• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

סטארפיינדר ערכת ההתחלה, נחת על המדפים ובסקירות

ערכת ההתחלה של סטארפיינדר יצאה למדפים, והיא נראית אחלה לגמרי מהסקירות - https://techraptor.net/content/starfinder-beginner-box-preview
זו עם המון תמונות, השאלה הגדולה בעיניי זה עד כמה זה מזכיר את הקופסה האדומה של מיד מבחינת תוכן, אפשר לבנות עם זה דמויות עד דרגה 4 שנשמע מספיק בהחלט למערכה קצרה
באופן כללי מי שיחק בסטארפיינדר ועד כמה היא שיטת מדב טובה?
 
המקצועות, הגזעים והת'מות של סטארפיינדר כולם נהדרים, אבל כמעט כל דבר חוץ מזה הוא בעייתי. המיומנויות מסובכות מדי, וכוללות בין אחת לשתי תתי-מערכות בפני עצמן (מחשבים ואני די בטוח שיש עוד משהו). החפצים שעולים בסקייל עם הדרגות מרגיש יותר כמו משחק מחשב, כשכל פעם אתה מחליף רובה לאחד טוב יותר ברגע שאתה עולה דרגה, והמפלצות די משעממות.
עם זאת, אני כן רוצה לציין שהפלאף של הגזעים כתוב מדהים, חבל לי שלא כל חלק בספר כתוב ככה
 
Nextorl אמר/ה:
המיומנויות מסובכות מדי, וכוללות בין אחת לשתי תתי-מערכות בפני עצמן (מחשבים ואני די בטוח שיש עוד משהו). החפצים שעולים בסקייל עם הדרגות מרגיש יותר כמו משחק מחשב, כשכל פעם אתה מחליף רובה לאחד טוב יותר ברגע שאתה עולה דרגה,
נו, בכל זאת פאת'פיינדר בחלל! אם כי השיטה פשוטה יותר מפאת'פיינדר.

מי שמחפש לשחק מבוכים ודרקונים אבל רוצה רובים, רובוטים וחלליות, זו כנראה השיטה הכי מוצלחת לזה. אני גם חושב שהיא מתאימה כתחליף רחמני יותר (פחות מוות דמויות) לשיטה של מרוצללים (שהיא אחת השיטות המורכבות והמוסרבלות בשוק).

קראתי את השיטה ושיחקתי כמה הרפתקאות. לדעתי היא שיטה סבבה: https://www.pundak.co.il/dungeons-dragons/reviews/808-starfinder-core-rulebook
 
מה הכוונה בחפצים שעולים בסקייל עם הדמויות?
ואחד הדברים שאני מתפתה לערכת ההתחלה, כי דווקא לדעתי ההגבלה לעד דרגה 4 יכולה לעשות טוב למשחק - כמו שלפעמים זה עושה טוב למבוכים ודרקונים להגביל את הדרגה המרבית ולא להכנס לסחרחורת של הדרגות הגבוהות...
 
אולדמן, זה לא בסדר שאתה לא קורא את הסקירה ;)
בזכות הטכנולוגיה המתקדמת של עולמות הברית, דמויות בסטארפיינדר אינן נדרשות לעושר בחפצי קסם כמו שנדרשו דמויות בעולם הפנטזיה האפית של פאת'פיינדר. כאשר הן צוברות ממון, הדמויות צפויות למצוא או לרכוש ציוד חדיש ומשוכלל יותר – אך שאינו קסום. רוב כלי הנשק והשריונות מגיעים במספר גרסאות, כאשר ציוד חדיש יותר ואפקטיבי יותר יהיה יקר יותר והוא מומלץ לדמויות מנוסות יותר. כך לדוגמה תחת הקטגוריה של "רובה לייזר" תמצאו 9 דגמים שונים הנבדלים זה מזה במחיר, בנזק שהם מסוגלים לגרום לו ובפונקציות נוספות כמו מצב ירי אוטומטי או ירי שמבעיר את המטרה. מלבד רובי הלייזר ורובי הקליע שנחשבים ציוד בסיסי ומיושן, הרפתקנים אמידים יכולים להרשות לעצמם גם טכנולוגיה מקפיאה, טייזרים מחשמלים ועוד.

ציוד קסום נשמר לאפקטים חזקים ויוצאי דופן במיוחד – ההסבר לזה הוא לא שקסם הוא נדיר ועוצמתי (הוא לא: קסם הוא נפוץ, ובדומה לטכנולוגיה גם הוא נחקר והתקדם באלפי השנים האחרונות) אלא שהטכנולוגיה היא פתרון זול יותר ומהימן יותר במרבית המקרים. כבר לא צריך למצוא כוהן שירפא אותך ממחלה משום שקיימים חיסונים, ולכן את הכוהן נצטרך רק בשביל להשתגר, לזמן מלאכים או להשיב את המתים לחיים.
 
מענין, פספסתי או שלא זכרתי :)
זה אומר שממון זה משהו אבסטרקטי בשיטה, כמו למשל Eclipse Phase, או שעדיין צוברים אותו? אם זה הממון הוא רמת משאבים כללית ולא כמות שסופרים של קרדיטים, זה בהחלט שינוי מרענן (ונכון לדעתי)
 
טרם שיחקתי בזה, אם כי הקבוצה שלנו שקלה לנסות...
קראתי קצת את החוקים, והמקצועות אכן נראו מגניבים. כולל שני המקצועות ה"קסומים".
אם זאת, כשקראתי לגבי כך, הבנתי שי די הרבה ביקורת, בעיקר על 3 תחומים:
=> החלליות: בונים אותן בצורה מודולורית, כשיש ממון נפרד לדמויות ולחלליות להבנתי. יש תרעומת שתכנון השיטה היה לא מוצלח, ובקלות אפשר להפוך חלליות קטנות למפלצות.
=> יתרון וחסרון- יוצרי המשחק הקפידו מאוד לאזן אותה. מצד אחד היא אחת שיטות ה D20 הבאמת מאוזנות יפה, מצד שני המתנגדים טוענים כי האיזון מוגזם, עד כי אין כמעט כל תועלת בנסיון "לשחק עם המכניקה". (לא הבנתי עד הסוף, אבל זה נובע בעיקר מבונוסים קבועים למדי, וחוסר יכולת ממשית לשנותם, מול DCs קבועים גם כן?)
=> לחלק מאוהדי Golarion, מאוד חרה שחלק מהרקע זה שהעולם הושמד, ואין ממנו זכר אמיתי, למעט תחנת החלל Absalom. חלק מהתרעומת היא כי היה כדאי פשוט לעשות Setting נפרד לחלוטין...

Old Man- שים לב כי ערכת ההתחלה אמנם מוגבלת בדרגות, אך המשחק עצמו ממשיך הרבה מעבר...

לציין גם כי מעט לפני ש Paizo החלו לפתח את Starfinder, יוצרים עצמאיים החלו בפיתוח מערכת Sci-fi & Magic אחרת בשם Aethera. עשו Kick starter מאוד מוצלח ומשתי קבוצות (אמנם בחו"ל) שמשחקות בזה, הם אומרים שהמשחק מדהים! הוא תואם את מערכת Pathfinder, במערכת כוכבים מוגבלת אמנם, אך עם יותר דגש על הרכיב הפנטסטי/ קסום בחקירת החלל והכוכבים. אחד מהחוזקות של המשחק להבנתי הוא קרבות החלל- משלבים בו זמנית קרבות בין החלליות ובין הדמויות. ממה שהבנתי חלקן יכולות לעשות Teleport לספינה האחרת תו"כ הקרב? לא מכיר זאת באופן מלא.
מצאתי לינק בחיפוש מהיר, למעוניינים:
https://www.aetherarpg.com/

הבנתי שגם יש משחק דומה, ייתכן מבוסס Pathfinder, אך יותר בסגנון Spelljammer? מישהוא מכיר? האם מבוסס שיטת Starfinder? אחפש אם אוכל למצוא...
 
Kol Korran אמר/ה:
אם זאת, כשקראתי לגבי כך, הבנתי שי די הרבה ביקורת, בעיקר על 3 תחומים:
=> החלליות: בונים אותן בצורה מודולורית, כשיש ממון נפרד לדמויות ולחלליות להבנתי. יש תרעומת שתכנון השיטה היה לא מוצלח, ובקלות אפשר להפוך חלליות קטנות למפלצות.
=> יתרון וחסרון- יוצרי המשחק הקפידו מאוד לאזן אותה. מצד אחד היא אחת שיטות ה D20 הבאמת מאוזנות יפה, מצד שני המתנגדים טוענים כי האיזון מוגזם, עד כי אין כמעט כל תועלת בנסיון "לשחק עם המכניקה". (לא הבנתי עד הסוף, אבל זה נובע בעיקר מבונוסים קבועים למדי, וחוסר יכולת ממשית לשנותם, מול DCs קבועים גם כן?)
=> לחלק מאוהדי Golarion, מאוד חרה שחלק מהרקע זה שהעולם הושמד, ואין ממנו זכר אמיתי, למעט תחנת החלל Absalom. חלק מהתרעומת היא כי היה כדאי פשוט לעשות Setting נפרד לחלוטין...
החלליות עובדות ממש סבבה בשיטה. לגבי המודולריות של עיצוב חללית - לא יצא לי לגעת, אבל יש די והותר דגמי חלליות "סטנדרטיים" של כוכבי הלכת השונים בעולמות הברית ומעט מעבר להם.

לגבי האיזון - ביקורת מוזרה מאוד לטעמי. מה זה אומר "האיזון מוגזם"? לכל מקצוע יש 2-6 תתי-מקצוע מובחנים ויש עוד גיוון בדמויות עם מיומנויות, כשרונות, רקעים, גזעין ובחירת כלי הנשק.

Kol Korran אמר/ה:
לציין גם כי מעט לפני ש Paizo החלו לפתח את Starfinder, יוצרים עצמאיים החלו בפיתוח מערכת Sci-fi & Magic אחרת בשם Aethera. עשו Kick starter מאוד מוצלח ומשתי קבוצות (אמנם בחו"ל) שמשחקות בזה, הם אומרים שהמשחק מדהים! הוא תואם את מערכת Pathfinder, במערכת כוכבים מוגבלת אמנם, אך עם יותר דגש על הרכיב הפנטסטי/ קסום בחקירת החלל והכוכבים. אחד מהחוזקות של המשחק להבנתי הוא קרבות החלל- משלבים בו זמנית קרבות בין החלליות ובין הדמויות. ממה שהבנתי חלקן יכולות לעשות Teleport לספינה האחרת תו"כ הקרב? לא מכיר זאת באופן מלא.
מצאתי לינק בחיפוש מהיר, למעוניינים:
https://www.aetherarpg.com/
שים לב שזה מבוסס על החוקים של פאת'פיינדר הבסיסית, ויש מקצוע אחד חדש נוסף על המקצועות הקיימים.
באופן אישי, אני חושב שהשיטה של סטארפיינדר טובה יותר כי באמת פישטו דברים ביחס לחוקי הבסיס של פאת'פיינדר. יש גם סט של מקצועות שונים, מנותקים מאלו של פאת'פיינדר, ואני חושב שהגישה שעומדת מאחורי הכתיבה שלהם היא מוצלחת מאוד עבור עולם עם טכנולוגיה מתקדמת וגם קסם. הרחבתי על זה בסקירה. יש קישור לעיל.
 
כהערה זו לא השיטה הראשונה שבה נושא תשלום /תחזוקה של חלליות זה נפרד מזה של הדמויות. דוגמא בולטת בעיניי היא traveler שהיא אחת מהשיטות מדב הקלאסיות בעיניי.
מה שכן, כנראה מזל שאני לא חובב גדול של גולאריון, אז שיהרסו את העולם - וזה שיש עכשיו תחנת אבשלום, זה אחלה ;)
אני אבדוק אם הממלכה מביאים את ערכת ההתחלה, מה שאשמח גם לראות זה אם יש הרפתקת המשך זמינה כמו שיש לערכות מלחמת הכוכבים של FFG.
 
חזרה
Top