• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

מהדורה 5 דרקונים ונתונים [דו"נ 36][D&D 5e] ספינת המימדים של טריקזאלוד

טריקזאלוד, במאה הקודמת ארכ-מג שחור גלימה, מכשף בדרגה גבוהה ידוע כמנהיג צי קטן של פיראטים, הוא חילק את זמנו בין הפשיטות היותר מתוחכמות בים לבין התבודדות במגדל שלו באחד האיים המוסתרים.
רוב הזמן סגניו עשו את העבודה עבורו...
האגדה מספרת שהוא הפך עצמו לליץ' ונכשל בתהליך או הפך למשהו מעוות שספק גשמי ספק אסטרלי.
טריקזאלוד השקיע זמן ניכר מחייו ללימוד הטקסים להפיכתו לליץ' והכשלון הפך את נשמת האל מת שלו לאכזרית ואלימה במיוחד.
יתכן וכשמישהו עושה שימוש בספינה שלו - הוא מצליח לחוש בכך במישור בו הוא כלוא למחצה וזה מעביר אותו על דעתו.

ספינת הדגל שלו היא ספינה קסומה ונטושה מצוות שיכולה להופיע בכל מקום וזמן, אם שטים בה מספיק מהר היא מאיצה אפילו יותר (יסודני אוויר כלואים בין מימד האוויר לבין תרני הספינה) והיא יכולה להאיץ עד כדי שיגור של הספינה על צוותה למקום אחר בעולם ועם מחקר וקסמים מתאימים היא יכולה לנוע בין מישורים !
קסמים חזקים במיוחד עשויים גם לתת לה יכולת מוגבלת לנוע גם בזמן (לשיקול המנחה).
שימוש מוגזם בספינה עלול להוביל את הצוות שלה למישור השאול שם יתכן והצורה המעוותת של טריקזאלוד נמצאת (הרבה יותר מסוכן מליץ').

קרסי עלילה לחבורות בדרגות גבוהות:
* חיפוש אחר המגדל של טריקזאלוד
* חיפוש אחר האוצר/המחקרים של טריקזאלוד
* דרך לנסיעה בין מימדית/מישורית
* דרך לTPK מהיר :devil:


קצת נתונים על הספינה בהשראת חוקי הארקנה החדשים למסעות ימיים:

גודל: עצום (140x20ft.)
קיבולת יצורים: צוות 80, נוסעים 40
קיבולת מטען: 160 טון
קצב תנועה: 5 מייל בשעה (100 מייל ביום)
כוח 25 זריזות 12 כושר 25 תבונה 0 חוכמה 0 כריזמה 0
חסינויות לנזקים: רעל, נזק טלפתי, נקרוטי
חסינויות למצבים: blinded, charmed, deafened,
exhaustion, frightened, incapacitated, paralyzed,
petrified, poisoned, prone, stunned, unconscious
מעטפת הספינה: 800hp (סף נזק 20)
דירוג שיריון: 18
תנועה: מפרשים דירוג שיריון 14 200hp

פעם ביממה ניתן לנסות לבצע שיוט מהיר על מנת לנצל את יכולתה של הספינה.
בהתאם למיומנות ולמחקר הקסום המתאים הסיכוי להוביל את הספינה למקום הרצוי (מישור או כיוון מסויים בעולם בין60-80%) בתוספת בדיקת מיומנות מוצלחת של תבונה של הקפטן (15).

בהנחה של כשלון יש לגלגל 1ק20
1-15 הספינה משתגרת לכיוון אקראי בעולם 100-1000 מיילים לפחות כל עוד הספינה תופיע על המים
16-17 הספינה משתגרת למישור אחר אקראי !
18-19 הספינה נוסעת אחורה בזמן - לשיקול המנחה או 1-1000 שנים
20 הספינה נוסעת קדימה בזמן 1-100 שנים

* הערה: המסעות בזמן חייבים להיות מוגבלים ולזמן קצר, שוב לשיקול המנחה

קשור לתמונת אווירה:
Chasing_the_light.jpg


שתמיד ספינתכם תמצא את הצפון (או שלא?),
בקנאה בחיים - טריקזאלוד :pirate:
 
מגניב ביותר! אני מבין שהדמויות אמורות למצוא את הספינה/לחפש אחריה, לגלות את הכח בה ואחרי שימוש יתר לפגוש בטריקזאלוד, כן?
אהבתי את הרעיון של ספינת הרפאים בה אתה צריך לנהוג, ולא זו שרודפת אחריך עם פיראטים זומבים מרושעים.
אבל זה בכל זאת אתגר מכאני - כדאי שתוסיף חומר מכאני כלשהו להגשה, בין אם זה הנתונים של הספינה (משהו מכאני שאפשר לעבוד איתו יותר בקלות בנוגע למעבר המישורים) ובין אם סטטי קרב לטריקזאלוד שנוכל להשתמש בו בקרב שיביא לסוף הקבוצה.

ח"ח!
 
תודה רבה! :)
אוקיי אז ככה.
נתתי כמה קרסי עלילה אפשריים כך שאפשר לפתח את זה בכל כיוון העולה על רוחו של המנחה.
הספינה יכולה להופיע מעצמה או כחלק מעלילה.
כמובן שחפץ עוצמתי כזה (כמעט ברמה של עתק אבל לא...) איננו אמור להשאר יותר מדי זמן ברשות הדמויות ושימוש יתר עלול להביא לתוצאות הרסניות (פגישה בטריקזאלוד או גרוע מזה).

מכניקה - אני מנחה חוזר אחרי יותר מעשור של נתק ממשחקי התפקידים אז אני קצת חלוד מבחינת מכניקה (דמיט הייתי ממש חד בזה בתקופה העתיקה של מו"ד 1) אני אחשוב על משהו ואעדכן.
 
זה מזכיר לי קצת את ה-Weatherlight בסיפור של MTG. ספינה מעופפת קסומה שמונהגת על ידי קוסם חזק, שיכולה לעבור בין מימדים. על זה התבססת?

בכל מקרה, אני אוהב את הרעיון. עם זאת, כיוון שמדובר בדרקונים ונתונים ולא בשליטים ושדים, כנראה שתצטרך לבחור שיטה. אני מרגיש ש"כל שיטת פנטזיה" אומר שאין נתונים בכלל ושזה פשוט סיפור נחמד. שזה גם טוב, אבל לא מטרת התרגיל.

לא אמור להיות מסובך מדי. נתונים לטריקזאלוד ולצוות, קצת מידע על הספינה מבחינת מהירות וכזה. אם אתה רוצה להשקיע, תיצור מפה של הספינה.
 
חזרה
Top