אני שם לב שיש מוטיב חוזר בכל המהדורות של מו"ד למיניהן, של לחשים שעושים משהו יותר טוב מכל הלחשים האחרים בקטגוריה. ואז יש כמה לחשים שפשוט יושבים ומחכים שמישהו ישים לב שהם קיימים.
התופעה הזו מצויה במיוחד בלחשי נזק. Fireball, במהדורות 3.5, 5, ופאת'פיינדר, הוא לחש הנזק הכי חזק מדרג 3 נקודה. אף אחד לא לוקח lightning bolt. למה להם? יש Fireball. שלא לדבר על לחשי נזק אזוטריים ומוזרים, כמו Vampiric Touch או משהו.
במהדורה 5, לחשי הנזק הכי טובים מדרג 1 הם Magic missile וChromatic Orb. לעומתם, דברים כמו Thunder Wave, Witch Bolt או Burning Hands, כולם לחשים מגניבים אגב, לא משתווים בכלל מבחינת רמת כוח. למעשה, שני הלחשים האלה יותר טובים מהלחש Melf's Acid Arrow, לחש מדרג 2, בהרבה. לחשונים בדרך כלל יותר מאוזנים, כשFirebolt עושה הכי הרבה נזק אבל לאחרים יש אפקט נוסף כלשהו.
מישהו יודע מה הרעיון שעומד מאחורי חוסר איזון כזה? כי זה לא נראה כמו משהו שמנסים לתקן. אני אישית מרגיש רע כשאני משחק אשף שמגיע לדרגה 5 ואני חייב לקחת Fireball ו-Fly, כי שניהם כל כך חזקים בהשוואה ללחשי דרג 3 אחרים ואני רוצה לעמוד בקצב.
התופעה הזו מצויה במיוחד בלחשי נזק. Fireball, במהדורות 3.5, 5, ופאת'פיינדר, הוא לחש הנזק הכי חזק מדרג 3 נקודה. אף אחד לא לוקח lightning bolt. למה להם? יש Fireball. שלא לדבר על לחשי נזק אזוטריים ומוזרים, כמו Vampiric Touch או משהו.
במהדורה 5, לחשי הנזק הכי טובים מדרג 1 הם Magic missile וChromatic Orb. לעומתם, דברים כמו Thunder Wave, Witch Bolt או Burning Hands, כולם לחשים מגניבים אגב, לא משתווים בכלל מבחינת רמת כוח. למעשה, שני הלחשים האלה יותר טובים מהלחש Melf's Acid Arrow, לחש מדרג 2, בהרבה. לחשונים בדרך כלל יותר מאוזנים, כשFirebolt עושה הכי הרבה נזק אבל לאחרים יש אפקט נוסף כלשהו.
מישהו יודע מה הרעיון שעומד מאחורי חוסר איזון כזה? כי זה לא נראה כמו משהו שמנסים לתקן. אני אישית מרגיש רע כשאני משחק אשף שמגיע לדרגה 5 ואני חייב לקחת Fireball ו-Fly, כי שניהם כל כך חזקים בהשוואה ללחשי דרג 3 אחרים ואני רוצה לעמוד בקצב.