• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

מהדורה 5 דרקונים ונתונים גרזן שלושת הנשמות - החרק הקטלני ביותר בעולם [דו"נ 40][5]

גרזן שלושת הנשמות הוא חרק מפלצתי שנוצר בידי אשף מרושע בשם גארקן של אלף הפיות. גארקן ניסה ליצור חרק קטן ומסוכן, חרק הגרזן, שישמש להתנקשויות. מעין חיפושית הרקולס מורעלת. לרוע מזלו, בגלל טעות בחישובים ומספר בקבוקי בירה מקולקלים החרק נוצר בגודל מפלצתי ביותר. החרק חיסל את גארקן בו במקום, ובנקודה זו נתגלתה תכונה מטרידה ביותר של היצור. כאשר גרזן שלושת הנשמות הורג מישהו באמצעות הרעל שלו, הוא יכול לשאוב את נשמתו ולאחסן אותה בתוך אחד משלושה אבני חן המשובצות במצחו. ככל שהחרק מחזיק ביותר נשמות, כך הוא נהיה יותר מסוכן, אך הוא אינו שואב אף פעם יותר משלוש נשמות, ומכאן שמו. כאשר חרק שלושת הנשמות מת, הוא משחרר את הנשמות שלו, ומאפשר להן להגיע למנוחה בעולם הבא. אומרים שהחרק המקורי, זה שיצר גארקן, עדיין מחזיק במצחו את נשמתו של גארקן.

גרזן שלושת הנשמות (רגיל)
זו הצורה הבסיסית ביותר של גרזן שלושת הנשמות, כאשר הוא אינו מאחסן נשמות כלל. הוא דומה לחיפושית הרקולס גדולה, עם עור בצבע ירוק חומצי. על מצחו , מעל לקרן, טבועות שלושה אבני חן אדומות.
מפלץ בינוני
דירוג שריון: 15 (שריון טבעי)
נק"פ: 37 (5ק8 + 15)
מהירות: 9 מ', מעוף 15 מ'
תכונות: כוח 14, זריזות 13, חוסן 16, תבונה 2, חוכמה 15, כריזמה 10
מיומנויות: זיהוי 4+
חושים: חוש רעד 18 מ', זיהוי פסיבי 14
דירוג אתגר: 2

פעולות

קרן: התקפת נשק בקפא"פ: התקפה 4+, הישג 1.5 מ', מטרה יחידה. נזק 1ק8 + 2 חודר, והמטרה צריכה להציל חוסן כנגד ד"ק 13 או לחטוף 2ק6 נזק רעל ולהפוך מורעלת למשך שעה אחת.
שאיבת נשמה: כאשר יצור נהרג כתוצאה מנזק הרעל של גרזן שלושת הנשמות, גרזן שלושת הנשמות יכול לשאוב את נשמתו כתגובה. כעבור 1ק4 שעות, הוא הופך לגרזן שלושת הנשמות (נשמה אחת)

גרזן שלושת הנשמות (נשמה אחת)
לאחר שאיבת נשמה אחת, היצור גדל והופך משוריין יותר. אחת מאבני החן על מצחו נדלקת באור עמום. מבין חרכי השריון שלו נודפת עננה של גז רעיל.
מפלץ גדול
דירוג שריון: 18 (שריון טבעי)
נק"פ: 76 (8ק10 + 32)
מהירות: 12 מ', מעוף 18 מ'
תכונות: כוח 18, זריזות 16, חוסן 18, תבונה 2, חוכמה 15, כריזמה 10
מיומנויות: זיהוי 5+
חושים: חוש רעד 18 מ', זיהוי פסיבי 15
דירוג אתגר: 5

גז רעיל: עננה של גז רעיל מקיפה את גרזן שלושת הנשמות, תופסת את 1.5 המטרים מסביבו ונעה בעקבותיו. כל יצור שנכנס לטווח העננה חייב להציל חוסן כנגד ד"ק 15 או לחטוף 1ק6 נזק רעל ולהיות מורעל למשך דקה.

פעולות

קרן: התקפת נשק בקפא"פ: התקפה 7+, הישג 1.5 מ', מטרה יחידה. נזק 2ק6 + 4 חודר, והמטרה צריכה להציל חוסן כנגד ד"ק 15 או לחטוף 4ק6 נזק רעל ולהפוך מורעלת למשך שלוש שעות.
שאיבת נשמה: כאשר יצור נהרג כתוצאה מנזק הרעל של גרזן שלושת הנשמות, גרזן שלושת הנשמות יכול לשאוב .את נשמתו כתגובה. כעבור 1ק4 שעות, הוא הופך לגרזן שלושת הנשמות (שתי נשמות)

גרזן שלושת הנשמות (שתי נשמות)
לאחר שאיבת שתי נשמות, היצור הופך גדול אפילו יותר. על מצחו דלוקות שתי אבנים, והעננה שלו גדלה. מתחת לכנפיו צומחים קוצים שהוא יכול לשגר בחופשיות, שכן אחרים צומחים תחתיהן.
מפלץ עצום
דירוג שריון: 21 (שריון טבעי)
נק"פ: 145 (10ק12 + 80)
מהירות: 15 מ', מעוף 24 מ'
תכונות: כוח 22, זריזות 16, חוסן 26, תבונה 2, חוכמה 15, כריזמה 10
מיומנויות: זיהוי 6+
חושים: חוש רעד 18 מ', זיהוי פסיבי 16
דירוג אתגר: 11

גז רעיל: עננה של גז רעיל מקיפה את גרזן שלושת הנשמות, תופסת את 3 המטרים מסביבו ונעה בעקבותיו. כל יצור שנכנס לטווח העננה חייב להציל חוסן כנגד ד"ק 20 או לחטוף 3ק6 נזק רעל ולהיות מורעל למשך שעה.

פעולות

התקפה מרובה: בפעולה אחת יכול הגרזן לתקוף פעמיים: פעם אחת עם הקרן, ופעם שנייה עם הקוצים.
קרן: התקפת נשק בקפא"פ: התקפה 10+, הישג 3 מ', מטרה יחידה. נזק 2ק10 + 6 חודר, והמטרה צריכה להציל חוסן כנגד ד"ק 20 או לחטוף 10ק6 נזק רעל ולהפוך מורעלת למשך שלוש שעות.
קוצים (טעינה 5-6): גרזן שלושת הנשמות פורש את כנפיו ומשגר מטר של קוצים בחרוט באורך 15 מ'. כל יצור בשטח החרוט חייב להציל זריזות כנגד ד"ק 15. בכישלון, היצור חוטף 12ק4 נזק חודר וחייב להציל חוסן כנגד ד"ק 20 או לחטוף 3ק6 נזק רעל ולהיות מורעל למשך שעה. בהצלחה, היצור חוטף חצי נזק ומקבל יתרון בהצלת החוסן.
שאיבת נשמה: כאשר יצור נהרג כתוצאה מנזק הרעל של גרזן שלושת הנשמות, גרזן שלושת הנשמות יכול לשאוב את נשמתו כתגובה. כעבור 1ק4 שעות, הוא הופך לגרזן שלושת הנשמות (שלושה נשמות)

גרזן שלושת הנשמות (שלושה נשמות)
לאחר ששאב שלושה נשמות, הופך גרזן שלושת הנשמות למפלץ מחריד באמת. שלושת אבני החן דלוקות עכשיו, והיצור משוריין אפילו יותר. עננת הגז מקיפה אותו בקוטר עצום, והוא מסוגל לתקוף במהירות גדולה אף יותר.
מפלץ עצום
דירוג שריון: 26 (שריון טבעי)
נק"פ: 203 (14ק12 + 112)
מהירות: 15 מ', מעוף 30 מ'
תכונות: כוח 22, זריזות 20, חוסן 28, תבונה 2, חוכמה 15, כריזמה 10
מיומנויות: זיהוי 7+
חושים: חוש רעד 18 מ', זיהוי פסיבי 17
דירוג אתגר: 16

גז רעיל: עננה של גז רעיל מקיפה את גרזן שלושת הנשמות, תופסת את 9 המטרים מסביבו ונעה בעקבותיו. כל יצור שנכנס לטווח העננה חייב להציל חוסן כנגד ד"ק 22 או לחטוף 5ק6 נזק רעל ולהיות מורעל למשך שלוש שעות.

פעולות

התקפה מרובה: בפעולה אחת יכול הגרזן לתקוף שלוש פעמים: פעמיים עם הקרן, ופעם שלישית עם הקוצים.
קרן: התקפת נשק בקפא"פ: התקפה 11+, הישג 3 מ', מטרה יחידה. נזק 3ק10 + 6 חודר, והמטרה צריכה להציל חוסן כנגד ד"ק 22 או לחטוף 15ק6 נזק רעל ולהפוך מורעלת למשך יממה.
קוצים (טעינה 5-6): גרזן שלושת הנשמות פורש את כנפיו ומשגר מטר של קוצים בחרוט באורך 24 מ'. כל יצור בשטח החרוט חייב להציל זריזות כנגד ד"ק 18. בכישלון, היצור חוטף 15ק4 נזק חודר וחייב להציל חוסן כנגד ד"ק 22 או לחטוף 5ק6 נזק רעל ולהיות מורעל למשך שלוש שעות. בהצלחה, היצור חוטף חצי נזק ומקבל יתרון בהצלת החוסן.

אין לי ניסיון ביצירת מפלצות בגרסא 5. אשמח לחוות דעת.

עריכה: הנושא ה8000 בפורום מו"ד :)
 
ממש מפלצתי :clap:
אהבתי מאוד את הטרנספורמציה שלו משלב לשלב, יכול להיות מגניב אם בכל שלב התבונה שלו עולה במעט. כך שהוא מתחיל בתבונה 2, ואז נניח מקבל עוד 2 נקודות עבור כל נשמה. הוא לא גאון בסוף, אבל כבר לא חיה טיפשה.
נ.ב. אכן הנושא ה-8000 :)
 
הרעיון ממש מגניב. עם זאת, אני חושב ששינוי הצורה צריך להיות מיידי יותר- אם לקרב נגד החרק הזה יש כמה phases, זה הרבה יותר מגניב ממכאניקה שכנראה לא תראה אור אף פעם, בגלל שההרפתקנים יהרגו אותו כשהוא בשלב הראשון שלו.

בנוסף, אולי אפשר להוסיף לצורה האחרונה שלו יכולת "לשרוף" נשמות כדי להשתמש בהתקפה עוצמתית או משהו כזה. זה יכול להיות ממש מגניב, ויהפוך את שאיבת הנשמה למסוכנת יותר- אם לא תהרוג את החרק לפני שהוא ישרוף אותה, היא לא תגיע לגן עדן!
 
תודה לכולם על התגובות.

Nextorl אמר/ה:
הרעיון ממש מגניב. עם זאת, אני חושב ששינוי הצורה צריך להיות מיידי יותר- אם לקרב נגד החרק הזה יש כמה phases, זה הרבה יותר מגניב ממכאניקה שכנראה לא תראה אור אף פעם, בגלל שההרפתקנים יהרגו אותו כשהוא בשלב הראשון שלו.

בנוסף, אולי אפשר להוסיף לצורה האחרונה שלו יכולת "לשרוף" נשמות כדי להשתמש בהתקפה עוצמתית או משהו כזה. זה יכול להיות ממש מגניב, ויהפוך את שאיבת הנשמה למסוכנת יותר- אם לא תהרוג את החרק לפני שהוא ישרוף אותה, היא לא תגיע לגן עדן!

חשבתי לעשות את זה בסיבובים ולא בשעות. החלטתי לא לעשות את זה מיידי מסיבה משחקית. אם תשים את היצור הזה נגד קבוצה בדרגה 2, והוא יצליח במקרה להרוג אחד מהם, הוא יהפוך ליצור בדירוג אתגר חמש, וכולם פשוט ימותו. זה לא ישים. זה אותו דבר אם תשים אותו בגרסת שתי נשמות נגד קבוצה בדרגה 10 - קרב די קשה - ואז הוא יהפוך באמצע הקרב ליצור בד"א 16, שזה בלתי אפשרי. זה פשוט לא נראה לי רעיון טוב.

בנוגע לשריפת נשמות, זה רעיון טוב. שקלתי את זה, לא הייתי בטוח איך ליישם את זה.
 
אני חושב שנקסטורל התכוון שגם את הנתונים צריך להתאים - החרק יכול להתחזק תוך כדי הקרב גם לצורה חלשה יותר לעלות קצת בד"א בכל פעם, וההבדל יהיה מורגש מאוד על ידי השחקנים. במיוחד אם הכוח שלו יתבטא ביכולות מיוחדות, כמו שאת עושה כאן די יפה.
 
חזרה
Top