• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

עדכון 9.2.19 באתר - פרק שני מלא ב"חוברת למתחיל" של עולם המערכה מלסטרה

ילו חגים חוגגים בבקעת קיירן, שני דורות לאחר התרסקותה של האימפריה? אלו גזעים חיים בבקעה, ובאלו שפות הם מדברים? כמה זמן לוקח לחצות את הבקעה מהמדרגות הקפואות במזרח ועד למצודה החולשת על הביצות הקטלניות בצפון-מערב?
באלו מטבעות ניתן לרכוש ספל בירה או להבדיל, חרב ארוכה משובחת? ואלו מטבעות, לעומת זאת, עדיף מאד שלא להוציא מהארנק?

בשאלות האלו וברבות אחרות שעוסקות בחיי היום-יום ב"איזור למתחיל" של עולם המערכה מלסטרה, עוסק הפרק השני בחוברת, שעלה ממש עכשיו לרשת.

http://members.pundak.co.il/world/keldaria3/melestra/m_index.html

תהנו :)
 
אין ספק שמדובר בערך מאיר עיניים ביותר על ההתנהלות היום-יומית בבקעת קיירן. אהבתי את הערך על המטבעות במיוחד. מאד יצירתי.

בערך על חודשי השנה הזכרת מסורות על קרבות בין סיעות אצילים אך בערך על האוכלוסיה כתבת שאין מסורות מהתקופה שקדמה לכיבוש האנ'מירי. אני מניח שבתי האצולה הללו היו מגזע הפאר'ליל. האם המשפחות החזקות של טולו הן נצר לבתי האצולה הללו?

תהייה מוזרה עלתה בראשי אחרי הקריאה בערך השפות. אם בני האדם המקומיים מכירים בלהג של אבנוני המערות כשפה, האם הם מכירים בלהג של חיות הבית שלהם כשפה? אני מניח שההבדל הוא שאבנוני המערות אנושיים דיים למראה כדי שיהיה אפשר להבין כי הלהג שלהם הוא שפה בעוד שזה לא אפשרי עם חיות הבית שלהם. נדמה לי שרק לשם האיזון צריך גם שפה ליצורים הידידותיים לבני האדם ולא רק למפלצות או לדמויי אדם ניטרליים אבל זה לא הכרחי...

היות והאנ'מירים והפאר'ליל הם גזעים, האם לא קיימים בקרבם עמים? האם לאנשי בקעת קיירן אין זהות מקומית עצמאית משלהם בלי קשר לגזע שהם משתייכים? אני מניח שאתה תמיד יכול להכניס רדיקלים מקומיים שמדברים על מיטוט המסגרות הגזעיות החונקות על מנת להתאחד במסגרת האוהבת של העם הקירני או משהו מעין כזה.

אם שערי ההתעתקות הושבתו, כיצד הנביא פרון מקיים קשר שוטף עם נאמניו בחצי האי עד כדי הפצת שפה משותפת בקרבם?

האם לינטוריאל היא לא השליטה העליונה של הבקעה? היא ראש מועצת הנכבדים אחרי הכול. ומועצת הנכבדים היא הדבר הכי קרוב שם לסמכות מרכזית. מה שחסר שם הוא את המסגרת הרעיונית שממנה שואב שלטון מרכזי את יוקרתו ובהיעדרה שלטון כזה הוא פשוט הכנופיה הכי גדולה בשטח.

אנ'מירלור נשמעת כמו האחות הענייה של היידרקרון מבחינת מה שהולך שם מבחינת חוק וסדר. לי נראה שהאנ'מירים פחות מונעים משיקולים של כסף ויותר משיקולים של מעמד ויוקרה. נראה לי שסכנה יותר גדולה היא שהמשמר הירוק יתחיל לגבות על דעת עצמו מסים כדי למממן את המשך פעילותו.

ושתי שאלות כלליות יותר:

א. האם בני טיל'מירלן הביאו את העבדים שלהם לאנ'מירלור? ואם כן, מה עלה בגורלם? אני מניח שהעבדות חוקית בבקעת קיירן. פשוט בשל המבנה החברתי שם הם לא מחזיקים עבדים כפי שציינת.
ב. לאור המצב במלסטרה, כיצד אין הגירה מאסיבית לנאר'לירדרי? אחרי הכול, המצב שם מצוין אם אתה לא אורג ערפל או אנ'מירי.
 
תודה על התגובה.

1. אמרתי שאין מסורות רבות מהתקופה הקדם-אנמירית, ובכל-זאת היו תקופות שאצילים התקוטטו ביניהם, ככל הנראה בתקופות בהן הפיקוח מלמעלה היה חלש יותר. המשפחות של טולו לא קשורות לעניין הספציפי הזה, הגם שגם שם התקוטטו בינן לבין עצמן לא מעט.

2. לא. בעיקר כי לחיות הבית אין שפה, ולאנושואידים פראיים כמו האבנונים יש.

3. אין ממש "עמים". הזהות הקיירנית אכן נוצרה, אבל ברובה היא תולדה של שני הדורות האחרונים, כאשר הבקעה פתאום מצאה את עצמה לבדה, מנותקת למחצה משאר העולם. ובכל מקרה, רוב האנשים בבקעת קיירן הם בעלי דם מעורב של אנמיירי ופארליל גם יחד, והשאלה היא יותר להיכן הם נוטים, ועוד יותר איך הם רואים את עצמם.

4. לינטוריאל היא דמות חשובה במועצה, אבל לבקעה אין ממש שליט עליון.

לשאלות הכלליות:

5. לא. גם כך רוב העבדים לא הוחזקו בידי משפחות פרטיות, אלא בידי רשויות המדינה; ובכל מקרה, המוסדות החברתיים האלו התפרקו כאשר חצי מהעיר גלשה לאוקיאנוס; אנשים שלא נהרגו נמלטו לכל הכיוונים והחוק והסדר התאיינו. משפחות עשירות ששרדו הפכו לא פעם לפליטים חסרי כל ומבוהלים - הדבר האחרון שיכלו לעשות זה לשמור על עבדים ולהחזיק בהם.

6. העבדות לא חוקית בבקעת קיירן - ולעניין זה ראוי להעיר, כי על-פניו היא היתה גם לא חוקית באימפריה, אבל ככל שהאימפריה הפכה מושחתת יותר, עקפו את זה בכל מיני פנטנטים ותרגילים - תרגילים שלא שרדו ברובם את ההתנפצות, בוודאי לא באיזור כפרי שהעבדות לא היתה נפוצה או מקובלת בו במיוחד גם קודם.

7. זו לא המאה ה-21 בכדור הארץ, ולא קל להגר מארץ לארץ. פליטים ברחו בד"כ למחוזות שכנים.
לחצות את הים הגדול, שהפך סוער מאד, זו לא משימה קלה, והיא דורשת ספינות מתאימות וצוות מיומן - כאשר רוב הספינות האלו אבדו בהתנפצות הגדולה. מלבד זאת, השמועות על החורבן של ממלכות אורגי הערפל, והעובדה שפליטים מבועתים בורחים משם, ומספרים סיפורי אימים על שליטים פראיים ואכזריים ועל האנ'גורג, זה לא ממש מעודד אנשים בצד הזה של הים להגר לשם.
(מלבד אולי שכירי חרב ואנשים מסוגים מאד מסויימים, שיפיקו מכך תועלת).
 
ערך מעניין מאוד, במיוחד על החוק וההשכלה.אני אישית מוצא לוחות שנה כלא מספיק שימושיים היות שמעקב אחריהם הוא מתיש, אבל כל שאר הערכים היו מאוד שימושיים ומכניסים לאווירה של בקעה שפעם היה בה חוק.

הגריפון, במיוחד, הוא קרב הרפתקאה מעניין ואווירתי
 
חזרה
Top