• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

[pf] בשערי המצודה- עץ משחק 4/4 - המשחק נסגר

"למה שנרצה לבקר בקבר של פסל ולמה קוברים כאן פסלים?" נלתרנה שואלת בבלבול ומוסיפה לאחר רגע: "לפני שאתם הולכים רציתי לשאול אם יצא לכם במקרה לראות משהו דומה למתכת מאוד קלה או שאתם אולי יודעים איפה אפשר למצוא כאן את הנשקייה?"
 
אוסקר מקמט את מצחו, נובר בזיכרונו לכמה רגעים. הוא לא דיבר הרבה עם אנשים, אך משום מה השם הזה, "מיילו", נשמע לו מוכר מהיכנשהו.

META
בדיקת ידע, אין לי דרגות באף אחת, לכן נצא מנקודת הנחה שבחרתי מקומי, שמועות שאוסקר שמע. 17, נחשב כ-10 כי אין דרגות במיומנות.
 
טאריס פולט נחרת בוז חיננית ברמת האפשר "פסל, טירה....אנשים יעשו סיפור מכל אדם שמת. אנשים מתים, זה עולם קשה, וכדי לשרוד אנשים נהנים להחזיק בקשר עם העבר שלהם" הוא מושך בכתפיו "שנזוז?".
מילותיו גורמות לו לבדוק את הכיס הסודי בגלימה שלו באופן כמעט אינסטינקטיבי, ולפלוט אנחת רווחה קטנה כשהוא מרגיש את החפץ המונח שם
 
"משימה נוספת מלואה המוות?" נל שואלת כשברור לכולם שהיא איבדה עניין ברגע שהלואה הוזכר מאחר וסירב לספר לה על משפחתה.
"אני חושבת שאני אמשיך לחפש אחר המתכת." נל ממשיכה "זה משהו שבאמת יוכל לעזור לי בהמשך."
 
OUT
לאור ההבנה שתעברו בקבר בדרך הלוך.
IN
הערב מגיע בסופו של דבר, ואתם פוגשים את נוק באוהל שלו, אשר כבר קופל וסודר למסע, "הלוואי והיה פה משהו שיגרור לנו את העגלות לשם, אבל כנראה שהוא היה נאכל כבר בשלב הזה." הוא מתלונן בעודו מרים תיק גדול וכבד על גבו.
המסע לאורך הצלקת לא לוקח זמן רב, האדמה שלווה ושקטה כמו שהיא מתה, ולמעשה הדבר קצת מלחיץ אתכם.
נוק עצמו נראה קצת בטוח בעצמו, כנראה בזכות הליווי בקבוצה, הוא מספר לכם שהוא השאיר מישהו במחנה לדאוג לאינטרסים שלו, עוד סוכן של הבריח, אבל הוא חושב שאין לו את הביצים לעמוד מול האבירים, וחבל.
אתם מגיעים לקבר של סר מיילו נגן-להב, המקום נמצא בקצה הצלקת, ממש בתחילת איזור ירוק ומיוער, שאתם לא יכולים שלא לתהות מדוע לא נפגע בתקיפת הפיות, בניגוד לרוב השטח באיזור.

מדובר באיזור ירוק ומוקף עצים, מס' ספספלי אבן ישנים מקיפים אותו, ומזבח מנותץ עם סמלים קדושים בבירור נמצא לא רחוק ממנו, לא ברור עם זה סמלו של אלתוס או של קריוס, הזמן וההרס שהמזבח עבר לא מאפשרים לזהות אותו יותר.

מדובר בקבר אבן גדול וחסר מוזילאים, הוא מגולף משיש לבן, וחריטות של ציטוטי אבירים מקשטים את הדפנות שלו.
מכסה האבן מתאר גילוף של אביר מכונף בדמות הפסל שראיתם במצודה, ובחזית הקבר המילים
סר מיילו נגן-להב, אביר אלתוס חרוטות על האבן.
הרן מזהה קסמים שמגינים על האבן ומנועת מאיתני הטבע לפגוע בה. משהו בקסם כמעט מסקרן אותו.

הקבר משרה תחושת חמימות מוזרה, והמקום מרגיש לכם בטוח. "הרבה פליטים מגיעים לפה בדרך לצלקת, אומרים שזה מקום מוגן." אומר נוק. "זה מקום נוח למחנה, הדרואידם של אלור גאנה דאגו לזה... כשהיא עוד הייתה קיימת." הוא מוסיף במעט עצבים.


META
פדרון גלגל לי מאגיה בבקשה
 
״אז איפה הוא עכשיו? אתה לא בורח מהמוות ונשאר בקבר שלך״ זולג׳ין מתקרב לקבר, בוחן אותו. לאחר מכן הוא בוחן את האדמה. הקסמים לא מעניינים אותו, כל לואה קטן יכול לעשות את זה על המקדשים הראשיים שלו. עכשיו השאלה היא לאן בונסמנדי מכווין אותו?
 
"אנחנו הולכים לעצור פה ללילה?" נל שואלת בתגובה לדבריו האחרונים של נוק, "הגנה נוספת לא יכולה להזיק לנו, גם אם נראה שהיא לא באמת יעילה." את החלק האחרון היא אומרת בקול נמוך יותר כשמבטה נודד בין סימני ההשחטה והרס המזבח לקבר שהכתב עליו עדיין קריא.
 
אוסקר מהנהן, הוא כבר החל לפרוק את התיק שלו והוציא סיר קטן ועסק בהכנת מדורה. בעזרת כוחו הוא ממלא את הסיר במים, ומחכה בסבלנות שהמים ירתחו. הוא שופך חופן זרעי-חיטה, מקלף וחותך שני תפוחי אדמה, שלושה גזרים ומעט כרוב, ואז בוחש את כל התכולה במצקת עץ גסה עד שהכל מתערבב לדייסה לבנה אחידה. הוא מוציא פת לחם, קערית וכף, מוזג לעצמו מנה קטנה ואז מתמקם בנוחות על מדרגה למרגלות הפסל. הוא בועט בזהירות קצת חול אל המדורה על מנת להחליש את האש, כדי שהדייסה לא תישרף אך תישאר חמה.

"דייסת שדה." הוא אומר בשקט, מסמיק מעט, "זה לא טעים במיוחד, אבל זה משביע. יש לי רק את המצקת האחת, לכן תצטרכו להתחלק איכשהו..."
אוסקר מכניס כף מלאה לפיו ומעוות מעט את פניו מהטעם, ומכסה אותו בנגיסה בלחם. בין נגיסות ולגימות, הוא מרים את מבטו אל עבר הפסל. "מעניין מה הוא עשה כדי להרוויח פסל כזה גדול בשביל הקבר שלו, וכמה חזק הוא היה אם הפיות לא יכולות להתקרב אליו גם אחרי מותו..."
 
OUT
מריץ
IN
אתם מקימים מחנה ללילה, מרגישים את הצינה של הצפון מתחילה להתחלף, זה לא הדרום החם, אבל האיזור הזה מחוץ לצלקת, רחוק מהאדמה התרשית וחסרת החיים, חסרת כל מחסה מהרוח והקור, יש בו משהו אחר.
נוק בודק במפות שלו במהלך הלילה, תוהה מה תהיה הדרך המהירה ביותר ליעד שלכם, "הכפר שאליו אנחנו מגיעים, רוק'אל, לא יהיה מוכן למשלחת גדולה, לכן יהיה אולי חכם אם נגיע לשם בשתי פעימות, וניפגש כולנו בפונדק הדרכים של הכפר. בתקווה שפייה סוררת לא הרסה אותו עדיין." הוא אומר במעט דיכאון לא אופייני. "ולמען הסר ספק." הוא אומר, "זה שטח בשליטת פיות, אז תנסו לא להתבלט, ולא לעצבן אף אחד מסוכן מידי, כמובן שהדבר הכי חכם לעשות, במקרה שאציל פיה כזה או אחר יחליט להתעמר באחד מכם, יהיה להכחיש כל קשר לאותו אחד." הוא אומר ומביט מטה, "אחרת כולנו עלולים להסתבך." הוא נותן לדבריו לשקוע, "בואו נקבע שאם מסיבה מסוימת אנחנו צריכים להימלט או להיפרד, המקום אליו ניסוג יהיה הקבר הזה, מה שמנע מהפיות להגיע הנה, נקווה שימנע מהם גם להגיע בעתיד."
הוא מסיים את דבריו ואתם פונים לישון, מוכנים ליום המחר.

לילה מאחור יותר אתם בכניסה לפונדק של רוק'אל, הכפר עצמו מגדור בגדר עץ פשוטה שיותר נועדה להרחיק טורפים ולווסת כניסה ויציאה ממנו, ופחות למנוע מאויב לפלוש פנימה., הכפר, שכמעט גדול מספיק כדי להיות עיירה, מוגן על ידי 3 בני אנוש שמתפקדים כשומרים בבית שער מאולתר בכניסה אליו, הם לא שואלים יותר מידי שאלות, ולמרות הטרול שבחדר, הצלחתם להיכנס פנימה ללא בעייה יתרה.

פונדק הדרכים עצמו הוא מבנה דו- כומתי גדול מעץ, אתם שמחים לזהות שבתוכו כרגע אין אפילו זכר לפיה, ורוב מי שנמצא פה הם אנשי הכפר שנחים מלילה ארוך, ומספר אנשים הנודדים בדרכים, ישנם מעט חצי אלפים במקום, אבל נראה שרוב האוכליסה מורכבת מבני אנוש.
נוק מתקרב בשקט לעבר הבר ומזמין לו משקה, מנסה להשתלב עם האכולסיה, נראה שכרגע המטרה היא להשיג מידע, לא יצא לכם לראות עדיין את רוב הכפר כי הפונדק נמצא בצמוד לכניסה, אבל השעה מאורחת, ואולי עדיף שלא לעורר חשד גדול מידי בשיטוט חסר מעש בכפר, לפחות עד שהפרצוף שלכם יהיה מוכר יותר.

בן אנוש צעיר עולה על כיסא ומתחיל לנגן בלירה סמוך לכניסה שלכם, נראה שזה הדבר הכי קרוב פה לבידור, שגובר בהרבה על השקט של מחנה הפליטים בצלקת, אבל הדבר שברור שגובר פה עשרות מונים על הצלקת, זו כמות האוכל שיש כאן, וחלקכם חייבים להודות שאוכל טוב הוא דבר שלא זכיתם לו כבר זמן רב.

META
יש פה מעין אתגר מיומנות, תרגישו חופשי לקצת חופש יצירה במה שאתם עושים, אתם יכולים לקחת חופש יצירה בהקשר לדבשים שאתם פונים אליהם (לרבות תיאור) ולגלגל מה שנראה לכם מתאים , אם זה יהיה משהו חריג מידי אני אעדכן, אבל כל עוד שאתם לא מגלגלים בדיקת מעוף כדי לשכנע מישהו לספר לכם איפה מה שאתם מחפשים, הכל אמור להיות מקובל, ואני אתגמל חשיבה מחוץ לקופסה.

כהערת אגב, יש לכם אופציה למצוא דרך בפונדק להיפטר מחלק מהציוד שאולי תרצו למכור, אבל זה ידרוש בדיקת מיומנות בפני עצמה, ולאיו דווקא יהיה במחיר שהייתם רוצים שזה יהיה.
 
זולג׳ין מוצא את המצב בקבר מוזר ביותר, לא רק שנאמר שקסם פיות השפיע על המקום, השאר מתעלמים מהמידע. הוא מניח שפשוט אין להם תשומת לב לפרטים ולוקח עם היד שלו מהדייסה. האדם הזה לא נמצא אצל בוסמנדי, אבל התעלומה לא תיפתר כרגע.


נראה שיש מזל לחבורה שהם לא נתקלו בפיה עדיין, זולג׳ין לא יודע אם היה מתאפק או משליך גרזן באותו הרגע. לבנתיים הוא מחכה לראות מה השאר עושים ויותר מכך, בוחן את הסביבה, לא יכול להיות שטרול נכנס למקום ואף אחד לא פועל בהתאם, נכון?
Meta
תפיסה: 8+8=16.
 
כשנלתנרה רואה את האוכל בסביבה היא נושמת לרווחה, היא לא יודעת אם היא הייתה מצליחה לשרוד ארוחה נוספת של אוסקר. לא ברור לה איך הוא הצליח לעשות זאת, אבל זו הפעם הראשונה שהיא ראתה גזרים לבנים והטעם, איך לירקות לא היה טעם... לכן, הפעולה הראשונה שלה היא להתיישב ליד הבר ולהזמין אוכל אמיתי, משהו שאינו בצבע לבן...
בעודה מחכה למזון נל, אשר יודעת שלא קל עבורה לרכוש חברים חדשים ועובר מעט זמן עד שהיא מרגישה בנוח בחברתם, תרה במבטה אחר האנשים הכי שיכורים בפונדק, אנשים שכנראה לא ישימו להתנהגות שלה ולא ממש יהיה אכפת להם לחלוק מידע עם זרים. אולם, קצת לפני שנל אוזרת אומץ וניגשת אל אחד כזה נגן הלירה מפסיק את נגינתו וניגש אל הבר להתרענן. בזמן שהוא ממתין שהפנדקאי יחזור עם השתייה שהזמין, נל לוכדת את תשומת ליבו באמצעות משחק זריזות ידיים עם אחד המטבעות שלה: העלמתו בין האצבעות, שליפתו מהאוויר ועוד כל מיני תרגילים שאמורים לשפר את השליטה בידיה שלמדה עבור האלכימיה שלה.
רק לאחר שהיא שמה לב שהיא לכדה את תשומת ליבו היא מנסה לתת מחמאה ושואלת שאלה: "עבר הרבה זמן מאז שמעתי נגינה כמו שלך." נל מנסה להישמע בטוחה אבל אפשר לראות בבירור שהיא נבוכה, "למה שלא תספר לי קצת על החדשות האחרונות ששמעת?"

מטה:
זריזות ידיים: 13+7=20
מניח שצריך גם דיפלומטיה: 12-2=10
 
זולג'ין מבחין בשני בני אנוש שידהם נשלחו לעבר הנשק כשהוא נכנס, כמה חברה התכופפו, אבל נראה שהטרול הוא האיום הפחות מסוכן בתקופה הזו, החיים שלהם גם ככה קשים, הם לא יהרסו ערב מנוחה בגלל טרול שנכנס לפונדק.

נגן הלירה מתרשם מעט מנל, אבל נראה שהיא לא מצליחה למשוך את תשומת ליבו, "אנשים עובדים, אנשים עייפים, ואנשים רוצים קצת שקט." הוא אומר, מבטו חולף לרגע על נל, אבל הוא הוא לא מתייחס מעבר לזה, הוא חוזר לנגן.
 
זולג'ין שומע את הנגן מתחיל לנגן, הוא נזכר במוזיקת התופים מהחגיגות בג'ונגלים. עבר יותר מדי זמן. שזולג'ין יחזור הוא ייעשה משתה גדול, אבל כל דבר בעיטו. הטרול קם ממושבו בדממה ומתחיל לצעוד בשקט. העור שלו נטמע טוב ביערות ועשביה אך פה אין לו את היתרון הזה. ובכל זאת, זולג'ין יודע איך להתגנב ונע ללא רעש. הוא מנסה לשמוע שיחות במקום וברגע שאחת תופסת את אוזנו להתקרב ולצוטט מבלי שישימו לב.
META
תפיסה: 17+8= 25.
התגנבות: 13+8=21.
 
אוסקר מרכין את ראשו ועושה את מה שהוא עושה מאוד טוב: לא בולט. הוא היה בן-אנוש צעיר, חקלאי פשוט על פי מראהו, הוא לא משך אליו תשומת לב לא-רצויה. הוא הסתובב בפונדק, נטמע ליד חברות שונות, ופקח אוזן ועין, השגיח על מה שקורה סביבו, ועל הנאמר.

META
בדיקת התגנבות: 15+8 = 23 סה"כ.
בדיקת תפיסה: 14+5 = 19 סה"כ.
 
חזרה
Top