• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

מהדורה 5 דרקונים ונתונים (דו"נ 38)טרול מכרות, גזע לשחקן (מו"ד 5)

kwint stormbellow

פונדקאי פעיל
טרול המכרות הממוצע, קטן כמעט פי 2 מהטרול הרגיל, אך חכם בהרבה. בשונה מדודניהם, הם אינם רגישים לאור, מכיוון שהם מפיצים כזה מן הגבישים הבוקעים מעורם. ההתחדשות שלהם חלשה במעט מן ההתחדשות של הטרולים השוכנים ביער, אולם ההגנה הקסומה שלהם מכפה על זאת. בדרך כלל הגבישים המתבקעים מעורם בצבעי כחול וסגול, ולעיתים ירוק, אך לפעמים נולד טרול מכרות עם גבישים אדומים, והטרולים מאמינים כי הוא נגוע שטן, ומנדים אותו מחברתם. קשה מאוד לשקר לטרול מכרות, ואלו שניסו לא ראו עוד אור. הטרולים דוברים במדוברת, ענקית, ובשפת יסודני האדמה. ישנם טרולים שעונדים חפצים המעוטרים באחלמה, מתוך האמונה שזאת תגן עליהם מן שכרות.

תכונות גזע
תוספי תכונות: כטרול מכרות אתה זוכה ל+2 לתבונה, ו+1 לחוסן.

גיל: הטרולים נחשבים כמבוגרים מגיל 42, וחיים עד 650 שנה.

גודל: הגובה שלך הוא 7-5 רגל, ואתה שוקל 90-75 קילוגרמים. הגודל שלך הוא בינוני.

תאורה: בטווח של כ15 רגל ממך, אור עמום הופך לבהיר, וחשוך הופך לעמום. אתה מקבל חסרון בגלגולי התגנבות.

הגנה מאגית(פעם במנוחה קצרה/ארוכה): כאשר אתה חוטף נזק, אתה יכול להטיל על עצמך את הלחש "shield" או להטיל על מי שתקף אותך את הלחש"true strike"

קריאת תווי פנים: אתה זוכה ליתרון ותוסף שליטה בבדיקות תובנה.

שפות: אתה יכול לכתוב, לקרוא ולדבר בענקית, מדוברת, ושפת יסודני האדמה, ואם ערך התבונה שלך הוא 14 ומעלה, אתה יכול להוסיף עוד שפה.

חבר של האדמה: אתה זוכה ליתרון בבדיקות תבונה(היסטוריה, טבע, דת, מאגיה) בכל מה שקשור למינרלים שונים למינהם, ובפרט אבני חן.

אשמח לדעת מה דעתכם בנושא, מסתם "אהבתי!" עד רשימה ארוכה של כל השגיאות שעשיתי, כל עוד זה ברוח טובה
 
באופן כללי ההגשה נחמדה, אבל יש פה בעיה של איזון:
הכי מפריע זה ההתחדשות, בגלל שבמהדורה 5 אין נק'"פ שלילי ואם לא הורגים את הטרול שזה משהו שדי קשה לבצע, אחרי כל סיבוב הוא יחזור להכרה...
הגנה מאגית- לא ממש ברור למה שמישהו יבחר לתת יתרון לתוקף שלו בגלגול הבא ולתת לשחקן להטיל לחש מדרג 1 כל פעם שהוא נפגע ללא הגבלה...

הערה נוספת:
תאורה - הייתי מכניס שם חסרון להתגנבות בתנאי אור עמום או חושך (בכל זאת אם אתה מפיץ אור קשה לאנשים לא לראות אותך).
 
אהבתי את התיאור של הגזע, מבחינה מכאנית הוא מרגיש קצת לא מבושל. גם לא בטוח מבחינה מכאנית עם אילו מקצועות הוא מסתדר היטב. הוא די Jack of all Trades.
הייתי ממליץ לקרוא את הכתבות בפונדק על כתיבת גזעים, אפילו אם זה למהדורות קודמות, פשוט בשביל ה"הגיון" מאחורי יצירת גזע חדש.
 
ג'וני אמר/ה:
הכי מפריע זה ההתחדשות, בגלל שבמהדורה 5 אין נק'"פ שלילי ואם לא הורגים את הטרול שזה משהו שדי קשה לבצע, אחרי כל סיבוב הוא יחזור להכרה..
אני די בטוח שצוין בסטטים של הטרול המקורי שזה לא עובד אם הוא חסר הכרה... לגבי ההגנה המאגית, התכוונתי שטרול זוכה ליתרון נגד מי שתקף אותו, ולא ההפך. לגבי התאורה-צודק, אשנה את זה. הכוונה שלי היא שפחות או יותר זה יתאים לאשף, אבל שיהיה קצת שונה.
לא התכוונתי שכל ילד בן 4 בחוג מבוכים ודרקונים ישחק טרול מכרות. הגזע מכוון לשחקן רציני, לא כזה שאומר "אני תוקף עם x" במשך כל הקמפיין.
 
כשכותבים גזע חדש צריך לשאול שתי שאלות:
1) האם הגזע כל כך טוב עד שכל אחד היה מעדיף לשחק אותו על פני כל גזע אחר?
2) האם הגזע עד כדי כך גרוע שאף אחד לא ירצה לשחק אותו?

אם התשובה לשתי השאלות היא "לא" אז הגזע סבבה. אם התשובה היא "כן" אז צריך לשנות משהו.

טרול המכרות לכשעצמו מגניב, אבל יש כאן שני פערים שכבר התייחסו אליהם:
א) התחדשות - זה כוח מאוד עוצמתי. הוא למעשה הופך את הטרול לבלתי ניתן להריגה. מצד שני, עם אש או חומצה הכוח הזה כאילו לא רלוונטי (מתבטל למשך שארית הקרב) - אז או שהטרול בלתי מנוצח, או שפתאום בכל קרב יהיו אויבים עם לפידים ומבחנות חומצה.
ב) תאורה - התאבדותי למדי במשחק שכולל קרבות. במבוכים כל אחד יראה את הטרול מגיע מעבר לפינה או נמצא מאחורי הדלת, ובשטח פתוח זו הזמנה לכל מי שיש לו כלי ירי לזהות את הדמות שעה לפני שהיא מגיעה אליו ולפגוע בה הרבה לפני שהיא מספיק קרובה כדי לדעת שהוא שם בכלל.

יכולת ההגנה המאגית גם קצת לא ברורה (למה היא קיימת אצל כל הטרולים?) וקצת לא מאוזנת - היא בעצם נותנת לטרול 5+ לדרג"ש ומקביל ל5+ לפגיעה (יתרון) נגד כל יריב שפגע בו, ללא הגבלה.
 
במו"ד 5, אין כוחות פר-היתקלות. יש כוחות שמתחדשים במנוחה ארוכה, או כוחות שמתחדשים במנוחה ארוכה או קצרה (מה שטכנית הופך אותם ליכולות פר היתקלות, אבל בשם אחר ועם כלכלת פעולות קצת שונה - לא תמיד יהיה לך זמן למנוחה קצרה).

kwint stormbelow אמר/ה:
הגזע מכוון לשחקן רציני, לא כזה שאומר "אני תוקף עם x" במשך כל הקמפיין.

בעולם מושלם, היית צודק. אבל בעולם האמיתי, גם אנשים שאינם גיימרים רעילים או מנצ'קינים נוטים להתפתות לabuse של חוקים. זה כמו שעלילתית יכול להיות מגניב אם יש לך גזע של "מחשמלי מחשבות" ששואבים אנרגיה מוחית מבני ברית שלהם (וגורמים להם נזק נפשי-מוחי) ויכולים לשחרר אותה כחזיזי ברק על אויביהם, אבל אתה יכול לדמיין לעצמך איזה הרס זה יזרע בחבורת משחק ממוצעת.
 
חזרה
Top