• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

גילוי קסם בכלל ובפרט עם לחשים כגון Alter Self

במערכה של הפאת'פיינדר שלי, הדמויות לעתים תכופות מתחפשות לכוהנים של אשמדאי, או לסתם סוחרים/שכירי חרב וכיו"ב. בדרגות הנמוכות, שימוש בקסם כמו Alter Self הוא סבבה, כי מה הסיכוי שהם יתקלו במטיל לחשים בכל פינה שמנסה לזהות לחשים.
אבל עכשיו כשהם בדרגה 8, ומנסים להסתנן למקומות כמו מבצר ראשי או מקדש של אשמדאי, אני חושב שזה יותר סביר שאחת ההגנות הבסיסיות במקומות כאלו, זה שימוש בגילוי קסם על כל מיני אורחים.
הבעיה עם זה, שבאופן כללי כדמויות עמוסות בחפצי-קסם, בעיקר כשחלקם מתחפשים למשרתים וכיו"ב, זה די מדליק נורה אדומה כשפתאום חבורה של ארבעה אנשים נדלקים כמו עץ חג המולד. אז כמו שכתבתי, זה לא יקרה בכניסה בשער העיר, אבל כן יקרה במבצר שנמצא בכוננות ותחת הסגר מפני לוחמי גרילה.
מעבר לכך, עד היום הם בעיקר התחפשו באמצעות שימוש במיומנויות, אבל להבנתי לחשים כגון Alter Self מפיצים גם הילת קסם, מה שדי אוטומטית מחשיד שמשהו מוזר אם פתאום דמות כזו או אחרת עטופה בהילה. מה שחשבתי לפתור הוא להשתמש ב Alter Self פשוט כמתאם לבדיקת ההתחפשות ולא כהצלחה אוטומטית.

יש לכם פתרון יצירתי / מגניב איך להתמודד עם הבעיה הזו מבלי לבאס לגמרי את השחקנים שכדי להסתוות יצטרכו להיפטר לפתע מהחפצים שלהם?
 
הבעיה שלך מתחילה בלהניח שזה סביר שהאויבים של הדמויות חכמים כמו הדמויות ולכן ישתמשו בגילוי קסם כדי לאתר מסתננים. אני חושב שזה מרוץ חימוש שברגע שהוא מתחיל הוא לא נגמר. צריך להציב גבולות לגבי איזה אתגרים מצופה מהשחקנים להתמודד איתם, ועל איזה אתגרים אפשר לוותר. זה צורת חשיבה יותר מטה גיימית מאשר לחשוב מתוך הראש של הנפסים, אבל בטווח הרחוק לדעתי זה יותר מועיל.
אם האסטרטגיה הכללית של השחקנים מבוססת על להתחזות לאנשים וכך להשיג את המטרות של הקמפיין, אז לא צריך לזרוק לתוך המשחק איזשהי מכניקה שתהפוך כל ניסיון להתחזות לחסר תועלת. צריך להציג גבול שעד אליו התחזות זה דבר שעובד, ומעבר לו צריך להשתמש באמצעים אחרים. למשל, שלעבור את השומרים במבצר עם התחזות זה יחסית קל (למרות שעדיין עם סיכון כלשהו שיגלו אותם), אבל ראש המשמר הוא עם סיכוי גבוה לגלות אותם (למרות שעדיין לא באופן מוחלט).
אם אתה חושב שלקווסט מסויים התחזות לא מתאימה באופן כללי, אז אפשר להגביל את הקווסט המסויים הזה לכזה שבו הם צריכים להיות יצירתיים ולחשוב על פתרונות אחרים, אבל בקווסטים אחרים זה עדיין יכול לעבוד.
 
אם יש אמצעי אבטחה טובים יותר, אז צריך להתכונן בהתאם, דווקא אני רואה פה הרבה הזדמוניות של משימות "התכוננות" להסתננות. החל מלגנוב את שרביט גילוי הקסם של המאבטח ולהחליף בזיוף, דרך לשחד את הפקיד שאחראי על זה או להיעזר באמצעים אחרים כדי להיכנס לתוך המקומות (גילדת גנבים שחייבים לה טובה במקדש, כוהן סורר שיש לו אינטרס שמפקד המשמר יצא מובך) זה לא לבטל לחלוטין את ההתחזות, זה פשוט להוסיף לה עוד משהו כדי שהיא תעבוד טוב יותר.
לחלפוין, לשלוח אותם לקווסט רציני בחיפוש אחר איזה חפצק שמעלים הילות קסם של חפצקים אחרים, אם אתה רוצה לעשות את זה קשה אז זה יהיה תיק יחסית קטן ואז צריכים להחליט מה להכניס פנימה ומה לא.
 
בעולם שבו יש קסמים של שינוי צורה, היעלמות מעין, תעופה וכו', הגיוני שמקומות מאובטחים היטב יכללו קסמי גילוי והגנות דומות, כמו שבעולם עם כלי נשק ממתכת יש מגנומטרים, בעולם עם ניתוחים פלסטיים ואיפור יש סורקי טביעות אצבע ובעולם עם מכונות צילום צבעוניות יש שבבים מקודדים בתעודת הכניסה שלך.

The oldman אמר/ה:
בלי לבאס לגמרי את השחקנים שכדי להסתוות יצטרכו להיפטר לפתע מהחפצים שלהם?

אם אתה מתחזה למשרת או פקיד-דת, זה המחיר. שיחביאו את החפצים שלהם באיזה מקום ויסתדרו בלעדייהם. זאת הרפתקה, לא פרק של "מונית הכסף".
 
אני יודע שקים לחש של הסתרת הילות קסם (וקים לחש הילות קסם מזויפות), עקרונית אני הייתי דורש בדיקה מנוגדת של רמות הטלה או משהו בסיגנון, עוד דרך נחמדה להתמודד עם זה היא לאפשר לחש שמבטל את הקסם של החפצים למשך זמן מסוים (וגם את ההילה שלהם) אבל ביטול שלו עלול להיות יותר בעייתי,זה בעצם יוצר מצב שהם יכולים להביא את כול הנשקיה הקסומה שלהם אבל ללא ערבות שהיא בהכרך תעבוד, זה יוצר מערכת נוחה שמונע מצבים של "הכל או כלום".
 
אני דווקא מסכים עם אמצעי ההגנה למקום צרכזי, עם יכולות קסומות ואמצעים, כמו המקדש של אשמדאי שציינת. בעיקר אם זה Canrip/ orison, הניתן להטלה ללא הגבלה.
בנוסף יכולים להיות אמצעים נוספים- ראיית בלתי נראה (יש יצורי שאול עם יכולתקבועה כזו, לא?) גילוי טוב (אנטי פלדינים), הגנות כנגד scrying. (שכבת עופרת דקה מספיקה, לאיזורים חשובים) וכדומה...
אם לחשים כגון Unhallow ניתן להאריך משך קסם קצר טווח עד לכשנה למיטב זכרוני? שוב, לנקודות מפתח/ חשובות (לדוגמא לחש zone of truth, או לחש המבטל העלמויות... שכחתי את שמו).

זה הגיוני לעולם, ואפילו מצופה במעט מחשבה. לא לשים הגנות בסיסיות צפויות יכול לגרום לזילות ניכר, ותחושת זלזול בארגון לאחר מכן.

אז איך יתמודדו השחקנים?
ראשית כל, בתור המנחה כדאי להתריע בפני כך. בתוך המשחק ניתן לדוגמא לציין למי שמתצפת/ מתקרב למקום שיש איש דת שלהם שמטיל לחש על כל מי שנכנס, או באמצעות גלגול ידע מתאים- "ידוע לכם שמקדשי אשמדאי שמורים היטב בפני נסיונות חדירה והסתננות, באמצעים רגילים וקסומים כאחד! מספר דוגמאות נפוצות הן... x,y,z, אך לכל ראש מקדש יש גם תוספות משלו... מחוץ למשחק ניתן לעצור רגע ולהגיד לשחקנים- "חברה, מה שעבד בעבר לא בהכרח יעבוד כעת. עליתם רמה/ ליגה, והאויבים האלו יותר רציניים, יותר חכמים, יותר זהירים ובעלי יותר משאבים. שיקלו צעדיכם וחישבו חכם!)
אני לא מכיר את ההרפתקאה, ולא קראתי את כל הרשומה של משחקך, אך ממה שאני מבין מדובר בנסיון הסתננות? אני מציע לנהל זאת קצת כ shadowrun (כרעיון בלבד, ךא עם בסיוב של המערכת):
- איסוף מידע על המטרה- דרכי גישה, משמרות שומרים, הגנות צפויות. דרך תצפיות, מודיעים, לחשים ואולי גם דרך שוחד/ שכנוע/ חקירה
- זיהוי חוזקות של היריב, וזיהוי חולשות.
- תכנון תוכנית פעולה (הרבה פעם השחקנים מאוד מפתיעים!), רכישת ציוד/ טובות ועוד.
- הרצת המבצע, ואלתור כשמשהוא לא צפוי קורה.

מבלי להכיר את ההרפתקאה והמקום, בהסתמך רק על כך שזה מקדש של אשמדאי ושהחבורה בדרגה 8, כמה אופציות:
- הרבה חפצים קסומים בעייתיים בכניסה? ומה אם החבורה בונה סיפור/ אליבי שמסביר זאת? לדוגמא אציל עשיר (ושומרי ראשו) הבאים לתת כבוד למקדש, ושוקלים לתת תרומה נכבדת... או שכירי חרב העובדים בשביל אחד הכוחות החזקים ב Cheliax, ובאו לבקש את ברכת אשמדאי/ לרכוש ציוד מקודש רוע (מטומא?) לקראת משימה חשובה (וסודית!) יכול להסביר את החפצים, לא?
- ב Cheliax יש עבדים, לא? אולי אחד מהדמויות בונה סיפור כי היא צייד ראשים שתפס לוחמי מחתרת, ומביע אותם ל"משפט"? (לא יספיק להכניס עמוק אבל חלק מהדרך?) אזיקים ושלשלאוץ מזוייפים וכו'.
- בתצפיות נראה כי אחד מאנשי הדת האחראים על האבטחה הקסומה בעל אופי קונה, שאולי ניתן לניצול? (עצלן, גאוותן, פחדן, בריב עם המעסיקים, חמדן) ועוד. אולי ניתן לאיים/ לשחד/ לשכנע אותו
- או... אם אחד מעובדי המקדש גר מחוץ לו, אולי ניתן לעקוב אחריו, לחטוף/ לחקור/ להמם/ להרוג אותו, וללבוש את דמותו. פחות יבדקו אחד מהעובדים הקבועים.
- כניסה אחרת! דרך הביוב, מגורי המשרתים, גג סמוך, בתוך ארגזים/ חביות של אספקה?
- שימוש בקסם מנוגד/ מסווה? אני חושב שיש קסמים משני הילת קסם/ מסווי הילת קסם? או בלחש השפעה מוחית מוקדם יותר (כגון charm person או suggestion)
- הסחת דעת! החבורה גורמת לאירוע הגורם לכוחות מקדש קרובים לסור למקום. (לדוגמא מזמנים יצור celestial שקורא תיגראו אשליה משכנעת) הדמויות מתגנבות פנימה במהומה
- לחשים/ כוחות העוברים קירות- dimension door, gaseous form, shape stone ועוד...

תן לחבורה להפתיע אותך, אך צור 2-3 אפשרויות התסננות לכל מקרה.

בהצלחה!
 
זה מזכיר לי קצת את הסצנה ב"רובין הוד נסיך הגנבים", בה רובין ואנשיו צריכים להבריח כלי נשק לאירוע חגיגי בטירתו של הנסיך ג'ון ונוקטים בכל מיני תחבולות.

פעם הנחיתי הרפתקה בה הדמויות היו צריכות לחקור תעלומת רצח בעיר קדושה שאסור להכניס אליה כלי נשק כלשהם, וכולם נאלצו להפקיד את כלי המשחית שלהם בנשקייה מחוץ לשערי העיר.

מכיוון שהרוצח עדיין הסתובב שם ובלי קשר אליו גם היו בכמה מקומות בעיר מפלצות מסוכנות (למשל עכביש ענקי ששכן במגדל נטוש בו חיפשו הדמויות אחר ראיות) נדבך שלם מההרפתקה היה הצורך להשיג כלי נשק להגנה עצמית ולהסתיר אותם כדי לא להיות מגורשים מהעיר. זה כלל בין היתר הברחת חלק מהציוד של הדמויות פנימה בתוך חבית של שומן מסריח, רכישת כלי נשק באיכות מפוקפקת ומחיר מופקע מאלף מלוכלך בשוק השחור וגם אילתורים מרגלי רהיטים, כפיות מושחזות ושאר טריקים שמתאימים יותר לסרטי כלא ולא ללוחם מו"ד-בקופסאות בדרגה 7 וחבריו.
 
אני חושב שעיקר ההתלבטות היא באמת כמה אני כמנחה צריך ל"העיר" לשחקנים שזה עלול לקרות ועד כמה הם אמורים להבין לבד.
אני לא מסכים שזה מרוץ חימוש - זה לא שעכשיו בכל חנות שכונתית יש גילוי קסם ויתר אמצעי הגנה מהרפתקנים, אבל במיקום ראשי ומאובטח, כמו שיש מלכודות ושומרים מפני ניסיון פריצה בכח, סביר שגם יהיו אמצעי הגנה מפני התגנבויות.

אורח, רעיונות מעניינים, אני אפנה את השחקנים שלי לפוסט שלך אחרי הסשן :) אני יודע, מרושע...
בהחלט אפשרי לשחק כמרוצללים, ושניים מהשחקנים מכירים היטב את מרוצללים, אבל כמו שכתבתי למעלה, לא חושב שהם חושבים בראש הזה.
אני חושב שאולי הדרך הנכונה זה להתריע בפניהם שהמבצר נראה מפוטרל בכבדות, ולתת להם לגלגל גם בדיקת Insight לנסות לעלות על זה שהשומרים חושדים בהם, או לתאר שכוהן אחר מגיע אליהם. גם גילוי קסם לוקח 2-3 סיבובים לזהות הילות, אז זה גם טיפ שיכול לעורר את השחקנים.
הבעיה שלי עם להגיד משפט בסגנון ש"מקדשי אשמדאי מוגנים ב XYZ" הוא שזה אוטומטית מעיר את המכ"ם של השחקנים. הרי ב-23 סשנים הקודמים לא אמרתי משהו כזה...
 
The oldman אמר/ה:
הבעיה שלי עם להגיד משפט בסגנון ש"מקדשי אשמדאי מוגנים ב XYZ" הוא שזה אוטומטית מעיר את המכ"ם של השחקנים. הרי ב-23 סשנים הקודמים לא אמרתי משהו כזה...
זה קל מאוד לפטירה, לאנשי אשמדי נמאס (אני מניח שזו לאהפעם הראשונה שהשחקנים פורצים למקדש שלהם) והם החליטו לשדרג את האבטחה, הדרך הטובה ביותר להראות את זה הוא לאתר הגעה של תיגבורת הגדל כמות השומרים ועדות של פורץ אחר שבקושי יצא משם בחיים
 
אין שום בעיה להגיד משפט כזה - שיעיר את המכ"ם שלהם. הסיפור שלא השתמשו בלחשי גילוי עד עכשיו היא כשל בטחוני והייתי ממליץ לברזיאלי להעיף כמה קצינים הביתה או לאן שלא מעיפים אותך בצ'יילקס. או שפשוט כהני אשמדאי הבינו את הפשלה והפיקו לקחים, אבל לא סיפרו לד"שים. אם השחקנים שלך לא מנסים לחדש מגיע להם ליפול באיזו מלכודת.
 
או פשוט להניח שהקבוצה הם לא היחדים שפורצים למקדשים, ואיזה חובבן בדרגה נמוכה ניסה לפרוץ בדרך של השחקנים ועשה את כל הטעיות הנדרשות כדי שיגלו אותו, אז נכון שתפסו את הטיפש התורן, אבל מה לעשות, הוא כן הצליח להיכנס פנימה לפני שהוא בטעות אמר משהו שחשף אותו, אז מעכשיו הכוהנים קצת מקפידים יותר.
אה, והסיפור של הגנב הזה (והגנב עצמו) מוצגים עכשיו בכיכר העיר, למען יראו וייראו. ככה השחקנים מצד אחד מרגישים שהמשחק נהיה טיפה יותר קשה, מצד שני הם לא חושבים שזה קרה יש מעין ובגללם.
מה גם שאפשר להכניס את זה בתור איזה קרס קטן (החובבן ניסה לגנוב משהו חשוב/משהו מיוחד וכו')
 
להבהיר, בסשנים הקודמים הם לא ניסו לפרוץ למבצר של צ'ליאקס. מקסימום הם פרצו לקסרקטין של משמר מקומי, וגם שם לא היה להם פשוט כל-כך. אבל זה בהחלט עליית מדרגה מבחינתם.
והכוונה בלהעיר את המכ"ם של השחקנים, זה כמו ששואלים אותם אם יש להם נשקים מוכספים לפני שמגיעים אנשי הזאב... זה פשוט משדר להם שמשהו כזה הולך להגיע.
 
נדמה לי שב"מקדש המוות" במו"ד בקופסאות התייחסו למצב דומה - יש סיסמא בכניסה וצריך ללבוש בגדים של המסדר, ויש שני פסלים ענקיים של שדים שהם בעצם מלאפרות (יצור ממימד הביעותים שנראה כמו פיל עם ידי סרטן ומחושים חומציים בחזה) שיכולים לראות דברים בלתי נראים.

אם הדמויות מתצפתות על ההתנהלות במקדש המוות, הן יכולות לגלות את הפרטים האלה ולהתכונן.
 
חזרה
Top