• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

מהדורה 3/3.5 רעיון כללי למקצוע יוקרה, עזרה ברעיונות ואיזון (3.5).

אני מנסה לבנות מקצוע מאגי בן 10 דרגות שמבוסס על תכונה מיוחדת.
המקצוע יהיה בעל הצלת רצון טובה תוסף התקפה גרוע (חצי כמו אשף) וקוביות פגיעה של ק4. נקודות המיומנויות יהיו 2

הפלף של המקצוע נע איפו שהו בין משנה צורה, אשף תהפוכה שהלך רחוק מדי ואדם שמאמין שבכדי להילחם במפלצות יש להפוך לאחת.

הרעיון של המקצוע מבוסס על קשר עמוק עם תהפוכה ובתחילת כל יום כאשר הוא מכין/מחדש לחשים הוא יכול לבחור להקריב חלק מהלחשים/יחידות לחש בשביל השפעה מיוחדת הנותנת לו מתקפה/כוח/תכונה מיוחדת.
אני חושב שאקראה לכוח הזה "התמרת גוף"
הכוח פעיל עד אשר מכינים/מחדשים לחשים ובוחרים לחדש גם את היחידה המשמשת את הכוח הזה או כאשר מחליפים אותו בעת הכנת/חידוש לחשים בכוח אחר.

הבעיה העיקרית של המקצוע הזה הוא קביעת כמות הדרגות שבהן הוא לא ישפר לחשים, עקרונית זה מקצוע חזק למדי כך שאני נוטה לומר 4 (בדרגות 1, 4, 7, 10) כמו המתמיר, מצד שני הוא מבוסס על דרגי הלחשים שלו לצורך הכוחות שלו ולכן אני שוקל שהוא עדיין יקבל את הלחשים בדרגות המתות אך לא יוכל להשתמש בהם בשביל להטיל לחשים ולא יוסיף דרגת הטלה ולא ילמד לחשים נוספים אך כן יוכל לנצל אותן בשביל היכולות שלו.
כך שאשף בדרגה 8 שלקח דרגה אחת במקצוע הזה יטיל לחשים בדרגת הטלה של 8 ויהיה בעל לחשים זמינים מדרג מרבי של 4, אך יחידת הלחש מהדרג החמישי הזמינה לו עקב הרמה הריקה תהיה אפשרית לשימוש רק על ידי היכולת "התמרת גוף"

הכוחות יהיו חזקים יותר כאשר משתמשים בדרגי לחשים גבוהים יותר או שהם יהיו זמינים רק על ידי הקרבת לחש מדרג מסוים.
כמות הכוחות הזמינים לו ועוצמתם יהיו מוגבלים על פי דרגתו במקצוע ודרגי הלחשים הזמינים.
מבחינת כמות אני חושב שהוא לא יוכל להחזיק כמות גבוהה יותר של "התמרות גוף" הגבוהה מדרגתו, בלי קשר לדרג הלחש ששימש בשביל ליצור את ההתמרה.

מבחינת כוח מעבר להגבלה של יחידות הלחש הזמינות לדמות היה גם הגבלה על הכוחות הנגישים המחולקת לשלוש תקופות, בדרגה 1 רק לחשים מדרג 1-3 יהיו זמינים להמרה ל"התמרת גוף". הכל מדרגה 4 לחשים מדרג 4-6 יהיו זמינים להמרה והכל מדרג 7 לחשים מדרג 7-9 יהיו זמינים להמרה.
חלוקה זו מבוססת על חלוקת הלחשים של חבר המסדר המאגי ממאגר לחשים (המדריך השלם למאגיה).

הכוחות עצמם לעומת זאת הם... מסובכים יותר.

אני שוקל להכניס כמה מכניקות שונות של כוחות, חלקן בעלות דרג הקרבה הקרבה קבוע אך אם שיפור בהתאם לדרגת המקצוע, אחרים מתחזקים עקב שימוש בדרגים גבוהים יותר, חלק מהם עשויים לשלב את שניהם העוד אחרים עשוים לא להשתפר כלל.

דבר נוסף בקשר לכוחות לגביו אני מתלבט הוא קביעת הדרך בה יש לחשב את ד"ק ההצלה כנגד היכולות והמתקפות של "התמרת גוף".
עקרונית יש 3 שיטות אפשריות:
1
10+מחצית מקוביות הפגיעה+התכונה המתאימה. עקרונית זאת אמורה להיות השיטה החזקה ביותר.
2
10+מחצית מדרגת המקצוע+התכונה המתאימה. יכולת זאת תהיה חזקה יותר בדרגה גבוה עם דרגים נמוכים מהצורה השלישית.
3
10+דרג הלחש ששימש להתמרת הגוף+התכונה המתאימה, יכולת זאת חזקה יותר מהיכולת השניה כאשר משתמשים בדרגים גבוהים יותר.
התלבטות נוספת היא באיזו תכונה להשתמש, בתכונה הפיזית המתאימה או בתכונת הטלת הלחשים, בעיקר בקביעת הד"ק אך לעיטים גם בכוחות עצמם.

אני מתלבט בין בחירה בצורה אחת לבין שימוש שונה בהתאם להתמרת הגוף, אישית אני נמשך יותר לשימוש שונה עקב כך שזה מאפשר ליצור יכולת הגורמות לנזק גבוהה בעלות סיכוי נמוך להשפיעה והשפעות בעלות סיכוי גבוהה להשפיעה אך גרימת נזק נמוכה יותר.

כל היכולות הנתנות אינם "חד פעמיות" אך חלקן עשויות לדרוש זמן התאוששות הגדול מיום.

בכל מקרה רוב היכולות נותנות לדמות נשקים טבעים, הדמות נחשבת כשולטת בנשקים אילו והיא זו המחליטה איזה מהנשקים הטבעים יחשב כנשק הטבעי הראשי.
בנוסף לכל יכולת יש הגבלה על כמהפעמים ניתן ליצור אותה בעת בחירת היכולות, למשל את התמרת הגוף "בלוטת חומצה 1" ניתן ליצור פעמים מדרגי לחשים שונים או זהים שהיכולת יכולה להווצר מהם אילה אם מצויין אחרת, בנוסף כל יצירה נוספת מעבר לראשונה של יכולת נחשבת כנגד מספר היכולות הניתנות להחזקה אילה אם צויין אחרת, כך שבעל מקצוע זה בדרגה 5 יוכל ליצור את "בלוטת חומצה סוג 1" פעמיים אך ישארו לו רק 3 "התמרות גוף" זמינות.
יכולות המוצמדות ליכולות אחרות או לנשקים טבעיים (למשל רעל זריזות 1) מצמדות לכל הנשקים הטבעיים מאותו הסוג אילה אם צויין אחרת.

בנוסף עקב כך שכוחות רבים כאן דורשים התקפה מוצלחת כנגד דרג"ש אני שוקל להעניק למקצוע הזה יכולת המחכה את היכולת "בקיאות לוחמה" של המתמיר על התקפות הנובעות מ"התמרת גוף" (היכולת נותנת תוסף כישרון +2 לגילגולי התקפה של הצורה המעודפת ובדרגה 6 זה עולה ל+4 ועולה שוב ל+6 בדרגה 9, במקרה של המקצוע הזה זה יהיה לנשקים טבעיים של "התמרת גוף"

להלן כמה כוחות לדוגמה, בשביל להעביר את התחושה הכללית של המקצוע.

מחוש דקר:
הכוח הזה מגדל גוף המטיל מחוש דק וגמיש עם קצה חד דמוי מחט או דקר, המחוש הוא נשק טבעי קל ד הגורם לנזק דוקר של 1ק4+חצי מתוסף הכוח של הדמות, הדמות יכולה לבחור להשתמש במתאם הזירזות בשביל גילגולי ההתקפה של המחוש, בנוסף המחוש מתאים לשימוש בשביל מתקפות רעל או השפעות דומות.
דרג: מחוש הדקר דורש יחידת לחש מדרג 1.
כמות: ניתן ליצור בדרגה 1 עד שלושה מחושים, בדרגה 4 עד 6. כל מחוש מעבר לשני דורש יחידת לחש גבוהה יותר להקרבה, כך שהמחוש השלישי ידרוש הקרבה של יחידת לחש מהדרג השני.
מיוחד: מחושים בעבר לראשון אינם תופסים מקום נוסף בכמות "התמרות הגוף" שנמטיל רשי להחזיק בהם בו זמנית.

בלוטת חומצה 1
כוח הזה מאפשר ליצור ליצור על גופו (בדרך כלל גבו) בלוטת המייצרת ומאכסנת חומצה, המטיל יכול לירוק דרך פיו חרוט חומצה בעורך 6 מטר עבור כל 2 דרגי לחש ששימשו ליצירת היכולת (אך מינימום 6 מטר), החומצה גורמת 1ק6 נזק חומצה עבור כל דרג ששימש ליצירתה, ניתן להציל תגובה לחצי.
ההצלה ליכולת זאת היא 10+דרג הלחש שנוצל בשביל יכולת זאת+תוסף החוסן שלך.
בלי קשר לדרג היכולת מתחדשת אחרי 2ק4 סיבובים.
למשל בלוטת חומצה 1 מדרג 5 תגרום ל5ק6 נזק ותהיה חרוט בעורך 12 מטר בעל הצלה של 15+ מתאם החוסן.
דרג: כל דרג.
כמות: עד ל2.

בלוטת חומצה 2
כוח הזה מאפשר ליצור ליצור על גופו (בדרך כלל גבו) בלוטת המייצרת ומאכסנת חומצה, המטיל יכול לירוק דרך פיו קוו חומצה
בעורך 12 מטר+1.5 מטר עבור כל דרגת מקצוע, החומצה גורמת ל1ק8 נזק עבור כל רמת מקצוע של הדמות, ניתן להציל תגובה לחצי.
היכולת מתחדשת כעבור 3ק4 סיבובים.
הד"ק הוא 10+מחצית מקוביות הפגיעה של הדמות+תוסף החוסן.
דרג: 5
כמות: 2, אך השניה חייבת להיות מדרג 7.

שינוי פיזי
יכולת זאת מאפשרת לך באת יצירתה לקחת 2 נקודות מכל יכולת פיזית (עד 6) ולחלק אותן בין היכולות הפיזיות שלך, אתה יכול באמצעות יכולת זאת להעלות את אחת התכונות הפיזיות שלך ב4 (על חשבון השתיים האחרות שיסבלו ממחסר 2 כל אחת) או שאתה יכול לחלק את זה בכל דרך אחרת, לא ניתן לגרוע מתכונה פיזית יותר מ2 נקודות).
דרג: 3
כמות: 1.

שריון טבעי
יכולת זאת משפרת את השריון הטבעי של הדמות בכמות השווה לדרג הלחש כפול 2.
דרג: כל דרג.
כמות: 1


רעל מהירות 1
לחש זה מצמיד לסוג נשק טבעי אחד את היכולת להרעיל בהתקפה מוצלחת, בהתקפה מוצלחת על המטרה להציל קשיחות או לחטוף 1ק2 נזק לזריזות, אין השפעה משנית.
הד"ק שווה לדרג הלחש +10 +תוסף החוסן של הדמות.
הנשק הטבעי חייב להיות מתאים להעברת הרעל, לדוגמה עוקץ או ניבים.
דרג: 3
כמות: לא מוגבל, כל פעם על סוג נשק טבעי אחר.

ספיגה חשמלית
היכולת נותנת לך לספוג ולאחסן כמות נזק חשמלי השווה לדרגת המקצוע שלך כפול 2, באת שאתה סופג נזק חשמל הנזק עובר ישירות למאגר שלך, נזק חשמל מעבר למאגר שלך גורם לנזק כרגיל, כך שבעל דרגת מקצוע 5 הסופג 11 נזק חשמלי יעביר 10 נקודת למאגר שלו ויספוג רק נקודת נזק אחת.
ניתן לרוקן את המאגר (ובכל לפנות מקום לחשמל נוסף) על ידי פריקת המטען החשמלי, ניתן לפרוק אותו בהתקפת מגע מוצלחת או במתקפה רגילה מוצלחת המשתמשת בנשק טבעי.
ניתן לפרוק ולפגוע באופן אוטומטי ביצור שנמצא איתך בהיאבקות.
הפריקה היא פעולה חופשית שניתן לעשות רק בתורך.
דרג: 4
כמות: 1

מטען חשמלי.
היכולת נותנת לך לטעון בתוך גופך מטען חשמלי לעורך זמן ולשחרר אותו.
בכל יום אתה טוען כמות נזק חשמלי השווה לדרג הלחש שהשתמשת בו בשביל היכולת הזו, אתה מסוגל לטעון כמות נזק חשמלי השווה לדרג הלחש כפול פעם וחצי דרגת המקצוע שלך.
דרג: כל דרג.
כמות: 1.

אשמח לרעיונות נוספים להתמרות גוף.
 
הרעיון נשמע מעניין בהחלט, אבל אני חושב שהכיוון שלו כמקצוע מאגי הוא לא נכון. כמעט כל הכוחות הן התקפות, וזה לא מה שאשף מתמחה בו. בייחוד שגם התה״ב שלך חלש ועוד אתה רוצה שיוותר על דרגות כמטיל לחשים, שזה ממש כואב לאשף.
אולי הייתי הולך לכיוון של סייר או דרואיד שמוותרים על היכולות שלהם כדי לקבל את יכולות הדמויות-מפלצת
 
קודם כל, אני מסכים עם The oldman. התבססות על מטיל לחשים, שיש לו תה"ב נמוך והוא בכלל לא הולך קפא"פ, נשמעת די בעייתית. בכללי, זה נשמע כמו מקצוע שיהיה מאוד קשה לאזן אותו. בתור אשף, יש לך גישה למאגר גדול של לחשים, ואני בקלות יכול לחשוב על דרכים לשבור כמה מהדברים פה בשילוב עם לחשים מסויימים. קשה מאוד לחשוב על התוצאות של דברים כאלה מראש, לכן אני מציע לנסות ולהגביל את היכולות כך שיהיו מאוד בסיסיות. משהו שנותן שריון טבעי זה בסדר, משהו שנותן לך יכולת להרעיל בכל התקפה מוצלחת מאפשר לך להשתמש בלחש מגע, כמו מגע הערפד, ולהרעיל בנוסף לאפקט שלו. זו דוגמא צנועה לשילוב מאוד חזק של יכולות ולחשים. אלה דברים שצריך לחשוב עליהם בזהירות. אל תמהר.
 
אולד מן.
הסיבה לכך שאני הולך על מקצוע מטיל לחשים היא כי המקצוע הזה מדמה מאוד את התבנית של המתמיר, בעצם אפשר להגיד שהוא גרסה שונה שלו.
בדומה למתמיר הוא יקבל יכולת המשפרת את ההתקפה שלו בדומה ליכולת "בקיאות לוחמה" של המתמיר, אך מה שעוד יאזן את ההתקפה שלו יהיה תוסף מסוים לתכונות הפיזיות שלו, מתמיר מגדיל את הערכים שלו באופן דרמטי (בעיקר בתחום הכוח) כאשר הוא משנה צורה, נגוע התמרה יקבל כמה יכולות שמשפרות את היכולות הפיזיות שלו באופן דומה, זה פותר את בעיית תוסף ההתקפה.

נאב.
אני פחות מודאג מזה עקב כך שזו לא בעיה שמקצועות אחרים מתקלים אותה, למשל אין שום חוק המונע ממתמיר להשתנות לעקב ענק ולתקוף באמצעות העוקץ שלו את האויב בתוספת מגע הערפד, המכשול של רכיבי התנועה והקולי בדרך כלל קל לפריצה על ידי כישרונות היכולת ונעלם כללית כאשר המתמיר מגיע לדרגה 10 וכל שילעליו לעשות לעשות זה לבחור בצורת בסיס בעלת יכולת דיבור ותנועה ולהוסיף לה את היכולת הרצויה.
למעשה אין שום דבר המונע מטיל לחשים להפוך לעמק ולרסק את היריב באמצעות אגרוף עצום משולב עם לחש מגע חזק.
לכן אני פחות מודאג בתחום הזה, שחקן שרוצה לשבור את המשחק יכול למצוא בכל יכולת שינוי צורה דרך לעשות את זה, אני בונה על כך שהשחקנים אינם מנסים לשבור את המשחק באופן פעיל, אם הם כן הם מוזמנים לקחת את לוחם הברק.

מעבר לזה הדמות מעבדת 4 לחשים, מה שיירסן את הכוח של החלשים ואינה מקבלת תוספים מפלצתיים לקוח בניגוד למתמיר.
היא אכן יכולה לגרום לכמות גדולה של נזק והשפעות על ידי שילוב חכם של יכולת ולחשים אך דבר זה ידרוש ממנה להתקרב לאויב, מה ששם אותה בסיכון עקב נק'"פ נמוך.

המקצוע הזה בדומה למטילי לחשים אחרים הוא "תותח זכוכית" אך בניגוד להם הוא בעל פחות טווח, מה שאמור לתת לו לפעמים את האופציה לגרום יותר נזק.
בנוסף זה ידרוש ממנו להוציא מספר לחשים על הגנה והיכולת שלו מעכלת לחשים, מה שיצמצם את החלשים הזמינים לו לקומבואים אילו ואת כוחם.
 
אין איזה מישמש של דוראיד/אשף/מכשף במדריך לקדושה שעושה משהו ממש דומה? לא זוכר את השם שלו, יש מצב שמתעל קסם. עם יכולת שנקראת סחף.
לא יודע, נשמע לי שאתה מתאר פשוט מקצוע שעושה משהו מאוד דומה, רק שהסחף שלו הרבה יותר חזק/יעיל. יכול להיות שיהיה לך הרבה יותר פשוט וחכם פשוט לכתוב "סחפים" נורמלים יותר מאשר - אחרי שלוש דרגות במקצוע הזה (שדרש מולטי של דרואיד עם מטיל לחשי מאגיה) אתה סוף סוף מקבל כוח שווה ו... יש לך פסים על העור.

מנקודת מבט חיצונית לגמרי, שים לב שאתה בונה מקצוע שאשף כשלהו ירצה לקחת בכלל, כי אם הוא מוותר על כמות גדולה של דרגי לחש, אתה חייב שהיכולות מקצוע יהיו שוות את זה שיש סיכוי סביר שהוא לא יגיע לדרג 9, אז... כן, יכולת מקצוע שתהיה שווה למטח מטאורים או משאלה כנראה תהיה במקום במקרה כזה, בעיקר שעם לחשים בדרג גבוה מספיק, אפשר לחכות את כל מה שתיארת במקצוע הזה, ועדיין להטיל לחשים כרגיל.
 
חזרה
Top