• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

כישור הזמן

ואו, מזכיר נשכחות. הסדרה הזו התחילה לרוץ חזק לפני איזה 15 שנה. אני אישית קראתי את הארבעה הספרים הראשונים בסדרה, ומאוד אהבתי אותם. אבל... בשלב מסויים הסדרה התחילה לחזור על עצמה, ואולי בעיקר, היא ארוכה להחריד. אני גם מבין שהדעות לגבי טיב ספרי ההמשך חלוקות.
בכל מקרה, אישית אני לא מכיר אף אחד שסיים לקרוא את כל הסדרה. זה אתגר מעניין כשאני חושב על זה.
 
אם אני זוכר נכון שלושת הספרים הראשונים של הסדרה היו טובים, משם הסדרה התחילה להידרדר כשהשפל היה בספר השמיני ומשם הסדרה החלה להשתפר. כשברנדון סנדרסון סיים אותה, שלושת הספרים האחרונים, הספרים חזרו להיות טובים (אני מדבר כרגע על החלוקה של הספרים באנגלית ולא על החלוקה בעברית כשכל ספר באנגלית פוצל לשני ספרים בעברית, למרות שלמען האמת את רוב הסדרה קראתי בעברית).

בהתחשב באורך של הסדרה זה לא אמור להפתיע שיש בה נקודות מבט רבות, לפעמים אפילו באותו פרק ואני יכול לומר שיש כאלו שאהבתי יותר וכאלו שלא סבלתי. אני מכיר כמה שלא יכלו להזדהות כמעט בכלל עם נקודות המבט בספרים הראשונים ולכן אהבו אותם פחות מאת ספרי ההמשך.

פריט טריוויה מעניין, שאמור לעניין בעיקר את מי שכותב, הוא שבטיוטות הראשונות של הסדרה היו ארבעה נערים שיצאו מהכפר, אבל לאחר שהספר הראשון עבר עריכה, הסופר הבין שלאחד הנערים אין כמעט משמעות בספר ורוב הנקודות החשובות של הדמות מתרחשות בספרי ההמשך, הוא החליט לוותר על הדמות ולפצל את התפקידים המתוכננים שלה לשלושת הנערים האחרים.
 
האזנתי לכולה כ-audio books . לקח לי כשנה וזה היה תענוג.
אומנם לעיתים מפאת אורכה של הסידרה היא מרגישה מעט כמו אופרת סבון, אבל במבט לאחור זה רק גורם לך להקרש יותר ויותר לדמויות הרבות. בואו נאמר שבסיום הפרק האחרון פשוט ישבתי חצי שעה עם צביטה בלב שזה הסתיים.
בקיצור אני ממליץ בחום. וב-audio books הקריינות מעולה.

אגב, לעצלנים, עוד כשנתיים תצא סידרת הטלויזיה שמבוססת על הספרים (אני לא מצפה ליותר מידי).
 
חזרה
Top