• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

שליטים ושדים [שו"ש 73][PF] ארגונים מגולאריון- אבירי יד המחר ושבט מטה-גולגלות

שני ארגונים קטנים וחדשים לגולאריון, של שבט גובלינים בעל קשר אדוק מידי אל האלמוות ושל מסדר אבירים חדש שבקרוב הולך לגלות את האמת הנוראית על הדרכים שבה הם מצאו כיצד לחזק את עצמם. לשבט הגובלינים למען האמת קיבלתי השראה מעץ השאלות ותשובות של יוצר העולם של גולאריון, James Jacob.

אבירי יד המחר
אבירי יד המחר הם מסדר אבירים חדש וקטן בחומה-אחרונה שצובר תאוצה בזכות הדרכים החדשניות שלו. אבירים אדירים שמסוגלים להתחדש מהפציעות הקשות ביותר ומשתמשים בתכסיסים שעד אז היו שייכים לאפלה למען האור, אבירי יד המחר הם מעטים אבל נמצאים כעת בעליה כאשר עוד ועוד אבירים מצטרפים לשורותיהם בתקווה לזכות בכמה מהכוחות שהמסדר הקטן אך השאפתן מציע ללחימה ברוע.

באמצעות טכניקות אלכימיות שונות, האבירים של המסדר הזריקו לגופם תרופות ייחודיות ששומרות על הגוף שלהם במצב אידיאלי ומורידות ממנו את פגעי הזמן, גורמות לפציעות ולאף לאיברים להתחדש, וגורמות לנקודות התורפה שלהם להיעלם- כאשר גם מקומות שעד אז נחשבו לרכים וזקוקים להגנה הופכים לחסינים לפגיעות גם מהסכינים הדקים והאכזריים ביותר.

הכול הגיע בזכות הגילוי של דוקטור שיאר ריזין (בן אנוש אוסטאלבי ניטרלי-טוב אלכימאי 7), רופא ואלכימאי מוערך מאוסטאלב שהחליט ללכת ולסייע לאבירים של חומה-אחרונה בעזרת כישרונותיו הרבים. כאשר זמן קצר אחרי הגעתו, האבירים ביצעו פשיטה על מערה תת-קרקעית שהתגלתה במקריות והכילה שלדים בני כמאה שנים, בה אלמתים שונים התגוררו. לא נמצא בין המערה לעריץ המלחש אף קשר, אבל בין הדברים שיובאו מהמערה, שיאר ריזין מצא אוצר. ידע אלכימי כמותו הוא לא ראה עוד, כתוב בשפה האלפית. הוא זיהה את הסימנים האפלים ואת הציוד המרושע שיובא, אבל שיאר האמין שאלכימיה היא כלי שיכול לשמש גם את הטוב וגם את הרוע- ולכן הוא רצה ללמוד את הסודות. במשך שנתיים הוא חקר את הסודות הללו, מתנגד לכול כוח אפל ושחור, ומנסה לפענח את הטכניקות המסובכות שכמותן הוא לא ראה בחיים. באמצעות שאריות מהחומרים האלכימיים שהרקיבו והובאו על ידי האבירים, הדוקטור הצליח לשחזר… ולו קלות, את הטכניקות המסתוריות.

הוא גילה שהחומר המוזר גורם ליצורים להתחדש, להשתנות, להפוך לעוצמתיים יותר. בכול יצור בו הוא נגע עם החומר ואז טיפל בו, הוא הצליח להגיע לתוצאות גבוהות מאי פעם. ולכן, בעלות אדירה, שיאר שיחזר כמות גדולה מהחומר. הוא ידע שהוא לא יכול לבזבז זאת עוד על ניסויים, ולמרות שהוא לא ידע לחלוטין מה יתרחש, הוא נתן את החומר לאביר שהיה על ערש דווי, החדיר אותו לגופו. האביר הזה, שהיה ידוע כמיראון יד האמת, ונפצע קשות בקרב נורא כנגד האורקים מצא את עצמו חוזר אל החיים, ואפילו חזק מתמיד. החוויה שינתה אותו, ולאחר שיחה והתלהבות רבה שהוא הביע מעבודתו של שיאר ריזין, מיראון קרא לעצמו מיראון יד המחר (בן אנוש טאלדאני פרש 9) וכיום הוא מנהיג את מסדר אבירי יד המחר, שהוא הקים בעצמו, ומשתמש בטכניקות של שיאר. הוא אדם אמיץ בעל שאיפות גדולות ושנאה עזה לאורקים, שאת האכזריות שלהם הוא זוכר היטב מהחוויה הקרובה למוות שלו.

אבל העתיד של אבירי יד המחר נועד להיות קצר ואכזרי. בעוד שהחומר המסתורי מתפשט בגופם של האבירים ומחזק אותם, הוא מטמא את רוחם ונפשם בצורות שהם אפילו לא מסוגלים להבין. מערת האלמתים המסתורית הייתה מערה של אלכימאית דרו (אלפית אפלה) ומשרתיה, שגורשו מהאימפריה שלהם בארצות האפלות לאחר שהאלכימאית נכשלה בניתוח מסובך וכמעט חיסלה אציל אלף אפל- דבר שנראה בעיני האימפריה של הדרו כניסיון התנגשות ברור. באמצעות הטכניקות הידועות לה, האלכימאית תיכננה על אף הגירוש הגירוש להשיג לעצמה מקום קרוב לקרקע שיהיה שייך לה ולמשרתיה. אך כאשר המערה שלהם קרסה עליהם ברצף האסונות שרדף את היעלמותו של האל ארודן, דבר חוץ מכמה אלמתים זועמים לא נותר ממנה… עד שהאבירים של חומה-אחרונה חפרו את הקבר שלה מחדש.

והחומר הזה, שנמצא באבירי יד המחר, הוא חומר שגוף שנועד לעוות ולשנות רקמות בכוחו, וצלם אנוש לא אמור להיחשף אליו לזמן ממושך. הזרקה שלו ליצור מתחילה ביצור תהליך איטי, וגם- כמו שהאבירים הולכים לגלות בקרוב- כואב במיוחד, שהופך את היצור לתועבת-בשר. למען האמת, מיראון כבר החל להרגיש את הכאבים, אך הוא מסתיר אותם, לא מקשר בין הכאב המסתורי בגופו לחומר המוזר שפועל אליו- אלא לפציעות העבר שלו במקום.

זרעי הרפתקה
- מיראון יד המחר חולה, אך המחלה מואשמת על מחלה שהוא ספג כשהוא ירד אל מתחת לאדמה למערה שעד אז הייתה חסומה. על הדמויות להיכנס אל תוך המערכה ולחקור אותה כדי להבין את המקור לה, בעודן מגלות את הסודות האפלים של הדרו ואת האמת על התהליך שעבר על האבירים.
- תומך מסתורי מחזק את המסדר של אבירי יד המחר ומעניק להם תקציב ועוצמה, אך המסדרים האחרים של חומה-אחרונה חושדים במניעים שלו. התומך, כוהן של שר השדים האאגנטי, גילה דרך האל שלו מה התרחש ובהחלט רוצה לקדם את המסדר בכול דרך.
- מיראון משלים את התהליך ומשתנה לתועבת בשר מחרידה, וכול האבירים מבינים מה קרה. על החבורה להצליח ב-2 משימות- להציל את שייאר ריזין שכעת האבירים רוצים לחסל אותו בתור בוגד ומשתף פעולה עם הרוע, ולמצוא תרופה לאבירים לפני שהם יהפכו גם הם לתועבות בשר.

שבט מטה-גולגלות
לפני שנים אחדות, שבט מטה גולגלות היה ידוע בשם אחר, כשבט גובלינים פשוט המאכלס מגדל של ליץ' ידוע לשמצה שהובס ונהרס בידי כוחות הטוב. הליץ' המוזר, זות'גאר מטה-גולגלות, שהיה גם נקרומנסר מיומן והפיץ טרור ואימה על כול מטילי הלחשים באזור, גונב את הסודות של מספר מגים טובים שחיו בסביבה… הוא אחד מהליצ'ים הפחות מוכרים אך הראויים לציון שחיו באוויסטאן, באזור של מדינת אנדוראן.

זות'גאר נולד גובלין פשוט אך בעל צמא לידע, מאז שהוא ראה קוסם מטיל חזיזי ברק וכדורי אש על אחיו ממש לאחר שנולד- הוא קינא באשפים הללו ורצה את הידע שלהם. אבל כמו שזות'גאר למד, כגובלין, כתיבה היא פעולה הגונבת את האותיות מהראש. בגלל זה, אף אחד מהגובלינים של השבט לא היה מסוגל להדריך אותו באומנויות המאגיות בהן הוא חשק. ולכן, זות'גאר נאלץ למצוא דרך בעבור עצמו.

זה התחיל בחיסול של שוליית קוסם תמים שסרק את היער באזור של השבט. זות'גאר גנב את ספר הלחשים של השוליה הזה, והחל לומד אותו. ממספר ספרים נוספים שהוא גנב, הוא הצליח ללמוד את השפות המקומיות של האזור, והצליח אף להתחיל לפענח את ספר הלחשים של האשף… מתחיל להבין את הלחשים שלו.

ולאחר שהוא הפך למומחה בכול קסם ששולית הקוסם התמחה בו, הגובלין שאף למטרות גדולות יותר. מטיל לחשים מאגי אחר מטיל לחשים מאגי, הוא פגע באלו שעוקבים אחרי האומנויות המאגיות ראשונים על מנת לגנוב את הידע שלהם כשלל לעצמו. שום מילה זות'גאר לא כתב, כול המילים שלו היו גנובות. וכאשר הוא למד כיצד ליצור חפצים קסומים מאחד מהספרים שלו… זות'גאר מצא דרך, אותה הוא למד מילולית בלבד, כיצד ליצור חפץ קסם שישלב את כישרונותיו.

בשילוב של מספר קסמי העלאת רוחות באוב, הקסמת חפצים וקסמי התמרה שונים, זות'גאר קרא לרוחות של האשפים אותם הוא חיסל, וחישל את הנשמות שלהם לתוך מטה של גולגלות. המטה היה המקור לשמו, והיה בעל הכוח לגנוב את המילים מהראש של אויביו של זות'גאר, דבר שהפך אותו לאימתם של מטילי הלחשים לאותה התקופה.

וכאשר זות'גאר זימן מספר יצורים שמימיים ושטניים הידועים בהתעסקות שלהם עם האלמוות, שבבירור פגשו בליץ' בעבר, הוא הצליח לגנוב מהראש שלהם את סודות האלמוות. במעשה שדרש ממנו לתת את המילים מהראש שלו (לתפיסתו של זות'גאר), הוא פיתח טקס בו הנשמה שלו נקברה בחרב קוצצת-כלבים שהייתה שייכת לאחיו. אחרי שנים של טרור, קבוצה אמיצה של אבירים הביסה אותו ואת הכנופייה שאחיו הנהיג יחדיו, לאחר שהם הבינו את הקשר בין נשמתו של הליץ' לנשק של אחיו, והרסו את מורשתו. רק המגדל הנמוך שהוא הקים בלחשים נותר.

אבל השבט ממנו זות'גאר ואחיו הגיעו זכר את הגדולה אליה הם הגיעו. דמו של זות'גאר טימא את השבט עוד בחייו, וכעת הם עברו אל המגדל הישן שלו. לאחר שהם הצליחו לעבור את ההגנות הקסומות במאמצים רבים והרבה קורבנות- דבר שהתאפשר רק בזכות העובדה שרוב המלכודות והאיומים במבוך לא מאיימים על גובלינים- הם הגיעו אל חדר הניסויים של זות'גאר. שם, הם מצאו את המחקרים של הגובלין הליץ', וכיצד הוא הפך לליץ'.

מכשפים עם דם המתים ניסו לעקוב אחרי דרכו של זות'גאר, להשתמש באותם הטקסים, אך הטקס שזות'גאר יצר התאים רק לעצמו- והדבר גרם לאסון- ליץ' פגום שנהרס תוך זמן קצר, גם אם לזמן הקצר הזה הוא העניק לבעליו כוחות אדירים… אבל בשביל הגובלינים, הגילוי על התהליך האדיר שגורם להם, גם אם לכמה ימים להפוך לכה עוצמתיים, הפך להיות מרכז חייהם.

כעת, בכול זמן בו השבט רוצה להפגין את כוחו או זקוק להגנה, אחד מהגובלינים המכשפים של השבט עולים אל המגדל ומבצעים את הטקס האפל של זות'גאר. הטקס, תמיד, נכשל, למרות שהגובלינים מאמינים שיום אחד הטקס יצליח והיורש של מטה גולגלות יעלה מעלה. ובכמה הימים שהליץ' הפגום שורד, הוא ממטיר אימה והרס על כול אויב של השבט.

האגדה מסביב לשבט נפוצה, כאשר הסיפורים אומרים שרוחו של הליץ' של המגדל חזרה לצידם של הגובלינים הללו, לא מסוגלת לנוח גם במותה.

זרעי הרפתקה
- הגובלינים מאיימים על עיירות הספר של אנדוראן, אך הם זקוקים ליותר משאבים כדי להצליח לחזור על הטקס. לאחר שהשבט מתקיף מספר עיירות, הוא מבצע תקיפה אדירה ביחד עם ליץ' פגום על האוניברסיטה של אלמאס, שנהדפת במהירות אבל עם אבדות בעיקר ברכוש וגם בנפש על ידי משגיחת האוניברסיטה פלאנדריאל מורגת'אי, שכעת שוכרת הרפתקנים להחזיר את מה שנגנב ולהביא את הגובלינים לצדק.
- מטה הגולגלות של זות'גאר התגלה מחדש, לאחר שנעלם במשך שנים. השבט יעשה כול דבר על מנת לשים את ידיו על החפץ שמסוגל לגנוב מילים מראשם של אנשים, בעוד שעל הקבוצה לעצור אותם ולהשיג אותו לפניהם- אולי בעבור אגודת מגלי הארצות ואולי בעבור ארגון אחר.
- הגובלינים מטורפים, מקריבים את עצמם בעבור עוצמה זמנית וכוח אפל למען גדולת השבט. מתוך השבט, קבוצת גובלינים סוררים מחפשת קבוצת הרפתקנים שתהיה מוכנה לסייע להם להשמיד את הכתבים האפלים מהם שבט מטה-גולגולת שואב את עוצמתו.

מאפיין גזע חלופי לגובלין: מורשתו של מטה גולגולת (ע"ט): כמה מהגובלינים מייצגים את המורשת של הליץ' זות'גאר מטה גולגולת, שגנב את סודות המאגיה מראשם של אויביו. כאשר יצור מגלגל בדיקת ריכוז בטווח 30 רגל מהגובלין, הוא סובל ממחסר 2- על גלגול הריכוז שלו אם הוא מטיל לחשי מאגיה. המחסר מצטבר עם מספר גובלינים, עד ל-6-. מאפיין זה מחליף את תנועה מהירה.
 
עריכה אחרונה:
האמת ששני הארגונים הם בין הטובים והמעניינים שקראתי, שאפו ענק. הייתי שמח לשמוע קצת יותר על הדרך בא כל אחד מהארגונים מתפקד ונראה-נניח, מה ההתנהגות והמדים של אבירי יד המחר, ומה המאפיינים החיצוניים והמכאניים שמאפיינים את שבט מטה גולגלות מהשאר
 
פלדריק אמר/ה:
האמת ששני הארגונים הם בין הטובים והמעניינים שקראתי, שאפו ענק. הייתי שמח לשמוע קצת יותר על הדרך בא כל אחד מהארגונים מתפקד ונראה-נניח, מה ההתנהגות והמדים של אבירי יד המחר, ומה המאפיינים החיצוניים והמכאניים שמאפיינים את שבט מטה גולגלות מהשאר
אבירי יד המחר קיימים מעט מידי זמן בשביל להיראות עד כדי כך שונים משאר האבירים של חומה-אחרונה, אבל תמיד במדים שלהם מודגשת לפחות יד אחת ממנה הוזרק החומר האלכימי המחזק לגופם. לפעמים הוא מועבר דרך הכתף או דרך חלק גוף טיפה שונה מה שמשנה את עיצוב התלבושת, אבל הרעיון הוא שהאיבר שמתחזק ראשון (ולרוב זוכה בעמידות לנזק, חסינות לפגיעות אכזריות וכוח מחוזק) יקבל את מירב המרחב שלו.

שבט מטה גולגולת הוא שבט גובלינים בעלי מראה אפור מהרגיל (צבעי העור של גובלינים לרוב נעים בין ירוק לאפור) וגוף קטן ושפוף, עם מאפיינים מתים עליהם כמו חלקים נרקבים, עיניים אדומות או קול מעורר צמרמורת, שנובעים מהדם המת שזורם בעורקים שלהם ומההשפעה הנקרומנטית של המקום בו הם שוכנים. מכאנית, אני לא רואה בנתוני הגובלין מאפייני גזע שיתאימו למעט Weapon Familarity שנפוץ בגלל אחיו של מטה-גולגולת המקורי, שאימן לוחמים מהשבט בנשק והקים לעצמו כנופיה.

אם עליי ליצור מאפיין גזע שיתאים להם, אני אעשה משהו כזה:
מאפיין גזע חלופי לגובלין: מורשתו של מטה גולגולת (ע"ט): כמה מהגובלינים מייצגים את המורשת של הליץ' זות'גאר מטה גולגולת, שגנב את סודות המאגיה מראשם של אויביו. כאשר יצור מגלגל בדיקת ריכוז בטווח 30 פיט מהגובלין, הוא סובל ממחסר 2- על גלגול הריכוז שלו אם הוא מטיל לחשי מאגיה. המחסר מצטבר עם מספר גובלינים, עד ל-6-. מאפיין זה מחליף את תנועה מהירה.

BadBug אמר/ה:
אני רק חושש מה יקרה אם הדמויות של החבורה ישיגו בטעות את המטה, נשמע שהוא חזק למדי אם לא מדי.
מתאר לעצמי שאפשר להגביל את כוחותיו בדרכים שונות.
המטה הוא עתק מינורי, אבל למרות שהכוחות שלו מרשימים הוא לא יכול לבצע אותם ללא הגבלה. כן מעניין יהיה איך להשמיד אותו, שכן לכול עתק יש דרך מיוחדת להשמדה, ומעולם לא חשבתי על כיצד להשמיד את העתק הזה.
 
עריכה אחרונה:
לגבי השמדת העתק המינורי - סתם רעיון, אולי לקחת אותו למקדש הראשון של אל ידע או חוכמה כלשהו (מסע קשה באיזור הררי ומבודד) ושם להחזיק אותו כך שקרני השמש הראשונות כשמפציע השחר יאירו אותו.
מסע שיכול להיות הרפתקה בפני עצמה :)
 
וואו, אחת ההגשות הטובות ביותר שקראתי לשו"שים!
אבירי המחר - מה מערכת היחסים שלהם עם שאר אבירי אוסטאלאב? הם עצמאיים או שמהווים חלק ממסדר אם כלשהו?
מטה הגולגולת - אז הגובלינים יודעים לקרוא או לא? מצד אחד זות'גאר למד לקרוא עצמאית כי אף אחד לא ידע לקרוא, מצד שני הקסם שהופך אותך לליץ' כתוב איפשהו.
 
BadBug אמר/ה:
לגבי השמדת העתק המינורי - סתם רעיון, אולי לקחת אותו למקדש הראשון של אל ידע או חוכמה כלשהו (מסע קשה באיזור הררי ומבודד) ושם להחזיק אותו כך שקרני השמש הראשונות כשמפציע השחר יאירו אותו.
מסע שיכול להיות הרפתקה בפני עצמה :)
הריסה של עתק זו בהחלט הרפתקה בפני עצמה.
אהבתי את הרעיון, למרות שאני אישית הייתי לוקח את זה לכיוון של שאיבת הידע שתשבור את המטה. אולי דווקא נת'יס, אל הקסם הדואלי, יוכל באמצעות האמיתות הסותרות שלו לגרום למטה להישבר כאשר הידע שהמטה שואב סותר את עצמו. אולי בעצם בחצרו של אסמודאוס, החוקים של הגיהינום עשויים לשבור את הרוח הכאוטית של המטה. ואולי באמת זה פשוט אור השחר תחת המקדש של אחד מאלי הידע שיגרום לרוחות להישבר מהשילוב של אור השמש כנגד הטבע האלמת שלהן והכוח הקדוש כנגד הכוח דוחה הידע.
המטה יכול ללכת לכול כיוון שהמנחה יחשוב שיתאים לו.

אביעד אמר/ה:
וואו, אחת ההגשות הטובות ביותר שקראתי לשו"שים!
אבירי המחר - מה מערכת היחסים שלהם עם שאר אבירי אוסטאלאב? הם עצמאיים או שמהווים חלק ממסדר אם כלשהו?
תודה רבה על המחמאות :)

אבירי המחר- רק אדייק, חומה-אחרונה, ולשם התשובה לשאלה- אפרט עליה קצת, לאלו שלא מכירים את הרקע של גולאריון, כי אני חושב שזו הזדמנות טובה.
חומה אחרונה ממוקמת ממש קרוב לאוסטלאב, בינה לבין המאחז של בלזקן (בו שולטים עשרות שבטי אורקים אכזריים), והיא נוצרה לאחר שמסע הצלב הזוהר הביס את טאר-באפון, המלך המכשף, הליץ' העוצמתי ביותר שאי פעם היה. בגלל שהם לא מצאו את התליון של הליץ' מעולם, הם כלאו את טאר-באפון באמצעות 7 חותמים קסומים ואת המפתחות לחותמים הם חילקו בין המדינות שהשתתפו במסע הצלב הזוהר. אגב, נתיב הרפתקה שבקרוב הולך להשתחרר לפאת'פיינדר, בשם "אחיזת העריץ", הולך לעסוק בטאר-באפון ובקו עלילה שלם העוסק בו (ויש לי כמה ספוילרים ששמעתי על מה שהולך לקרות שם שנשמעים מדהימים).

חומה-אחרונה מעולם לא קיבלה ספר משלה, למרות שהעובדה שבקרוב עומד לצאת נתיב הרפתקה שכזה אומרת שייתכן שבקרוב נקבל ספר הקשור בחומה-אחרונה. אבל, אנחנו לא באמת יודעים את כול הפרטים על מה שקורה שם. בסופו של דבר, אבירי יד המחר נחשבים, כמו כול מסדרי האבירים, כחלק מהצבא של חומה-אחרונה, שעולה להילחם כאשר איום אורקי או אלמת עולה, ויילחם בטאר-באפון במקרה הנורא ביותר שזה יצליח להשתחרר מכלאו. אבירי יד המחר עם זאת נחשבים כארגון בפני עצמם, שנפרד ממסדרים אחרים (למרות שכמה וכמה אנשים עזבו מסדרים אחרים על מנת להצטרף אליו- ואולי להשפיע מראש על הצורה בה פילוסופית המסדר תתעצב).

האבירים של אוזם לא מקיימים יחסים קרובים עם אבירי יד המחר, למרות שקבוצה קטנה מתוכם הביעה התעניינות להשתמש בכוח של אבירי יד המחר על מנת לשלוח התקפה על מדינת האלמתים של גב. בהתחשב בפעם האחרונה שהתקפה כזו התרחשה על המדינה, וההשלכות הנוראיות שקרו אז (6 אבירים, כולל הנכד של מפקד חומה-אחרונה, שחזרו כאבירי קבר וגנבו את הגופה של אחת מהמשרתות של האל ארודן, שלחמה לצד האבירים בטאר-באפון. כאשר האבירים יצאו לחלץ את הגופה שלה, הם גילו ששליט גב הנורא החיה אותה כליץ' בשירותו), הם מאוד מהססים לבצע דבר כמו התקפה שכזו לפני שיהיו בטוחים שיש סיכוי שהחומר האלכימי הוא מה שיביא להם הפעם ניצחון.

לעומת זאת, אלמנות הברזל, מסדר הכולל בעיקר אבירות ומוקדש לאדונית השמימית פאלאיינה, המלמד כי "מאובדן מגיעה צמיחה", הוא בעל יחסים הרבה יותר קרובים לאבירי יד המחר. הרבה מהאבירים והאבירות של אלמנות הברזל רוצים עוצמה, ונקמה, על הכאב שהם חוו בעבר, ואבירי יד המחר מציעים את העוצמה הזו בהתחייבות היחידה שתשתמש בה למען הטוב בעולם.

אביעד אמר/ה:
מטה הגולגולת - אז הגובלינים יודעים לקרוא או לא? מצד אחד זות'גאר למד לקרוא עצמאית כי אף אחד לא ידע לקרוא, מצד שני הקסם שהופך אותך לליץ' כתוב איפשהו.
גובלינים לפעמים יודעים ולפעמים לא יודעים לקרוא, הרבה מהם לא יודעים אבל שבט כמו שבט מטה-גולגלו בהחלט מלמד את הגובלינים שלו קרוא וכתוב. גם גובלינים משבטים שלא יודעים קרוא וכתוב לרוב חיים קרוב מספיק לציוויליזציה בשביל למצוא את הדרכים שלהם ללמוד קרוא וכתוב.

אבל פה מגיע החלק השני לעניין. גובלינים בגולאריון מאמינים שכתיבה גונבת להם את המילים מהראש ולא מסכימים שמישהו יכתוב את מה שהם חושבים, וזות'גאר היה חלק מהאמונה הזו. זו הסיבה שכול הדרך המאגית שלו הייתה דרך גניבה של סודות מראשם של מאגים אחרים, ורק רגע לפני שהוא הפך לליץ', הוא הסכים שהמילים ייגנבו מתוך הראש שלו וכתב את השיטה שלו להפיכה לליץ' (ההיגיון שלו היה שבגלל שהוא יכתוב את המידע הזה פעם אחת והוא לא זקוק ליותר מהפעם היחידה הזו, זה לא נורא אם זה ייעלם לו מהראש). זה חלק מהטירוף של הגובלינים, וכן, זות'גאר לגמרי נגד את האמונה שהייתה לו כול החיים ברגע ההוא רק בשביל להרוויח עוד כוח ועוצמה- מאפיין שעל פי ההתנהגות של השבט שלו, נראה שעובר בשבט כמעט בירושה.
 
חזרה
Top