• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

אקדמית המטריה

Aviad Sar-shalom

פונדקאי פעיל
שמעתי על הסדרה הזו ביקורות לכאן ולכאן עד שהחלטתי לראות ולהחליט בעצמי, והמסקנה היתה מאוד ברורה - חובה לראות!

הסדרה מתמקדת בשבעה ילדים שנולדו באותו יום עקב תופעה על טבעית, ואומצו על ידי מליארדר מסתורי שאימן אותם מגיל אפס להיות צוות לחימה שיגן על העולם מאסונות. לכל אחד מהילדים יש כוח על כלשהו (חוץ מאחרונה, שאין לה כוחות), וכולם גדלים עם מספרים במקום שמות ועם טראומה רצינית מהילדות שלהם שנראתה כמו טירונות בצבא הסובייטי (לא שאני יודע איך נראית טירונות בצבא הסובייטי, אבל אני משוכנע שמי שיצפה בסרה יבין את הדימוי).
ברגע שהילדים גדלים מספיק כדי להחליט החלטות בעצמם הם כמובן עוזבים את הבית המופרע שגדלו בו ואת האבא המתעלל שלהם, שכלפיו יש להם יחסי אהבה-שנאה מורכבים. כל אחד מהם יוצא לדרכו ומנסה להתמודד עם החיים בעולם, דבר שאין להם שום יכולת לעשות.
אבל אחרי כמה שנים, מותו של האב המאמץ בנסיבות מסתוריות מאלץ את הילדים לחזור לקשר בניסיון לפתור את התעלומה.

למה הסדרה הזאת מהממת?
1) כי היא מהממת. ויזואלית, טקסטואלית, מבנית, היא פשוט שמה פס על כל החוקים של היצירה וממציאה אותם מחדש בקטע טוב. אפשר לטעון שהיא לא מחדשת הרבה מבחינת תוכן - אבל מבחינת סגנון היא גאונית.
2) כי היא אמיתית - הסדרה מעלה שאלות ותכנים אמיתיים שבדרך כלל גיבורי על לא מתעסקים בהם. איך כוח ישפיע על המבנה הנפשי של הבן אדם? באיזה אופנים הכוח יבדיל אותו מהחברה וינכר אותו ממנה? האם כוח גדול באמת מביא איתו אחריות גדולה, או שבסך הכל הוא מביא המון צרות ובעיות נפשיות (או גם וגם)?
3) כי היא מגניבה ומרתקת במיטב המסורת של גיבורי העל, אבל טיפה יותר בוגרת. מזכירה לי מאוד את watchman האמת, וכל מילה נוספת מיותרת.

מה החסרונות של הסדרה?
1) קשה לעיכול - אם אתם לא רוצים לראות חבורת מוזרים עם כוחות מוזרים, שלכל אחד מהם הפרעה נפשית אחרת ואופי מוזר בכללי, שגודלו על ידי אמא רובוטית ומשרת קוף (מדובר על רובוטית אמיתית וקוף אמיתי, לא בתור כינוי גנאי), אז אל תראו את הסדרה הזאת. אם אתם מוכנים לראות משהו מוזר שלא מתקשר כל כך עם הנורמות החברתיתו למה נחשב "מגניב", אתם מוזמנים להיכנס.
2) חורים בעלילה - יש הרבה. באופן כללי הכותבים פה דוגלים בגישה שאם הם רוצים לשים דמויות מסויימות בסיטואציה מסויימת כי זה מגניב בעניהם, אז זה יקרה, בלי קשר לשאלה אם זה משתלב עם שאר העלילה. הם גם לא מתנצלים על זה. יש יותר מסצינה אחת שבה דמות מסויימת אומרת "רגע, התוכנית שלכם ממש מסובת, למה שלא פשוט נעשה ככה וככה?" והדמות השניה עונה "לא, זה משהו שאני צריך לעשות בעצמי" או איזה בולשיט בסגנון הזה. בקיצור, הכל כדי לגרום לסיטואציה המגניבה לקרות כפי שתוכנן. אין ברירה, צריך להשלים עם הטריידאוף הזה.

לסיכום: סדרה מעולה ומומלצת. לא יכול להגיד שכל מי שיראה יאהב, אבל לפחות ברור לי שמי שיאהב - ממש יאהב.
 
חזרה
Top