• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

עדכון 29.1.19 באתר: תקציר פרק שישי בקמפיין 'הטבעות הקרות של גרינפילדס'

משהו מסריח בנפה הצפונית של הפלך, אפילו מסריח מאד.
לואיזה חשה בכך, מהרגע בו צפתה במצעד ראוותני, כולל הוביטים בפאות לבנות מסולסלות מנגנים בטובות גדולות ממתכת נוצצת, והוביטיות נאות עם גרביונים לבנים ארוכים (!) מפזרות פרחים מבושמים בדרכה של כרכרת הוד-מעלתו, הת'אין גורתו הורנבלאואר; כרכרה שנמשכה לא בידי סוסונים, אלא בידי צמד בהמות משוריינות ומקורננות, שנראו דומות מדי לחיות המשא הפראיות שהזדמן ללואיזה לראות אצל הבוגאן.
אבל דבר מכל זאת, כולל הופעתו של אחד הגבירים העשירים והקמצנים בפלך, בקרון תענוגות בצבע צהוב-כנרית, מלא במותרות וריק מכוונות טובות; וכולל חיזור שמנוני מאחד ההוביטים החנפנים והבלתי נעימים ביותר בפלך, לא הכין את לואיזה למה שציפה בחשיכה, מתחת לרובע העני יותר של העיר ברוקנבורינגס.
יש בוס חדש לפושעי הנפה הצפונית, הידוע רק בכינויו "הסיר"; ותחת התנהגתו, נפרץ הכלא שליד מחצבת סקארי, משפריץ מתוכו את כמה מחלאות הפושעים הגרועות ביותר בפלך - כפי שלמדה לואיזה, כאשר מסע פשוט לגביית חוב שכר-דירה וחילוץ כלי-עבודה של גמדה מתה השליך אותה בלא התראה אל לב המאפליה. המסדרונות והמרתפים שורצים במאלפי עכבישים, חיצי רעל, ושלל חלאות-הוביט שעושות ככל העולה על רוחם האלימה - ביותר מתמיכה בשתיקה מצד גורמים מושחתים במשמר העיר; והעובדה כי שארי בשר קלי-דעת של לואיזה עצמה נוהגים באורח פזיז וגרוע ביותר, רק מוסיף שמן לתבערה.

במילים אחרות: האתר עודכן ועלה תקציר פרק שישי בקמפיין של לואיזה ("פגישות רבות מדי"), שהוא פרק הפתיחה של ספר שני בקמפיין ("תפוחים רקובים").

http://members.pundak.co.il/world/keldaria3/chapter5/rings_of_greenfields/crg_chap6.html

תהנו :)
 

קבצים מצורפים

  • dark street2.jpg
    dark street2.jpg
    146.2 KB · צפיות: 405
עדכון טוב. אני חייב להודות שהיה לי דז'ה וו לבקעת קיירן מהשיחה בין לואיזה לסרן ווארדו. הקטע עם המשמר המגן על הבקעה...

אני מקווה שהת'אין באמת מי שמנהל את ההצגה אף על פי שאין סיבה של ממש להשאיר אותו כדמות ייצוגית. ההוביטים אינם מצטיירים לי כחברה עד כדי כך אריסטוקרטית כך שצריך להציב בן לשושלת מיוחסת כדי להרגיע את ההמונים. נשמע כמו אידיוט שימושי...

יפה שהפליטים מהקלאן מסתדרים לעת עתה.

כפי שאמרתי קודם, הקמפיין נראה כשילוב של פנטסיה אפית וקומדיית מצבים. הסצנה עם הדג'הול נראית בפירוש כלקוחה מקומדיה. גם מצעד החורף נראה לי כמעט קומי אף על פי שהוא מזכיר לי סיפורים ממשטרים אפלים. גם הסיפור עם הגובלינים המשתוללים באחוזת הפריץ היה מצחיק.

הסצנה עם הגמד עצובה. אני חייב לציין שלי תמיד נראה שהגמדים אוהבים דברים נוצצים ולכן הם יוצרים עוד דברים נוצצים. זה לא קשור לערכים של עבודה הגונה אלא משהו יותר קמאי באופיים. מחלת הדרקון הזו הצליחה לעשות את מה שסאורון לא הצליח לעשות מעולם: להשחית גמדים מזרע דורין.

לגבי לואיסה, אני חושש שאמה תנדה אותה אם תקבל את הצעתו של הסרן ווארדו. גם אם לואיסה לא מעוניינת, היא יכולה לעניין אותו באחת האחיות שלה כך שהמשפחה תצטרך לכלכל פחות נפשות. בכל מקרה, כרגע על לואיסה להתרכז בת'אין ולקוות שיש לו השפעה.

ולתהייה קטנה, מה הפרש הגבהים בין לואיסה להלקליריה? לפי טולקין, מידתם הממוצעת של ההוביטים נעה בין תשעים סנטימטר למטר. כבת למעמד הגבוה, אני מניח שלואיסה קרובה יותר למטר. היות והלקליריה היא יורשת לגזע נורדי בממדיו (נדמה לי שזה יראה מצחיק אם האלפים וואנאבי, למעשה, נמוכים יותר מהאלפים האמתיים בממוצע.), אני משער שהיא מטר תשעים. הקטע בו לואיסה לועגת להלקליריה על ממדיה, בכל מקרה, תמוה בעיניי. בלי קשר, הלקליריה אמורה להיות יותר מסיבית כתוצאה מעבודת הכפיים שלה.

ואני חייב להעיר ששיקויי הריפוי של הארץ התיכונה יעילים יותר מהתרופות שלנו שלוקח להן יותר זמן לעבוד.

נ.ב.

מה קורה עם הקמפיין בהידרוסט?
 
תודה על התגובה.

1. טרופים של איזור ספר שדורש משמר שיגן עליו, כאשר תקופה שלווה יותר מתחלפת בתקופה מסוכנת, הם אכן די שכיחים בפנטזיה. השאלה היא להיכן לוקחים את זה משם.

2. התאין ירש את הסמכויות ואת המעמד, לפחות בשלב הראשון, מאביו שהיה לוחם דגול שכרת בריתות, הביס וסילק מהפלך את הגאורדונג והאורקים שהיוו סכנה קיומית, ובעט אותם בחזרה אל אבנדים. בהמשך, הוא הולך וסוטה מהקו של אבא שלו ומבסס את הכוח שלו הן על דולגו בלקפוט, והן ויותר מכך על התחושה של הרבה הוביטים, שלמרות כל השגעונות שלו, המצב בנפה הצפונית סה"כ טוב, והוא יודע לשמור עליו כמו שצריך - לרבות החלקים הפחות נעימים, שכללו בעיטה בבני-הברית לשעבר מקרב העם הגדול.

העניין הוא שיתכן שכעת הוא מתחיל להגזים...
אבל אין ספק, שהוא נתפס קודם כל כמי ששומר על יציבות ועל מצב כלכלי סביר, בתנאים הקשים ששוררים מסביב.

3. היו לי אכן בראש כמה תמונות ממצעדים ממדינות הגוש המזרחי כאשר בניתי את הקטע, למרות שחרגתי מזה בלא מעט מובנים.

4. קלדאריה די מתה בינתיים, לצערי.
 
תאין גורת'ו אכן מושל רק בנפה הצפונית.
מוזכר בפרק הזה שהוא נמצא ביחסי יריבות עם מושל אחר, שנושא בתואר פשוט יותר של ראש העיר של ביוואטר, ושכנראה חלקים לא מעטים בפלך נמצאים במצב רע מאד או חרבות מאז פשיטת הגאורדונג. כך או כך, אין שלטון מרכזי. סביר להניח שהוביטים מכל הנפות לקחו חלק במלחמה, אבל רוב הכובד נפל על הנפה הצפונית.
 
חזרה
Top