• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

מהדורה 5 [מהדורה 5] נזק משני

קוד:
 Polearm Master

You can keep your enemies at bay with reach weapons. You gain the following benefits:

    When you take the Attack action and attack with only a glaive, halberd, quarterstaff or spear, you can use a bonus action to make a melee attack with the opposite end of the weapon. The weapon's damage die for this attack is a d4, and the attack deals bludgeoning damage. This attack uses the same ability modifier as the primary attack.
    While you are wielding a glaive, halberd, pike, quarterstaff or spear, other creatures provoke an opportunity attack from you when they enter the reach you have with that weapon

ההשפעות-
א) אם אתה נלחם עם כילף (להב-מוט), האלברד, מטה קפא"פ או חנית, אתה יכול כפעולת בונוס לתת מכה גם עם הקצה השני של הנשק - מכיוון שהקצה השני של הנשק הוא בסופו של דבר מוט עץ, אתה גורם נזק של אלת-עץ (1ק4 מוחץ). אתה גם מוסיף את תוסף התכונה שבו השתמשת כדי לתקוף עם הנשק כרגיל להתקפת הבונוס הזו (לפגיעה ולנזק).

ב) כשמישהו עובר בטווח ההישג של הנשק שלך (1.5 מ' במקרה של חנית ומטה קפא"פ, 3 מ' במקרה של כילף והאלברד) אז אתה יכול לבצע נגדו התקפה מזדמנת.
 
כללים מיוחדים בהשוואה למה? בטבלאת הנשקים כתוב בכל נשק איזה כללים מיוחדים תקפים לגביו בטור הכי ימני. במקרה של האלברד כתוב שם Heavy, Reach, two-handed. צריך להסתכל בחלק שנקרא weapon properties שמסביר מה כל תג כזה אומר. זה גם יענה לך על השאלה השנייה.
 
Reach זה הישג.
Reach. This weapon adds 5 feet to your reach when you attack with it.

הישג אומר מה הטווח שבו את יכולה לתקוף בקפא"פ בלי לזוז מאיפה שאת עומדת. באופן רגיל, לדמות יש הישג של 5 רגל עם נשק קפא"פ, שזה משבצת אחת. כלומר, אפשר לתקוף מי שנמצא במשבצת הסמוכה לדמות, אך לא מעבר לכך. נשק הישג (reach) הוא ארוך יותר, ולכן מאפשר גם לתקוף אויבים שנמצאים במרחק 10 רגל (ה5 הרגיל פלוס ה5 שהנשק מוסיף), כלומר במרחק שתי משבצות.

4FgoW.jpg


בדיאגרמה הזאת אפשר להבין בקלות - הדמות שלך היא האיקס הכחול. עם נשק רגיל ללא הישג, אפשר לתקוף כל מה שנמצא בתוך הריבוע האדום. עם נשק הישג אפשר לתקוף כל מה שנמצא בתוך הריבוע הצהוב (שזה כולל גם מה שנמצא בתוך הריבוע האדום). כלומר, עם נשק ללא הישג אי אפשר לתקוף יצור שנמצא באיקס הירוק. עם נשק הישג אפשר לתקוף את האיקס הירוק, אך עדיין אי אפשר לתקוף את האיקס הסגול בלי להשתמש בתנועה כדי להתקדם אליו.
 
חזרה
Top