• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

דרקונים ונתונים [דו"נ 41][הנשגבים 2] ארקאנוס לרוחות רפאים- דרכי הים חסר השנים

ארקאנוס הוא עץ תעצומות רוחות רפאים, כאשר כול תעצומה נפרדת נקראת ארקאנוי.

דרכי הים חסר השנים
ארקאנוס זה נוצר על ידי רוחות ששוכנות בימים של המערב, ומאז התפתח והתפרס אל רוחות רבות שחיות בימים של העולם התחתון- במערב, מסביב לסטיגיה או בימים הקפואים של הצפון. לרוחות העוצמתיות של העולם התחתון אין שליטה כלל על התפשטות הארקאנוס הזה, שנלמד על ידי עוד ועוד רוחות, ללא קשר למורת הרוח של רוחות אחרות. נאמר שאחד משרי המוות התערב ישירות ביצירת הארקאנוס הזה, אך הדבר הוא שמועה לא מבוססת.

מנהג שנפוץ בעיקר במערב, אך לא רק, הוא שרוחות עשירות שהחזיקו ספינות בחייהן לרוב מקבלות חלקים מן הספינות שלהם כקורבנות, מה שמתגשם בעולם התחתון כספינות אדירות ואפלוליות שנוצרו מן התפילות של המתים. למרות שהארקאנוס לא נועד אך ורק לימאים, כמעט כול ימי בעולם התחתון ימצא תועלת בלימוד של הארקאנוס.

צל על פני הזרמים השקטים
עלות: 2מ; מינ: גבורה 1, מהות 1; סוג: פשוט.
מילות מפתח: אין.
משך: שעה להצלחה.
דרישות קדם: אין.
תיאור: רוחות רפאים רבות שחיות על פני המים לומדות כיצד לנצל את הכישורים הטבעיים שלהם על מנת לשרוד בסביבה התת מימית.
מכאניקה: בהפעלת תעצומה זאת, הרוח חייבת להצליח בגלגול (סיבולת+גבורה). בהצלחה, הרוח מסוגלת לנוע בחופשיות מתחת לפני המים לכול כיוון ומצליחה אוטומטית בבדיקות אתלטיקה לשחיה בקושי של 1 ומטה כול עוד היא אינה סובלת משום מחסר חיצוני לגלגול. כאשר הרוח כן צריכה לגלגל בדיקות לשחייה, היא זוכה בהצלחה אוטומטית לכול גלגול מסוג זה. תעצומה זאת מפסיקה מיד להשפיע במקרה שאור השמש נוגע ברוח.

בבואות
עלות: 3מ; מינ: גבורה 2, מהות 2; סוג: תגבור.
מילות מפתח: רצף.
משך: עד הפעולה הבאה.
דרישות קדם: צל על פני הזרמים השקטים.
תיאור: הרוחות שעל פני הימים למדו לנצל את הדרך בה הצל ותמונתן מתקשרים עם פני הים על מנת להפוך לכמעט בלתי נראות במים.
מכאניקה: תעצומה זאת מתגברת גלגול המבוסס על התגנבות שמתבצע מתחת למים. רוח הרפאים נראית כמו מספר בבואות על פני המים שלא ניתן להבדיל ביניהן. רק יצורים בעלי חושים על טבעיים יכולים לזהות בין הבבואות המזויפות והבבואות האמתיות, וכול יצור שלא מסוגל לעשות זאת סובל ממחסר חיצוני 1- לגלגולי תפיסה ואבחנה כנגד הרוח. אם היצור עומד מחוץ למים והרוח נמצאת בתוך המים, או להיפך, המחסר החיצוני עולה ל-2-.

אדמירל על גבי סיפון שקט
עלות: 10מ, 3כר; מינ: גבורה 4, מהות 3; סוג: פשוט (פעולה דרמטית).
מילות מפתח: אין.
משך: חודש ימים, או עד אשר הרוח עוזבת את הספינה.
דרישות קדם: בבואות.
תיאור: על פני הים המת של המערב ישנם ימאים עגמומיים השטים ומחכים רק למצוא ספינה שתהיה הטרף שלהם. הם מפקדים בכוח יד, ובכוח המהות שלהם, הקשור לספינה העכורה עליה הם שטים- לרוב אחת שהתגשמה בעולם התחתון מחתיכה מהספינה המקורית.
מכאניקה: תעצומה זאת מעניקה בעלות על כלי רכב מבוסס שיט שלא נשלט על ידי מחזיק מהות אחר. אם לכלי השיט יש אל הקשור אליו, על הרוח לגלגל גלגול מהות כנגד האל על מנת להשתלט על הספינה, אך לרוב לספינות בעולם התחתון אין אל הקשור אליהן. כול יצור על ספינה שמנסה לבצע פעולה המתנגדת ישירות אל הרוח המפעילה את התעצומה או מערערת ישירות על המנהיגות שלה על צוות הספינה סובלת ממחסר פנימי 1-. בנוסף הרוח מקבלת את המהות שלה כקוביות נוספות כנגד כול תעצומה שמנסה להפיל אותה מן הספינה. כאשר הרוח עוזבת את הספינה התעצומה מסתיימת אוטומטית.
נשגבי שאול מסוגלים להשתמש בתעצומה Unhallowed Ghost Ship למרות ההגבלה הרשומה בתעצומה כנגד ספינה תחת השפעת תעצומה זאת, רק במידה ויש להם ערך מהות שווה או גבוה לרוח, ובמידה והם מצליחים בגלגול מהות מנוגד (לו נשגבי השאול זוכים ב-2 הצלחות אוטומטיות).

שירת העלמה הבוכיה
עלות: 5מ, 1כר; מינ: חמלה 3, מהות 3; סוג: פשוט (מהירות 6, ד"מ 2-) או פשוט (מהירות 5 בטיקים ארוכים).
מילות מפתח: מלחמה, רגש, רצף-בסיס.
משך: לא מוגדר.
דרישות קדם: בבואות.
תיאור: ייתכן שבהשראה מבני הפיה שמעבר לפראא, או שבעצם הרוחות של העולם התחתון היו המקור, הרוחות למדו כיצד השירים העתיקים שלהם יכולים להשפיע על השטים על גבי הים. כך, הרוח מפתה רוחות להתקרב אליה, לנטוש את הספינה ולשחות היישר למלכודת.
מכאניקה: הרוח שרה שיר שנישא עם הגלים, למרחק של (מהות* 100 מטרים). כול יצור השומע את השיר מושפע מהשפעת רגש על טבעית לבוא אל עבר הרוח השרה את השיר. דמויות שנמצאות על גבי סיפון קופצות אל תוך המים על מנת להתקרב אל הדמות, אלא אם הן מצליחות בגלגול (סיבולת+חוסן נפשי) המנוגד לגלגול (כריזמה+הופעה) של הרוח. ניתן להתנגד להשפעת הרגש העל טבעית למשך סצנה בעלות של 2כר, או 1כר אם הדמות מסכנת את חייה (לדוגמה- קפיצה אל עבר ים סוער או שחייה אל טייפון). מספר דמויות מסוגלות להשתמש בתעצומה זאת ביחד, ולמרות ששימוש אחד בכוח רצון מחסן את האויב כנגד כול השפעות תעצומה זאת, אם מראש מספר רוחות משתמשות בתעצומה זאת על כול רוח נוספת עלות ה-כר עולה ב-1, עד למקסימום של 4כר (העלות להתנגדות במקרה של סכנת חיים נותרת 1כר גם אם מספר רוחות משתמשות בתעצומה).
יחידה צבאית על גבי ספינה המושפעת מן התעצומה חייבת לגלגל מיידית גלגול למהומה.

בגידתו של הים האכזר
עלות: 2מ לחיפוש; מינ: נחישות 4, מהות 2; סוג: פשוט (פעולה דרמטית).
מילות מפתח: רצף.
משך: מידי.
דרישות קדם: צל על פני הזרמים השקטים.
תיאור: הרוח הרודפת אחר הנקמה לא תוותר עליה לא משנה כמה כמה סופות ישטפו את החוף. הים מעריך את הנקמה הזו, ובקולו נושא את רצון הרוח.
מכאניקה: הרוח בוחרת מטרה אחת, יצור אחד שהיא רוצה למצוא אותו, ומבצעת גלגול (תפיסה+תורת הנסתר) על מנת לשמוע את הסודות של הים כאשר היא נמצאת ליד מקור מים. אם הדמות מצליחה להשיג מספר הצלחות השווה ל(5+ מהות המטרה), והמטרה עברה בחודש האחרון במקור המים הרוח מגלה את המסלול בו היא עברה, על איזה כלי שיט היא שטה והאם היא השתמשה בקסם או תעצומה כולשהי שהשפיע על הים על מנת לסייע לעצמה. במידה והדמות נכשלה בגלגול, היא מסוגלת לנצל עוד 2מ כחלק מאותה התעצומה ומבלי לסיים את הפעולה הדרמטית על מנת לגלגל שוב, עם הצלחה אוטומטית אחת על כול ניסיון קודם.
במידה והדמות נמצאת ליד מקור מים ללא גבולות, כמו הים של המערב, התעצומה יעילה עד לטווח של (מהות* 2000 ק"מ). במידה והדמות נמצאת בבריאה, הקושי של הגלגול עולה ב-1. במידה והדמות נמצאת במקום אחר, כמו מלפיאס או הפראא, הקושי של הגלגול עולה ב-2. רוחות רפאים לא מסוגלות להשתמש בתעצומה זאת על הימים של יו-שאן בעקבות הטבע של הימים הללו.

זעם נישא על גבי הגלים
עלות: 10מ; מינ: גבורה 4, מהות 5; סוג: פשוט (מהירות 5, ד"מ 3-).
מילות מפתח: מלחמה.
משך: לא מוגדר.
דרישות קדם: בגידתו של הים האכזר.
תיאור: הרוחות העוצמתיות ביותר מסוגלות לייצר סערות קצרות אך ורק באמצעות הכוח שלהן.
מכאניקה: הדמות יוצרת סערה בטווח של (מהות*100) מטרים על פני גוף מים, כול עוד תנאי מזג האוויר מאפשרים סערה מסוג זה (לדוגמה, לא ניתן לייצר סערה בבית רחצה מקורה, אך ניתן לייצר אותה במעיינות החמים על פני הר). הקושי על מנת לשלוט בתנועה שלך או של ספינה בסערה זאת שווה למהות הרוח. יצורים וכלי שיט שנכשלו בגלגול עומדים לרחמי הרוח, שלא מסוגלת לגרום לנזק ישיר באמצעות הסופה אך מסוגלת לגרום לאויבים להיות מועפים מן הסיפון או לצלול עמוק לקרקעית הים (דבר שדורש גלגול מתאים על מנת להתנגד לו, לרוב בקושי של מחצית מדירוג הקושי של הסופה, לשיקול המנחה).
יחידה צבאית שמושפעת מתעצומה זאת צריכה לגלגל מיידית בדיקת מהומה.

ברכת האוצר האבוד
עלות: 2מ או 2מ, 1כר; מינ: נחישות 2, מהות 2; סוג: פשוט.
מילות מפתח: אין.
משך: שעה להצלחה.
דרישות קדם: צל על פני הזרמים השקטים.
תיאור: רוחות בעולם התחתון למדו להימשך את האוצרות שטבעו לפני אלפי שנים בין הים ונשכחו כבר על ידי החיים.
מכאניקה: הרוח מגלגלת בדיקת (עורמה+חקירה). בהצלחה, הרוח זוכה בהצלחה אוטומטית בגלגולי חקירה על מנת לחפש אוצרות טבועים. בנוסף, כאשר הרוח נמצאת מתחת למים באזור שהיא לא יכולה למצוא בו כלל אוצרות, הים מוביל אותה לכיוון האוצר הקרוב ביותר, כאשר ההגדרה אוצר נקבע על פי האגדות המקומיות שמסופרות על גבי הים (כך שגם עצמותיו המקוללות של פיראט עשויות להיחשב אוצר, ולו רק בגלל הסיפון על הזהב שבא איתן, גם אם אין שם שום זהב).
על מנת להשתמש בתעצומה זאת בבריאה על הרוח לנצל גם 1כר בהפעלת התעצומה.

קללת האוצר הטבוע
עלות: 10מ; מינ: קור רוח 3, מהות 3; סוג: פשוט (פעולה דרמטית).
מילות מפתח: אין.
משך: מאה שנים להצלחה.
דרישות קדם: ברכת האוצר האבוד.
תיאור: הרוחות שומרות באמצעות תעצומה זאת על האוצרות שהן קנאיות להן ביותר, יודעות שגם לו יעברו הלאה האוצרות יישארו מקוללים שנים אחריהן. זוהי תעצומה אכזרית שנועדה רק לרוחות הקנאיות והחמדניות ביותר, ונלמדת כמעט אך ורק במערב, נדירה מאוד מחוצה לו.
מכאניקה: הדמות יכולה להשפיע בתעצומה זאת על כול חפץ שאינו עתק בדירוג 3 ומעלה, ובמידה והיא משפיעה על מטבעות היא יכולה להשפיע על (מהות*100) מטבעות בגלגול אחד. המטרה של הגלגול חייבת להיות חפצים, ולא מבנים או כלי רכב שונים. הדמות מגלגלת (מהות). בהצלחה, האוצר מקולל, ונותר מקולל גם לו הרוח מתה, ממשיכה הלאה וכו'. כול יצור שנוגע באוצר והוא לא הדמות או אחד מצאצאיה של הדמות סובל ממחסר חיצוני 2- לכול הפעולות שלו עד אשר יעזוב את האוצר, וכול כישלון שלו בשימוש בחפץ נחשב לכישלון קריטי. לו הדמות זורקת, מוכרת או עוזבת את האוצר בדרך כולשהי, הקללה עדיין נותרת עליה. הדרך היחידה להפסיק את הקללה היא להחזיר את האוצר למקומו המקורי. ניתן להשתמש ב-1כר על מנת להתעלם מהמחסר של הקללה למשך סצנה אחת, או ב-4מ במידה והיצור המקולל מסוגל להשתמש במהות. טקסים לגירוש רוחות רפאים מסוגלים להסיר את הקללה, אך הקללה נחשבת כרוח רפאים בעלת ערך מהות השווה לרוח הרפאים שהטילה את הקללה ברגע ההטלה.

==
אשמח לביקורת!
 
אין קשר לאביסאלים. רוחות עוקבות אחרי חוקים משל עצמן, ולמרות שנשגבי שאול מקאסטת צל הירח יכולים ללמוד את התעצומות הללו (כמו קאסטת ליקוי החמה), הן מיועדות ספציפית לרוחות רפאים.

רוחות רפאים במים מתנהלות בדיוק כמו כול יצור אחר. התעצומה צל על פני הזרמים השקטים נועדה להקל על רוח הרפאים מתחת למים, ולאפשר לה להתעלם מרוב הבעיות שנובעות מהצורך לשחות. כאשר אני מדמיין רוחות רפאים שמגיעות מתחת למים, אני מדמיין אותן צפות למעלה באיטיות, לא נאבקות נגד הגלים.

חוץ מהתעצומה הזו, אף אחת מהתעצומות הבאות לא מאפשרת לנוע או לשרוד מתחת למים ביתר קלות. להיפך, הן מאפשרות דברים מגניבים שמבוססים על מיתוסים שונים של רוחות מים והדרך שאני מפרש רוחות רפאים ימיות.
 
אוקיי, אז אולי אני לא מבין - רוחות רפאים הן דמויות שחקן בספר אחר כלשהו? כלומר למשל קללת האוצר הטבוע זו תעצומה ממש מגניבה, אבל כדוגמא זה שימושי בעיקר לשחקנים (המנחה פשוט יכול לקבוע שעתק מסוים הוא מקולל וזהו)
 
חזרה
Top