• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

מהדורה 5 חדשות הכרוז ספר הרחבה חדש ומיוחד של מבוכים ודרקונים 5 Acquisitions inc.

הספר השני של 2019 של מבוכים ודרקונים 5 הוא ספר שמגיע למעשה מהחבר'ה של Penny Arcade ותוכנית המבוכים ודרקונים שלהם - Acquisitions Inc, שגם יש בה הרבה משתתפים שעובדים במכשפי החוף. הספר תוכנן במקור להיות של Penny Arcade, אך כנראה שמכשפי החוף התלהבו ממנו, הם החליטו להפוך אותו לספר רשמי.
אז מה יש בספר?
נשמע שהכל מהכל, עם דגש על אפשרויות מכאניות חדשות לשחקנים, כמו-גם הרפתקה מדרגה 1 עד 6 למנחים. בנוסף, הוא גם מכיל את כל מה שצריך כדי לפתוח בית עסק משלכם בעולם פנטסטי, מה שנשמע אחלה בפני עצמו - ולפי התיאור אחד הדברים שמתרחשים בהרפתקה :)
אני אישית אוהב את הקונספט, זה משהו שונה בהחלט מיתר ספרי ההרחבה וגם ההרפתקה נשמעת מעניינת. הספר יצא לאור ביוני, בן 224 עמודים במחיר של 50 דולר.
בקישור עוד פרטים וגם פאנל עם היוצרים: http://dnd.wizards.com/products/tabletop-games/rpg-products/acqinc
acquisitions_inc.jpg
 
למרות שהקונספט באמת נראה מעניין ושונה, אני קצת מתגעגעת לספרי הרחבה מסודרים, שאתה קונה אותם למטרה מסויימת ויודע מה היא, הרחבות שמחולקות לפי מגדירי מפלצות, ספרים עבור שחקנים ועבור השה"ם. ספרי ההרחבה המעורבבים הללו דוגמת המדריך של קזנאת'אר, על אף שהיה ממש טוב, קצת לא נוחים. אם במקום קזנאת'אר והספר הזה, לדוגמא, היו מוצאים ספר אחד הכולל מספר יפה של ארכיטיפים ואפשרויות שחקן חדשות, וספר שני הכולל עזרים לשה"ם, הייתי מרוצה יותר. אבל זאת רק אני כמובן
 
נראה ממש מגניב, אבל שונה מכל ספר שהיה למו"ד 5. מסכים עם the traveler, גם לי מרגיש קצת מפוזר(זה רעיון מעולה לרכז את כל החומר לשחקן במדריך אחד או שניים, בנפרד מהמדריך לשה"מ והמגד"מ). אולי אקנה בהזדמנות. מישהו מתכוון לקנות ולכתוב כאן סקירה?
 
זה לא מאוייר במקרה על ידי ישראלית?

הקו של ספרים שמקיפים כמה נושאים נראה לי קשור למדיניות של מספר מצומצם של ספרי הרחבה שאפשר להשתמש בהם בבת אחת באירועי משחק רשמיים (גילדת ההרפתקנים? או שאני מתבלבל?) - ככה שכל ספר מכיל תוכן גם למנחים, גם לשחקנים וגם סוגי תוכן שונים.
 
המפקד האלמוני אמר/ה:
זה לא מאוייר במקרה על ידי ישראלית?
לא כל האיורים (לדוגמה: לא איור הכריכה) אבל האיורים הפנימיים כוללים גם עבודה של אביב אור, שאיירה בין השאר את קומיקס "V בריבוע" ואת הכריכה של ספר השיטה "ואנור: משחק ההרפתקאות".
 
החשד שלי שחלק מהסיבה שאנחנו לא רואים ספרים ממוקדים יוצר למהדורה 5, זה בגלל שמכשפי החוף בדקו וראו שהמכירות שלהם פחות טובות. ספרים שמכסים 2-3 דברים במקביל (תוכן חדש לשחקנים, עולם מערכה, הרפתקה, מפלצות) פונים לקהל רחב יותר אפילו שמכילים פחות מכל דבר ספציפי.
אם הקהל שלך הוא פחות הרד-קור אז זה כנראה מוכר יותר טוב...
פאת׳פיינדר נוקטים בגישה של ספרים ממוקדים, לא רואה שזה מאוד מצליח להם.
 
ההרפתקה להבנתי בעולם של ממלכות נשכחות.
יש גזע חדש אחד Verdan שהוא חדש לגמרי. זה תיאור קצר שלו באנגלית:
Verdan, described as “nomadic and mysterious” with powers of adaptations and evolution. They find their origins in an unresolved plot thread from the C Team adventures that saw an army of goblins and hobgoblins consumed by an eldritch power. They were reborn as the Verdan and are just now coming from the Underdark
בספר גם יש תפקידים לדמויות עם תוספות מכאניות, כמו מקבל ההחלטות ומשרטט המפות, אבל לא ברור לי איך זה עובד.
 
ובשעה טובה הספר הגיע לחנויות בארצות הברית, ובקרוב מאמין שגם יגיע לישראל (בטח שעד דרקוניקון)
הנה רשמים ראשונים מהספר - https://www.enworld.org/forum/content.php?6408-Acquisitions-Inc-First-Impressions
למען האמת קצת הוריד לי את החשק, לא הכרתי כל-כך טוב את Acq. Inc. קודם, אבל נראה שזה לא ממש משתלב היטב במשחק "רגיל" של מבוכים ודרקונים אלא משנה די מהותית את האופי/סגנון של ההרפתקה.
 
הספר מגיע למדפים, אז יש עוד סקירה, שכתובה יותר טוב מזו של EnWorld ויותר משבחת את המוצר, וגם תוכן עניינים שלפיו רוב הספר זה ההרפתקה, שזה ממש אחלה בעיניי. גם בקריאה של הסקירה באמת הדגש שניתן על בניית חבורה ומטרות חבורתיות נשמע מסקרן.
בכנות, רק מבאס האומנות של הספר שהיא בסגנון הקומיקס ולא סגנון מבוכים ודרקונים רגיל - בתור מישהו שהקומיקס לא ממש מעניין אותו...
https://www.geeksofdoom.com/2019/06/19/book-review-dungeons-dragons-acquisitions-incorporated
והנה תוכן העניינים, ההרפתקה זה 60% מהספר:
acq-inc-table-of-contents.jpg
 
חזרה
Top