• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

מהדורה 5 [מו"ד5] יריבים לפי כלי נשק - אתגר כתיבה חדש לעצמי

גרגויל אמר/ה:
לא הבנתי למה לחוליגנים דווקא חרב קצרה- אני לא רואה קשר הגיוני.

עניתי על זה כאן:

המפקד האלמוני אמר/ה:
מקור ההשראה לחוליגנים הוא מן הסתם חוליגני כדורגל (בעיקר אנגלים), אבל גם הסיעות היריבות של אוהדי מירוצי המרכבות בביזנטיון שהזכרתי בגוף הטקסט. מה הקשר שלהם לחרב קצרה? כשעילעלתי בוויקיפדיה לחפש רעיונות והשראה, נתקלתי בערך על חרב/פגיון בשם בייסלארד, והוזכר שם שבמאה ה-14 זה היה נשק פופולארי במקרים של אלימות אזרחית והוא היה מזוהה עם חולגניות.
 
רחוק מכך.
הרעיון של גמדים ענקיים עם חגורה מזנב ארוך כסמל לאגודה הסודית שלהם מגיע משורה בהומורסקה של אפריים קישון, בה הוא מתאר באופן פארודי ודי מעוות את עלילת האופרה הקלאסית "פאר גינט".
 
אריק הפטיש, מוחץ הכמרים

אריק, המכונה גם אריק הפטיש, אריק מוחץ הכמרים, אריק שודד המנזרים, אריק מפצח הטונזורות (טונזורה = תספורת של נזירים עם קרחת באמצע), אריק מרוצץ הראשים, אריק הבוזז ועוד שורה של כינויים המתארים את מעשיו הרעים, הוא ויקינג חמדן וצהוב זקן, שגילה לפני שנים אחדות שעדיף לתקוף מנזרים וכנסיות ולשדוד את הכמרים, מאשר לסכן את חייו בלחימה נגד ויקינגים אחרים, אבירים ואויבים חמושים ונחושים יותר.

אריק יודע שישנם כוהנים וכמרים שהאלים הזרים שלהם נותנים להם כוחות קסם, אך זה לא מפחיד אותו - הוא נדר שבועת דמים לאלי הצפון הפראיים והאפלים והבטיח להם את נשמותיהם של כל הכמרים שיהרוג. בתמורה, האלים בירכו אותו בברכת הגנה מפני קסמים אלו, ואריק מקפיד לקיים את שבועתו האכזרית ולהרוג כל איש-דת מארצות התרבות שהוא פוגש.

כלי הנשק החביב על אריק הוא פטיש המלחמה, והוא אוהב במיוחד להכות באמצעותו בדיוק באמצע הקרחת שבתספורתם של הנזירים, הטונזורה. אלילי הצפון מרוצים מאוד מאריק ולאחרונה החלו לשלוח לו חזיונות בחלומותיו - בחלומות אלה האלים מראים לו ארץ רחוקה במערב, בה צומחים גפני בר רבים וחיים בעלי חיים מוזרים ואנשים מוזרים עוד יותר. בארץ זו, בראש גבעה, נמצא קברו של אריך זקן-הדמים, סב-סבי-סבו של אריק (ובעל אותו שם, אריך זו ההגייה העתיקה של השם אריק בשפת הצפון) שהפליג מערבה ונעלם, ובתוך הקבר, יחד עם עצמותיו של אריך זקן-הדמים, טמון כלי-נשקו האגדי, פטיש הצפון.

אריק משתוקק להפליג מערבה ולהשיג את פטיש הצפון. אם הוא ישיג אותו, הוא יהפוך לבלתי-מנוצח. האם תצליחו לעצור אותו לפני כן?

אריק הפטיש
אדם בינוני, תוהו מרושע
דרג"ש: 18 (שריון שרשראות, מגן)
נק"פ: 58 (9ק8 + 18)
מהירות: 30 רגל

תכונות: כוח 16 (3+), זריזות 11 (0+), כושר 14 (2+), תבונה 9 (1-), חוכמה 11 (0+), כריזמה 14 (2+)
כשרונות: השטת ספינה 2+, איום 4+, אתלטיקה 5+
חושים: הבחנה פסיבית 10
שפות: שפת הצפון
אתגר: 3 (700 נק"נ)

ברכת אלי הצפון: לאריק יש יתרון בגלגולי ההצלה כנגד לחשי כוהנים, דרואידים, פלדינים, סיירים ומכשפים.
מוחץ כמרים: אם אריק מצליח בגלגול הצלה מפני לחש קדושה של כוהן (בלבד), יש לו יתרון בתור הבא שלו בגלגול פגיעה נגד הכוהן שהטיל אותו.

פעולות:
ריבוי התקפות: אריק תוקף פעמיים בתורו באמצעות פטיש המלחמה שלו.
פטיש מלחמה: התקפת קפא"פ 5+ לפגיעה, נזק 7 (1ק8 + 3) מוחץ ביד אחת או 8 (1ק10 + 3) מוחץ בשתי ידיים.

פטיש הצפון
פטיש הצפון הוא נשק קסום 2+, שגורם לנזק נוסף של 1ק6 קור ו-1ק6 רעם, תוך שהוא מעניק למי שמכוונן אליו חסינות מלאה בפני סוגי נזק אלו. אם אריק ימצא את הפטיש, הוא יזכה לאהדת הויקינגים ולברכת האלים לדרכיו. התקפותיו על מנזרים וכנסיות יתגברו וויקינגים רבים יתאספו תחת הנהגתו. בסופו של דבר, הוא יוכל לאחד את כל הויקינגים, להכריז על עצמו כמלך העליון של הצפון - ולצאת למסע כיבושים והרס בארצות התרבות.

אריק, המלך העליון של הצפון
אדם בינוני, תוהו מרושע
דרג"ש: 18 (שריון שרשראות, מגן)
נק"פ: 112 (15ק8 + 45)
מהירות: 30 רגל

תכונות: כוח 18 (4+), זריזות 11 (0+), כושר 16 (3+), תבונה 10 (0+), חוכמה 12 (1+), כריזמה 15 (2+)
כשרונות: השטת ספינה 2+, איום 4+, אתלטיקה 7+
חסינות לנזק: קור, רעם
חושים: הבחנה פסיבית 11
שפות: שפת הצפון
אתגר: 8 (3900 נק"נ)

ברכת אלי הצפון: לאריק יש יתרון בגלגולי ההצלה כנגד לחשי כוהנים, דרואידים, פלדינים, סיירים ומכשפים.
מוחץ כמרים: אם אריק מצליח בגלגול הצלה מפני לחש קדושה של כוהן (בלבד), יש לו יתרון בתור הבא שלו בגלגול פגיעה נגד הכוהן שהטיל אותו.
כוח רונות: אלי הצפון ברכו את זרועותיו של אריק, ורונות מוזרות וזוהרות הופיעו עליהן. אריק גורם לנזק נוסף של קוביית נזק מסוג הנשק בו הוא משתמש בקפא"פ.
מלך שדה הקרב: כל עוד הוא חי ובהכרה, בעלי ברית של אריק שנמצאים במרחק של עד 60 רגל (18 מ') ממנו שמורידים יריב ל-0 נק"פ, זוכים להשראה מנוכחותו של מנהיגם ומסוגלים כפעולת בונוס להתקדם בחצי מקצב התנועה שלהם ולבצע מיד התקפת קפא"פ נוספת.

פעולות:
ריבוי התקפות: אריק תוקף שלוש פעמים בתורו באמצעות פטיש המלחמה שלו.
פטיש הצפון: התקפת קפא"פ 9+ לפגיעה, נזק 15 (2ק8 + 6) מוחץ ביד אחת או 17 (2ק10 + 6) מוחץ בשתי ידיים ועוד 3 (1ק6) קור ו-3 (1ק6) רעם
 
שפה מומצאת שמבוססת על נורדית עתיקה. מגניב, אהבתי מאוד, מעביר יפה את תחושת הויקינגים הפראיים והאכזריים.
 
אורח אמר/ה:
מה זה שפת הצפון?

שפה שמדברים ב"צפון", שהוא מקום גנרי עם דמויי-ויקינגים, ושדי ברור שהיא לא השפה המדוברת שמדברים במקום בו הדמויות מסתובבות וגרות בדרך כלל.

kwint stormbelow אמר/ה:
בכתב זה מתבטא כרונות?

אפשרי. אבל לא בטוח שאריק ובני-עמו כותבים או קוראים כל כך הרבה.

מצד אחד, הלכתי על תיאור גנרי של ויקינגים שמוכר לכל מי שראה איזה סדרה, עיין בויקיפדיה או קרא ספר עליהם. זה להשתמש במשהו שכבר מוכר כדי להתניע את הדמיון - אני כותב "ויקינג", "צפון" "אלים" ו"רונות" וכולם כבר יודעים פחות או יותר למה התכוונתי ואיך זה נראה. וכנ"ל כמרים ומנזרים.
מצד שני, השארתי את זה מספיק עמום ופתוח כדי שיהיה אפשר להדביק את זה על רוב עולמות המשחק הפחות-או-יותר גנריים שרוב האנשים ישחקו בהם בשלב כזה או אחר.
 
הגירגשים

הגירגשים הם בני עם עתיק שרובו גולה-מרצון בארץ רחוקה ומבודדת. בארצם-שלהם הגירגשים חיים ומתנהלים בכל המגוון הרחב של עיסוקים, נטיות-לב ונורמות שיש לשאר ממלכות בני האדם להציע, אבל הגירגשים שניתן לפגוש בארצות התרבות הם כמעט תמיד אנשים לא נעימים שעיסוקם העיקרי הוא לכידת עבדים, מסחר בעבדים ועינויים.

הגירגשי הטיפוסי שנתקלים בו במסתור של סוחרי עבדים או במרתף עינויים הוא כמעט תמיד גבר קירח, עב-בשר, מיוזע וחד-גבה, שכרסו משתפלת מעל מכנסי עור קצרים ובולטת בין חגורות עור שחורות ומעוטרות במסמרי מתכת המצטלבות על חזהו החשוף. כמעט אף פעם לא תתפוס גרגשי בלי שוט ארוך בו הוא משתמש במיומנות מפחידה - הגירגשים יודעים להצליף במדוייק בעצבים רגישים בגופו של קורבנם, לגרום לו לכאב רב והלם נפשי ואף לשבור את כוח רצונו. מיומנות זו של הגירגשים הפכה אותם לא רק לנוגשי-עבדים יעילים אלא גם לחוקרים ומענים מבוקשים ולאורחים רצויים בנשפי החשק המבעיתים של אצילים מנוונים וסוטים.

גירגשי, נוגש עבדים
אדם בינוני, סדר מרושע
דרג"ש: 10
נק"פ: 27 (5ק8 + 5)
מהירות: 30 רגל

תכונות: כוח 15 (2+), זריזות 10 (0+), כושר 13 (1+), תבונה 11 (0+), חוכמה 11 (0+), כריזמה 10 (0+)
כשרונות: איום 4+, הבחנה 2+
חושים: הבחנה פסיבית 12
שפות: מדוברת, גירגשית
אתגר: 1/2 (100 נק"נ)

הלקאה דואבת: הגירגשי פוגע בשוט שלו בעצבים רגישים במיוחד, וגורם לנזק נוסף נפשי-מוחי, ליצורים דמויי-אדם בגודל גדול ומטה (מחושב בנתונים).
הצלפה מכניעה: כאשר הגירגשי פוגע באמצעות השוט שלו, הוא יכול לוותר על גרימת נזק נפשי-מוחי כנזק נוסף, ובמקום זה ליצור השפעה זהה להשפעת הלחש מעוצמה 1 "פקודה". על הנפגע מהצלפת הגירגשי להצליח בגלגול הצלה חוכמה בד"ק 12, או לבצע מיד הוראה בת מילה אחת של הגירגשי שפגע בו כגון "התקרב", "ברח", "פול", "שמוט" - כמתואר בתיאור הלחש.

פעולות:
שוט: התקפת קפא"פ, הישג, 4+ לפגיעה, נזק 4 (1ק4 + 2) חותך ועוד 10 (3ק6) נפשי-מוחי ליצורים דמויי-אדם בגודל גדול ומטה.


גירגשי, אדון העבדים
כאשר נמצאים במקום מסויים מספר גירגשים, יתכן ואחד מהם הוא מנהיג הקבוצה כולה. גירגשי זה אכזר ונבון יותר מהשאר ומלבד הצלפות והכנעה אף פיתח מיומנות בשבירת רוחם ורצונם של אנשים והפיכתם לעבדים נרצעים, החוששים ממכת השוט שלו - או שבעצם משתוקקים אליה?

אדם בינוני, סדר מרושע
דרג"ש: 10
נק"פ: 65 (10ק8 + 20)
מהירות: 30 רגל

תכונות: כוח 16 (3+), זריזות 10 (0+), כושר 14 (1+), תבונה 12 (1+), חוכמה 12 (1+), כריזמה 13 (1+)
כשרונות: איום 5+, הבחנה 3+
חושים: הבחנה פסיבית 13
שפות: מדוברת, גירגשית
אתגר: 3 (700)

הלקאה דואבת: הגירגשי פוגע בשוט שלו בעצבים רגישים במיוחד, וגורם לנזק נוסף נפשי-מוחי, ליצורים דמויי-אדם בגודל גדול ומטה (מחושב בנתונים).
הצלפה מכניעה: כאשר הגירגשי פוגע באמצעות השוט שלו, הוא יכול לוותר על גרימת נזק נפשי-מוחי כנזק נוסף, ובמקום זה ליצור השפעה זהה להשפעת הלחש מעוצמה 1 "פקודה". על הנפגע מהצלפת אדון העבדים להצליח בגלגול הצלה חוכמה בד"ק 13, או לבצע מיד הוראה בת מילה אחת של הגירגשי שפגע בו כגון "התקרב", "ברח", "פול", "שמוט" - כמתואר בתיאור הלחש.

פעולות:
ריבוי התקפות: אדון העבדים תוקף פעמיים בתורו באמצעות שוט.
שוט: התקפת קפא"פ, הישג, 5+ לפגיעה, נזק 5 (1ק4 + 3) חותך ועוד 14 (4ק6) נפשי-מוחי ליצורים דמויי-אדם בגודל גדול ומטה.
שיעבוד (מתחדש במנוחה ארוכה או קצרה): כאשר יצור דמוי אדם בגודל גדול ומטה נותר עם 8 נק"פ או פחות לאחר שספג נזק מהתקפה של אדון העבדים, עליו להצליח מיד בגלגול הצלה חוכמה בד"ק 13 או להיות מוקסם על ידי אדון העבדים ולציית להוראותיו המילוליות. הקסמה זו נמשכת כל עוד לקורבן יש 8 נק"פ או פחות והוא רואה את אדון העבדים והאדון חי ובהכרה. אדון העבדים יכול להעביר את הקורבן המשועבד לשליטתו של אדון אחר, אבל אז הקורבן זכאי לגלגול הצלה חדש, עם יתרון.
 
tkhag1 אמר/ה:
עד שהגעתי לחלק של העבדים הייתי בטוח שאתה לוקח השראה מהעם היהודי משום מה.

דווקא הקטע של "עם עתיק שרובו יצא לגלות בארץ רחוקה" הוא מההשערות של פרשני המקרא לאן נעלמו הגירגשים המקוריים מעממי כנען. את המראה ביססתי על הגירגשים מהסרט "זוהי סדום" של צוות "ארץ נהדרת" שהציג אותם כביריוני סאדו קירחים ושמנים עם מעט בגדים ומבטא גרוזיני כבד.

הח׳אן הטטרי אמר/ה:
שילוב מגניב בין גוליית לעבדים ו... סאדו-מזוכיזם...

גוליית לא שם דווקא, הוא ממילא לא היה גירגשי. בנוגע לסאדומאזו - בכוונה כתבתי אותם בצורה שיחסית מעוקרת מהשלכות מיניות. הם לא חלק מקהילת הBDSM, הם באמת סדיסטים ומשעבדים.
 
שווארים

רקע: השווארים הם לא ממש מקוריים שלי. אי-אז בשנת 1993, מגזין WIZ ערך תחרות הרפתקאות, וההרפתקה הזוכה התפרסמה בגליונות 26 ו-27 של העיתון - אפשר למצוא אותם כאן:
https://sites.google.com/site/abandonwaremagazines/magazines/wiz
ההרפתקה שזכתה בתחרות נקראה "הלמה של קנטור" ונכתבה על ידי אחד ישי ורד (מישהו מכיר?) - במסגרת ההרפתקה הדמויות היו צריכות לאתר חפץ קסום בשם "הלמה של קנטור" ובעזרתו להביס מכשף רשע - תוך שבדרך הן הורגות לפחות דרקון אחד שנקרא על שם מתמטיקאי צרפתי - רק אחרי שנים מישהי האירה את עיני ששם ההרפתקה וכמעט כל הדב"שים שלה זה על שם אישים ומושגים מתחום המתמטיקה...

בכל מקרה, ההרפתקה כללה גם מפלצת מקורית בשם "שווארי". התיאור שלהם בטקסט המקור (עמ' 42 בגליון 27) לא מאוד מפורט: "שווארים הם יצורים נמוכים, קרחים ומשופמים. לשווארים אזניים גדולות המקנות להם יכולת שמיעה טובה... הם לוחמים נאמנים, חזקים ואכזריים." וכן הוצגו שני סוגי שווארי - לוחם רגיל (עם חרב קצרה וקשת קצרה) ו"שווארי קומנדו" המצוייד ב"רובה טוטו" (ככה קראנו בניינטיז ל"קנה נשיפה" מצינור חלול של עט ממנו היינו יורקים אחד על השני גושי נייר רטוב. ילדים עדיין עושים את זה?) עם רעל קטלני (שכיאה למו"ד-דאז, היה מסוג הsave or die).

ובחזרה להווה - סיימתי לכתוב את כל כל הנשק קפא"פ הקרביים באתגר הכתיבה הנוכחי, והגעתי לכלי הירי. הראשון ברשימה - קנה נשיפה. אז חשבתי מה לכתוב ונזכרתי בשווארי הקומנדו. אז קבלו את העדכון והפרשנות שלי למפלצת הזו - ואם ישי ורד עדיין בתחביב ובסביבה וקורא את זה במקרה (יש סיכוי שהוא יגיע לדף הזה בעתיד אם יגגל מתישהו את השם שלו) - הקרדיט הוא לגמרי שלך וזו הפרשנות הפרטית שלי בלבד.

ולמפלצת עצמה:

השווארים הם דמויי אדם שגובהם כמטר ולדעת המלומדים הם קרובים-רחוקים של הזוטונים, הננסים והגובלינים. השווארים חיים בחברה מיליטריסטית שמאורגנת יותר כמו יחידות צבאיות מאשר כמו שבטים או משפחות ומתפרנסים בעיקר משירות כשכירי חרב. הם אכזריים ותוקפניים ולרוב משרתים לצד הובגובלינים, אורקים ויצורי רשע אחרים, גאשר הם משמשים כגששים, תצפיתנים ומתנקשים.

השווארים גוצים, קצרי-צוואר ועם שיער מועט מאוד על ראשם שהם בדרך כלל מגלחים. עורם בדרך כלל שזוף. תווי פניהם גסים וקשוחים, עם אפים רחבים, עיניים הנתונות תחת מצח נמוך, לסת רחבה ואזניים גדולות ובולטות לצדדים כידיות של ספל. שני המינים דומים מאוד חיצונית, כשההבדל העיקרי הוא שפמים שחורים ומעוקלים שהגברים נוהגים לטפח ולהתגאות בהם. יש הטוענים שככל שהשווארי הרג אנשים רבים יותר, השפם שלו יהיה מהודר יותר.

שווארי, חייל

זהו הלוחם השווארי הטיפוסי, שבדרך כלל מבצע מארבים וסיורים.

דמוי אדם קטן, סדר מרושע
דרג"ש: 13 (שריון עור, זריזות)
נק"פ: 16 (3ק6 + 6)
מהירות: 25 רגל

תכונות: כוח 15 (2+), זריזות 14 (2+), כושר 14 (2+), תבונה 11 (0+), חוכמה 12 (1+), כריזמה 9 (1-)
כשרונות: הבחנה 5+, התגנבות 6+
חושים: הבחנה פסיבית 15
שפות: מדוברת, שווארי
אתגר: 1/2 (100 נק"ן)

שמיעה חדה: לשווארי יתרון בבדיקות חוכמה (הבחנה) המבוססות על שמיעה
מארב: לשווארי יתרון בגלגול הפגיעה נגד יריב אותו הפתיע.

פעולות:
ריבוי התקפות: השווארי תוקף פעמיים בתורו בקפא"פ או לטווח.
חרב קצרה: התקפת קפא"פ 4+ לפגיעה, נזק 5 (1ק6 + 2) דוקר.
קשת קצרה: התקפת טווח 80/320 רגל (24/96 מ') 4+ לפגיעה, נזק 5 (1ק6 + 2) דוקר.


שווארי, קומנדו

לוחמים אלו אומנו במיוחד למשימות מיוחדות, הסתננות והתנקשויות. הם משתמשים בנשק ייחודי - קנה נשיפה, ממנו הם יורים זיקי-מחט מורעלים ברעל קטלני. בדרך כלל שווארי קומנדו יתקדמו בחשאי לפני הכוח העיקרי, יחסלו בחשאיות סיורי-אויב ושומרים, או יסתננו לעומק מבצרו או מחנהו של היריב ויתנקשו במפקדים או במומחים כגון קוסם, מהנדס מצור וכד'.

דמוי אדם קטן, סדר מרושע
דרג"ש: 15 (שריון עור מחוזק, זריזות)
נק"פ: 66 (12ק6 + 24)
מהירות: 25 רגל

תכונות: כוח 15 (2+), זריזות 16 (3+), כושר 14 (2+), תבונה 13 (1+), חוכמה 14 (2+), כריזמה 10 (0+)
גלגולי הצלה: זריזות 5+
כשרונות: הבחנה 6+, התגנבות 7+, הישרדות 4+
חושים: הבחנה פסיבית 16
שפות: מדוברת, שווארי
אתגר: 3 (700 נק"נ)

שמיעה חדה: לשווארי יתרון בבדיקות חוכמה (הבחנה) המבוססות על שמיעה.
מארב: לשווארי יתרון בגלגול הפגיעה נגד יריב אותו הפתיע.
סכין קומנדו: שווארי הקומנדו מיומן במיוחד בפגיון רחב להב ומשונן, והוא גורם באמצעותו לנזק של שתי קוביות נוספות בקפא"פ.
רעל: שווארי הקומנדו משתמש בזיקים מורעלים בקנה הנשיפה שלו. הרעל הוא "חומר בינארי" - נוצר ממהילה ביחס מדוייק של שני חומרים שלחוד אינם רעילים. הרעל מאבד את ארסיותו לאחר שעה מרגע המהילה ולכן נדיר מאוד לקחת אותו כשלל.

פעולות:
ריבוי התקפות: השווארי תוקף פעמיים בתורו בקפא"פ או פעם אחת באמצעות קנה נשיפה
סכין קומנדו (פגיון): התקפת קפא"פ או טווח 20/60 רגל (6/18 מ'), 5+ לפגיעה, נזק 10 (3ק4 + 3) דוקר בקפא"פ או 5 (1ק4 + 3) בטווח.
קנה נשיפה: התקפת טווח 25/100 רגל (7.5/30 מ') 5+ לפגיעה, נזק 4 (1 + 3) דוקר ובנוסף על היריב להצליח בגלגול הצלה כושר בד"ק 15 או לספוג נזק של 24 (7ק6) רעל. בגלגול הצלה מוצלח לא נגרם נזק מהרעל, אך הקורבן מושפע ממצב "מורעל" למשך דקה.
 
דירוג האתגר נראה גם לי נמוך משציפיתי, אבל הרצתי את הנתונים בשני מחשבוני ד"א שונים, ובשניהם זה יצא 3.
הנזק של הרעל אמור לשקף את הקטלניות של השווארי המקורי ממו"ד בקופסאות (אבל לא להיות "הצל או מות" כמו שהיה אז). מצד שני, נראה לי שאני אוריד את האפשרות שהרעל גורם לנזק אם מצליחים בגלגול.
היכולות ההתקפיות של שווארי קומנדו אמנם די טובות, אבל אין לו דרג"ש מאוד גבוה וגם לא הרבה מאוד נק"פ.
 
אחרי שעברתי קצת על הספרים, החלטתי להקטין את הנזק של הרעל ל-24 (7ק6) או ללא נזק בגלגול הצלה מוצלח. דירוג האתגר לא השתנה.
סיבת השינוי - לא עניין של איזון כל כך כמו זה שהתחלתי להרגיש פחות נוח עם המצב שבו לשווארי יש את הרעל הכי חזק אי-פעם במו"ד. יותר משל נחש ארסי, עכביש ענק או רוצח בד"א 8 (אם כי לזה האחרון יש גם התקפות פתע שגורמות המון נזק).

הרעל כעת זהה כמעט לזה של הרוצח מהמפלצות הבסיסיות, חוץ מהקטע שהרעל של הרוצח גורם לחצי נזק בגלגול הצלה מוצלח.

נשארו לי כמה יריבים לכתוב וכבר יש לי רעיונות בראש - הם עוד לא עלו על הכתב בגלל שילוב של שבוע עבודה בן 70 שעות ומחשב מקולקל. התאזרו בסבלנות.
 
לורד בולפאס השמן

לא תמיד בולפאס היה שמן, או עשיר, או בולפאס. כמה תמונות ופסלים שמקשטים את אחוזתו המהודרת מציגים הרפתקן צעיר, רזה ושרירי, ערמומי למראה ועני לפי לבושו. באותם ימים קראו לו ברנבאס, ויחד עם חבריו ההרפתקנים הוא ירד אל מערות אפלות וחורבות עתיקות, נלחם במפלצות ואסף כסף. הרבה כסף. עם הכסף באו האדמות, תואר האצולה, החיים הטובים והאוכל. הו, כמה אוכל!

היום הוא לורד. לורד בולפאס. עשיר מאוד ושמן להחריד - לא ברור כמה הוא שוקל, אבל כנראה שזה מכפלה כלשהי של מספר הסנטרים שלו. רוב היום לורד בולפאס רובץ על ספה (מחוזקת במוטות אדמנטייט כדי לתמוך במשקלו העצום) לבוש בחלוק משי צבעוני, קערה של פירות מסוכרים מאוזנת בזהירות על כרסו הגדולה וכל היום הוא אוכל וזומם מזימות. לפעמים בולפאס שוכר הרפתקנים לכל מיני משימות מפוקפקות, שבעיקר נועדו להעשיר אותו או לפגוע ביריביו הרבים. בולפאס גם מאוד אוהב רקדניות בטן - את אונו הוא איבד כבר מזמן, אבל הוא נהנה מצפייה בריקוד החושני. אין לבולפאס בעיה לשכור מופע של כל רקדנית בטן שירצה, אבל הוא בעיקר משתוקק לצפות בריקודיהן של בנות אצולה נכבדות שנחטפו או הוקסמו לשם כך.

בצעירותו, כשעוד קראו לו ברנבאס, בולפאס היה לוחם מהיר וקטלני ששלט במגוון כלי נשק ושריון. כיום אין שום שריון שיעלה עליו, הוא מתהלך בכבדות מגושמת ועצם הרעיון של להניף חרב גורם לו להזעה וסחרחורת. אבל בולפאס אינו חסר הגנה לגמרי. בקפלי חלוקו הוא מסתיר שיקוי מעוף שנותר ברשותו עוד מימי ההרפתקנות כברנבאס, כדי שיוכל להימלט במהירות במקרה הצורך, ובשיפולי כרסו הוא נושא תמיד רובה קשת קטן של יד, ונרתיק ובו כמה חיצים. ארבעה מהחיצים האלה הם חיצי אש מתפוצצים, גם הם מזכרות מימי ההרפתקנות שבולפאס שומר למקרי חירום - הוא גם עדיין יודע לכוון ולירות די טוב. בכל מקרה הוא יעדיף להסתמך קודם כל על שומרי הראש שלו, אבל הוא היה הרפתקן פעם והוא יודע איך הרפתקנים חושבים, ככה שהוא נערך לגרוע מכל.

לורד בולפאס

אדם בינוני, נייטרלי
דרג"ש: 6 (מחסר זריזות)
נק"פ: 7 (2ק8 - 2)
מהירות: 10 רגל, או 30 רגל מעוף עם השיקוי.

תכונות: כוח 5 (3-), זריזות 3 (4-), כושר 9 (1-), תבונה 11 (0+), חוכמה 14 (2+), כריזמה 10 (0+)
כשרונות: שכנוע 4+, תובנה 4+
חושים: הבחנה פסיבית 12
שפות: מדוברת
אתגר: 1/8 (25 נק"נ)

פעם הייתי צלף: בולפאס לא סובל ממחסר הזריזות שלו לפגיעה ולנזק באמצעות אקדח-קשת.
שליפה מהירה: למרות שהוא מגושם בכל היבט אחר, כאשר מתחיל קרב בולפאס יכול כפעולת בונוס לשלוף את אקדח הקשת שלו ולירות ראשון בסדר היוזמה, לפני שכולם מתחילים לפעול. בהמשך הקרב סדר הפעולות נקבע כרגיל.
שמן ומגושם: בולפאס סובל מחיסרון בכל גלגולי ההצלה זריזות.
שיקוי מעוף: כפעולת בונוס, בולפאס יכול לשתות את שיקוי המעוף שלו, שנותן לו קצב תנועה במעוף של 30 רגל למשך שעה.

פעולות:
אקדח קשת: התקפת טווח 30/120 רגל (9/36 מ'), 2+ לפגיעה, נזק 3 (1ק6) דוקר או 3 (1ק6) דוקר ועוד 7 (2ק6) אש עם חיצי נפץ. לבולפאס יש ארבעה חיצי נפץ בלבד.
 
חזרה
Top