עוקב אחרי העקבות העמומים, מקווה להגיע לאנשיהו.
 
את החדר שלו, אוכל חינם יפתח למקדש קטן (Shrine( לשארס. מקשט בצעיפים ופעמונים ככל שיוכל אממ.. למצוא.
כרגע אין ממש פסל, במקום יש פינג'אן שכל עוד אוכל חינם שם, כמעט תמיד מוכן עם תה מתקתק
(הכול בהתאם לשיקולי תקציב)
 
הולבר
OUT
לא, אבל טעות שלי, הייתי צריכה לציין את זה במפורש. למעשה אני אציע לכולם חוק בית חלופי.

IN
הפעם הלחש מקפץ מעורו השמנוני של זוחל האשפתות ללא השפעה, וזה בנתיים הסב את תשומת ליבו לסאם שפוצע אותו קשות. הוא מרים את צאוורו ויורד על סאם, נושך אותו באכזריות וכמעט ומולק את ראשו מעליו. "סאם!" אריקה צורחת בעוד אחיה נופל על הרצפה מדמם וגוסס. היא משחררת חץ נוסף אשר פוגע ישר בראשו של הזוחל וגוזל ממנו את רוח החיים - הוא מתנודד מספר שניות, לפני שקורס ומת בפינת הסמטה. אריקה רצה אל מעל אחיה הגוסס ומחניקה דמעות. אין לכם הרבה זמן לטפל בו, אך אתה גם צריך לסמן את הזוחל עבור המלך הירוק.

אוכל חינם
הגבר מרים גבה אך לא נראה שאתה מפחיד אותו במיוחד, ועם כמה שאתה מתאמץ אתה לא מצליח להזכר בשום מידע שיעזור לך לזהות את היצורים הללו.
"אז תן לי לשאול אותך שאלה אחרת, חביבי - האם אתה מתכנן לעשות משהו כדי לוודא ש... לעולם לא נגרום לעצב ברחוב? אם כן, תן לי לדעת, ונוכל לסיים את הסיפור הזה כאן ועכשיו, ולחסוך לכולנו הרבה זמן..." הוא לוחש.

וירדו
הסמל מגרד בזקנו. "בדרך כלל לא הייתי קונה את הסיפור הזה, אבל אני עדיין סומך עליך, סמית'סון. יש לך חושים טובים. אתה יודע איפה הולך להתרחש הרצח הזה? אוכל לספק לך שני שומרים אותם תוכל להציב במארב, והם יתנפלו על הרוצחת לפני שזאת תספיק לעשות משהו."

טאלין
חצי האורקית נוהמת, כנראה בהסכמה.
השעה היא כבר שעת לילה מאוחרת וקרירה כשאתה יוצא מהפורטל המפהק. ההרפרים עדיין מחכים לדיווח ממך. מה תרצה לעשות?

אאוליס
אתה הולך בעקבות העקבות חצי שעה, אולי שעה. אפילו לסייר מיומן כמוך קשה לעקוב אחריהן, והרבה פעמים אתה מסתמך על תחושת בטן כדי להגיע לרמז הבא שלך.
אתה עוצר לפתע בראש אחת הגבעות. כשאתה רואה דמות במרחק של בערך 60 רגל ממך. היא בעלת מבנה אנושי, אך נראה שגופה עשוי מקש וקרשים, והיא לבושה בגדי חוואי בלויים. כשהיא מסתובבת לכיוונך אתה רואה שליצור יש דלעת חצי רקובה במקום ראש, שתי עיניים ופה חצובים בה. לשנייה אחת הוא מסתכל עליך, ראשו הדלועי מתעקם הצידה כאילו מנסה ללמוד אותך, ואז הוא מתחיל לרוץ לכיוונך בטירוף, ידיו שלופות קדימה ורצח בעיניו.

META
יוזמה:
אאוליס - 14
דחליל - 2
הדחליל במרחק 60 רגל ממך.
תור אאוליס

OUT
התשלום עבור תחזוקת המסבאה שלכם היא 5 מ"ז ליום. בסופם של כל עשרה ימים תוך משחקיים (המקבילים לשבוע בממלכות נשכחות) אגלגל עבורכם ק100. ככל שהמספר גבוהה יותר, כך גדל הסיכוי שהעסק היה רווחי באותם ימים, ותזכו במ"ז בהתאם למספר שגלגלתי, וההפך - מספר נמוך אומר שהעסק לא היה רווחי באותם ימים ועליכם לשלם על תחזוקתו בהכיס האישי שלכם. גלגול ממוצע של 41-60 אומר שהעסק לא הרוויח ולא הפסיד, אך הצליח לשלם עבור התחזוקה שלו לבד. אם אתם צוברים חובות רבים ולא משלמים על תחזוקת העסק, הוא כמובן ידרדר לאט, תרוויחו ממנו פחות ולבסוף ייתכן כי תפשטו את הרגל.
אירועים מסויימים יכולים לתת לכם בונוסים או מינוסים לגלגול השבועי. אם תשקיעו זהב בפרסום המסבאה, לדוגמא, תזכו בבונוס, אך אם יריבים עסקיים ישמיצו את העסק שלכם בפומבי תחטפו מינוסים.
בנושא אחר, אני רוצה להציע חוק בית נוסף: במקום שאיגוף ייתן יתרון על גלגול ההתקפה, כפי שמציע החוק האפשרי במדריך לשה"ם, הוא ייתן +2 להתקפות כמו במהדורות קודמות.
 
OUT
בנוגע לחוק- לא קריטי לי, אמור להיות בעייתי טיפה לנוכלים אם יש לנו בקבוצה (או כאלה שמתכננים לקחת דרגות), איפשהו יש משהו יותר חמוד ביתרון, אבל שיחקתי גם משחק בו לא היה בכלל תוספים בגלל איגוף, הכל עובד.

טאלין
טאלין יצא לביתו הישן, הוא עדיין צריך לארגן כמה דברים ולסגור את המקום לפני שהוא יעבור לאחוזה, משם הוא כבר ידווח באמצעות יציר הסוד שלו להרפרים, ויברר אם יש להם זמר שמחפש מקום להופיע בו.
 
הולבר
משפחה זו משפחה. לכן הולבר רץ בלי לחשוב פעמיים לעזור לבן דודו, אך כשהוא מגיע לשם הוא קצת נתקע כי הוא לא באמת יודע כיצד לטפל בפציעה כזו. "יש משהו שאני יכול לעשות או לחפש את הרופא, הכהן או שיקוי הרפואה הקרוב ביותר?" הוא שואל את בת דודתו בתקווה שהיא תדע כיצד לטפל בפציעה.

META:
אם איכשהו בכל זאת יצא משהו יעיל:
רפואה: [dice:jy4f]720756:0[/dice:jy4f]
 
חזרה
Top