• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

הכה את הפונדקאי 24- amitf0123

אז מי אני בעצם?

אולי ניחשתם, אבל קוראים לי עמית(כן אני יודע שזה מבלבל אבל לא קוראים לי עמיתף). כיום בן 20 שמשרת בפיקוד העורף כלוחם. התחביבים שלי כוללים משחקים(בין אם מחשב או לוח או כמובן, תפקידים), קריאה, סרטים ובעיקר לחקור על מיתולוגיות ומפלצות מבלי אף סיבה נראית לעין. המשחק הראשון ששיחקתי, אם זיכרוני איננו מטעה אותי, זה קראש בנדיקוט. ומשחק התפקידים הראשון היה בערך בסוף היסודי, משחק של עולם האפלה שמתרחש בימי הביניים.

השיטות שאני משחק כיום: אז מאיפה אני מתחיל?
עולם האפלה זו השיטה שהתחלתי איתה ולכן יש לה אהבה גדולה אליה, כרגע אין לה משחק שמתרחש עם השיטה לצערי אבל הייתי בלא מעט כאלה.
מו"ד 4 זו השיטה השנייה שניסיתי ולכן גם אותה אני מאוד אוהב ואני רואה בה המון קסם.
השיטה השלישית האהובה עליי היא פאת'יינדר, בתור אדם שנורא אוהב לשחק דמויות לא שגרתיות(לא מעט פעמים גם מפלצתיות), שיטה שנותנת לך המון אופציות משחק כמו פאת'יינדר נורא מתחברת עליי.
שיטות נוספות שאני משחק או יצא לי לשחק בהן: מו"ד 5, mutants: year zero, ארס מג'יקה, עולם המבוך, בשיטה של שר הטבעות וטכנית זו לא שיטה אבל לארפים מדי פעם.

כרגע אני משחק ב:
- הבדולח היוקד, משחק של מו"ד 4 בפורום.
- שערי המצודה, משחק פאת'יינדר בפורום.
- קבוצה של פאת'יינדר סוסייטי.
- קבוצה של ארס מג'יקה
- קבוצה של mutants year zero
- משחק חופשיטה שמתרחש בלונדון בעולם מלא בקסם.
וכן אני עדיין מחפש משחקי פורום להצטרף אליהם במקרה ומישהו מחפש שחקן ;)

סיפור משעשע על התחביב.
אז הייתה את הפעם האחת הזו ששיחקתי עם חברים משחק בסקיירים. המשחק התרחש בין העלילה של oblivion לשל skyrim ואנחנו קבוצה טובת לבב שמנסה להציל את העולם מעוד משבר. ההרפתקה סבבה בעיקר סביב the daedric princes ואני שיחקתי קאג'ית שף מקצועי שמפה לשם הפך בטעות לאלוף של נסיך השיגעון(הוא היה בצד שלנו). לאחר סשן קשוח במיוחד שבו נכנסו למישור החלומות להילחם באלוף של נסיכת הסיוטים שכלל מכאניקה שלפיה, מכיוון שאנחנו יודעים שאנחנו בחלום, אנחנו יכולים לשנות את המציאות בעזרת בזבוז נקודות שמייצגות את הרצון שלנו. הצלחנו להביס את האלוף ויצאנו מהחלום.
מתקרב סוף הסשן, הכל טוב ויפה, חוזרים לעלילות המשנה שלנו. בא סוחר עבדים שהסתבכתי איתו ומתחיל לעשות לי צרות. בשלב הזה אני מסתכל על המנחה ופשוט אומר, "אני הופך לאיש זאב, יודע מה, לא, אני הופך לדרקון" המנחה מסתכל עליי, מוודא שהוא שמע אותי נכון. "אתה הופך לדרקון?" הוא שואל אותי בהומור. אני אומר לו שכן ומוחק מהדף שלי נקודת רצון.
המנחה נאנח ומתחיל לתאר איך אני הופך לדרקון ונושף אש על כל הבחורים, פתאום מהרקע יוצא האלוף של נסיכת הסיוטים, בהלם שהצלחנו לעלות על זה שהיה מדובר בחלום בתוך חלום.
כתוצאה מכך, הרפתקה שתוכננה לשלושה מפגשים שבה אנחנו אמורים לקלוט לאט לאט שמשהו לא בסדר במציאות הסתיימה כי לי היה חשק עז לשנות צורה לדרקון :dragon:

ועכשיו לשאלה האחרונה מאת המגדל הבודד
"מה הדבר הכי מוזר שיצרת למו"ד אי פעם, והאם השתמשת בו?"
את האמת, זו שאלה ממש קשה, כמות הדברים המוזרים שעשיתי במשחקי תפקידים די גדולה וקשה לי למצוא מה זה בדיוק. אז החלטתי ללכת על הדבר האחרון שהכנתי. מדובר במפלצת, hook horror אל מת שבתוך הבטן שלו נמצאים סוגים שונים של רפשים. למפלצת הציפור יש נשק נשיפה שבו היא יורקת רפש אקראי כלשהו אל תוך שדה הקרב, מה שיכול להביא לסיטואציות נורא מעניינות ובעיקר מצחיקות. לא יצא לי עוד להשתמש בתפלץ המדובר, אבל אני מאמין שתהיה לי הזדמנות בקרוב.

ובזאת, אני הייתי אני, אתם הייתם אתם ושאלתי לקהל היא מה המות דמות שהשפיע עליכם הכי הרבה? בין אם הדמות מתה בצורה נוראית ומחליאה כל כך שאתם לא יכולים שלא להיגעל מזה או שהמוות שלה היה אצילי או שהיא פשוט הייתה דמות שאהבתם בכל נשמתכם ואז מתה בגלגול קוביות קטן.
 
amitf0123 אמר/ה:
ובזאת, אני הייתי אני, אתם הייתם אתם ושאלתי לקהל היא מה המות דמות שהשפיע עליכם הכי הרבה? בין אם הדמות מתה בצורה נוראית ומחליאה כל כך שאתם לא יכולים שלא להיגעל מזה או שהמוות שלה היה אצילי או שהיא פשוט הייתה דמות שאהבתם בכל נשמתכם ואז מתה בגלגול קוביות קטן.
מאוד התחברתי לפריטיגר, הדמות שלי מ''בני המפלצות''. לא קלטתי כמה התחברתי אליו עד שאהובתו מתה בקרב הסופי.
amitf0123 אמר/ה:
משרת בפיקוד העורף כלוחם.
סליחה אם אני נשמע חסר טאקט, אבל אני מופתע לגלות שיש דבר כזה לוחם בפיקוד העורף... מה אתם עושים?

אני מבין שאתה מאוד אוהב את גימלי. למה?
 
תשמע, הסיפור המשעשע פשוט נהדר. לא בטוח כמה הוא משעשע, כי אני בטוח שהמנחה התבאס נורא מכך שכל מה שהוא הכין הלך לפח. מצד שני זו הזדמנות נהדרת למנחה לתרגל את טכניקות האילתור שלו. כאילו, אם אני הייתי במקומו, יש סיכוי טוב רק שלאור השאלה שלך, ספונטנית הייתי מחליט שאתם אכן בתוך חלום נוסף :)
ויש לך הספר נהדר גם של שיטות וגם של משחקים. מתוך סקרנות, מה תדירות המפגש של כל הקבוצות? חלקן בצבא? (או שאתה בבסיס פתוח?)
 
הח'אן- כעקרון לוחם בפיקוד הוערף זה לוחם חילוץ והצלה, אנחנו עוברים הכשרה קרבית ובנוסף עושים הכשרת מחלץ(לא 669 למי שתוהה), אנחנו פועלים במקרים של קריסת מבנים שדורשים חילוץ מורכב. נגיד פעלנו הרבה בתקופה של השרפות בחיפה ושקרס חניון בתל אביב. בזמן שאנחנו לא מחלצים אנחנו תופסים קווים(מעצרים, סיורים ועוד).
בקשר לגימלי, בערך בזמן שיצרתי את חשבון הפורום שלי היו שידורים בערוץ 10 של שר הטבעות. בכללי יש לי אהבה לגמדים ולגימלי בפרט, העקשנות והגאווה שלאט לאט דועכים שהוא מתחבר ללגולאס יחד עם ה"dwarf toss" האגדי. בקיצור החלטתי לשים אותו כתמונת הפרופיל.
אולדמן- השילוב של מספר הקבוצות יחד עם הצבא טיפה מקשה, אבל מסתדרים. יש סשן פאת'יינדר כמעט כל שבוע בסופשים(הוא קורה ברול20 אז אנחנו מסתדרים גם אם סוגרים), משחק החופשיטה קורה בצ'אט ולכן רץ כל הזמן. הארס מג'יקה טיפה בעיכובים בחודש האחרון הצבא והמצב הבטחוני אבל מצליחים לפנות לו זמן יחסית, תהיה התקדמות עוד הסופ"ש. המוטנטים אני מאמין במקום ההכי בעייתי, כי כבר הרבה זמן לא היה סשן, אבל אני מאמין שנצליח לעשות אחד לפחות עד סוף החודש הזה.
ולצורך העניין מרבית העלילה בסקיירים הייתה מבוססת אלתורים, המנחה עשה עבודה מצוינת מהבחינה הזאת. היינו מביאים מפה של סקיירים והיה לנו קרוואן והיינו מחליטים על המקום לאן אנחנו הולכים ובשביל מה. אני מאמין שזה אתגר גדול למנחה אבל זה מישהו שידענו שאנחנו יכולים לסמוך עליו וזה יצא מצוין(כרגע גם נזכרתי שהוא הריץ לו משחק בשיטת הערפילאים לפני זה).
 
אני עדיין לא מבין איזה קסם אתה עושה כדי להצליח לשלב בין לו"ז צבאי למשחקים. אני אף פעם לא הצלחתי.

הח׳אן הטטרי אמר/ה:
אני מופתע לגלות שיש דבר כזה לוחם בפיקוד העורף.

בגדול זה מקביל למה שהיה פעם קיים רק במילואים כ"חי"ר קל" (רובאי 03, בלי נגמ"שים ובלי נשק כבד כמו טילי נ"ט, מרגמות וכיו"ב) ועם הכשרה יעודית בחילוץ נפגעים ממבנים שקרסו. פעם-בהמון-זמן גם מנצלים את היכולת שלהם לשבור דלתות ולפרוץ חורים בקירות כדי לסייע בלוחמת שטח בנוי.
 
הסיפור הזה הוא הדבר הכי טוב שקראתי בזמן האחרון, זה מושלם כל כך! לדעתי זה מסכם בדיוק מה יפה כ"כ במשחקי תפקידים ובמיוחד כשזה פורמט כ"כ מלא אפשרויות כמו מו"ד (בניגוד למשל למשחק וידאו שיהיה מוגבל). כאילו מנסה לדמיין קאג'יט שף שמתחבר לשגוראת', זה פשוט נהדר מאוד מאוד מאוד, תודה שחלקת.

הדמות הכי משמעותית בעבורי היתה דמות במשחק תפקידים פורומי שהשתתפתי בו שהעלילה שלו סבבה סביב מחנה קיץ לילדים (אם אני זוכרת נכון זה היה לילדים בעייתיים), ולבנות דמות של ילדה ולחשוב מהפרספקטיבה של אוקי לא משנה כמה היא מחוננת או וואטבר היא עדיין ילדה וצריך לחשוב ולכתוב ולפעול מתוך זה (זה היה חופשיטה) היה מרתק ממש וכיף בתור מישהי שכותבת להיכנס למשהו מרענן כזה.

יש איזו דמות\סיפור מיתולוגי שאהבת במיוחד או מיתולוגיה מסויימת שמקסימה בעיניך (סינית\נורדית\יוונית או כל דבר?)?
 
על המיתולוגיה הסינית התחלתי לקרוא רק לא מזמן אז אני לא יכול להגיד שאני מכיר אותה מספיק עדיין. אם הייתי צריך לבחור אני אלך על המיתולוגיה היוונית, אני מכיר אותה הכי טוב ואחד המשחקים האהובים עליי זה God Of War, גם אם הוא לא מדויק לגמרי מול המיתולוגיה, נותן לה את המקום הראשון. בקשר לדמות המיתולוגית אני אלך דווקא על מיתולוגיות אחרות. נראה לי זה יהיה קרב בין סיגפריד מהמיתולוגיה הגרמנית וקו קלויין מהמיתולוגיה האירית. נראה לי אני אלך על קו קלויין פשוט כי סיגפריד מזכיר טיפה את אכילס(אם כי זה כולל רצח של דרקון שזה הרבה יותר מגניב).

אני משחק כרגע שני דרואידים במשחקים שונים ובשנתיים האחרונות יצא לי לשחק מכשף סערה, אשף ננס סקרן ואורקל של הים. זה פשוט לא יצא לי כמעט בפורום. משחק הבא שאני ארשם אליו בפורום אני כנראה אשחק מקצוע מאגי כלשהו.
חוץ מממלכות שבורות, שם שיחקתי אמגוש פיות(דמות שאני מאמין שיכלתי לבצע הרבה יותר טוב מאיך שעשיתי שם). במשחקי הפורום האחרונים זה פשוט יוצא ככה. זולג׳ין רציתי לשחק הרבה זמן ושערי המצודה הייתה הזדמנות מצוינת(כי כמה שיטות ומשחקים כבר יאשרו לך לשחק ארול מוורקראפט שמטיל גרזנים בצורה שיכולה מכאנית?). דורן פשוט רציתי לנסות לשחק brute גס רוח וחם מזג כי לא יצא לי המון אם בכלל. ומינרון רציתי לנסות סייר חיות(במקור מינרון היה אמור להיות גוליית אבל מסתבר שכל הגולייתים בגאנור מתו באיזה עידן כלשהו בגלל חבורת שחקנים רנדומלית).
הסיפור עם מינרון אפילו טיפה מצחיק. ששאר הקבוצה גילו שאני רוצה לשחק סייר חיות התחילה לרוץ בדיחה שאם אנחנו נכשלים בעלילה אז כל האשמה הולכת עליי כי מכאנית סייר חיות זה לא טוב(דבר שאני מסכים איתו לגמרי, בשביל לשחק סייר חיות אתה צריך לבנות את עצמך סביב עצמך ורק מדי פעם לקחת דברים שקשורים בחיות במקרה והם יעילים). אבל אני חושב שמינרון הוכיח את עצמו מאוד מהר מבחינת יעילות.
 
קראת את American Gods של ניל גיימן? זה ספר שמערב מלא מיתולוגיות שונות על אדמת ארה"ב ומשחק עם הקונספט שבעצם יש שם הרי מלא מהגרים מכל מני מקומות שמחזיקים בכל מני אמונות שונות. וגוד אוף וואר היה המשחק הראשון שרכשתי בכסף שלי! הוא נהדר ללא ספק.
 
אהבתי מאוד את הסיפור, מצחיק איך סתם פליטת פה יכולה לגרום לך לסיים משימה כלשהי. רק במבוכים ודרקונים זה יכול לקרות.
אהבתי גם את המפלצת שיצרת, והייתי רוצה להתקל בה פעם, רק בשביל לראות איך זה יהיה (כנראה שהדמות שלי פחות תשמח, אבל מי שואל אותה?)
 
amitf0123 אמר/ה:
(במקור מינרון היה אמור להיות גוליית אבל מסתבר שכל הגולייתים בגאנור מתו באיזה עידן כלשהו בגלל חבורת שחקנים רנדומלית).
rui סתם אוהב להרוג גזעים שלמים בעולם שלו ואז להאשים את השחקנים בזה. אותו דבר קרה עם מחושלי הקרב אחרי ממלכות :p
 
מקפיץ קלות כי איכשהו פספסתי את העץ הזה. לא סגור איך זה קרה, אבל נתעלם!

אני ממש מופתע שאף פעם לא יצא לי ולך לשחק ביחד בשום דבר שקשור לנשגבים, בהתחשב בכך שהשיטה הזו היא הבייבי שלי ושהיו לי יותר מידי ניסיונות להריץ משחקים בה במהלך השנים.

amitf0123 אמר/ה:
הסיפור עם מינרון אפילו טיפה מצחיק. ששאר הקבוצה גילו שאני רוצה לשחק סייר חיות התחילה לרוץ בדיחה שאם אנחנו נכשלים בעלילה אז כל האשמה הולכת עליי כי מכאנית סייר חיות זה לא טוב(דבר שאני מסכים איתו לגמרי, בשביל לשחק סייר חיות אתה צריך לבנות את עצמך סביב עצמך ורק מדי פעם לקחת דברים שקשורים בחיות במקרה והם יעילים). אבל אני חושב שמינרון הוכיח את עצמו מאוד מהר מבחינת יעילות.
אני לוקח קרדיט שלם על הבדיחה הזו, למרות שמינרון היה אחת מהדמויות שהכי נהניתי לשחק איתן בקבוצה. אני לא אשכח את הקטע שהסתובבנו בממלכות של אנאראק והיינו אמורים לפגוש כמה מפלצות אלמתות ענקיות לפי כמה גרוע תלך בדיקת הטבע שלך, ואז אתה פשוט כזה "טוב, אז יצא לי 44 בבדיקת טבע" ורוי פשוט היה כזה "טוב עברתם את כול הארצות ההרוסות של אנאראק בלי לפגוש אלמת אחד, כול הכבוד". זה הרגע אותי בזמנו.

amitf0123 אמר/ה:
ובזאת, אני הייתי אני, אתם הייתם אתם ושאלתי לקהל היא מה המות דמות שהשפיע עליכם הכי הרבה? בין אם הדמות מתה בצורה נוראית ומחליאה כל כך שאתם לא יכולים שלא להיגעל מזה או שהמוות שלה היה אצילי או שהיא פשוט הייתה דמות שאהבתם בכל נשמתכם ואז מתה בגלגול קוביות קטן.
המוות של קוברה במשחק שיר של אש וקרח העתיק שלנו היה כואב במיוחד כי ידעתי שמכאנית צורת הלחימה שלו ממש לא יעילה, ואז בא שאגה הפרא מההרים כסוג של "היתקלות אקראית" ופשוט רצח אותו בלי שהייתה לי שום הזדמנות לברוח או לצאת משם, והרגשתי שהסיפור שלו נקטע כול כך מהר... זה ממש כאב. אני לא אשים פה ספוילר גם לעונות מוקדמות של משחקי הכס, אבל זה היה קרב ממש אייקוני משם שחי מחדש.
 
חזרה
Top