• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

עלילות גיבורי ארבוריה [מו"ד 5] - נושא הרשמה (3/3)

היה זה לילה אפל. עורבים עופפו מעל לטירה, צווחים. הירח האיר ממעל על הביצורים השחורים של הטירה. השער המתרומם היה סגור, ומים זרמו בתעלה, קוצפים. צללים שחורים ניצבו בדממה, כבוחנים את המתרחש. דגלי הטירה התנופפו בראשי התרנים, מצליפים ברוח הלילה הקלה, הקרירה. תושבי הטירה ישנו במיטותיהם בשלווה, בטוחים בין ההימורים וההגנות. אף אחד לא יכול לחדור לטירה הזו. זה בלתי אפשרי. שומרים ניצבו בעמדתם, מוכנים לכל דבר שיתרחש. או כמעט כל דבר.
למחרת בבוקר, שרביטו של המלך נגנב. השומרים דיווחו על דמות מסתורית, לבושה שחורים, שהסתננה לטירה באישון הליל. הדמות חמקה מן השומרים, חדרה לטירה, גנבה את השרביט ונעלמה.
כל התהליך לקח פחות מרבע שעה.


שלום. זה המשחק הראשון שאני מריץ בפורום בשיטה מסודרת. אין לי מושג איך זה נעשה בדרך כלל, אז אני הולך לעשות דברים איך שנראה לי. מקווה שתיהנו.

מבוא להרפתקה
העולם, כפי שאנחנו מכירים אותו, היה איזור של פרא ומהומות. שטחי פרא מלאים בישובים וכפרים קטנים וחסרי חשיבות. המצב השתנה כאשר הגיע הגיבור האדיר, טורו הקדוש. הגיבור ניקה איזור ענק של שטחי פרא מפלצות וחיות, ובאמצעות החפץ האגדי שניתן לו בידי המכשף מאונטודור, "שרביט השלטון", כינס את כל השבטים והגזעים המתורבתים שחיו בממלכה תחת דגל אחד - ממלכת אלטרינה. סמל הממלכה, הדרקון הזו ראשי, מסמל את שני הערכים המרכזיים של אלטרינה - חירות ושלום. העולם הפך אוטופיה, ובזכות הגנתו של שרביט השלטון, גורמים מרושעים לא יכולו להיכנס אל הממלכה.
אלא שלילה אפל אחד, אלף שנה לאחר מותו של טורו הקדוש, שרביט השלטון נגנב מן הטירה המלכותית. בעקבות אירוע זה, הנקרא מאז בפי העם "ליל האבדון", ממלכת אלטרינה התפרקה. השליט הצליח אך בקושי להגן על עיר הבירה, ארבוריה, מפני התפרקות. כעת, ארבוריה הפכה לעיר מדינה, ומחוץ לה נמצאים רק שטחי הפרא. גורמים נבזיים חודרים דרך הגנות העיר בכל יום. המצב הזה נמשך כבר קרוב לחמישים שנה. זה עלול להיות רק עניין של זמן עד שגם ארבוריה תקרוס, ולא ישאר עוד מקום בטוח על פני העולם המוכר.
הרפתקאותיכם מתחילות כאשר אדם בשם מאוריציו לנגור משחרר הודעה לכל אנשי ארבוריה. לנגור מחפש אדם חזק ומוכשר, שיעבוד אצלו כפותר בעיות. לנגור הינו אציל המקורב למלך, והוא מחפש אלוף אשר יסייע בשמירה על יציבות הממלכה. אתם, השחקנים, כל אחד והסיפור שלו, כל אחד והסיבות, הפגמים והשאיפות שלו, עומדים להשתתף באירוע שמארגן לנגור, בתקווה להפוך לאלוף אשר מגן על העיר מפני סכנות, ומציל את אלה הזקוקים לעזרה.

קצת על העולם
זהו עולם מו"ד קלאסי בסגנון ימי הביניים. מפלצות משוואות, קוסמים מטילים לחשים, וגיבורים אדירים נלחמים במפלצות מרושעות.

ממלכת אלטרינה לשעבר מסמנת את גבולות העולם כאן. מעבר לזה, יש רק שטח לא ממופה ולא ידוע. הממלכה מלאה בתוואי שטח שונים, מעורבבים אחד בשני. הרים, יערות, ים אחד ענק ממזרח, האגמים, סוואנות, גבעות, מישורים, ביצות - בייסיקלי כל תוואי שטח אפשרי דחוס על פני שטח של בערך 4000 קמ"ר. הממלכה משתמשת בדוראן המטבע הרשמי שלה. שווי דוראן הוא כשווי מטבע נחושת של מו"ד.

העיר ארבוריה מסמנת את העולם המתורבת. זוהי מטרופולין ענקית, אשר מחולקת לארבעה רובעים שונים. העיר מוקפת בחומה ענקית, "הקיר הלבן", אשר בנויה מאבן קשיחה בצבע לבן. את העיר מקיפים שדות גדולים, אשר בהם עובדים האנשים. בקחבי כל העיר, וגם בשדות, מפטרלים "האוכפים", אנשי המשמר של ארבוריה.

הרובעים:
הרובע הראשון - זהו רובע האצילים, בו חיים העשירים ובעלי המשאבים. במרכז הרובע ניצבת טירת המלך. אזור זה בנוי באופן איכותי ומרשים, הבתים גבוהים ויפים, ופארקים וגינות מפוזרים לאורכו.
הרובע השני - זהו רובע השוק. ברובע זה ממוקמות החנויות ובתי הסוחרים. האזור רועש וצעקני, מלא בקריאות סוחרים ובהמיית לקוחות.
הרובע השלישי - זהו רובע המגורים. מלא בבתים קטנים עשויים עץ, רובע זה מכיל את כל האנשים הפשוטים וחסרי החשיבות. האיזור מוזנח ומלוכלך, וחלקים מסוימים בו מלאים בפושעים.
הרובע הרביעי - זהו רובע המפעלים. חרשי ברזל, נגרים, בורסקאים, טוחנים ופועלים, כולם נמצאים ברובע הרביעי. האיזור מצחין ומטונף, והאוויר בו מזוהם ואביך.

אישים חשובים בארבוריה:
המלך אדוארד קארסון - המלך קארסון הוא אדם בעל קומה, רזה וחסון בשנות השישים לחייו אשר שולט כרגע בארבוריה מזה שלושים שנה. הוא אדם פרנואידי וחשדן, אשר מסתגר בטירתו כל היום ושולח את יועציו ומשרתיו להוציא לפועל את הפקודות שלו.
הנסיך פיליפ קארסון - פיליפ קארסון, יורש העצר, הוא איש נאה וארוך רוח, בשנות העשרים לחייו אשר מרבה להתערות בציבור. בניגוד לאביו, פיליפ הוא אדם בטוח בעצמו ואף מעט שחצן. עם זאת, הוא אהוב על האנשים.
הנסיכה אלייזה קארסון - הנסיכה אלייזה, בתו הבכורה של המלך, היא אישה יפהפייה בת שלושים, אשר דחתה מחזרים רבים. היא איננה יוצאת הרבה מן הטירה, כך שלא ידוע יותר מדי אודותיה.
סר מאוריציו לנגור - סר לנגור הוא אחיינו של המלך ממדרגה שנייה, ולפיכך הוא ביחסי קרבה עם המלך. לנגור הוא גבר שמן ומשופם בשנות הארבעים לחייו, לבוש מחלצות מפוארות ונושא מקל. הוא יהיר וגס, אך מעורר יראה בדרכו שלו.
קפטן מדיאה בריידס - קפטן בריידס היא המפקדת בפועל של "האוכפים", מוסד שהוא מעין שילוב בין צבא למשמר, בראשות המלך. למרות המחלוקות הרבות בנוגע למינוי קפטן אישה, אין ספק כי בריידס היא בעלת כישורים רבים. בת עשרים ושש בלבד, היא לוחמת ומנהיגה מיומנת אשר מנהלת את האוכפים ביד רמה. היא ביחסים רעים עם סר לנגור ועם הכוהן מידאס.
מידאס פילדס - מידאס הוא הכוהן הגדול המכהן בעיר, אשר מנהיג את דת קספיאן בעיר. הוא איש קר ומחושב, ובתור מנהיג של דת מונותאיסטית, יש לו השפעה גדולה על המתרחש בעיר. הוא סולד מארגון האוכפים, מנסה לצמצם את סמכויות הארגון במידת האפשר.

מיקומים בעלי חשיבות בארבוריה:
הטירה - בטירה ברובע הראשון חי המלך קארסון עם משפחתו. הטירה גבוהה ומבוצרת, מוקפת חפיר. אין איש מורשה להיכנס או לצאת מהטירה בלא אישור המלך, ויחידה של אוכפים מוצבת על המשמר.
בית האוכפים - בית האוכפים, במרכז הרובע השלישי, הוא בניין גדול ומבוצר. במיקום זה מרוכזות פעילויות האוכפים, מאז שנוסדו חמש שנים לאחר "ליל האבדון". מדיאה בריידס גרה בתוך בית האוכפים.
מקדש קספיאן - במקדש זה, אשר מוקדש לאל קספיאן, מבוצעים כל הטקסים הדתיים אשר מתרחשים בעיר. קספיאן הוא אל אשר מייצג את השלום והצדק המוחלטים, ומתוקף כך, חלק מהאמונה בו היא הכחשת הלגיטימיות של כל אל אחר. כוהני קספיאן טיהרו את העיר מהאמונה בכל אל אחר, ומטיפים להרמוניה וצדק קשוח. כוהני קספיאן, בראשות מידאס פילדס, פונים לתחומי ההשפעה של מלחמה או חיים.

דרישות ותיאום ציפיות
אוקיי. אז התוכנית היא לעשות את זה מערכה ארוכת טווח. מדרגה 1 לדרגה 10.
בכנות, אני די עסוק, ואין לי אנרגיות להריץ משחק צפוף. הולכות להיות הפסקות די ארוכות בין הרפתקאות. תתכוננו לזה.
במהלך הרפתקאות, אני מצפה מהשחקנים להגיב הרבה מאוד. אני רוצה שזה יזרום, ואני לא רוצה לגרור דברים סתם. אם אתם מצטרפים, אתם מתחייבים להיות פעילים. מינימום שלוש פעמים בשבוע, אבל מומלץ הרבה יותר. מי שלא עומד בזה מבחינתי אין מה לעשות איתו.
כדי שנוכל לנהל קרבות בצורה הגיונית, כל המעורבים בקרב צריכים לקבוע זמן שבו כולם יכולים להקדיש כדי לשבת בפורום ולנהל את הקרב רצוף במשך חצי שעה שעה. כדי שיהיה אפשר להריץ את הקרב בצורה הגיונית, במהלך הקרב אתם צריכים להגיב באופן רציף. לשבת, אולי עם ספר או משהו, מול המחשב או הטלפון, ולעשות ריפרש כל דקה לראות אם הגיע תורכם. וכשמגיע תורכם, אתם מגיבים. אם למישהו יש רעיון יותר טוב בנוגע לקרבות, אני אשמח לשמוע.
אני מוסיף הגבלת גיל של 16+, למקרה שאני ארצה לגלוש לפסים אלימים מדי. זה לא הולך להיות משחק חמוד ועליז.
ובחייאת, אל תהיו מנצ'קינים. אנחנו פה כדי לעשות כיף.

בניית דמות
אנחנו משחקים מו"ד חמש. אם מישהו נרשם, אני מניח שהוא מכיר את השיטה מספיק טוב כדי לשחק בה בלי שיהיה צריך להסביר לו כל דבר. כל החומר בספרי הבסיס זמין לכם, אם אתם רוצים משהו מספר הרחבה תשאלו אותי.
כשאתם בונים את הדמות, אתם צריכים לתאר אותה באופן כללי. רקע, אופי, מראה. בנוסף, אתם צריכים לבנות את דף הדמות. מצורף למטה דף דמות וירטואלי לשימושכם. אתם צריכים להכין אותו ולצרף אותו להרשמה. אם מישהו מעוניין, הוא יכול לבקש שאני אבנה את הדמות, ופשוט להגיד לי מה הוא רוצה. אני סומך עליכם בעניין הטלת ערכי תכונה.
הרקע של הדמויות חייב להיות רציני.אתם צריכים להסביר מי אתם, איך הגעתם למצב בו אתם כיום, ולמה אתם נענים להזמנה של לנגור. תרגישו חופשי להתפרע עם הפרטים, מקסימום אני אשנה כמה.
שיהיה לנו בהצלחה.

נספח - דף דמות וירטואלי
שם שחקן:
שם דמות:
פרטי בסיס
גזע (תת גזע):
מקצוע (דרגה):
מין:
גיל:
גובה:
משקל:
רקע:
אלוהות:
תכונות
כוח (מתאם):
הצלה -
זריזות (מתאם):
הצלה -
חוסן (מתאם):
הצלה -
חוכמה (מתאם):
הצלה -
תבונה (מתאם):
הצלה -
כריזמה (מתאם):
הצלה -
נתונים
נק"פ מקסימלי:
נק"פ נוכחי -
ק"פ -
מהירות תנועה:
דרג"ש:
מיומנויות חזקות:
תפיסה פסיבית:
שפות:
התקפות
נשק 1:
תוסף התקפה -
נזק -
נשק 2:
תוסף התקפה -
נזק -
נשק 3:
תוסף התקפה -
נזק -
יכולות

ציוד

דוראנים -
לחשים
תכונת הטלה:
ד"ק לחשים:
תוסף להתקפות לחש:
לחשים:
דרג 0 -
דרג 1 -
דרג 2 -
דרג 3 -
דרג 4 -
 
נשמע מאוד מעניין, ואני אשמח להצטרף. יש לי כמה שאלות:
1. אומנם חל איסור על אמונה באלים אחרים חוץ מקספיאן, אבל האם הם קיימים בעולם, והאם מותר להשתמש בהם?
2. האם יש הגבלות על גזעים \ קלאסים מסויימים או שינויים שיש לעשות בהם, או שהם מופיעים פחות או יותר כמו במדריך לשחקן?
3. "בייסיקלי כל תוואי שטח אפשרי דחוס על פני שטח של בערך 400 קמ"ר" זה שטח די קטן, איך יכול להיות שנכנסים בו ככ הרבה תוואי שטח? (שאלה פחות חשובה אבל מעניין אותי בכל מקרה)
 
למה בספוילר?

1. כן, האלים הרגילים טכנית קיימים, אבל צריכה להיות לך סיבה מאוד טובה להשתמש בהם.
2. בעיקרון לא. הייתי מעדיף שאף אחד לא ישחק וורלוק, פשוט כי אני לא אוהב את הקלאס הזה, אבל אם זה מהצ שעושה לכם את זה אין לי בעיה.
3. זה טייפו. התכוונתי ל4,000. תיקנתי.
 
טוב, אשמח להצטרף. כמה דברים:
דבר ראשון, השיטה של "יושבים מול המחשב ומגיבים" לא תעבוד לדעתי, כי אנשים זה דבר עמוס. חלקינו עם ילדים ולא פנויים אחה"צ, חלקינו תלמידים ולא פנויים בשאר היום, ויש לנו הרבה דברים על הראש. איך שאנחנו עושים את זה בשער הצלמוות זה שכל אחד מגיב כשהוא יכול (אם זה תורו ביוזמה) ומסתדרים. מעט יותר מסורבל, אבל יכול לעבוד.

שאלות יותר ספציפיות:
האם אתה מאשר, עם שינויים פלאפיים כבדים, את הזע simic hybrid מהספר של רבניקה?
האם אפשר להגיע ממקום מחוץ לעיר, ולהיכנס לעיר בשלב מאוחר יותר של סיפור הרקע שלי? אם כן, כמה יש לי יד חופשית בלהמציא מקומות מחוץ לעיר?
כמה סיפורי הרקע יהיו חשובים בעלילה?
 
nautti:
אישית, אני לא חושב שזה רעיון טוב. אם אתה רוצה להתחיל, כדאי לך למצוא קבוצה להיפגש איתה פנים אל פנים. הפורמט של הרפתקה מקוונת לא כל כך ידידותי למתחילים.

dragonitzan:
אני לא יודע, זה מרגיש לי שזה פשוט יאבד מהזרימה שלו. נו, נראה כבר.
אוקיי, אני יכול לאשר כנראה את רוב הגזעים האחרים, אבל סימיק הייבריד חזקים מדי. היתרונות שהם מקבלים חזקים מדי. התשובה היא כנראה לא.
אין לי בעיה שתגיעו ממקום מחוץ לעיר, ואין לי בעיה שתמציאו מקומות. אני אדפטיבי מספיק להתמודד עם זה.
אני לא יודע כמה הם חשובים, אבל אני בהחלט אשתמש בהם.

גרגויל:
אני טיפה סקפטי. הגבלת הגיל לא נועדה למשהו ספציפי, היא פשוט כדי שאני אוכל להתפרע אם אני רוצה. אז אני לא יודע כמה זה יתאים.
 
אני יודע שהקרב ככה פחות זורם, אבל זה יהיה לדעתי כמעט בלתי אפשרי לבצע את זה כמו שאתה מציע... יש לפורום את המגבלות שלו, וזו אחת מהן.

נאב
אוף. הגזע הזה ממש מגניב. יש שדרוגים ספציפיים ששבורים, או שהרעיון הכללי שלו חזק באופן מוגזם?
סיכוי סביר שאלך על קנטאור/לוקסודון/מינוטאור. שניהם מאוד מגניבים, ויכולים להתאים למה שאני חושב עליו (משהו קרבי, לשם שינוי, לוחם סייר או נזיר).
אני הולך להמציא מקומות מחוץ לעיר, אבל אגמור את סיפור הרקע שלי כשאני בעיר.
אגיש דפ"ד בזמן הקרוב (סיפור רקע וכו'), דפ"ד מכאני אכתוב בהמשך.

עריכה: חשבתי על זה קצת, והחלטתי ללכת על נזיר כלשהו (open hand או four elements, כגזע כנראה אלף אבל לא בטוח.

עריכה: בקביעת תכונות, אנחנו צריכים לזרוק קוביות או להשתמש בשיטת הקנייה?
 
מעבר למה שנאמר על פה לקבוע "סשן" בשביל קרבות, (ואם אתה לוקח רק שלוש שחקנים, אז סביר להניח שגם ככה קרבות יתנהלו מהר) אני אשמח לדעת מה המשחק המתוכנן? כאילו מה סגנון המשחק, לפי מה שאתה מתאר זה נשמע משחק עירוני, אני אשמח לדעת בדיוק מה ה"תמה" במשחק.
 
liorgonen - אני משתמש בספרי הבסיס. אני סבבה אם המדריך של קסנת'אר, אבל לא קראתי את כולו, אז אני לא יכול להבטיח. בעיקרון כן, כל הרחבה רשמית בסדר מבחינתי.

The Traveler - מצוין. אתה בפנים. אתה יכול לתחזק דף דמות בעצמך, אבל אני עומד בכל זאת להשתמש בדף דמות המקוון שהכנתי, בשביל הנוחות.

yds - בכלל לא. הייתי צריך להרחיב טיפה יותר, אבל אין סיכוי שמישהו ממסדר האוכפים הולך לאירוע הזה, פשוט כי אי אפשר לעזוב את מסדר האוכפים. אף פעם.
 
אין. בעיקרון לא היה צריך עד לפני 50 שנה, כי כל הסדר נשמר בידי שרביט השלטון. היה משמר עיר שטיפל בבעיות קטנות, אבל לא היה משהו רציני. האוכפים הם ארגון שהוקם במהירות בשעת חירום, והם כרגע הגורם היחיד של אכיפת החוק בעיר.
 
אני עדיין בהתלבטויות אחרונות בין דרואיד לנכול, עדיין שובר קצת את הראש על רקע. יש לי כמה שאלות אחרונות, בעיקר על חומר שמאושר או לא.

Lizardfolk או Firbolg הם גזעים מאושרים?
האם גם פולחן טבע אסור תחת הדת? דרואידיות נחשבת כחילול קודש או שהם מקובלים?
יש חיים באיזור הספר של ארבוריה? או שכל מה שלא נמצא "בתוך" העיר הוא no man lands?
 
dragonitzan: לא ממש.

liorgonen: אתה יכול לתת לי קישורים לגזעים האלה? מצאתי כמה גרסאות סותרות כשחיפשתי.
פולחן טבע מותר, אבל לא מקובל. דרואידים הם אאוטסיידרס בארבוריה. יש חיים באיזורי הספר, אבל בעיקר שבטים פראיים או מתבודדים. אין ממש יישובים.
 
חזרה
Top