• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

מהדורה 5 [מו"ד5] יריבים לפי כלי נשק - אתגר כתיבה חדש לעצמי

הח׳אן הטטרי אמר/ה:
מזכיר את עגלון מלך מואב

למה? אין לו אף אחד מהמאפיינים של מלך מואב חוץ מזה ששניהם שמנים ועשירים. באותה מידה הוא יכול להיות דומה לנבלים שמנים אחרים כמו הברון ולדימיר הארקונן* או מר מקגרגור מ"פיטר הארנב".

*את הקטע של שיקוי המעוף הוספתי בהשראת הסרט "חולית" בו הברון השמן משתמש בטכנולוגיית תעופה כדי לנוע. בספר פשוט היו לו חגורות עם מצופי אנטי-כבידה שתמכו בשומן שלו ככה שהרגליים שלו סחבו רק חמישים קילו ולא מאתיים.
 
כמה שאלות.

1. למה הוא בדרגה כזו נמוכה? בעיקר אם הוא היה פעם הרפתקן, מרגיש לי ממש פספוס לשים אותו כמפלצת בדירוג אתגר של 1/8 שאפשר להרוג עם נגיעה של חרב. בחור שמשתמש אולי בשיקויים וחפצים קסומים יכול ליצור קרב מעניין הרבה יותר מאשר הבחור הזה, שכול קשת תפיל בסיבוב יחיד ואם יש מזל יהיה לו בכלל תור.
2. למה יש לו כול כך קצת חוסן וכוח? הוא בחור ענק ושמן, דווקא הייתי מצפה שהוא יהיה עמיד יחסית מבחינת חוסן ויהיה בעל יותר כוח פיזי מבן מחצית או ילד קטן.
 
1 - הוא היה הרפתקן, עכשיו הוא כבר לא. המצב הדי-עגום הנוכחי שלו די מדגיש את כמה שהוא הידרדר. זה שהוא יכול להיות נבל ראשי בעלילה, לא אומר שהוא צריך להיות מאוד חזק ועמיד. הוא בוס, אבל הוא לא קרב בוס.

2 - הוא שמן בצורה חולנית. הוא בקושי יכול ללכת. הייתי אומר שהוא שוקל איזה מאתיים קילו. נק"פ לא מודד רק כמה פעמים אפשר להרביץ לך, אלא גם עד כמה אתה מסוגל להילחם - והוא די איבד את זה. הוא לא בריא, אין לו מסת שריר, אין לו כוח מתפרץ ואין לו סיבולת. הוא כמו צפלין ענק שרוב הזמן אין לו מנוע.
 
ארבלסטאים ג'ינובזים

עיר המדינה ג'ינובזה ידועה כמוקד לא רק למסחר וספנות אלא גם לשכירי חרב, והידועים בשכירי החרב שלה הם הארבלסטאים. כל המעוניין בכך, יכול להגיש מועמדות למכללת הארבלסט הממוקמת לא הרחק ממגדל הפעמונים הידוע, ואם יעמוד בבחינות הכניסה שאינן קשות במיוחד (לצורך העניין - מעבר של שורת מבחני קואורדינציה שמסתכמים בכמה בדיקות זריזות בד"ק 13) יוכל להתקבל לתוכנית לימודים בת חצי שנה במהלכה יוכשר באומנות השימוש בארבלסט - רובה קשת כבד.

הלימודים הם בחינם, אך הבוגרים נדרשים בתמורה לשרת במשך שנתיים במשמר העיר וכרובאי-קשת על החומות או הספינות, ולאחר מכן הם רשאים להשכיר את שירותיהם לכל המרבה במחיר - ובלבד שלא ילחם נגד ג'ינובזה. בדרך כלל מתאגדים הארבלסטאים בחבורות חופשיות של שכירי חרב, או נאספים תחת דיגלו של קבלן זריז המספק להם מלבד שכרם גם נשק ותחמושת כחלק מהחוזה.

הארבלאסטאים מתמחים בעיקר בהגנה סטטית - הם משתמשים במגיני-צינה גדולים הנעוצים בקרקע כמחסות מפני ירי אויב, ולרוב עוטים שריון שרשראות וקסדות פלדה. קצב האש שלהם איטי אמנם, אך קטלני אפילו לאבירים לובשי שריון - שכן אחד הנושאים הנלמדים במכללת הארבלסט הוא כיצד לכוון היטב אל אזורים פגיעים בשריון האויב, כך שהחץ יחדור בין מרווחי שריון, או פשוט ינצל את עוצמת רובה הקשת הכבד כדי לחדור ישר דרכו.

ארבלסטאי ג'ינובזי
דמוי אדם בינוני (לרוב אדם, לעיתים גזעים אחרים), נייטרלי
דרג"ש: 16 (שריון שרשראות) או 21 (שריון שרשראות וצינה)
נק"פ: 32 (5ק8 + 10)
מהירות: 30 רגל

תכונות: כוח 13 (1+), זריזות 14 (2+), כושר 14 (2+), תבונה 10 (0+), חוכמה 12 (1+), כריזמה 10 (0+)
כשרונות: הבחנה 3+
חושים: הבחנה פסיבית 13
שפות: מדוברת (או ג'ינובזית וניבים דומים)
אתגר: 3 (700 נק"נ)

צינת-מגן: צינת המגן הענקית של הארבלסטאי מעניקה לו 3/4 מחסה, שמשמעותם 5+ לדרג"ש (מחושב בנתונים) ו5+ לגלגולי ההצלה זריזות.
חודר שריון: לארבלסטאי יש יתרון בגלגולי הפגיעה נגד יריבים העוטים שריון בינוני או כבד.

פעולות:
רובה קשת כבד (ארבלסט): התקפת טווח 400/100 רגל (30/120 מ'), 4+ לפגיעה, נזק 7 (1ק10 + 2) דוקר
חרב קצרה: התקפת קפא"פ 4+ לפגיעה, נזק 5 (1ק6 + 2) דוקר
 
מכאניקה: איך הוא יכול לתקוף עם רובה הקשת כשהצינה מעניקה לו מחסה?
תוכן: איך ג'ינובזה יכולה לאכוף את ההארבלסטרים לא להילחם נגדה? לא נשמע לי שיש להם אמצעים לזה - אם אתה נלחם במישהו הוא ינסה להרוג אותך בכל מקרה.
 
מגניב.
אביעד אמר/ה:
איך ג'ינובזה יכולה לאכוף את ההארבלסטרים לא להילחם נגדה? לא נשמע לי שיש להם אמצעים לזה - אם אתה נלחם במישהו הוא ינסה להרוג אותך בכל מקרה.
כל שכיר חרב משרת שנתיים במשמר העיר, אם תתקיף את העיר אתה עלול לגלות שיש אויב שווה ערך בצד השני של המתרס.
 
אמצעי האכיפה הזה לא יעיל.
זה לא שהם לא ינסו להרוג את מי שתוקף אותם אלא אם הוא הארבלסטר לשעבר - הם ינסו להרוג את כל מי שתוקף אותם בין אם הוא הארבלסטר ובין אם לא. אין כאן שום איום מיוחד שמונע מהארבלסטרים לשעבר לתקוף את ג'ינובזה.
 
אביעד אמר/ה:
איך הוא יכול לתקוף עם רובה הקשת כשהצינה מעניקה לו מחסה?

כמו שכל אחד עם שלושת-רבעי מחסה יכול לתקוף - מציצים מעל או מהצד, יורים, ותופסים שוב מחסה.

אביעד אמר/ה:
איך ג'ינובזה יכולה לאכוף את ההארבלסטרים לא להילחם נגדה? לא נשמע לי שיש להם אמצעים לזה - אם אתה נלחם במישהו הוא ינסה להרוג אותך בכל מקרה.

ברור שבמלחמה מנסים להרוג אחד את השני, אבל לוחמים "חוקיים" אפשר לקחת בשבי, וחלק מהם אפשר לפדות תמורת כופר. לארבלסטאי שהפר את החוזה שלו ונתפס, כנראה מחכה עונש כמו קטיעת אצבעות או כף יד (וגם חיסול הקריירה שלו), גם אם הוא הצליח לחמוק מעונש כנראה שהוא "שרוף" בג'ינובזה שהיא השוק מס' 1 לשכירי חרב מסוגו, ואם הוא עבד עם קבלן - הקבלן הזה בחיים לא יוכל להיכנס לג'ינובזה שוב.

זה לא אומר שזה אף פעם לא יקרה, אבל יש כמה תמריצים די חזקים לכך שארבלסטאים יימנעו מהסיכון המיותר הזה.
 
ההובדובלינים של שלנדריל, קוטלי האלפים

שלנדריל היה קוסם, וכנראה אלף. האלפים לא אוהבים לדבר עליו, כי הוא התפתה לצד האפל של הכישוף, גורש מקהילתו והקים לעצמו מגדל בקצה השממה, שם ערך כל מיני ניסויים מתועבים. כמה זמרים נודדים מכירים מעשיה לפיה שלנדריל מצא את יומניו של מכשף בשם סודומאן, שטען כי הוא-הוא שיצר את גזע האורוגים כאשר הכליא אורקים ועוגים, אך המלומדים טוענים כי סודומאן לא היה מכשף כלל אלא נוכל מפוקפק שכתב מגילות של דברי זימה -ומחזקים את דבריהם בסיפור מבחיל במיוחד פרי עטו המתאר את היווצרותו של ההיפוגריף.

כך או אחרת, שלנדריל החליט להכליא גזע משל עצמו, אולי כדי להקים לעצמו צבא פרטי ואולי כי חשב שגזע שלם שיראה בו בורא יאפשר לו להפוך לאל עלי אדמות. חיי האלפים הם ארוכים, בעוד שחיים הגזעים הגובליניים הם קצרים יותר, וכך הצליח שלנדריל תוך כמאתיים שנה להכליא כמה דורות של דובלינים והובגובלינים וליצור ברבייה סלקטיבית גזע לו קרא "הובדובלין" - יצורים אלו שילבו בין הכוח, החמקנות והזרועות הארוכות של הדובלין עם היציבה הזקופה, הכישורים השכליים והאיתנות של ההובגובלין, וכן בין הכיעור של שניהם. שלנדריל הקנה ליציריו החדשים אימונים צבאיים ובמיוחד חינך אותם מגיל צעיר להתאמן בקשת הארוכה העשויה מעץ טקסוס, שזרועותיהם המגודלות התאימו לה מאוד. כאן התוכניות שלו השתבשו - כי ההובדובלינים לא ראו בו אל אלא אדון בלתי-רצוי. מפגן של קליעה למטרה בו תכנן שלנדריל לצפות להנאתו הסתיים בכך שגופו נוקב ככברה בחיצים עד שנראה כקיפוד-ים עם גלימה שחורה. דקות לאחר שהחזיר שלנדריל את נשמתו השחורה לאלי הקסם האפל, המגדל שלו עלה בלהבות מלפידיהם של ההובדובלינים הנזעמים, ובו נשרפו כל ספריו, סודותיו וחפצי הקסם שצבר.

ההובדובלינים, בכל אופן, שרדו ושיגשגו. הם עדיין מתגוררים במחנות צבאיים סביב חורבות המגדל השרוף, ועדיין מתאמנים בקשתות ארוכות. הם מוצאים את פרנסתם כשכירי חרב לדודניהם ההובגובלינים, המעריכים את כישורי הלחימה שלהם אך סולדים ממוצאם המעורב והמוזר, או לשרי צבא אחרים - במיוחד הם אוהבים להילחם נגד אלפים ונהנים להרוג אותם - כי הם עדיין זוכרים את שלנדריל, האלף, יוצרם השנוא. בינם לבין עצמם הם מדברים בתערובת של אלפית והשפה הגובלינית - כפי שהתרגלו אבותיהם תחת הנחייתו של שלנדריל.

הובדובלין
דמוי אדם בינוני (גובלינואיד, סוג של), סדר מרושע
דרג"ש: 14 (שריון עור מחוזק, זריזות)
נק"פ: 39 (6ק8 + 12)
מהירות: 30 רגל

תכונות: כוח 15 (2+), זריזות 14 (2+), כושר 15 (2+), תבונה 12 (1+), חוכמה 11 (0+), כריזמה 9 (1-)
כשרונות: התגנבות 4+, הבחנה 2+
חושים: ראיית חושך למרחק 60 רגל (18 מ'), הבחנה פסיבית 12
שפות: גובלינית, תערובת של גובלינית ואלפית
אתגר: 2 (450 נק"נ)

דריכה ארוכה: זרועותיהם הארוכות והחזקות של ההובדובלינים מאפשרות להם לדרוך את הקשתות שלהם בעוצמה רבה יותר ולכיפוף רב יותר, וכך לבצע ירי לטווחים ארוכים יותר - טווח הקשת הארוכה שהם מוגדל ב-50 רגל (15 מ') לטווח קצר וארוך (מחושב בנתונים).
קשת כוח: ההובדובלינים גורמים לקוביית נזק נוספת בקשת ארוכה (מחושב בנתונים).
מוות לאלפים: להובדובלינים יש יתרון בגלגולי הפגיעה כנגד אלפים.


פעולות:
ריבוי התקפות: ההובדובלין תוקף פעמיים בקשת ארוכה, או פעם אחת בקפא"פ.
קשת ארוכה: התקפת טווח 650/200 רגל (195/60 מ'), 4+ לפגיעה, נזק 11 (2ק8 + 2) דוקר
חרב קצרה: התקפת קפא"פ 4+ לפגיעה, נזק 5 (1ק6 + 2) דוקר
 
לוכדי משוגעים

ערים גדולות ומשגשגות, זקוקות לחוק וסדר. בעוד ששוטרים אחראים על לחימה בפשע, בחלק מהערים הוקמו גם כוחות שיעודם ללכוד אנשים שדעתם נטרפה עליהם ולהביאם לאישפוז וטיפול בבית המשוגעים העירוני.

טירוף הוא עניין יחסי - מי שבמקומות רחוקים מארצות התרבות יחשב לנביא, חוזה או משורר, עשוי להצטייר בעיר הגדולה כחולה נפש מסוכן שיש להרחיקו מרשות הרבים. ערים מסויימות כמו עיר אלף הצריחים הכסופים או העיר הלבנה, בהן שולטים כוהניהם הבלתי-מתפשרים של אלי הסדר, שורת ההתנהגויות הנחשבות לטירוף שיש לרפא ארוכה מאוד - והרפתקנים, שאינם מתאימים לתבניות ודפוסי ההתנהגות של ערים אלו, מגלים לא פעם שהם נחשבים שם למשוגעים.

לוכדי המשוגעים, הלבושים בחלוקים וכובעים לבנים, מוזעקים כל פעם שישנו חשד לפעילות של מטורף. הם מתייחסים לעבודתם ברצינות, וגאים על כך שהם יודעים לתפוס ולנטרל משוגעים ותמהונים מבלי להרוג אותם, תוך שימוש ברשתות מיוחדות. רשתות אלו מיוצרות במיוחד למשימה זו מקנוקנות של צמח המוכר כ"גפן הנחושת" והן חזקות בהרבה מהרשתות המוכרות לדייגים וגלדיאטורים. במקרים בהם מדובר במשוגעים שמגלים התנגדות רבה מידי, משתמשים לוכדי המשוגעים במזרקי-פליז גדולים שהם נושאים עמם, ומזריקים למטורף מנה של סם טישטוש והרדמה.


לוכד משוגעים
דמוי אדם בינוני (לרוב אדם), סדר נייטרלי
דרג"ש: 12 (זריזות)
נק"פ: 32 (5ק8 + 10)
מהירות: 30 רגל

תכונות: כוח 12 (1+), זריזות 14 (2+), כושר 14 (2+), תבונה 11 (0+), חוכמה 15 (2+), כריזמה 11 (0+)
כשרונות: הבחנה 4+, רפואה 4+
חושים: הבחנה פסיבית 14
שפות: מדוברת
אתגר: 1 (200 נק"נ)

רשת גפן הנחושת: הרשת חזקה יותר מרשת רגילה. ד"ק בדיקת הכוח להשתחררות ממנה הוא 14, הדרג"ש של הרשת להתקפות של נשק חותך הוא 13 ונדרש לגרום לה לנזק של 10 נק"פ. (מחושב בנתונים)
טקטיקות להקה: ללוכד המשוגעים יש יתרון לגלגול הפגיעה אם בעל ברית שלו נמצא במרחק 5 רגל (1.5 מ') ממנו ואינו מחוסר הכרה.

פעולות:
רשת: התקפת טווח 15/5 רגל (4.5/1.5 מ') 4+ לפגיעה, נזק - יצור גדול או קטן יותר מושפע מריסון עד שישוחרר. ניתן להשתחרר בבדיקת כוח בד"ק 14, או בגרימת 10 נק"פ נזק חותך בהתקפה נגד דרג"ש 13.
מזרק: התקפת קפא"פ 4+ לפגיעה נזק 1 דוקר ועל הנפגע להצליח בגלגול הצלה כושר בד"ק 13 או להיות מושפע מהימום למשך דקה. אם המושפע מהסם במזרק נכשל בהפרש של 5 או יותר, הוא הופך לחסר הכרה למשך זמן זה.
 
ח"ח על השלמת האתגר. בהחלט יצרת פה מגוון מרשים ומגניב של דמויי אדם שאפשר לשלב בקלות כמעט בכול משחק. עקבתי גם אני ולא התאכזבתי.

חשבת ליצור איזה קובץ שמאחד את כול המפלצות מהאתגר?

לוכד המשוגעים: הייתי נותן לוכד משוגעים מזרק אחד (כי הם בבירור מגיעים בקבוצות). ככה הם לא פשוט יזרקו על הקבוצה מזרק אחרי מזרק בכול תור ברגע שהם מוכיחים את עצמם כנגד הרשתות.
 
tkhag1 אמר/ה:
עקבתי אחרי ההגשה שלך ואהבתי אותה מאוד, מה האתגר בהר שלך?

לא יודע, מתישהו יעלה לי שוב איזה רעיון. נקווה שלא יקח כ"כ הרבה זמן...

הח׳אן הטטרי אמר/ה:
למה ההובדובלינים שונאים את שאנדריל?

הם שונאים אותו כי הוא יצר אותם והתייחס אליהם מגעיל. אם רוצים, אפשר להרחיב על זה שהם בעצם ביצעו לא רק "רצח אב" אלא גם כמעט "רצח אל" כשהרגו את מי שבראייתו-של-עצמו ברא אותם.

העוג הברברי אמר/ה:
חשבת ליצור איזה קובץ שמאחד את כול המפלצות מהאתגר?

חושב על זה. ביחד עם האתגרים הקודמים והגשות חד-פעמיות נראה לי הצטבר לי מספיק חומר לספר של מפלצות וחפצי קסם...

העוג הברברי אמר/ה:
הייתי נותן לוכד משוגעים מזרק אחד (כי הם בבירור מגיעים בקבוצות). ככה הם לא פשוט יזרקו על הקבוצה מזרק אחרי מזרק בכול תור ברגע שהם מוכיחים את עצמם כנגד הרשתות.

חשבתי על זה בתור מזרק אחד, אבל נראה לי שאפשר גם להשאיר את זה להחלטת השה"מ. המזרק הוא התקפת קפא"פ בכל אופן.
 
ח"ח על הסיום, נהנתי לקרוא את ההגשות שלך!
ממש אהבתי לוכדי המשוגעים, יכולים להיות התקלות פארודית נהדרת.

המפקד האלמוני אמר/ה:
לא יודע, מתישהו יעלה לי שוב איזה רעיון. נקווה שלא יקח כ"כ הרבה זמן...

מה דעתך להגריל שילובים אקראיים של גזע ומקצוע וליצור להם דמות?
 
חזרה
Top