• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

החלפת שחקן בשלב מתקדם של המערכה

אנחנו נמצאים כעת במחצית הדרך של המערכה של מורדי הגיהנום, כשאחד השחקנים עזב אותנו (מה שכנראה ברור למי שקורא את הרשומות - )
השחקנים כבר בדרגה 7, אוטוטו 8, ובסך הכל מכירים את עולם המערכה, הדב"שים והרקע להרפתקה. כרגע אנחנו שלושה שחקנים ומנחה, ולמרות שיש לי מועמד בקנה לשחקן הרביעי, אני מתלבט האם זה נכון בשלב מאוחר יחסית של המערכה לשלב שחקן חדש - זה תמיד יוצר את הקונפילקט של האאוטסיידר, שלא מכיר את הרקע ומה שקורה מסביב... אז אני מתלבט האם פשוט להמשיך עם שלושה שחקנים ולסיים את המערכה בהרכב הזה? מה שמאתגר כאן יחסית, הוא שמדובר בנתיב הרפתקאות עם עלילה רציפה.

למעשה הסיבה העיקרית מבחינתי לשחקן רביעי נכון להיום הוא שזה ייקל על תיאום מפגשים (אם מגיעים שלושה שחקנים מתוך ארבע, אז יש משחק). מבחינת עלילה, אשמח לשמוע מהניסיון שלכם איך עבד לכם הכי טוב לשלב שחקנים בשלב כה מאוחר יחסית... מבלי שזה יפגע במרקם העלילתי / קבוצתי.
 
כשחקן, בקבוצת מו"ד לפני כמה שנים השתלבתי בקבוצה שהתחילו בדרגה 1, והגעתי כשהם היו בדרגה 4. דרגה 7 זה באמת יותר קיצוני, אבל גם בדרגה 4 היה פערים להשלים. בסה"כ אחרי כמה סשנים לא הרגשתי יותר מדי אאוטסיידר. אם כי זה היה קבוצה של אנשים שלא שיחקו אחד עם השני באופן קבוע, אז האתגר בהשתלבות הייתה בעיקר ברמת הקמפיין ולא ברמת הדינמיקה הקבוצתית. לדעתי לשלב מישהו חדש ממש לקבוצה של אנשים שמשחקים ביחד הרבה זמן זה יותר קשה, והאמצע קמפיין רק מוסיף קושי.
הניסיון האחרון שלי בלהמשיך קמפיין אחרי ששחקן פרש לא עלה בהצלחה והקבוצה התמוססה לגמרי מכל מיני סיבות, אז אין לי עצות לשאוב משם.

הסיבה שלך לשלב שחקן, אם כי, מאוד חורקת לי. לשחק בהרכב חסר, גם כשזה 3 מתוך 4 שחקנים, זה לא משהו שאני אוהב לעשות. אבל כל אחד והעדפותיו.
 
אני חושב שכדאי להוסיף שחקן, במיוחד כי נשמע שהחבורה יחסית לא גדולה.
נכון מה שאתה אומר לגבי השלמת הפערים ואולי תחושת האאוטסיידריות, אז חשוב לתאם איתו ועם שאר השחקנים ציפיות, שתהיה לו מוטיבציה חזקה ללמוד ולהשלים פערים גם מחוץ לזמן הסשן וכמובן ששאר השחקנים יקבלו בהבנה את העניין ויעזרו לשחקן (ולדמות) להכיר את העולם/מערכה/פוליטקה/דב"שים וכו' וכו'.
בסופו של יום, זה משחק ואפשר להנות על הדרך תוך כדי השלמת הפערים.
אני אישית גם הצטרפתי לקבוצה באמצע קמפיין והייתי צריך לקרוא ולשאול הרבה שאלות ובמפגשים ראשונים לא ממש הבנתי מה קורה במאקרו, אבל נכנסים לזה לאט לאט.
 
פלאפי אמר/ה:
הסיבה שלך לשלב שחקן, אם כי, מאוד חורקת לי. לשחק בהרכב חסר, גם כשזה 3 מתוך 4 שחקנים, זה לא משהו שאני אוהב לעשות. אבל כל אחד והעדפותיו.
כשהעצמות שלך יחרקו כמו שלי אז תגלה גם שלתאם זמנים לארבעה אנשים בוגרים שלפעמים נוסעים לחו"ל או לחופשה, ילדים חולים, ושאר מרעין בישין זה עסק לא פשוט.
בנוסף אני מעדיף דינמיקה קבוצתית גם של 4-5 שחקנים, 3 שחקנים ומנחה זה בערך המינימום שאני מוכן לשחק איתו.
אחד מהשחקנים אכן הצטרף כשהם היו דרגה 4 בערך, וזה הצליח די טוב, גם כי היינו פחות מתקדמים בעלילה. אני אתאם איתו מפגש אחד-על-אחד, אולי משחק פרטי כדי לשלב אותו. ייתכן שככה הוא יקבל קצת רקע מוקדם על העולם ועל המערכה.
 
הייתי בקבוצה עם כמה אנשים בגילאי 35+ שגם שם עשו אותו הדבר משיקולים דומים, ואני לא חושב שזה אידיאלי. מעניין אותי אבל איך אתם מצדיקים את זה עלילתית שדמות אחת נעלמת פתאום ואז חוזרת.
 
אילו רק היית קורא את הרשומות ;)
להעלים דמות שחקן זה קל יחסית מניסיוני, בפעם הראשונה הוא היה נוכל והיינו בתחילת המערכה - וגם השחקן עזב בפתאומיות. אז פשוט החלטנו שהוא נעלם עם גילדת הגנבים שלו.
במקרה השני, הכנתי עם השחקן סיפור מתוחכם יותר שהוא אחראי לסדרת רציחות בעיר - תחת ההשפעה של פגיון תבוני, מבלי שהדמות מודעת לזה בעצמה. החבורה התחקתה אחרי הרוצח ואז הדמות גילתה את הפגיון והבינה שהיא הרוצחת ולמעשה תקפה את יתר החבורה, בעוד הם מבינים שהוא אכן הרוצח אבל נחושים להגן עליו בגלל שהוא רצח תחת השפעת הפגיון. זה עדיין מתגלגל הסיפור הזה במקביל למערכה הראשית.
 
זה לחלוטין טלוי בדינמיקה של השחקנים עצמם, עם מדובר בקבוצה פתוחה יחסית או בשחקן חדש בעל היקרות גבוהה עם שאר השחקנים יש לזה סיכוי טוב להצליח.
בכל מקרה היתי ממליץ לך להתייעץ עם חברי הקבוצה, עם הם ירצו להכניס שחקן חדשזה אמור ללכת חלק.
 
אולדמן, לא דיברתי על זה ששחקן עוזב, זה נון-אישיו. שאלתי איך אתה מתייחס אין גיים לזה ששחקן לא נמצא בסשן. למשל, הדמויות בסוף הסשן הקודם היו באמצע חקירת מבוך, ובסשן שלאחריו אחד השחקנים לא הגיע. מה קורה עם הדמות שלו? היא פתאום נעלמת? מישהו משחק אותה?
 
ב שאיפה בסוף סשן מסיימים בסוף סצנה, כך שלמעט מצב שבו הם במבוך, קל יותר להסביר לאן נעלמה דמות.
אסלן כן, בסופו של יום פשוט מתעלמים מכך ששחקן נעלם...
 
חזרה
Top