• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

מסתורי מי-מצולות - עץ משחק[מו"ד 5] (5\5)

"תודה רבה, כבוד הוא לי לשרת בכוח אפור." וירדו
מצדיע ויוצא אל עבר גולגולת טרול לאט, משתדל לא לפצוע את רגליו הכואבות. כשהוא מגיע לגולגולת הוא פורש את שק השינה שלו (אלא אם יש שם מיטות), מרטיב במים כמה פיסות בד שהוא מניח על רגליו, ונרדם- נותן לשינה לרפא את הפצעים שלו.
Out
כן, אני אשמח לאלתור צדדי
 
IN
"לאיזה כיוון שמיים?" שואל אאוליס, בבירור לא מכיר את העיר מספיק כדי לדעת בעצמו איפה 'החוות' ממוקמות, אבל לא אכפת לו במיוחד.
IN
"אתה הבעלים?" שואל אלף הפרא בגסות, מסתכל על הננס. הוא נראה פראי לננס כמעט כמו החיות שהוא זורק אל הזירה, עם שיער פרוע, נראה שהשריון לא יושב עליו היטב והוא היה מעדיף להיות בלעדיו, ועיניים שבבירור דומות יותר לעיניים של יצור יער מאשר לאלו של אלף נורמלי.
 
הולבר
"היי אבא, ארידריאה שאסרת עליה לצרף אותי לצייד בשבוע הבא." הולבר מתחיל בטון מאשים מנסה לבנות על רגשות האשם שאולי אביו חש כדי שיקבל את הבקשה הבאה שלו יותר בקלות, "אז כפיצוי, אתה יכול להביא לי אנשים וצייד עבור המפלצת בביוב..."
פגישה
OUT:
פונדק זה יותר הוצאות ממסבאה (ניקיון לחדרים, ארוחות בוקר ובלה בלה בלה) בייחוד כשאנחנו לא יכולים לדעת בוודאות אם נצליח להשכיר את כל החדרים כל יום.
לתת את החדרים כחלק מהעסקה גם חוסך הוצאות וגם מבטיח שהחדרים תמיד יהיו "מושכרים" (השאלה היא התמורה).
אאוליס והולבר
הולבר מהנהן לשלום באומרו "לא הזמנת, אבל אני פה בשביל להכיר לך הצעה למתחרה חדש."
לאחר שאלתו של אאוליס הולבר ממהר לעשות את ההיכרויות: "אאוליס, תכיר את אורפיפ הבעלים של זירת הקרבות הזאת. אורפיפ תכיר את אאוליס, הבעלים הגאה של זאבה גדולה שהוא מאמין שתוכל לנצח כמה מהמתחרים פה בקלות."
 
אוכל חינם
ברגע שאתה יוצא מהסמטה, שתי הדמויות בשחור נבהלות ושולפות גם הן נשקים, ומבחינות לפתע בתוקפיהם. התוקפים, לעומת זאת, קופאים במקום בפחד, ובת המחצית שומטת את חרבה. אתה שם לב שהיא צעירה, בעלת שיער חום כהה מקורזל עטוף בבנדנה צהובה. "הזנת'הרים לא אמרו שיהיו כאן מכשפים, אנגרים..." היא אומרת בקול רועד לבן האנוש - הוא מבוגר יחסית, שיערו מאפיר עם קרחת במרכז, עיניו כהות ופיסת בד מסתירה את פניו התחתונות. "שקט, ילדה - משלמים לנו הרבה כסף עבור המשימה הזאת." הוא עונה, ונועץ מבט בדמויות בשחור אשר עומדות במקומן בשקט - אחד מהם מניף את נשקו כנגדך, והשני כנגד התוקפים. כולם מחכים לראות מה יהיה הצעד הבא של כל אחת מהקבוצות.

וירדו
יום לאחר מכן, אתה מתעורר בשעות הצהריים המוקדמות - ישנת די הרבה, וחזק. באותו ערב, אתה מחליט לשחרר את עצמך עם כוס בירה בפורטל המפהק. בדרך חזרה, אתה עובר באחת הסמטאות הריקות ברובע הצפוני, כשלפתע מישהו תופס את כתפיך ואתה שומע "בו!" אתה מסתובב מהר ורואה לפניך בחורה זדית רזה, עורה בצבע בורדו. שיערה השחור הרוך מפוזר ושומני, עיניה שחורות לחלוטין והיא לבושה בבגדי עור מלוכלכים. אתה מזהה אותה - זו רובי, אחת מילדות הרחוב שגויסו לחבורת המטבע השחור. הייתם ידידים טובים בצעירותך ופרקטית גדלתם יחד. "וירדו המלוכלך! הרבה זמן שלא ראיתי אותך!" היא מחייכת, זנבה הארוך מתנודד מצד לצד.

טאלין
זה לוקח לך דקה או שתיים, אך לבסוף אתה מבחין בה - חצי אורקית שיושבת לבד באחד השולחנות ושותה מספל גדול. סביב עינה השמאלית יש עדיין פנס כהה מהקרב שלה עם בריוני גילדת הקזאנאת'אר.

אאוליס
"צפון-מזרח", הוא עונה, "צא מהשער המזרחי ברובע השדה."

הולבר
אביך נאנח. "הולבר, אני מקווה שאתה מבין למה חשוב לי לא לחשוף את... יכולותיך החדשות. בכל מקרה, אם כל כך חשוב לך לצאת לצייד, תוכל לקבל את המשימה בעיר. הארקס כתב שסאם ואריקה בעיר אז תוכל לקחת אותם איתך לצייד. אתה זוכר את התאומים, כן? הרבה שנים לא התראתם, אני חושב שהם בערך בגילך." אתה לא זוכר הרבה מבני דודיך, חוץ מכך שהיו חמי מזג ואהבו להשתובב כשהייתם ילדים. "כשתהיו מוכנים, תקימו מארב למפלצת באזורים בה היא מתקיפה אזרחים - אחד האנשים שלי מצא סמטה באזור עם כניסה פתוחה לביוב, אז אולי שם כדאי לארוב."

פגישה - רלוונטי לכולם
OUT
אוקיי, אם כך הצעה סופית:
- הלורד משלם עבורכם את השיפוץ והקנייה הראשוניים, ובכל עשרה ימים ישלם דמי חברות בגילדה וינהל את ענייניכם בה
- עד שתצליחו לשלם את החוב חזרה, הלורד יקבל שליש מהרווחים
- אחרי שתצליחו לשלם את החוב, הוא ימשיך לשלם דמי חברות בגילדה ויקבל 10% מהרווחים
- החדרים בקומה השנייה ינתנו לבני משפחה של ציידים המחפשים עבודה. בתמורה הם יעבדו במסבאה במשכורת מוזלת.

מקובל על כולם?

אאוליס והולבר
"זאבה... לא החיה הכי מעניינת, אך אם היא פראית מספיק אני בטוח שהיא תסתדר פה טוב טוב." הננס מחייך ומשתעל מעט. "החוקים פשוטים מאוד - אתה מכניס את הזאבה שלך לזירה, נגד חיה אחרת. אנשים מהמרים בקופה, מי הם חושבים שהולך לשרוד. החיות נלחמות עד מוות. אם הזאבה שלך מנצחת, אתה זוכה בכמות מסויימת מההימורים, והזאבה עוברת להלחם בחיה הבאה. אתה יכול להשאיר אותה כמה סיבובים שתרצה, אך ככל שהיא זוכה ביותר סיבובים, ככה אתה זוכה ביותר זהב. פשוט מאוד."
 
וירדו צוחק בהקלה, זה היה יכול להיות משהו הרבה יותר מסוכן מחברת ילדות: "בו?! זה כל מה שיש לך?! כשהיינו ילדים אהבת להפחיד כל כך את הילדים הקטנים במטבע השחור עד שהם היו מבקשים מארתור ! שירגיע אותם, אבל בוא נפסיק לדבר על העבר. מה קורה איתך עכשיו?" וירדו מזמין עוד שני ספלי שיער: בשבילו ובשביל רובי
Out
אני יכול לקרוא את "פגישה רלוונטי לכולם"?
 
OUT
[mention]גרגויל[/mention]- מהכיתוב "רלוונטי לכולם" הבנתי שזה גם בשבילנו, כך שאני קראתי, ואני מאמין שגם לך מותר.

בנוגע לפגישה- זה לא קצת מוגזם? במיוחד הקטע של לתת את כול החדרים בקומה השנייה להשכרה... זה נשמע לי ממש מבאס.

OUT
הבלתי נראית נתנה את ברכתה? אם כן אז אני לא אוסיף על זה כלום אבל אם לא אני כן רוצה את הברכה לכרגע. נותן פתרון די טוב בהתחשב בכך שהם מנסים להפוך את הטברנה ל-Kids-friendly.

IN
"אני אדאג לעניין" אומר אאוליס. הוא מסתכל פעם האחרונה על האנשים במקום הזה, משנן את הפרצופים לפני שיצא מכאן.
IN
"עד מוות? אני מנחש שזה הוגן, אבל לאנשים בעיר הזו יש כול כך הרבה חיות?" שואל אאוליס, חשדן טיפה בנוגע למקום המוזר הזה.
"ועל כמה כסף אנחנו מדברים? בוא נהיה מדויקים לגבי הדבר".
 
OUT
לא מדובר בלתת את כל החדרים, הרעיון הוא שאנחנו גם מקבלים עובדים ב"חינם" בתמורה ללינה אצלנו, מאחר והדבר הכי טוב שהצלחנו להשיג זה "לפנדק" את השטח שיש לנו, ומוכנים לשלם לנו את רוב מה שצריך, זה יחסוך לנו עוד כסף.
IN
טאלין
טאלין מתיישב לצד חצי האורקית, "אנחנו צריכים לדבר." הוא אומר לה בפשטות, מראה לה את סמל ההרפרים

פגישה
עלי מקובל.
 
OUT - פגישה - רלוונטי לכולם
זה משאיר לנו את החדרים בקומה השלישית, עליית הגג והמגדל (בהנחה שקומת הקרקע והמרתף משרתים את צרכי המסבאה). זה ההסכם שרצינו כי אמרנו שיש חדרים מיותרים ובהתחלה דיברנו על השכרתם כחדרי אחסון.
בתכלס, השאלה מה ההסכם הזה אומר מבחינה מעשית כי עקרונית אין לי בעיה איתו.

הולבר
הולבר מחייך כשאביו מסכים לתת לו את המשימה וחיוכו גדל אף יותר כאשר הוא מבין שהוא כנראה לא יצטרך לחזור לביוב במשימה הזאת, הפעם האחרונה בהחלט הספיקה לו. "איפה אני יכול למצוא את התאומים?" הולבר שואל את אביו ולאחר שהוא מקבל תשובה הוא בקש מאביו שיסמן את המיקומים שהזכיר על מפה של העיר שיוכל לקחת עמו.
מאחר שאביו לא הזכיר את האפשרות שייקח עמו את חבריו הולבר מבין שהתשלום עבור המשימה כנראה נמוך ואביו רוצה לשמור את כל התשלום אצל המשפחה ולכן הוא משלים עם זה.
אאוליס והולבר
למרות שהולבר יכול לענות על חלק משאלותיו של אאוליס הוא מעדיף להקשיב לשיחה ולהמתין.
 
רלבנטי לכולם
לי נשמע סבבה, זה לא שיש לנו הרבה אפשרויות אחרות.

שהמתנו
עדיין אוחז בסמלה של שארס, אוכל חינם מביט במתנקש המבוגר יותר. "תפיל." (drop( מצווה

אאוט:
פקודה:
גלגול הצלה 12 מחכמ
 
וירדו
OUT
שים לב, אתה לא נמצא בפונדק יותר.

IN
"הו, אתה יודע. אין יותר מדי חדש. מה שכן, אתה מסתכל על המתנקשת החדשה ביותר בגילדת הסכין השחור." היא מחייכת חיוך רחב, כאילו זה משהו להתגאות בו. "ואיפה אתה היית כל הזמן הזה?"

אאוליס
בעוד אתה מביט באנשים, אתה מרגיש משהו נוגע במצחך. אתה רואה הבזק של אור ירוק מול עיניך, כזה שמעוור אותך לשנייה אחת ואז נעלם. "שא את ברכתי, צייד - כעת, תוכל לשלוח את זאביך אל חורש חדי הקרן או לקרוא להם בחזרה ממנו בכל עת." אתה לא יכול לראות אותה, אך אתה מרגיש כי ג'ריית' מחייכת. "כעת, לך - מיאליקי שומרת עליך."
אחרי הליכה ארוכה, אתה מוצא את עצמך מחוץ לחומות העיר הגדולה, איפשהו בגבעות המקיפות אותה, בין בתי החווה והכפרים הקטנים הרבים מסביב לעיר. אתה עומד במרכז שדה דגן צהוב ורחב, אליו נשלחת על ידי חיק הברקת בחיפוש אחר הדחליל האכזרי. השמיים בהירים, שמש הבוקר בוהקת, ורוח נעימה נושבת, מצליפה בדגן בין רגליך, אך אין סימן לדחליל באופק.
מה תרצה לעשות?

טאלין
חצי האורקית נוהמת בעוינות. היא קופאת במקומה כשאתה מציג את סמל ההרפרים, לא ברור לך אם מתוך חשש או שמא זעם, אך היא אוחזת את ספל העץ שלה בחוזקה, כמעט שוברת אותו. היא נועצת בך מבט חודרני אך לא עושה אף תנועה, מחכה לצעד הבא שלך בבירור.

הולבר
"הם מתארחים בחדר האורחים שלנו כרגע. בוא נעבור על מיקום המארב - תצאו לשם מחר לפני זריחת החמה." הוא מתחיל לעבור איתך על המפות.
בשעת שחר למחרת אתה מוצא את עצמך באחת הסמטאות המלוכלכות של רובע השוק, כורע ברך מאחורי חבית ישנה במארב בעודך מביט מדי פעם לכיוון פתח הביוב הפתוח בסוף הסמטא. השמיים כחולים כהים, ורוח אביב קרה נושבת בבוקר זה ומקפיאה אותך. מצד השני כורעים שני בני דודיך - סאם ואריקה, שניהם בערך בגילך, צעירים ונמרצים, בעלי שיער כהה ועיניים ירוקות בדיוק כמוך. שניהם לבושים בשריונות עור ואוחזים בקשתות ארוכות.
אתם אורבים במשך די הרבה זמן, ולא נראה ששום דבר זז. אין איש ברחובות מלבדיכם, והדקות עוברות באיטיות כואבת. סאם, שעד עכשיו ניסה להלחם בשעמום על ידי זריקה ותפיסה של סכין באוויר, מחליט לנסות לפתח שיחה. "אז, הולבר ידידי, אביך סיפר לנו שהחלטת ללמוד את רזי המאגיה והפכת לשוליית קוסם! בחירה מעניינת, מה גרם לך להתעניין בקסם פתאום?" אריקה, שצופה בפתח הביוב כמו נץ, נאנחת - "תהיה קצת יותר בשקט, סמואל, או שכל מפלצת ברדיוס מאה קילומטר מכאן תשמע אותנו. אך הנושא באמת מעניין אותי - תוכל אולי להראות לנו טריק שלמדת, בן דוד?" היא שואלת אותך בחיוך.

אוכל חינם
הגבר מסתכל אליך במבט פעור, ושומט את חרבו על האדמה. כמה שניות של שקט זזות לאט כאשר כולם מסתכלים על האדם הקפוא, כשלפתע צווחת בת המחצית: "תן לנו ללכת! נגיד לזנת'הרים שהעסקה מבוטלת, רק תן לנו ללכת!"

אאוליס והולבר
"בדרך כלל מגיעים אלינו ציידים חיצוניים, תופסים חיות מחוץ לעיר ומבריחים אותן פנימה." אורפיפ מחייך, מביט בך כילד תמים. "בכל מקרה, על כל סיבוב שהזאבה שלך שורדת, תקבל עשרה מטבעות זהב. אם במקרה היא תצליח להפוך למתחרה קבועה כאן, שתביס את המתחרים הגדולים האחרים, אגדיל עבורך את הרווח בהתאם לכמות ההימורים שהזאבה שלך תרוויח עבורי."

OUT
זאת הייתה הצעה של אלו שהיו בפגישה להשכיר את החדרים עבור עובדים - אם מישהו מתנגד עדיף שתדונו בנידון בסקייפ.
 
הולבר
הולבר משתעמם אף הוא מההמתנה הארוכה, אך הוא לא נותן לתשומת ליבו לנדוד הרחק מהבור כיוון שהוא יודע מה דודו הארקס היה אומר אם הוא היה תופס אותו בהפתעה. לפיכך, הוא מחניק חיוך כאשר התואמים מבקשים ממנו הדגמה, מניע את הצבעותיו בצורה ראוותנית שתמשוך את תשומת ליבם ויוצר באשליה מינורית לחישה בקולו של דודו בדיוק מאחוריהם. "ילדים!" לחישה המחקה במדויק את האכזבה והכעס שרק דודו יכול להביע במילה אחת.
 
out
בסדר
In
"אה... זה קצת מסובך, את מכירה דבר שנקרא "חבורת הרפתקנים"- קבוצה של שכירי חרב. דרך די קלה להשיג כסף, אז הצטרפתי לאחת. מה קורה אצלכם בסכין השחור? שמעתי שהזהנת'רים ניסו לצרף אתכם." וירדו מנסה לשנות נושא שיחה כמה שיותר מהר מהעיסוק שלו
 
IN
אאוליס מסתכל, מחפש דחלילים בשדות, ואיכרים שעובדים- אותם הוא יוכל לתשאל. אם הדחליל הוא מטרד כה גדול בטוח מישהו שם לב אליו.

איזו עונה זאת בכלל? אאוליס אף פעם לא באמת התרגל לקשר את העונות למצב השדות, כמו שאנשי הציוויליזציה היו נוהגים.
IN
״מתחרה קבועה? כיצד חיה יכולה להפוך למתחרה קבועה אם כול החיות נלחמות למותו?״ שואל אאוליס בבלבול מסוים. הוא לא כזה מרוצה מהתנאים, הרה לא תאהב להיפצע לחינם.
 
הולבר
התאומים לא מצליחים להחניק צחקוקים בעקבות האשלייה שיצרת, אך קולם נקטע לפתע לקול חריקה נוראי. שלושתכם מיד מפנים מבט אל עבר פתח הביוב, שיצור גדול מטפס ממנ. היצור נראה כמרבה רגליים ענק בצבע חום - צהבהב, עיניו שקופות כמו גולה ושני מחושים יוצאים מראשו. הוא נע בזריזות על עשרות רגליו החרקיות, זע ומתנועע, ומלתעותיו נפתחות לצווחה חדה בעוד האיברים דמויי הזרועות המצויים מתחת לפיו נעים עם הרוח.
הגיע הזמן לצוד את החיה!
META
https://docs.google.com/spreadsheets/d/1eQhErQUKPITecj5nBKwSrUkdrVmwsy1G3N0DNcmvWJA/edit?usp=sharing
משבצות המסומנות בחום מהוות קרשי עץ, חביות וערימות זבל אחרות המספקות חצי הסתרה (+2 לדרג"ש והצלות זריזות)
סדר יוזמה (גלגלתי עבורך):
הולבר -22
זולל אשפתות - 17
אריקה - 14
סאם - 3

גלגול טבע בד"ק 12 יגלה את הפרטים הבאים (יש לך ייתרון לגלגול בעקבות הרקע שלך):
latest

זוחלי אשפתות הם מטרד מוכר בערים ועיירות גדולות. תפלצים אלו נוהגים לרבוץ בתוך ערמות אשפה וזוהמה ולהטיל שם את ביציהם. הם אורבים לצייד שעובר ליד מקומות המשכן שלהם ואז משתקים אותו עם הרעל המצוי בזרועות שלהם והורגים אותו. שוחלי אשפתות מעדיפים לתת לצייד שלהם להרקב בזבל לפני שהם זוללים אותו, אך אם אין מספיק יצורים באזורי המחייה שלהם הרעב שלהם עלול להוביל אותם למסע צייד אקטיבי עבור בשר טרי.


תור הולבר

טאלין
"אני לא חושבת שזו סיבה טובה מספיק בשביל שנעבוד ביחד. אם זה מה שאתה מציע, הרפר." היא נוהמת בשקט.

אוכל חינם
בת המחצית תופסת את הגבר, שעדיין מביט בך בפה פעור, בידו, ומתחילה לרוץ הרחק משם.
הדמויות בברדס עדיין מביטות בך בחשדנות עם נשקיהם השלופים. "עבודה טובה, ילד. אבל יש לי הרגשה שהמטרה שלך היא לא לעזור לגילדת הקזאנאת'אר..." אחד מהם אומר בקול כמעט מלחשש.

וירדו
"נכון, וגם גילדת הקזאנאת'אר. כרגע הבוס צריך להחליט עם איזו מהקבוצות הוא מעדיף להתחבר - כמובן, שאם אחת מהן תשלם יותר זה יעזור לו להגיע להחלטה הנכונה!" היא מחייכת. "בנתיים שתי הקבוצות שוכרות אותנו מדי פעם למשימות כאלה ואחרות - למעשה, אני ממש בדרכי עכשיו להתנקש במטרה שגילדת הקזאנאת'אר רוצה מתה. היי, אולי תבוא איתי? כישורים של בחור כמוך יכולים לעזור לי מאוד במשימה..."

אאוליס
העונה היא עונת אביב מוקדמת.
אתה מתחיל ללכת בשדות בחיפוש אחר אנשים לתשאל, כשלפתע עיניך החדות שמות לב למשהו על הרצפה - זוהי גופת עורב, שראשה מלוק וזרוק כמה מטרים מהגופה.

אאוליס והולבר
"אם החיה לא מתה, אלא מצליחה לשרוד, אחרי הרבה קרבות, היא יכולה להפוך ל"קבועה", עד שהיא תמות, או שלא." הננס אומר בבוז.

לכולם - סליחה שאני לא מגיבה באותה תדירות בזמן האחרון, אני בתקופה מעט עמוסה אז אני מוצאת פחות הזדמנויות לשבת ברוגע ולכתוב תגובה.
יש למישהו עוד מה להוסיף בנוגע למסבאה החדשה, או שאתם מאשרים את העסקה ואפשר להמשיך איתה?
 
הולבר
הולבר מתרגש כשהוא שומע את הצעקה ומכין את עצמו לקרב, אך מתאכזב במהירות כשהוא מזהה את המפלצת מאחר והוא אינו חושב שפטרונו יתרשם מזוחל אשפתות. אולם, משימה היא משימה ולכן הולבר ממהר לקלל את הייצור ולירות לעברו קרן אנרגיה ירוקה.

מטה:
טבע: 6 או 17 - הצלחה בגלל יתרון
פעולת בונוס: לחש - קללה (Hex) - אני מקבל 1D6 נזק בונוס ושיהיה חסרון לגלגולי כוח.
פעולה: לחשון - פרץ קמאי: 9+5=14. אם פגע: 9+3 נזק כוח + 1 נזק מות (necrotic) - סה"כ 13 נזק.

Out:
באמת אין צורך במפה לקרב של אויב אחד, חבל על המאמץ והזמן שלך...
Out:
לכולנו יש תקופות כאלו אז אין לחץ.
מבחינתי אפשר להמשיך.
 
חזרה
Top