• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

מהדורה 5 ניסיון ניבוי - מה יהיה עם עולמות מו"ד קלאסיים במו"ד5

זה דיון ספוקלטיבי לגמרי, שלא ממש מגובה בנתונים ומידע, מלבד הערכה על בסיס המגמות שכבר יש כרגע בהוצאה לאור של תכני משחק. אולי אני צודק בניבוי שלי ואולי לא - תגידו גם מה דעתכם.

למו"ד יש כבר עשרות שנים של תוכן קיים, שבמהדורה 5 גם סוף סוף הייתה אליו התייחסות של ממש בספר הכללים עצמו - לא עוד דוגמאות מגרייהוק בלבד או דמויות ומקומות שהומצאו רק לצורך הדוגמא, אלא שימוש בדוגמאות כמו "איך לבנות את ברונור כדמות" או התייחסות לעולמות השונים שיצאו לאורך השנים כדוגמאות לסגנונות משחק אפי, הרואי, אימה וכו'.
כבר יצאו הרפתקאות שהתייחסו לעולמות קיימים של מו"ד כמקום התרחשות - הרפתקה ברייבנלופט למשל, או הרבה התייחסויות לממלכות נשכחות. אז, לאן נראה שזה הולך וימשיך?

ממלכות נשכחות: די ברור שזה עולם ברירת המחדל. מצד שני, לא נראה שמוציאים לו "ספרי עולם" - זה פשוט המקום שקורות בו רוב ההרפתקאות, וכל הרפתקה מכילה הסבר ותוכן על האזור שהיא מתרחשת בו. אם תהיה הרפתקה במדבר אנוראך אז יתנו עליו רקע, אבל אף אחד לא הולך כנראה להוציא ספר של תוכן-עולם בלבד כדי שתוכל לכתוב בו הרפתקאות משלך במדבר אנוראך. קצת מדיניות של "כלוב זהב" אולי - רוצה לשחק בממלכות נשכחות? תצטרך לעשות את זה בהרפתקאות הרשמיות של מכשפי החוף.

רייבנלופט: יצא כהרפתקה הסובבת סביב סטראהד פון זרוביץ', ובתכלס - לא באמת צריך יותר. כבר במוד"מ2 זה לא באמת היה עולם שיכול להחזיק מערכה שלמה. סטראהד הוא מגניב וייחודי וליצור עולם שלם עם עוד טיפוסים כאלה קצת מוציא את הטעם מהייחודיות שלו. לא נראה לי שיצאו לעולם הזה עוד תכנים.

מזטיקה: עולם דמוי גילוי אמריקה עם אצטקים וכאלה. לא היה פופולארי במיוחד כבר במהדורה השנייה וספק אם יהיה לו ביקוש. אולי פעם יצא בתור מונוגרפיית-רשת להורדה כהרפתקה עם קצת רקע-עולם מסביב, או אפילו סתם כמה עמודים של אנארטד ארקאנה או אפילו חצי פרק באיזה ספר עזר בסגנון וולו, זנטר ומורדנקיינן אבל קשה לי לראות שידפיסו משהו כזה בפני עצמו.

קארא-טור: העולם הדמוי-מזרח הרחוק שבמוד"מ2 היה חלק מממלכות נשכחות. נראה לי שפשוט יתלשו ממנו את המקצועות ה"יפניים" וישימו אותם בתור ארכיטיפים בספר הרחבה כזה או אחר שיצא בעתיד (אולי רימייק נוסף של "הרפתקאות מזרחיות" שהיה עוד במוד"מ1). את שאר העולם ספק אם יוציאו - אולי הרפתקה שתעשה שימוש במקצועות מספר ההרחבה העתידי הזה.

אל-קאדים: עולם בסגנון אלף לילה ולילה עם קסם מבוסס-ג'ינים ויסודות. אני בהחלט יכול לראות מצב שבו זה יוצא בתור הרפתקה גדולה כמו שהיה את "קבר הבלהות" או "קללתו של סטראהד" ובנוסף איזה הרחבת רשת או פרק בספר עזר שיציגו את השאער (sha'ir), קוסם הג'ינים, כארכטיפ או מקצוע נפרד במנותק מהעולם.

גרייהוק: את הסוס הזה לקחו מאחורי האסם, ירו בו ושלחו לבית החרושת לדבק. אין לעולם הזה הרבה מה להציע שבאמת שונה מ"ממלכות נשכחות" (שעושה אותו דבר רק פחות גונזו ויבש) ואם להתרשם מנסיון הקאמבק שלו כעולם ברירת המחדל של מהדורה 3 - גם אין לו ערך נוסטלגי מי-יודע-מה. מורדנקיינן אמנם קיבל ספר הרחבה על שמו, אבל אני לא רואה את שאר העולם חוזר לדפוס - אולי איזה הרחבת רשת של "כך וכך שנים ל..." עם הרפתקה וזהו בערך.

מייסטרה: אותו דבר כמו גרייהוק. אין שם שום דבר שאי אפשר לשים בממלכות נשכחות. לא מצדיק מותג משלו אפילו. אולי יוציאו מחדש הרפתקאות שלו (כנראה ברשת, לא דפוס), אבל בטח ישתלו אותן בממלכות נשכחות (כמו שעשו ל"קבר הבלהות" שעבר דירה לשם).

פליינסקייפ: אולי יקבל פרק על הרפתקאות ברב-יקום באיזה ספר הרחבה לדרגות גבוהות יחסית. נדמה לי שבספר האויבים של מורדנקיינן יש משהו כזה, אבל עוד לא ממש יצא לי לקרוא אותו - תקנו אותי אם אני טועה כאן לגמרי.

ספלג'מר: העולם הזה פשוט מאוד "לא מו"ד". באנו לשחק בגיבורים וטירות ודרקונים - מאיפה צצו פתאום כל החלליות האלה? אם יוציאו משהו שקשור לזה, זה בטח יהיה מחובר לממלכות נשכחות - ולו בגלל שיש בLORE שהצטבר על העולם הזה דב"ש אייקוני (מינסק) שמסתובב עם אוגר שלכאורה אמור להיות אוגר חלל ענקי ממוזער מספלג'מר.

אברון: לא ממוד"מ2 אלא מו"ד3, ועד כמה שידוע לי יצא כמונוגרפיית-רשת. פחות מכיר אותו - מישהו רוצה להרחיב על גורלו ועתידו האפשרי במו"ד5?

זכות אבות (Birthright): עוד עולם שלא מאוד מאוד שונה בסגנון שלו מממלכות נשכחות ובמקור נועד לעודד משחק עם גישה יותר אסטרטגית מאשר טקטית - ניהול ממלכות, מערכות צבאיות וכיו"ב. לא באמת מצדיק עולם או מותג משלו - חוקים ותוכן של ניהול אסטרטגי בטח יצאו באיזה אנארטד ארקאנה או פרק בספר הרחבה, אבל כנראה בלי העולם עצמו.

חמה קודרת (Dark Sun): מוכר למבוגרים יותר בתור "השמש השחורה" אבל חמה קודרת זה תרגום יפה יותר והקרדיט ל@SandChicken מהפורום. כאן זה אירוע קצת יותר מורכב - העולם הזה מאוד שונה בהרבה הנחות יסוד שלו ממו"ד הקלאסי (ברמה של גזעי בסיס, מקצועות, איך שקסם עובד). מצד שני, זה לא הפריע להוציא ספר הרחבה שלו למו"ד4. תחושת הבטן שלי - יצא בתור הרפתקה רחבת היקף/קמפיין עם פרק ופסי צד על איך זה שונה ממו"ד5 רגיל. אולי גם עם הרחבת רשת בקשר למקצועות, מפלצות - וכמובן כוחות פסיוניים. נראה לי שאפשר לדחוס את הכל לספר של 256 עמודים.

דעתכם? פיספסתי משהו? שוגה לגמרי בהערכות שלי?
 
קארא-טור יצא אמנם תחת הלוגו של ממלכות נשכחות, אבל פחות-או-יותר עמד בפני עצמו. לאל-קאדים היה לוגו משלו והוא "הושתל" בממלכות נשכחות מסיבות שיווקיות ובגדול היה אפשר לשתול אותו גם בכל מקום אחר. אם אני זוכר נכון, לממלכות נשכחות היו גם מספיק אזורי מערכה כמו-ערביים גם בלעדיו - מה שמגדיל אולי את הסבירות שישתלו שם את התוכן הייחודי שלו (בעיקר קסם הג'ינים, נראה לי) ויתעלמו מקיומו הנפרד.
 
אין לי מספיק מידע כדי לנבא
אבל ממש הייתי רוצה לראות את השמש השחורה במו"ד 5!
גם אותי קצת מעצבן שמאכילים אותנו קצת מממלכות נשכחות בכל פעם שיוצאת הרפתקה וכדי לקבל תפיסה רחבה יותר של הולם צריך לנבור בלא מעט ספרים+ברשת.
 
BadBug אמר/ה:
מאכילים אותנו קצת מממלכות נשכחות בכל פעם שיוצאת הרפתקה וכדי לקבל תפיסה רחבה יותר של הולם צריך לנבור בלא מעט ספרים+ברשת.

מצד שני, להוציא את כל הספרים האלה מחדש יעלה המון כסף וכמה אנשים כבר יקנו אותם?
במקום זה, אתה מקבל את תוכן העולם הרלוונטי להרפתקה המוכנה שאתה מריץ כרגע. תרצה יותר? תמצא בקלות ברשת.

שימו לב, שמהרשימה שהבאתי נשמט שם מאוד גדול - רומח הדרקון.
רומח הדרקון הוא מותג מאוד חזק של מו"ד, אבל מצד שני - הוא גם חזק מידי. יש לך את חבורת הרומח ומלחמת הרומח וליד זה כל דבר יראה דל ומעפן. מצד שני, בגלל שרשומות רומח הדרקון מוכרות טוב כל כך, כמה אתה יכול לחדש לאנשים עם הרפתקה מוכנה שבה שוב משחזרים את עלילת מלחמת הרומח עם הדמויות המוכרות מהספרים?
 
לפי כל מיני שמועות, לא אופתע אם נראה את קארא-טור/מזטיקה/אל-קאדים חוזרים למהדורה חמש כספר. אולי אפילו כספר אחד שמאחד את שלושתם. או לחילופין כהרפתקה שמתרחשת באחד מהם וגם מכילה רשומון על אזור ספציפי של אותה יבשת.
רומח הדרקון לדעתי יצא מחדש לאור מתישהו, הוא דווקא כן יכול לצאת כעולם בפני עצמו.
גם אברון יכול לצאת כעולם בפני עצמו, ולמעשה אני די בטוח שזה יקרה ב 2019 / 2020. כבר הוציאו PDF מאוד נרחב, ולפי העדויות הוא מצליח.

יש הרבה שמועות על ספלג'מר / פליינסקייפ. גם חושב שאחד מהם לפחות יזכה להתייחסות במבוכים ודרקונים 5, אבל שניהם יכולים להתאים גם כרקע להרפתקה - למרות שזה מתנגש מעט עם הכיוון של מה' 5 שבה ההרפתקאות לרוב מגיעות עד דרגה 10-12 ולא ממש לדרגות הגבוהות.
 
[mention]המפקד האלמוני[/mention]
מסכים איתך אבל... העניין עם השמש השחורה שזה לא סתם להוציא שוב עולם/הרפתקה - זה ממש לשכתב מכניקה (פסיוניקס ועוד) כלומר לא אכפת לי אם זה יצא במוד של כריכה קשה של הרפתקה כל עוד יספקו את החוקים המותאמים ל5e.
אם אני ממש ארצה או יותר נכון - יהיה לי זמן, אני אוכל לעשות זאת בעצמי, אבל זה תהליך מייגע ארוך ויש סיכוי לפגיעה באיזון כשמתעסקים עם שינויים מכנים גדולים.
 
dragonian אמר/ה:
פספסת רומח הדרקון. לדעתי זה פראנצ'ייס די גדול.. ב3.5 יצאו לו כמה וכמה ספרים.
וכן, יש שם מכאניקות יחודיות מעבר לגזעים לדעתי.

הזכרתי אותו בהודעה משלו..
בכל אופן, רומח הדרקון התחיל בתור סידרה של 13 או 16 (תלוי איך סופרים) הרפתקאות, שכללו בנספחים חומר על העולם. רק אחרי שכל ההרפתקאות יצאו, אירגנו את התוכן של העולם עם גזעים, מקצועות, אלים וכיו"ב בספר בכריכה קשה שנקרא "הרפתקאות רומח הדרקון". בהרפתקאות הראשונות גדילן אפילו מתואר כזוטון (וקנדר בסגריים)!

ככה שספר עבה של מערכה שיכלול את ההרפתקה + תוכן על האזורים בעולם שבהם היא מתרחשת, בהחלט אפשרי. הרפתקה שמתכללת את כל העלילה של רשומות + התאמה למהדורה העדכנית של מו"ד זה משהו שיצא לפחות פעמיים בעבר, ולא מן הנמנע שיקרה שוב - עם כל כמה שזה נדוש.

יש לרומח הדרקון מכניקות ייחודיות שפשוט הלכו לאיבוד עם חילופי המהדורות - למשל טבלאות נק"נ והתקדמות בלחשים שונות בין מסדרי הקוסמים השונים, או המעברים בין מסדרי האבירים, או תחומי הלחש של האלים. בכל השאר, הגזעים גם לא מאוד מאוד שונים מהגזעים הגנריים (חוץ מהקטע של חוסר פחד אצל הקנדרים ונשימת מים ושינוי צורה אצל אלפי הים) ככה שגם המרות עבורם לא באמת נדרשות. את הייחוד המכני של המקצועות אפשר לשקף בקלות דרך ארכיטיפים - הדבר היחיד שאולי ידרוש חוקים משלו זה ההשפעה של הירחים על יכולת הטלת הלחשים, אבל אני לא בטוח שגם במוד"מ1 מישהו באמת טרח לעקוב אחרי זה וזה די שולי.

BadBug אמר/ה:
העניין עם השמש השחורה שזה לא סתם להוציא שוב עולם/הרפתקה - זה ממש לשכתב מכניקה (פסיוניקס ועוד)

באחת האנארטד ארקאנה (פירסומי פלייטסט של רעיונות חדשים) יצא מקצוע שלם של פסיוניסט, שנקרא "מיסטיקן" (Mystic) - ומכיוון שתוכן של האנארטרד ארקאנה לפעמים מתפרסם בסוף בספרי הרחבה, בהחלט אפשר לראות אותו מופיע בנספח של ספר מערכה (הרפתקה רחבת היקף לאורך די הרבה דרגות) שיעסוק במלחמתן של דמויות מאחת מערי אתאס נגד עריצות המלכים המכשפים. אבל נספח כזה יצטרך לכלול גם ארכיטיפים לכוהני יסודות, גזעים חדשים לגמרי ואת שיטת הקסם המאגי הייחודית לאתאס.

לא קראתי את ההמרה של אתאס למהדורה 4, אבל מסקרן אותי לדעת כמה דברים מהמהדורה השנייה נשמרו שם וכמה ירדו. למשל:
- כדי להדגיש שמדובר בעולם משחק קשוח ומסוכן, הדמויות מתחילות בדרגה 3 (או דרגות 1/2 או 1/1/1 אם הן עושות ריבוי מקצועות) וטווחי התכונות שלהן נקבעים על בסיס 4 + 4ק4 (8-20).
- מקצוע הפלדין לא קיים באתאס כי הוא לא מתאים לאופי של העולם
- תחומי הטלת לחשים של הכוהנים מאורגנים מחדש לפי יסודות, ובאופן מוזר לדרואידים יש הכי הרבה לחשים נגישים (בזכות הגישה המלאה שלהם ליסוד החמישי - קוסמוס)
- קוסמים מחללי-אדמה עולים בדרגות מהר יותר.
- רק בני אדם שלקחו כפל-מקצועות (כלומר, עלו בדרגות בשני מקצועות בזה אחר זה ולא במקביל) של קוסם ופסיוניסט יכולים להפוך לישויות מתקדמות - דרקון (למחללי האדמה ובגדול החבר'ה הרעים) או אוונג'יון (מלאך זהוב כזה של משמרי האדמה).

The oldman אמר/ה:
לא אופתע אם נראה את קארא-טור/מזטיקה/אל-קאדים חוזרים למהדורה חמש כספר

יש לי הרגשה שקארא-טור נמצאת מעבר לפינה, ולו בגלל שכבר יש ארכיטיפ רשמי ומודפס של סמוראי (ללוחם, במדריך זנטר להכל) וארכיטיפ פחות רשמי מה של וו-ג'ן (למיסטיקן, באנארטד ארקאנה). מעניין איך יעשו שם את היאקוזה ממהדורה 2, שהיה קיט (קצת כמו ארכיטיפ אבל לא בדיוק) של גנב שהצטיין בעיקר ביכולת לספוג פחות נזק מנפילות ממקומות גבוהים.
 
המפקד האלמוני אמר/ה:
לא קראתי את ההמרה של אתאס למהדורה 4, אבל מסקרן אותי לדעת כמה דברים מהמהדורה השנייה נשמרו שם וכמה ירדו.
כל מה שציינת ירד משם. מה שהתווסף זה שלכל אחד יש יכולות פסיוניות בסיסיות ממש (מציאת צפון, איזון מושלם, טלפתיה חלשה), נשקים יכולים להשבר בגלגול נמוך (כי הם עשויים מעצם ולא פלדה), מערכת חלופית לחפצים קסומים (boons), ושקוסמים יכולים להחליט לשאוב את כוח החיים של אנשים מסביבם כדי לגלגל מחדש קוביות עם לחש יומי.
 
הקטע שלכל הדמויות יש כוחות פסיוניים (wild talent) היה גם במקור ממוד"מ2 - אבל שם היה אפשר לקבל באופן אקראי גם כוחות ממש חזקים כמו שליטה מוחית, גרימת נזק לכל מי שנמצא סביבך (בתמורה לזה שנגרם לך נזק זהה), ריחוף וכד'.

לכלי הנשק מעצם/אבן/עץ היו כללים של מחסרים להתקפה ולנזק וגם סיכוי להישבר כשהם גרמו לנזק מירבי, וקוסמים לא שאבו חיים מאנשים אלא מצמחים - בספרים זה תואר ממש מגניב, אבל בספר הכללים זה היה סתם שהקוסם הורג צמחיה ברדיוס מסויים (תלוי בשטח) מסביבו כשהוא משנן לחשים, לא כשהוא מטיל אותם, ואם יש מישהו בסביבה אז הוא מרגיש רע ויש לו מינוסים ליוזמה.
 
המפקד האלמוני אמר/ה:
קוסמים לא שאבו חיים מאנשים אלא מצמחים
ברור, מבחינה פלאפית קסם מאגי עדיין שואב כוח מצמחים בסביבה. אבל בנוסף לזה, קוסם מאגי יכל להחליט לעשות נזק לבני ברית באיזור כדי לגלגל מחדש נזק או התקפה של כוח יומי. כאילו לשאוב יותר כוח מהסביבה בשביל זה. זה היה די מגניב, למרות שלא הרבה השתמשו בזה כי זה פוגע בבני הברית שלהם.
 
אני זוכר שבדיון אחר לגבי השמש השחורה עלה גם הענין של יחס הפסיוניקס לקסם וההפך.. כלומר המכניקה צריכה לטפל בדוגמא שמישהו נתן: "האם ניתן להטיל ביטול קסם על השפעה פסיונית" ועוד דוגמאות רבות...
 
בדבר הזה כל מהדורה מטפלת בדרך שלה, ובחוקי הפסיונים ישירות, עוד לפני שהם מתקרבים לאתאס.
עולם באמת מגניב, שהייתי רוצה לראות ב5. אבל יש להם עולמות עם יותר תוכן "מעניין" וקסם מלא, כמו אברון וספלג'אמר וראווניקה, שלדעתי הם יעדיפו להתמקד בהם, כמו שעשו עד עכשיו.
 
האמת שמו"ד 4 עמדה בהמרה של חמה קודרת בכבוד. הם שינו את החוקים כך שיתאימו לפילוסופיית המשחק של המהדורה. כדאי לציין שמקור כוח קדושה בוטל לחלוטין כך שאין כוהנים ואלופים, את הקביעה שטמפלרים הם בכלל מכשפים עם ברית מלך-מכשף (יותר הגיוני מהבלאגן המכני והפלאפי שהיה בנושא הזה במקור עם הטלת קסמי יסודות) ואת הדמויות חיזקו באמצעות שימוש בתמות שגם הוסיפו להם כוחות וגם אופי. תמות לדוגמה: כוהן יסודני, גלדיאטור, בדרן וכו'. התמות היו בנוסף למקצוע, קצת כמו רקעים במוד5 אבל עם השפעות על המכניקה הקרבית כיאה למוד4
 
חמה קודרת מצדיקה דיון משלה, בגלל שהעולם הזה כל כך מיוחד. משעשע לחשוב שבהתחלה זה נועד בכלל להיות עולם שמתמקד בתרחישי קרבות בין צבאות גדולים ולקדם את מכירות BATTLESYSTEM שיטת הקרב ההמוני במיניאטורות המדשדשת של TSR. שריד מזה נותר בהרחבה "משולש השנהב" שהציגה נתונים לצבאות של הערים יוריק וגולג'.

בגלל שחמה קודרת כל כך יוצאת דופן ודורשת די הרבה טקסט כדי להסביר למה "זה מו"ד אבל לא כמו מו"ד שהתרגלת", נראה לי שזה מוצר שיחכו איתו קצת. כרגע נראה לי שיש דגש על דברים שאפשר לשתול בממלכות נשכחות (להזכירנו, קבר הבלהות היה במקור בגרייהוק או משהו) או על מוצרי רשת שמבוססים על משחק הקלפים מג'יק וככה גם פונים לפלח השוק שלו.
 
סליחה שאני לוקח את הדיון לכיוון אחר אבל - מישהו יכול להסביר לי מה ההתלהבות הרבה מרבניקה ? אני שומע שזה אחד העולמות/ספר היותר טובים שיצאו וכו' אבל קשה לי להבין כמה טוב זה יכול להיות כי הרי כל העולם שם הוא פחות או יותר עיר אחת גדולה, מתרכז במלחמות בין גילדות ופוליטיקות... איפה ההנאה מהרפתקת מרחבים+מבוך בסיומה ?
או שפספסתי משהו ותוכלו להאיר את עיניי ?
 
אני מוכן להאיר את עיניך בנוגע לרבניקה, לא משום שקראתי את עולם המערכה אלא כי אני מכיר אותו ממקורות אחרים.
דבר ראשון, ההגדרה של רבניקה כ'עיר' היא מעט מפוקפקת. זו עיר ענקית, שכוללת בשטחה יערות גדולים, שטחים פתוחים ומספיק מקום בשביל שההפתקה לא תצטרך להיות בין בניינים פורמליים ומתחת לגגות למשך כל ההרפתקה.
בעיר שולטות עשר גילדות, אבל ההגדרה שלהן כ'גילדות' מעט מטעה: אלו לא גילדות שחיות בבית עץ קטן ומפקחות שכל הפועלים יעבדו לפי אותו מחיר, אלא ארגוני ענק שונים ומשונים, מכת של ליצנים הרסניים ושדים, שבטים פראיים של אורקים וקיקלופים, ליגה של ממציאים מטורפים, גילדה שמהנדסים גנטית מפלצות ויוצרים מוטנטים קסומים משונים או ארגון דתי של רוחות רפאים. יש בעיר הזאת מספיק שונות בשביל מערכה שלמה, מספיק קסם בשביל שיצורים מכל היקומים יתמקדו שם ומספיק מגניבות בשביל שאם הייתי יכול הייתי משיג לעצמי את הספר הזה.
אז אני לא יודע אם בספר העבירו את העיר הזאת כמו שצריך, אם אפשר להעביר הרפתקה שלמה בשטחי הפרא של גרוול (gruul) או ששם העיר מוצגת כ...עיר, אבל אני יודע שזה אחד מעולמות המערכה המגניבים יותר שראיתי.
לשאלתך, אז יש כאן פוליטיקת גילדות, אבל יש גם הרבה מרחבים - והרבה מבוכים, עם העיר התחתונה השופעת של רבניקה או המהדורה השלמה שקרויה dragon maze, על שם מבוך ענקי מתחת לרבניקה שכל הגילדות רוצות לחקור.
וזה בלי להכניס את האיומים הקדמוניים שמתכננים לכבוש את רבניקה...

יש לגמרי מספיק חומר ברבניקה בשביל הרבה הרפתקאות.

במולטיוורס של מג'יק, באופן כללי, יש הרבה מאוד מישורים מגניבים. לא אופתע עם רבניקה לא יהיה היחיד שיצא כעולם מערכה, ואם יהיה ביקוש אני יכול לכתוב אחד מהם כעולם מערכה בעצמי.
 
תודה על התגובה, בהחלט עוד כמה דברים שלא ידעתי.
אני לא אפסול מראש, אני מניח שלחבורות ששבעו מהקלסיאקה זה יכול להיות שינוי מרענן ואפילו לבצע משימות עבור הגילדה יכול להיות מעניין במצבים מסויימים.
אבל בכל זאת לסגור את כל העולם כעיר אחת ענקית... קצת מזכיר לי בדמיון את סייברטרון כוכב הבית של הרובוטריקים חחח :)
 
חזרה
Top