• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

שליטים ושדים [שו"ש 77] סר ברון קריגן אביר מסדר התולעים

ברון קריגן הינו הרפתקן לשעבר, אשר הוכיח את עצמו שוב ושוב כך שזכה בכבוד להתחתן עם הדוכסית סוואנט כאות תודה על שעזר לאביה (הדוכס כשעוד היה בחיים) ומונה כאביר במסדר התולעים, הדרגה הגבוהה ביותר במסדר אשר נחשב כראשון במעלתו בממלכה ולפיכך אות הכבוד הקשה ביותר להשגה.
כבעלה של הדוכסית הוא לוקח את תפקידו ברצינות ולכן בעשר שנים האחרונות הוא נמנע מלצאת להרפתקאות בעצמו, אך הוא לא שכח את מטרתו כשנכנס לחיים אלה, לעזור לאנשים, ומנסה לעשות זה מתוקף תפקידו באמצעים הנמצאים ברשותו (הנחות במיסים בשנים קשות, שליחת המשמר ומימון הרפתקנים כדי לטפל בבעיות ופורעי חוק, מסבסד מזון במידת הצורך וכדומה).
כתוצאה ממעשים אלה, סר ברון אהוב מאוד בנחלה שלו, פופולארי מאוד בממלכה ונערץ על ידי כולם באופן כללי. הוא משמש כמודל לחיקוי ודוגמה לצורת ההתנהגות של אביר ולדעת כולם, אפילו אויבי הממלכה, הוא ראוי לכבוד שהשיג.

רקע:
אף אחד חוץ ממנו לא יודע את זה, אבל סר ברון נסע בזמן. הוא הגיע מאה שנה מהעתיד וחזר עשרים שנה לעבר, בזמן הזה קו הזמן השתנה או שיותר נכון לומר סר ברון שינה אותו. לכן, ההווה והעבר של קו הזמן הנוכחי לא זהים לקו הזמן של סר ברון והידע שיש לו מהעתיד לא תמיד מדויק, אך הוא כבר ניצל את הידע הזה היטב והצליח למנוע לפחות התקפת פתע אחת, שני ניסיונות התנקשות ואף לגלות מכרה שהבטיח לו הכנסה קבועה.
הסיבה שסר ברון נסע בזמן היא מפני שהעתיד נורא והעולם עומד על סף כיליון. התהליך שהוביל למצב הזה היה ארוך ומורכב וכלל השתלטות מדינה אחת על האחרות (כך שלא נותר מישהו שיכול להתנגד לניסוי) ושלל המצאות (שאפשרו את הניסוי עצמו).
מאז שסר ברון חזר לעבר הוא מנע את הכיבוש הראשון של הממלכה האחראית ואף דאג להתנקשות בכמה אנשי מפתח שאחראים לחלק מההמצאות והכיבושים בקו הזמן שלו. אולם, עדיין מתרחשים אירועים העלולים לגרום לעתיד לחזור על עצמו. הממלכה האחראית עדיין מנסה להתרחב ואף מצליחה לעשות זאת בחלק מהמקרים בהם נאלצו לחרוג מקו הזמן שסר ברון מכיר וחלק מההמצאות שהובילו לאסון עדיין פותחו, אם כי בעיכוב של כמה שנים עקב מותם המפתיע של חלק מהממציאים המקוריים.

מטרה, קווים לאופי והתנהגות:
סר ברון חי באי-ודאות, האם הוא שינה את קו הזמן מספיק כדי שהעתיד לא יחזור על עצמו? כמעט כל פעם שהוא בטוח שכן מתרחש אחד מאירועי המפתח שגרמו למצב והוא משתכנע שהוא צריך לעשות יותר כדי לוודא, אבל כבר מתחילים להיגמר לו הרעיונות. אם בהתחלה הוא פשוט ניסה לנתב אנשים לדרך חדשה, בהמשך הוא כבר לא הסתפק בכך ודאג להתנקש בהם. אחר כך, כשהבין שגם זה לא מספיק הוא הפך לקיצוני יותר בדעותיו ושיטותיו עד שעכשיו הוא משוכנע שרק אם הוא ישמיד את הממלכה האחראית ואת כל אזרחיה הוא ימנע את העתיד. אולם, הוא מבין שאנשים בקו הזמן הזה לא יבינו זאת ולכן הוא דואג להסתיר זאת.
חוץ מהפגם הרציני באופיו והנקודה העיוורת שלו סר ברון הוא דוגמה ומופת לכל השאר. אין לו את הדעות הקדומות כלפי אחרים (מאחר שבעתיד כולם היו באותה צרה ביחד) ואף הצליח להשכין שלום בכמה מקרים. הוא מתייחס לכל אדם באופן זהה, בלי קשר למעמדו ודרגתו, ומשתדל להיטיב עם כולם.
לעיתים הידע שלו מהעתיד גורם לו לבלבול מסוים; זיהוי אנשים בדרגות לא נכונות או ידיעת דברים שעוד לא קרו, אך גם כשהוא בטעות מציין זאת בקול הוא מצליח להחליק את זה בלי למשוך תשומת לב רבה מדי.

ההיכרות עם הדמויות:
לסר ברון יש היכרות מוקדמת עם הדמויות מהעתיד, ההיכרות יכולה להגיע ממפגש או היכרות מעמיקה יותר עם אחת הדמויות מאריכות החיים או שאולי מקריאת ספר זיכרונות או צפייה בהן. הידע המוקדם הזה יכול לכלול דברים קטנים כמו מה אחת הדמויות חושבת על האחרות ודברים גדולים יותר כמו עם מי הן יתחתנו, מתי הם ימותו, סודות שהן מסתירות ומה יכול לגרום להן לפעול (בכל מקרה צריך לזכור שהעתיד אינו קבוע ויכול להיות שרק ההיכרות עם סר ברון שינתה אותו עבור הדמויות).
עקב הידע המוקדם סר ברון רוצה לעבוד עם הדמויות, כאשר הוא לא מספר להן כלל את המטרה הסופית שלו. תחילה הוא יבקש מהן לעשות דברים קטנים, לשכנע אנשים לעבוד עבורו, לחקור אזור בו הוא יודע שקיים מכרה או אוצר. בהמשך הוא יבקש מהם לעשות דברים שקשורים יותר למשימה שלו, כמו התנקשויות, חילוץ מרגלים, השפעה על החלטות. ובסופו של דבר הוא יקשר אותם עם המטרה הסופית, כמו לעזור לאלכימאי מסוים להרעיל את מקורות המים, לעזור לרופא לשחרר מגיפה וכדומה. כמובן שהוא לא אומר לדמויות מה הן עושות וכאשר הן תופסות את זה ומונעות זאת הוא מעמיד פני תמים.
כאשר הדמויות תופסות שהוא עומד מאחורי הכל הן אמורות להבין כמה קשה יהיה עבורן להוכיח את זה ואת החקירה שתקרה אם סר ברון יהרג…

שילובים במשחק:
המטרה בנבל הספציפי הזה הוא להעמיד את הדמויות בפני דילמות, מצד אחד סר ברון אמור להיות דמות שאפשר להבין את המניעים שלה ועם מטרה טובה, אבל הדרך שלו לגמרי מוטעית. אם משהו מזה לא מובן תמיד אפשר להוסיף סיפור קורע לב על המשפחה או מושא האהבה של סר ברון בעתיד (וזה מידע שהוא יכול להעביר לדמויות לפני הקרב או ברגע שהוא מבין שהן מתחילות לפעול נגדו) ומהצד השני לתת לדמויות היכרות טובה יותר וחברים מהממלכה שהוא רוצה להשמיד. הדילמה השנייה היא איך מפילים אדם שנערץ על כולם ואנשים פשוט מסרבים להאמין במה שהדמויות מאשימות אותו בו.

אני השתדלתי לגרום להגשה להתאים לכל עולם, פנטזיה, עכשווי או מד"ב עם שינויים מעטים, כמו החלפת הממלכות בתאגידים אם משחקים בסייברפאנק או אולי גם במד"ב ולכן בחרתי להימנע מפירוט על ההמצאות והתהליך המביא לסוף העולם.
יש לשים לב שהתייחסתי לתואר האבירות במסדר התולעים יותר במובן המודרני כתואר כבוד בדומה לצל"ש ולא במובן הימי-ביניימי.

אם רוצים לשלב את הדמות בלי להפוך אותה לקו העלילה המרכזי כמו שעשיתי למעלה אני יכול לחשוב על כמה אפשרויות:
  • להכניס את סר ברון בתחילת דרכו כשהוא עוד מאמין שאפשר לסדר את המצב בדרכי שלום או כשהוא עוד הרפתקן.
  • לתת לו להגן על מקום שהדמויות מנסות לפרוץ אליו (הוא יודע איך).
  • הדוכסית מרגישה שסר ברון מתנהג באופן מוזר בזמן האחרון ושוכרת את הדמויות כדי לברר למה.
 
האמת שהרבה שחקנים עשויים לצדד בוא יותר אחרי שהאמת התגלתה, אני יכול לראות בקלות חבורה נקראת לשניים ויוצאת לקרב זה כנגד זה, יש הרבה דמויות שמאמינות שלפעמים יש לעשות את הבחירה הקשה יותר בשביל להציל חיים, ולעומת זאת תמיד יש את הדמויות ההרואיות הקלסיות שיתנגדו להרג שכזה, אני כבר יכול לדמיין קרב שיצא לחלוטין משליטה עקב זה.
 
אביעד, תודה. אני אשמח לשמוע על זה.

נקסטרול, בגדול אין סיבה מיוחדת להשתמש במסדר התולעים ואפשר להשתמש בכל מסדר או תואר כבוד אחר.
אני השתמשתי בשם כי יש לי בעיה עם שמות וזה מסדר שאני משתמש בו מפעם לפעם במשחקים שלי (בגרסאות שונות) והשם הזה הוא לא משהו שמעיד על העדפה לעולם או לז'אנר מסוים (חוץ מזה מסדר האמבט כבר היה תפוס).
אם אתה שואל מאיפה השם (רוב השמות שאני משתמש בהם בעלי משמעות באיזושהי שפה או מובן) הגיע למשחקים שלי בכלל אז זה סיפור קצת ארוך, אבל אם אני אסכם אותו, אז: א. תולעים נמצאים בכל מקום, בכל יבשת וקשה מאוד להיפטר מהם. ב. לא משנה אם מדובר באדם, בבעל חיים או אפילו בדרקון בסופו של דבר הם ימותו והתולעים יאכלו אותם...

אלישע, לדעתי זה אחד הדברים שהופכים אותו למעניין.
 
ממש כיף לקרוא עליו, אילו רק היה לי יותר זמן פנוי להריץ ...
שים לב שפה ושם יש לך משפטים לא ברורים (למשל הגיע מאה שנה מהעתיד ונסע עשרים שנה לעבר).
 
חזרה
Top