• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

שפות וגזעים

יפנית היא שפה קלילה ומתנגנת, ואני מניח שגם קוריאנית.
דרגוניאן - למעשה כשטולקין יצר את השפות שלו הוא דווקא נשען על אסוציאציות. שפות העלפים שלו קלילות ומתנגנות, שפת הגמדים גרונית וקשה, ושפת האורקים סתם מכוערת.
 
הח׳אן הטטרי אמר/ה:
ומוזיקה זה נושא מעניין, ועכשיו אני תוהה איזו מוזיקה תהיה לגזעים שונים...
ככל שהגזע יותר מפותח המוזיקה שלו יותר מפותחת. בגדול סגנונות המוזיקה באותה התקופה די דומים - תשמע לדוגמא את הסוויטות האנגליות והסוויטות הצרפתיות של באך. באפריקה שלא למדו הרמוניה השבטים עדיין תקועים עם תופי טם-טם, כשלעומת זאת במוזיקה המערבית (שהתפתחה מהמזרחית) התחילו בהתחלה לשיר מנגינות מונופוניות עם כתב תווים פרימיטיבי, וכשהמציאו את כתב התווים יכלו גם לכתוב הרמוניות ולשלב כלים בצורה אפקטיבית במוזיקה. ככל שלמדו יותר המנגינות הלכו והשתכללו משני קולות לשלושה ארבעה וחמישה קולות לואפילו שמונה, והדרישות של הכנסיה והחילון שהגיע אחר כך, כמו יצירת צורות מוזיקליות שונות והרכבים כליים שונים פיתחו את המוזיקה בצורה שונה באזורים אחרים, אבל בגדול המוזיקה של תקופה מסוימת חולקת מאפיינים משותפים לכל האזורים, ומעט מאפיינים ייחודיים. למשל סביר שמוזיקה ספרדית תכלול קסנייטות, ולא סביר שמוזיקה צרפתית תכלול אותן. מוזיקה רוסית כוללת נושאים עממיים רוסיים, ומאז החמישה היא קיבלה גוון ייחודי מאוד שאפשר לזהות מיד, והמוזיקה הגרמנית מסודרת בצורה מופתית ונוקשה.
המפקד האלמוני אמר/ה:
אבל לחצי מדוברי המרוקאית ששמעתי בארץ בכלל היה מבטא צרפתי מתנגן.
וזה, רבותי, מסביר את נזקי הקולוניאליזם הצרפתי בצורה הטובה ביותר.
 
אלפים מדברים גרמנית זה הדבר האהוב עלי מעכשיו. :)

במקרה של גזעים במו"ד, אפשר להניח שיהיו הבדלים בשפה גם בגלל מגבלות ביולוגיות. המנגנון השפתי של אורק, אבולוציונית, לא צריך להיות מפותח כמו המנגנון השפתי של אלף, בגלל שהחברה שלהם נשענת הרבה פחות על שיתוף פעולה והרמוניה. מהסיבה הזו, הגיוני להניח שהשפה שלהם מורכבת הרבה פחות, ולכן הם מסוגלים להביע את עצמם באמצעות צלילים יותר מאשר תחביר. כך שהשפה שלהם יכולה להיות אליטרטיבית בקלות רבה יותר מאשר אלפית, שפה שמשמשת להבעה של רעיונות מופשטים ומורכבים.
 
העלפים המקוריים דיברו נורדית עתיקה, אבל איכשהו היא לא נשמעת מתאימה להם.
הממ... כשאני חושב על זה גרמנית במבטא אוסטרי-בווארי רך יכולה ללכת עם עלפים, במבטא צפוני היא יותר הולכת לגמדים.

מוזיקה (לצורך ההדגמה פנטזיה גנרית) - לאלדרינים ולחלק מבני האנוש כנראה תהיה מוזיקה קלאסית, או משהו אחר אבל מפותח באותה המידה. גמדים מתחברים לי עם תופים וכלי נשיפה גדולים - קרן, טובה, סוזאפון וכו' - אבל כנראה שמוזיקה לא תהיה הדגש של התרבות שלהם. שירת-הגרון שהצגתי מקודם מתאימה להם ולאורקים. עלפי יער כנראה פשוט שרים, ובגלל שהם עלפים כנראה שהקול שלהם מספיק יפה כדי לפצות על היעדר הליווי. בני אדם פחות מתורבתים כנראה ישירו שירי עם ושירי עלילה אפיים, בלי ליווי או עם כלי נגינה מסורתיים כלשהם. אשמח לרעיונות נוספים.
 
כשאתה אומר מוזיקה קלאסית אני לא מבין למה אתה מתכוון - מה הטכניקה?
אלפים יכולים לנגן בכל הכלים, אבל רמת הפיתוח של המוזיקה תלויה באופן הדוק באמת הטכנולוגיה של העולם שלך. כלי נשיפה ממתכת וסקסופון דורשים טכנולוגיה מפותחת יותר מאשר לקדוח חורים באיזה מקל, ומוזיקה א-קפלה מבוצעת בגלל עניין דתי יותר מאשר חוסר אמצעים - הכנסיה לא אהבה כלים בהיכלותיה כמדומני. גם הרכבים מוזיקליים תלויים במצב הכלכלי - לא כל אציליכול להרשות לעצמו תזמורת סימפונית של 40 איש, ובתקופת הבארוק לא היו ציוני כלים לרבות מהיצירות - היו ציוני קולות ובאס. בכל מקרה, בכל תקופת זמן מסוימת כולם השתמשו באותם הכלים כי זה מה שהיה.
נ.ב. הם גם שרים אותם שירים כבר נצח. הנושאים של השירים, בעיקר העממיים, לא השתנו כמעט בכל התקופות
 
אני ממש זוכר שקראתי פעם באחד מעיתוני האינטרנט למשחקי תפקידים כתבה על מוסיקה בימי הביניים.
אני לא זוכר את רוב התוכן, אבל כן זוכר שאמרו שם שבכנסיות הייתה מוסיקה ווקאלית כי עד העת החדשה המוקדמת לא הייתה שום דרך לכוון כמו שצריך את כלי הנגינה הקיימים ככה שהם ישתלבו כמו שצריך אחד עם השני, והכמרים חשבו שזה חילול הקודש להשמיע לאלוהים מוסיקה עם צרימות, זיופים וout of tune.
 
חזרה
Top