• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

פאת'פיינדר 1 מורדי הגיהנום - מערכה של פאת'פיינדר

פגישה עשירית
בדרכם החוצה מפונדק "השן והטופר", לוסילה – החברה של ליאופלד – עוצרת את הדמויות ושואלת אותם אם הם ראו את ליאופלד לאחרונה, כי הוא ניתק עמה מגע ביומיים האחרונים והיא חוששת לגורלו בעקבות הפשיטות של משמר העיר על הכנופיות בקינטרגו. החבורה גם היא איבדה קשר עם ליאופלד.

כשהערב יורד, בדרכם מחוץ לעיר ולמפגש עם סטרונה, הם רואים התקהלות של אנשים ודוטארי. הם מתקרבים ורואים גופה מוטלת ברחוב מכוסה בשמיכה. השמועות בקהל המתגודדים מדברות על זה שעורבי הכסף הם אלו שמנסים לאתר את הרוצח בעוד אחרים טוענים שעורבי הכסף הם אלו שביצעו את הרצח הזה ורציחות נוספות! פיטריק מצליח לשכנע את אלו שמסביבו שעורבי הכסף הם המגנים האמיתיים של העיר ובטח לא אחראיים לרציחות, ובמקביל הוא מגלה שזהו כבר הרצח השני באותו האופן, ושלא מדובר בזוג הנערים שנעלמו.
מספר דקות לאחר מכן, מגיעה למקום חוקרת בת-אנוש שאינה מקינטרגו, בשיחה עם אחד מהדוטארי, מתברר כי שמה היא טאיהסט והיא חוקרת שנשכרה בידו של ברזילאי. היא מסירה את השמיכה, והגופה מתגלה עם עשרות דקירות בסכין ודם מסביבה. בעוד טאיהסט מתחילה לחקור, הקפטן של הדוטארי משבש את הזירה – כשהוא מניח עורב מתכתי ליד הגופה! רגע קצר לאחר מכן הוא מרים את העורב ואומר בקול רם שהרצח הוא באשמת עורבי הכסף בעוד הקהל רואה את העורב בידו!

בשלב זה הדמויות מחליטות להמשיך והן יוצאות מהשער אל מחוץ לחומות העיר, שם הם פוגשים את סטרונה ששואלת מדוע הם התעכבו והאם עקבו אחריהם- הדמויות מתארות את הרצח. סטרונה מובילה אותם לביצות ולמזבח של הקדוש סנקס, הקדוש של מלחים שטבעו. פיטריק מכיר אותו, ככוהן של קאיידן, אך הוא חושד וראשית מסייר באזור לוודא שאין מארב. הם נכנסים למזבח, שהוא למעשה מבנה אבן פשוט על תל שגבוה במעט מהביצה, בפנים יש שני קדושים של סיינט סנקס, שמברכים את פיטריק ככוהן של קאיידן קלדר, והם גם מזהים את סטרונה. הקדושים מזמינים אותם לשתות, מציעים להם מים, פיטריק מציע להם שכר- אך הם בחיוך הופכים את השיכר בחזרה למים!

סטרונה מספרת שהם באו לחפש את אוקטיביו, ואחד הקדושים פותח דלת ברצפה, הם מתחילים לרדת אל תוך ערפל, שאלאנדור מזהה כערפל קסום שחוסם השפעות של גילוי ומעקב. החדר בתחתית דומה במראהו לספינה, עם חבלים וצבע מתקלף, יש בו שער וגם פסל. כשהם מתקדמים הפסל מדבר ומברך את הדמויות וגם מזהיר אותן – אלאנדור מבין את כוונת הפסל ונושף רוח עליו, מה שפותח את השער למעבר קצר שמגיע לחדר נוסף – בו יש גופות שעטופות במפרשים תפורים היטב ובפינת החדר עומד גבר כבן שלושים, שרירי וגבוה – אוקטיביו! נראה בתחילה שהוא מוכן לקרב, אך ברגע שהוא רואה את סטרונה, הוא נרגע. היא מציגה אותם כעורבי הכסף, וכתקווה של קינטרגו כנגד ברזילאי – אוקטיביו עדיין רואה בעצמו כאביר-שאול נאמן אך הוא חושד בבריזלאי ובטוהר כוונתיו ואך רומז שברזילאי העלים את ראשת העיר הקודמת ושהיא לא נטשה את העיר מרצונה.

הדמויות מציעות ברית לאקוטיביו, ונראה שהוא שוקל זאת בחיוב לאחר שהוא מבין שהם אכן נחושים להגן על קינטרגו, אך הוא עדיין חושב שהם צריכים להוכיח את עצמם. הוא מדבר אליהם ברשמיות וארוכות, על חובה ונאמנות, ומסכם בכך שכדי להדגים שהם ראויים לכבוד שלו ושעורבי הכסף ראויים להנהיג את העיר ולא רק ארכי-פרחי של העיר, הם צריכים להציל את אביריו מבית המעצר, ובמקביל לשמור על כבוד. הדמויות מסכימות.

הן מבלות את הלילות בקינטרגו הישנה, נמנעים מהעוצר, ובבוקר מתחילים בבירור בעיר - הם מגלים שמחזיקים את האבירים בבית המעצר בשכונה, שהמפקדת שלו היא בחורה קשוחה בשם סאבו, שידועה גם בשם העכבישה. במהלך השיטוט שלהם ברחובות הם נתקלים בפלאיירים שמישהו תלה בשם עורבי הכסף וקורא לתושבי העיר להתקוממם! הם מופתעים, איש לא קיבל את אישורם לכך! הם מבינים שרקסוס מאחורי המעשה, והחבורה הולכת למצוא אותו לפני שהבריונים של ברזילאי ימצאו אותו. פיטריק מנסה לתור ברחבי העיר אחריו ונכשל, אך אלאנדור מנחש שהוא נעזר בבית-דפוס וכך הוא אכן מוצא את רקסוס ביחד עם הוקום בבית-דפוס ברובע ה Redbrick, בעת שהם עומלים על הדפסת עוד פלאיירים. הם מוכיחים אותו ארוכות על כך שהוא יצא החוצה, ואז מציעים לו שיחפש שוב אחרי העט המורעל, רקסוס בטוח שמדובר באציל לפי סגנון הכתיבה, ואז העט המורעל יוכל לכתוב את הפלאיירים, מה שמלהיב את רקסוס. פיטריק משביע אותו לא לצאת שוב.

עייפים, החבורה חוזרת לתכנן את ההצלה של האבירים, ראשית הם מתצפתים על בית המעצר, אך הדוטארי שבפנים לא מתחלפים. למחרת הם מחליטים להתחזות לדוטארי בעצמם, ומכינים מכתב מזויף שמאמת את הזהות שלהם – וגם שניים מאנשי פורביאן מצטרפים אליהם, אחד מהם הוא דוטארי לשעבר. הם מצליחים להכנס פנימה בתחפושת ונפגשים עם סאבו, ומבקשים להעביר את האבירים, סאבו מתחקרת אותם, והם לא מצליחים לשכנע אותה בדבר. אלאנדור מצליח להטיל בסתר הקסמת אדם, ואפילו שהוא אלף וסאבו מזלזלת בו, הוא מצליח לשכנע אותה לא לשלוח אותם לקפטן שיחתום בעצמו על האישור אלא לתת להם לקחת את האסירים.

בתאי המעצר הם מוצאים שלושה אסירים, כשהאסירה הרביעית עם ג'נמאל לדברי הסוהר. הם נכנסים לחדר החקירות ושם הם מגלים שג'נמאל היא בעצם שטן מסוג קרייטון! חדר החקירות מבודד, גם לרעשים, והם מפתיעים אותה בקרב, כשלמזלם פיטריק הפך את ה Glaive של כריסיטיאן לנשק טוב, מה שמאפשר לכריסטיאן לפגוע בה בחופשיות, בעוד אלאנדור תוקף אותה עם כדורי להבה ופיטריק משתמש בנשק רוחני, כוס שיכר גדולה של קאיידן – מה שמצליח להתגבר על בת-השטן ולהביס אותה!
הם יוצאים עם האבירה האחרונה הפצועה קשות, ושולחים את האבירים שהם הצילו ביחד עם שני הלוחמים הנוספים שלהם, המחופשים לדוטארי, בעוד הם מחליטים עם סאבו, במטרה לתקוף.
 
פגישה אחת-עשרה
לאחר שהאבירים של אוקטוביו עוזבים את בית המעצר, החבורה תוקפת בהפתעה את השומר בכניסה, אך הוא מתגלה כקשוח יותר ממה שהוא נראה, ולמרות התקפה קטלנית של כריסטיאן - פיטריק רק פוגע בו בשריון – הוא שורד ומשמיע את האזעקה. רגע אחרי כריסטיאן מנחית עליו מכה נוספת ומחסל אותו.

הדמויות מזמנות חיפושיות אש, בהמתנה ליתר השומרים שתוקפים בעוד שסאבו פותחת את הדלת, והמומה לראות את אלאנדור בקרב. היא מטילה עליו לחש אחיזת אדם, כך אלאנדור מזהה, ומצליח להתחמק ממנו. עוד שומר מצטרף לקרב, כשלאלאנדור נגמרים הלחשים, אחרי שהוא מטיל רשת על חלק מהשומרים, ומתחיל להשתמש במטה חץ החומצה שיש ברשותו. בשלב זה שתי חיפושיות האש הוכרעו והקרב כולו מתנהל בחדר הכניסה הקטן והצפוף של בית המשמר.
פיטריק מזמן נחילי עכברושים שמצליחים לעכב את תגבורת השומרים, בעוד סאבו ועוד שומר או שניים אחרים ממשיכים לתקוף את הדמויות, כשכריסטיאן ואלאנדור גורמים נזק ליתר השומרים – לקראת הסוף גבם כבר צמוד אל הקיר, וכריסטיאן עובר להשתמש בחרב שלו עקב הצפיפות הרבה, אך הקרב מוכנע לבסוף כשסאבו מנוצחת בשילוב של כדור להבות של אלאנדור עם התקיפות של כריסטיאן.

אלאנדור בודק מי הם האסירים, מגלה שהם אכן פושעים רגילים ומחליט להשאיר אותם בתאים שלהם. לאחר מכן הם הורגים את כל השומרים כדי לוודא שאף אחד לא יזהה אותם. הם מחפשים במקום ולא מוצאים עוד דברים בעלי עניין. לפני שהם עוזבים, פיטריק משאיר סימן של עורבי הכסף על הדלת של בית המעצר, ומשאיר כיתוב – "היינו כאן".

לימים ייזכר הפעולה כמבצע "מעוף החופש", ולתקיפה הגלויה הבולטת הראשונה של עורבי הכסף, בה הם חילצו את אבירי השאול מאחיזתו של ברזילאי. הפעולה מעוררת הדים רבים בעיר.
הם מחליטים לשמור על פרופיל נמוך, ונסוגים לדירה שהם שכרו בקינטרגו הישנה. ביום למחרת הם מתחקרים את ה Armigers של אוקטיביו, שמראים נאמנות לאוקטיביו. סטרונה עדכנו אותו והוא מכריז דרכה שהוא מצטרף לעורבי הכסף במאבקם להחזרת שלטון החוק בעיר.

למרות שהם החליטו לשמור על פרופיל נמוך הם עדיין מחליטים ללכת לערב השירה של עט הרעל, שנערך יום למחרת. פיטריק וכריסטיאן מתחפשים בעוד אלאנדור ניגש לערב השירה שנערך בפונדק ה Three legged Devil. הערב עצמו מתקיים בקומה השנייה של הפונדק בחדר שמאורגן למטרה זו. בערב שירה יש תשעה אנשים בסך הכל, שנראים עצורים וחשדניים אחד כלפי השני. פיטריק שם לב לקבוצת אנשים חשודה בפאב, וגם לבחורה שנכנסת שגם ממתינה למישהו או למשהו. לפי סגנון ההליכה שלה נראה שהיא מלחית.

פיטריק ניגש לדבר עם הבחורה, היא משתעשעת עימו - מספרת על עצמה ושהיא מחפשת את עט הרעל, ושהיא חברה בצוות של הספינה של הוד מלכותה The scrouge of Belial. היא מוסרת לפיטריק שהקפטן שלה ישמח לדבר עמם בנוגע לעט הרעל.
באותו הזמן בחדר למעלה אלאנדור מתחיל לדבר על שירה ואלגוריה, נראה שרק ארבעה מהנוכחים מבינים אותו, והוא בתורו מזהה אחד מהם בתור עובד בגנזך (Hall of Records). שניים מהנוכחים האחרים מאבדים סבלנות וקוטעים את דבריו, מתחילים תגרה – מה שמהווה סימן לקבוצה השניה בפונדק להתחיל בהסתערות כלפי מעלה הבריונים מתחילים להתפרע – מתברר שאלו שהם חברים במילציה של Chelix. פיטריק מטיל לחש הרגעת רגשות שמצליח לנטרל אותם לגמרי, ואלאנדור מסיים את הערב בזריזות. לפני שהוא עוזב הוא מבקש מהמכר שלו בגנזך לבדוק לגבי ה Cubic Gate שהם מצאו. כשהם חוזרים למסתור שלהם הם שומעים על עוד רציחה ברחובות וששוב מאשימים את עורבי הכסף, שמצטרף לשורה ארוכה.
 
פגישה שתיים-עשרה
לאחר ההמולה של מבצע מעוף החופש, עורבי הכסף מורידים פרופיל, בזמן שהעיר רועשת וגועשת ותומכי עורבי הכסף יוצאים לרחובות שם הם פוגשים את הנאמנים לברזילאי ואת מיליציית האזרחים של ת'ורן, הדוטארי מחמירים את צעדיהם, ואפילו תפסו כמה עורבי כסף – אותם הם מעמידים לדין פומבי, ומעבירים אותם עינויים ברחובות כסימן אזהרה למורדים. למרות שמרבית האזרחים הפשוטים נאנקים תחת האכזריות, חלקם ממשיכים לתמוך בברזילאי ורואים במבצע מעוף החופש פעולת טרור אכזרית.

אחרי שלושה ימים הם הופכים לחסרי סבלנות, ומחליטים להיענות להזמנה של אליה נונאס לספינה שלה ולפגוש את הקפטן – אלאנדור משתוקק לגלות יותר על עט הרעל. כך, בשעת בוקר הם עושים את דרכם בתחפושת מעבר לנהר היולובאלי, אל הנמל של קינטרגו שם הם רואים ספינת קרב בודדת עוגנת בנמל, וזו אכן Her Infernal Majesty Ship Scourge of belial.

לפני שהם מתקרבים לספינה, הם עורכים סיור מסביב, ולא מגלים דבר חשוד – גם תחקור מהיר של מספר עוברי אורח לא חושף דברים חשודים. כשהם ניגשים לספינה, שני שומרים עוצרים אותם, אך נותנים להם לעלות כשהם מזהים את עצמם כידידים של אליה, שמגיעה ומלווה אותם לחדרו של הקפטן. החדר נמצא בירכתי הספינה, והוא חדר מעוצב בטוב-טעם ומלא במזון ובדברי יוקרה. הקטפן עצמו הוא בן-אנוש כבן 35, שערו ארוך ובגדיו מחוייטים, אותו משרתים שלושה בני-מחצית. רקע לאחר שהם מגיעים, בן-אנושנוסף נכנס לחדר ואז הקפטן מברך אותם לשלום, אם כי נדמה שאין לו זמן לגינונים.

קאסיוס דורש לשלומם, ולאחר בחינה קצרה הוא חושף שהוא חבר של העט הרעל, ולמעשה מדובר בבת לאחד מבתי האצולה בעיר – בית אולריין, שנאמן לברזילאי. הוא מבקש מהם עזרה בהעברת מסר אליה, אותו הוא נותן לבן-האנוש ששמו הוא ווראן, והוא הגיע לקינטרגו על ספינתו של קאסיוס מארץ רחוקה. בתמורה קאסיוס מוכן לעזור להם, הוא עצמו אינו חסיד כלל של ברזילאי, לאחר שהלה אסר על רבי-חובלים לרדת ליבשה, הסיבה שמלכתחילה הוא צריך את עזרת הדמויות.

בדרך לרובע The Greens, ווראן והחבורה מכירים אחד את השני, פיטריק מציע שהם יתחפשו לאנשי כנסיית אשמדאי, פיטריק עצמו ככוהן, אלאנדור כמשרת, כריסטיאן כשומר-ראש, ו-ווראן כאסיר. כשהם מגיעים לבית האצולה, הם טוענים שהאסיר הצביע על-כך שכופרים מסתתרים בבית, ולאחר דין ודברים הם מצליחים לבסוף לשכנע את השומרים, אפילו שהם מוחים על כך שהכנסייה מתערבת בענייני בית האצולה.

בבית עצמו, ווראן מוביל אותם לקומה השנייה, ולחדרה של מארקל, אליו רק פיטריק ו-ווראן נכנסים. בתחילה היא מפגינה יחס צונן, אך כש-ווראן מציג את עצמו כחבר של קפטן קאסיוס, הקרח נשבר. אך סיבוך נכנס, כשמתברר שקאסיוס ביקש מ-ווראן גם להביא עמו חזרה לספינה את מארקל, אם זה מתאפשר. פיטריק זועם על התרמית, אך לבסוף משתכנע, בעוד מארקל משחקת את תפקיד השבויה – ומזהירה אותם בקשר לכלב האימתני טופרי-זעם, אבל זמנם קצרם והם לא מקשיבים לה.
כשהם יוצאים מהבית, השומרים ניצבים ליד כלב בעל שלושה ראשים – Cerberi, שמרחרח את החבורה ומזהה את התרמית שלהם ואז שואג ותוקף. הוא מצליח להפיל את ווראן, בעוד כריסטיאן מניף את ה Glaive שלו ופוצע אותו אנושות – אחד משומרי הבית מזהה אותו כעורב כסף, והם צועקים אחד לשני שצריך לעצור אותם לפני שהם לוקחים את מארקל. אך החבורה מתפרצת במהירות, ונמלטת לפני שהשומרים מצליחים לחסום אותם.

כשהם מגיעים לספינה, קאסיוס ומארקל מתחבקים ומתנשקים, והקפטן אסיר תודה בפניהם – מציע להם חמישה רסיסי חרס ועליהם חותמו האישי, כשהוא אומר שהוא יבצע טובה אחת בתמורה לכל רסיס. לפני שהם עוזבים את הספינה, ווראן מבקש להצטרף אליהם, והם מסכימים.

בדרכם החוצה מהנמל הם רואים עשן של שריפה מתמר מצפון, ובבירור בקרב עוברי אורח הם שומעים על שריפה בבית-הקפה של לאריה. כשהם מגיעים למקום שישה דוטארי ניצבים מחוץ לו. אחד השכנים מספר שהם הגיעו למקום כשאד, שאחד מבני-דודו נהרג בתקיפה של עורבי הכסף על בית המשמר, חשף את הפעילות החשודה של לאריה. ווראן עולה על אחד הגגות ומזהה את החוקרת שמסתובבת בעיר בשירותו של ברזילאי – טאיהסט ביחד עם אביר שאול, במקביל פיטריק מברר בקרב הקהל, שאומרים ששני עורבי כסף נתפסו אך איש לא מצא את לאריה, וגם המרתף הנסתר לא נחשף כנראה, כך שיתר חברי המרד בטוחים במסתור. לאחר כחצי שעה טאיהסט עוזבת ביחד עם רוב השומרים, רק שניים נשארים ליד בית הקפה. במקביל נוחת לידם עורב כסוף שנשלח ביד פורביאן עם מסר, בו הוא כותב שהם נמלטו ונמצאים בקינטרגו הישנה, מפוזרים.

כשהם חוזרים לדירה שלהם, הם מעבירים מסרים לסטרונה ומתקבלת החלטה שבעקבות כל ההתפתחויות, נדרשת ישיבת מועצה של עורבי הכסף עוד יומיים, שתתרחש במזבח Saint Senex.
 
פגישה שלוש-עשרה
זהו בוקר גשום וקריר, כשהעיר נמה את שנתה, בעת שהדמויות יוצאות מקינטרגו בשער הדרומי לעבר הביצות בהן שוכן המזבח של Saint Senex. בפגישה נוכחים כתריסר אנשים, בהם גם אוקטביו ובת-דודתו סטרונה, שלא מחבבים במיוחד אחד את השני למרות הנאמנות ההדדית, לאריה ולצדה בן-זוגה פורביאן, רקסוס והגמד הוקום.

הם סוקרים את המצב בעיר, כאשר ברזילאי ממשיך לשלוט ביד חזקה בעיר ונדמה שעורבי הכסף פעלו מעט מוקדם מדי – התקיפה על בית הקפה של לאריה גרמה לאובדן הבסיס העיקרי של המורדים, וכעת הם מפוזרים לכל עבר. במענה לשאלה של ווראן פורביאן אמנם מציין שכבר יש להם מספר עשרות נאמנים לשירותם, אך כוחם עדיין זעום בהשוואה לזה של ברזילאי – שנוקט בכל אמצעי, הן אלימות והן שכנוע, כמו-גם הפצת שמועות זדוניות על הרציחות בכדי לקטום את המרד באיבו.
אלאנדור מנסה לברר לגבי החוקרת טאיהסט, אך איש אינו מכיר אותו, הוא מציע לנסות לגשש לכיוון מפגש עמה, כדי להבין מה תפקידה והאם ניתן להשתמש בה כנגד ברזילאי.

רקסוס מדבר על גיוס ההמונים לרחובות בעיקר בקרב הגזעים הנדכאים - האלפים, הזדים ובני המחצית. הוא שמח לשמוע שהחבורה איתרה והצילה את עט הרעל ומציע לגייס אותה לשירות המרד. אולי בזכות המילים המחודדות שלהם, הם יגייסו תומכים רבים נוספים.
עולים מספר כיווני פעולה במועצה: לאתר את מי שאחראי לרציחות, להחדיר סוכן כפול בקרב אנשי ברזילאי. הצעתו של אלאנדור ליצור קשר עם נורי, הפקיד בגנזך ולשכנעו למצוא מידע על שיר הכסף מתקבלת.

בשלב זה, אוקטביו, שלא פצח את פיו במהלך המועצה עד כה, אומר שכדי להצליח במרד, עליהם ראשית לבסס אחיזה בעיר – והוא מציע לעשות זאת בקינטרגו הישנה. שם, המסדר שלו מכיר מחבוא תת-קרקעי נטוש, שבעבר שימש את גילדת הנוכלים, מבריחים ורוצים של העכבישים האפורים, ויכול אולי לשמש גם אותם. הוא נמצא מתחת לבניין החרב של בית ההימורים "עצמות המזל". אבירי השאול של המבול הם אלו שהביסו את הגילדה, חתמו את המחבוא והרסו את המבנה.
סקרנותו של פיטריק מתעוררת, כשהוא נזכר בסיפורים ישנים על הגילדה של העכבישים האפורים –הוא מתחקר את אוקטביו שלאחר שתיקה של מספר שניות מודה בקול נבוך, פעם ראשונה שהוא נשמע כך, שלמעשה גם בקרב חברי המסדר שלו היו כנראה בוגדים, שניסו לעזור לעכבישים או לחלופין לשדוד את רכושם. הוא לא בטוח מה קרה, מכיוון שהדבר אירע לפני עשרות שנים, לפני שהוא כלל הצטרף למסדר.

הדיון במועצה ממשיך, אך החבורה מתעקשת שראשית על עורבי הכסף למצוא מסתור חדש – והם מקבלים את הצעתו של אוקטביו לחקור את "עצמות המזל". אלאנדור מציע לאוקטביו להצטרף אליהם אך הוא מסרב.

למחרת בבוקר הם מתארגנים לחקור את המקום, כשפיטריק מטיל שני לחשי אור תמידי על מטבעות שישמשו אותם בחשכה. בבדיקה ברחובות, הם מגלים שהשמועות מספרים שהמבנה מקולל, על אנשים שנעלמו בו ועל אורות מסתוריים – אך איש לא היה בתוכו.
הם מגיעים למקום ומסתובבים מסביב למבנה, באחד מקרנות הרחוב יושבי שני חסרי-בית: מאג ופולי. הם מתחקרים אותם וחסרי הבית חוזרים על השמועות: אורות כתומים, רעשים מוזרים וכך הלאה. ווראן מתחזה לסוחר שרוצה לרכוש את המקום ומציע לחסרי הבית מטבע זהב אם הם ידריכו אותם במקום. לאחר הרהורים, חסרי הבית מסכימים – אכן המקום חרב, ובבדיקה ראשונית הם לא מוצאים אף דבר בעל עניין.

אחרי שההומלסים עוזבים, בבדיקה קפדנית יותר הם מוצאים דלת סודית ברצפת אחד החדרים שמובילה מטה אל מרתף מסריח מלא הריסות. אלאנדור ופיטריק מקיאים מהסרחון, למשמע הרעש אחת מהערמות של ההריסות זעה, ואוטייג מגיח החוצה, גופו מלא בזוהמה ושלושת זרועותיו מגששות באוויר ואז אוחזות בכריסטיאן, לופתות אותו כך שהוא לא מצליח לנוע. ווראן מאגף ותוקף את האוטייג, בעוד פיטריק ואלאנדור מנסים להתאושש הם שומעים רעשים מלמעלה בעת שמישהו פותח את הדלת - ושני חסרי הבית מסתערים אל המרתף, מתחילים לתקוף אותם ומתמקדים בפיטריק, שנפצע אנושות – רק לאחר שאלאנדור ופיטריק מתאוששים, הם מצליחים להרוג את האוטייג ולפגוע במאג ובפולי, שמתגלים כסוג של דופלגנגרים בעוד הם פושטים את עורם והופך ליצור שמזכיר רק בקווי מתאר כלליים בני-אנוש. אך לאחר שכריסטיאן נחלץ מזרועותיו של האוטייג המת, הקרב מוכרע במהירות.

לאחר שהם מתאוששים וקסמי ריפוי של פיטריק הם ממשיכים לחקור ומגלים דלת נוספת, פתוחה, שמובילה אל מדרגות היורדות עוד קומה, לתוך אולם גדול, שכולו מעוטר בסמלים של נורגורבר, שצבועים בגסות על הקירות. המקום עצמו נראה מוזנח אם כי בעבר היה מרשים – ובמרכז האולם יש שני בני-אנוש הלבושים בגלימות של כוהנים, עם סמלים של נורגורבר, כשהם רואים את החבורה הם מתחילים לזמר, ואנרגיה שלילית עוטפת את הדמויות, מנקזת את כוח החיים שלהם. אך הכוהנים אינם לוחמים מיומנים, והם לא עומדים במתקפה המשולבת של הדמויות, אף ששני כוהנים נוספים מצטרפים.

הגיבורים משאירים את אחד מהכוהנים בחיים לחקירה, אך הוא לא מסגיר דבר, למעט שמותם מתקרב והם מקוללים בכך שפלשו למקדש של נורגרבר. בדיקה במקום מעלה שנראה שיש מיטות לשמונה אנשים שמתגוררים בתאים קטנים בצדי האולם. הם ממשיכים לבדוק את המקום, עד שהם מגיעים לחדר בו יש התפצלות ובמרכזו בור באדמה.
 
פגישה ארבעה-עשרה
ארבעת הגיבורים ניצבים בחדר שבו מפגש המסדרונות, מול הבור שפעור במרכזו - עומקו כ-6 מטר ובתוכו שברים של זכוכית ומתכת, שנראים כמלכודת קטלנית למי שנופל לתוכו. כריסטיאן בוחן את הבור מקרוב, ומבחין שהוא ם משתרע מתחת לאדמה שעליה הם עומדים. ווראן נוקט אמצעי בטיחות וקושר חבל כדי לאבטח אותם, ואז הם מחליטים לחקור את המסדרון הדרומי, שממשיך למרחק קצר ומסתיים בדלת.

ווראן נשלח לגשש קדימה, צועד בדממה על רצפת האבן הלחה, ומנסה לפתוח את הדלת בעדינות, אך ציריה המחלידים חורקים – כשהוא מביט פנימה הוא רואה חדר בינוני, שנראה חסר שימוש – אך יצור גדול ומטיל אימה ניצב בפנים ולועו מלא השיניים החדות מחייך לעבר ווראן – זהו שטן מקורנן! (Bearded Devil). "אתה מוזמן להצטרף אליי, בן-תמותה" השטן פונה ל-ווראן, שנעלם וחוזר לחבריו. הוא מדווח להם ופיטריק מחליט גם הוא לבחון את היצור המרושע – השטן המקורנן צוחק בקול רם, ופיטריק בוחן את החדר – נראה שהשטן אינו זז ממקומו והוא שומר על המקום.
bearded_devil_netokkurai_by_satibalzane-dbv8h1y.jpg
באותו הזמן, אלאנדור מחליט לחקור את המסדרון המזרחי, הוא מתקדם לאיטו ורואה עיקול במסדרון ובפינה יש דלת גדולה וכבדה, שנראית נעולה ובמרכזה חותם של דג בעל שריון – סמלם של אבירי השאול ממסדר המבול. הוא ממשיך להתקדם, אך אז האדמה נשמטת מתחת לרגליו, בעוד כל החבורה שומעת את צעקות העזרה שלו – שגם מהדהדות ברחבי המסדרונות של המקדש הנטוש של נורגרבר. אלאנדור נתלה על החבל שווראן קשר, שהציל אותו מנפילה לבור שגדל להקיף את כל החדר כמעט. בזכות חבריו הם מרימים אותו וכולם צועדים יחדיו לחדר שבו מחכה השטן המקורנן.

הם נכנס לחדר עם השטן – שמדבר אליהם – ומזמין אותם להצטרף אליו. הם מתחילים לשוחח עמו, והשטן מתפאר בכך שהוא מקריב נשמות, ביחד עם אלו שנמצאים במקום – ווראן מנסה לתחקר אותו לגבי מי הם בני האנוש שמשתפים עמו פעולה, הוא מנחש שמדובר בכת של נורגרבר, ולהטעות אותו בכך שהוא אומר שהם הרגו את מי שהביא אותו למקום. השטן עוצם את עיניו, ואז מרעים בקולו שמי שהביא אותו לכאן עדיין בחיים. הדמויות מנסות לשטות בו בכך שהוא לא יקבל יותר נשמות, אך הוא מצביע לדלת מאחוריו – ואומר ששם יש עדיין נשמות. החבורה דנה בינה לבין עצמה האם יש נשמות נוספות שהם יכולים להקריב לשטן המקורנן, חילופי דברים שגורמים לכריסטיאן להתרחק מהם בשאט-נפש, אולי להקריב את אנשי הכת של נורגרבר, אבל בסופו של דבר הם מחליטים שזה מעשה שאינו מוסרי.

ההחלטה נופלת לתקוף, ופיטריק מטיל לחש כדי להכין אותם לקרב – אך גם השטן המקורנן שומע את ההכנות שלהם, והוא מטיל לחש משלו בתגובה – הגיבורים מסתערים פנימה במהירות, כדי למנוע מהשטן להשלים את טקס הזימון שהוא מבצע. כריסטיאן מניף את הגלייב שלו שפוגש בגלייב של השטן ונהדף לאחור, בעוד ווראן מצליח להקיז דם ראשון מהשטן עם רובה הקשת שלו, שדמו מתגלה כנוזל ירוק מבעבע. השטן צוחק בקול רם ואז מניף את הגלייב שלו פעמיים, פוגע אחת בכריסטיאן שמרגיש מסוחרר עקב הזיהום השטני שדבוק ללהב הגלייב. אלאנדור ופיטריק מטילים את לחשיהם על השטן, שמתעלם מהשפעותיהם לחלוטין, בעוד ווראן מנסה לקפוץ על גבו ונכשל. בתורו השטן מחלק את תשומת לבו בין ווראן לבין כריסטיאן פוגע בשניהם. אלאנדור מתמקד בלחש כדור להבה, ומצליח לפגוע בשטן! המזל בשדה הקרב מתהפך, בעוד השטן מחטיא את הגיבורים, בעוד פיטריק נסוג אחורנית ומתמקד בריפוי של חבריו בקרב. לבסוף כריסטיאן מצליח להנחית את מכת המוות על השטן, כורת את ראשו באבחה – גופו של השטן מתפוגג כשהוא חוזר חזרה לשאול.

הם חוקרים את החדר, שנראה נטוש, נראה שהשטן לא אירח בני-תמותה אחרים. הם פותחים את הדלת שלידה ניצב השטן, שם הם מגלים את זוג האחים שנעלמו מקינטרגו לפני שבוע ימים- אנגוס וטימי. הם מסריחים מימים של שבי, כלואים בשלשלאות אל הקיר. התא האחים ומים מפוחדים עד מוות ומדברים באופן מקוטע, בזמן שהחבורה מצילה אותם ומטפלת בהם, חובשת את פצעיהם. לפני שהם ממשיכים לחקור, הם מוציאים את האחים מחוץ לעצמות המזל, שולחים אותם להוריהם, נושאים את הבשורה שעורבי הכסף הצילו אותם!

כשהם חוזרים חזרה פנימה, אלאנדור בוחן את הדלתות הגדולות הנעולות ומזהה שהן חסומות גם באמצעות קסם! על הדלתות יש סימנים לניסיונות פריצה, אך נראה שהן נותרו חתומות מאז שאבירי השאול סגרו את המקום.

ווראן מתגנב לבדו במסדרון, ומפתיע שלושה אנשי כת של נורגרבר שנמצאים בתוך עוד אולם, שבקצה האולם יש מזבח ועליו חצי-שוכבת, חצי-יושבת בת-אנוש – נראה שהם לא מודעים לנוכחותו, ולכן הוא מזהה שהיא לא באמת קורבן, אלא רק מתחפשת לקורבן בעודה מדברת בקול נמוך אית הכת לצדה, שחובש על פניו מסיכה מירקן. אלאנדור מתגנב קדימה ומפתיע את כל מאמיני נורגרבר עם כדור-אש. רגע קט לאחר-מכן החבורה מסתערת בעוד אלאנדור מטיל קורי עכביש על האולם, שלוכדים את האשה – אותה הוא מזהה כלוסילה! היא נלכדת בפנים, ווראן מטיל לפיד בוער למרכז הרשת שמתחילה לבעור.

אנשי הכת, שנותרים מבודדים אחד מהשני על-ידי קורי העכביש, נופלים בפני החבורה אחד-אחד, בעוד אלאנדור מבעיר את הרשת ביחד עם הלפידים של ווראן. לוסילה מנסה להטיל לחשים, אך נכשלת, כשלבסוף הרשת בוערת כולה, והיא ניצבת מול כל החבורה לבדה. היא צוחקת באכזריות, בעודה מתעלת את הכח של נורגרבר – אלאנדור מטיל עליה חץ חומצה מהמטה שלו, שמכניע אותה. החבורה מעלפת אותה ולוקחת אותה עמם, לא לפני שהם מוצאים את האוצר שנמצא עליה וגם בתוך המזבח – שם הם מוצאים חרב קצרה קסומה.

הם מעירים את לוסילה והיא מתעוררת במבט מבולבל, מנסה לטעון לחפותה ושהיא אינה זוכרת דבר, אך פיטריק שם לב שהיא משקרת. הוא מנסה להציע לה ברית, והיא מצהירה שהיא משרתת את הגבירה, הכוהנת הראשית של נורגרבר בקינטרגו, ששולטת בשתי כנופיות מקומיות – העין השחורה וצוות חנות-הפרחים. אלאנדור מכיר את הכנופיות, בעוד פיטריק מבין שהגבירה היא למעשה כוהנת מתחרה ולא האדונית של לוסילה. לוסילה מציעה להם ברית כנגד ברזילאי אם הם יתמכו בה כנגד הגבירה. כריסטיאן מתרחק מהמקום לשמע השיחה עם בעלת הברית המחליאה – לאחרונה נדמה שעורבי הכסף מוכנים לעשות מעשים פחות מוסריים למען הפלת ברזילאי. ווראן מנסה לתחקר את לוסילה לגבי בריזלאי, אך אין לה מידע עליו, למעט כך שברזילאי לא נצפה לאחרונה ברחובות ולדעתה הוא עוסק בטקס כלשהו. הם לא נעתרים להצעותיה לברית, ומחליטים להשאיר אותה שבויה ותחת משמר עד למשפט צדק.
luculla.jpg
דרגה 6
 
לאיזו מטרה השטן המקורנן רצה שהם יצטרפו אליו? מעניין אותי מה הייתה ההצעה. הוא היה בכלל צריך אותם? או שזה היה פשוט ניסיון להעביר כמה אויבים לצד שלו?

מי הולך לשפוט את לוסילה? אני בטוח שהם לא הולכים להשאיר את זה למערכת הצדק של צ'לייאקס, שכן הם המורדים.

נשמע שההרפתקה שמה מלא בחירות מוסריות כאלו, שמסתכלות על איך עורבי הכסף מתקדמים ועד כמה רחוק הם מוכנים ללכת. זה ממש מגניב, ח"ח!
 
למען האמת הם ניסו לשכנע את השטן להחליף צד, פשוט לא היו מוכנים להציע לו מה שהוא רצה. בכלל שהוא היה כבול למשימה של שמירה, הוא היה מוכן לשמוע אותם :)

בקשר למשפט של לוסילה, זה עלה אתמול בסשן ואין עדיין תשובה ;)
 
פגישה חמש-עשרה
החבורה מחליטה לעזוב את חורבות עצמות המזל, כדי לאגור כוחות, לאסוף רמזים לגבי הדלת החסומה ולהחליט על גורלה של לוסילה. לפני שהם עוזבים פיטריק מטיל glyph of warding על הכניסה הסודית לעצמות המזל. הם מגיעה לדירת המסתור שלהם, ומשאירים את לוסילה תחת משמר בעוד הם הולכים לנוח.

השכם בבוקר רקסוס דופק על הדלת של דירת המסתור – הוא מספר להם בחטף שלאריה נעלמה אתמול בערב, לאחר שהייתה רציחה נוספת והיא הגיעה למקום, אך גם המילציה של צ'לאיקס שהחלה לשלהב את הקהל כנגד עורבי הכסף. אחד מהם זיהה את לאריה ואת שני עורבי הכסף שהיו עמה, ושלושתם נחטפו, ואיש אינו יודע היכן הם.
בזמן שהחבורה מתארגנת לצאת לחיפוש אחרי לאריה, אלאנדור מתחקר את רקסוס לגבי החקירה שלו על מקומות קסומים בעיר. רקסוס גילה שני מקומות – הטירה העתיקה, The Citadel שנראה שנבנתה מעל אזור קסום כלשהו במעמקי האדמה. המקום השני הוא מקדש אשמדאי, שבעבר היה מקדשו של ארודן – עד שהלה נעלם. המקדש נבנה כך שהמבנה שלו יכול לתעל אנרגיה קסומה, כנראה קדושה, שמעצימה טקסים וגם יכולה להפוך את המקדש כולו למוקד של אנרגיה.

במהלך השיחה, רקסוס נרגש מאוד, ואז הוא קוטע את אלאנדור ומספר לו בהתרגשות על הפגישה שלו עם מארקל, עט הרעל, בספינה שבה היא שוכנת וכיצד הם עבדו ביחד כשעתיים-שלוש על שירים חדשים לקידום המוניטין של עורבי הכסף, ועד כמה היא מדהימה ושנונה... עד שהקפטן הגיע וקטע את המפגש שלהם באכזריות. רקסוס מנסה להתייעץ עם אלאנדור לגבי מארקל ואיזה מתנה לרכוש לה, ורוטן שבכלל כדאי שמארקל תעזוב את הספינה ותעבור לקינטרגו הישנה כדי לעבוד עם רקסוס על קידום המרד.
אלאנדור מנסה להרגיע אותו, מבין שרקסוס מעוניין במארקל, ומייעץ לו שאין צורך להיחפז וכדאי שהוא ינקוט בטקטיקה של חוסר-עניין כך שמארקל היא זו שתרצה להיפגש עם רקסוס. כריסטיאן, שהאזין לשיחה מרחוק, מתפרץ בגסות לשיחה שלהם, ואומר לרקסוס שעכשיו זה לא הזמן כדי להתחיל ברומן. אלאנדור מרחיק אותו, וממשיך לייעץ לרקסוס שכעת זה לא הזמן, הוא מצליח לשכנע שכרגע הנתיב הנכון הוא שרקסוס יפגש עמה שוב על הספינה, כדי להמשיך לעבוד על התעמולה של המרד.

החבורה יוצאת לעיר כדי לגלות את גורלה של לאריה, כשהם משאירים מאחור את לוסילה, ביחד עם שלושה מאנשיהם ששומרים עליה, כשלוסילה קשורה ופיה חסום. הם מגיעים לפונדק השן והטופר, שם הם פוגשים את סטרונה בכניסה. היא אומרת שפורביאן עצבני מאוד – לפני שהם עולים היא גם אומרת שהיא יצרה קשר עם טאיהסט, החוקרת של ברזילאי, והיא מסכימה להפגש עמם בתנאי שעורבי הכסף יציגו עדות לכך שהם אכן פועלים למיגור הפשע בעיר ולא אחראים לרציחות. פיטריק מציע לשלוח מסר לטאיהסט שהם מצאו את הנערים החטופים, ושמו סוף למקרים הללו.

הם עולים לדבר עם פורביאן, שלא ישן כל הלילה מרוב דאגה ללאריה, וצועק עליהם איפה הם היו. פיטריק מרגיע אותו במעט, ומבין מפורביאן שהוא שלח אנשים לתפוס ולחקור את הבריונים של המיליצה של צ'ליאקס. פורביאן אומר שלאריה נעלמה בשעה שמונה בערב לערך, ולמעט פעמוני השטן שהחלו לצלצל בפראות בשעה חמש לפנות בוקר, לא מצאו רמזים נוספים. פיטריק מסכם שאנשיו של פורביאן יחקרו את הבריונים, בעוד הם ינסו לגלות מידע בקרב אבירי השאול – ששוכנים בטירה. לדעתו של פורביאן זה המקום הסביר ביותר שהם יהיו עצורים בו.

לאחר התלבטות כיצד להיכנס לטירה, ווראן מציע לדבר עם אוקטיביו לגבי הטירה. הם מחליטים להביא עמם את לוסילה לאוקטיביו כדי להתייעץ לגבי גורלה - זאת לאחר דין ודברים בין כריסטיאן שמציע פשוט לחסל אותה, כמו שהוא היה צריך לעשות בעצמות המזל, לבין פיטריק שמגן בלהט על כך שהיא צריכה לעמוד למשפט כדי לייסד חברה חדשה וצודקת.
הם לוקחים אותה לאוקטביו, על-גבי רפסודה כשהיא מוטלת בתוך שק מעולפת. כשהם מגיעים לאוקטביו, הוא מסכים עם פיטריק ואכן אומר שצריך לערוך לה משפט. הם חוקרים את אוקטביו לגבי הטירה, והוא אומר שהיא ברובה לא מאויישת, ותאי המעצר נמצאים בקומה השנייה. עם זאת, הוא לא חושב שהם יצליחו להתחפש לאחרים, אולי הם יכולים להכנס עם שבויים – ה Armigers שלו. החבורה פוסלת את הרעיון, אבל כשאוקטיביו מזכיר את האפשרות שאולי מובילים את העצירים בשלב מסויים ולא שומרים אותם בטירה הם מחליטים לברר את הכיוון הזה.

הם חוזרים לעיר, ו-ווראן אכן מגלה שהייתה עגלה משוריינת עם הגלגל של צ'ליאקס שנכנסה לטירה לפנות בוקר. אלאנדור מברר גם הוא ומסיק שבאזור שעה 5-6 בערב זה הזמן הכי סביר מבחינת משמר העיר להוביל את העצורים, מכיוון שזה הזמן שבו מרבית האוכלוסייה יכולה לראות את ההתעללות – והעינוי באמצעות הגלגל של צ'ליאקס נועד להעביר מסר מופגן – זו ההזדמנות להציל את לאריה - אך צפוי להיות קשה מכיוון שלרוב הוא שמור היטב בידי הדוטארי ואבירי השאול.

הם מחליטים להמר ולהמתין להובלת העצירים, ואכן לקראת הערב הם שומעים את רעש הגלגלים הכבדים של העגלה מתקדמת על אבני הכביש, וצרחות מהדהדות – כשהעגלה מתקרבת הם רואים שמדובר בעגלה כבדה, שמשוכים בידי ארבעה שוורים, ובמרכזה מתקן מוזרף בצורת גלגל שמסתובב ומושך בגפיו של אחד השבויים שכבול אליו. בקצה האחורי של העגלה יש שני כלובי מתכת, שבאחד מהם לאריה ובשני עורב כסף אחר. העגלה מוגנת בידי ארבעה אבירי שאול ועוד שני שומרים מהדוטארי. החבורה אורבת לעגלה בצומת, וברגע שהיא מגיעה לשם אלאנדור מטיל רשת קורים כדי לעצור אותה. במקום לתקוף ישירות, הדמויות ממתינות לפיטריק שמטיל לחש הרגעת רגשות שגורם לכל אבירי השאול לא לתקוף, למרות המארב והמתקפה שמגיעה. כריסטיאן מאגף, ופוגע באחד מהשומרים שבצדדים, בעוד ווראן מגיע לצד האחורי של העגלה כדי לשחרר את לאריה, אך הוא נתקל שם בשני דוטארי ונלחם נגדם. הקרב נוטה בבירור לטובת הגיבורים, שמצליחים להביס אחד-אחד את אבירי השאול, אך כאשר כריסטיאן הורג כמעט את אביר השאול הכושף, הלה מחליט שהמשימה שניתנה לאבירי השאול היא החשובה מכל – והוא מטיל כדור-אש על העגלה המכוסה קורים ועל האסירים שבא – כדור האש לא הורג את הדמויות, אך עורבי הכסף השבויים עולים בלהבות ומתים... ביחד עם הקוסם.

הדמויות מחלצות את גופותיהם מהעגלה, ונסוגים במהירות, בעוד השרפה מתחילה להשתולל וגם הבתים בקרבת מקום עולים באש. כך האש מתפשטת כל הלילה, עד שהדוטארי מצליח לעצור אותה – גורמת לעשרות הרוגים ופצועים בקרב תושבי קינטרגו, כשצופים רבים ראו שאבירי השאול הם אלו שגרמו לה.
 
פגישה שש-עשרה
החבורה נמלטת מאזור השריפה, נושאת עליה את גופתה של לאריה החרוכה ועורבי הכסף הנוספים. הרחובות סוערים וגועשים בעוד הדוטארי מפגינים נוכחות מוגברת ברחובות ומנסים להרגיע את הסדר בעוד התושבים הזועמים מתחילים בביזה ובהפגנות.

החבורה מגיעה לעצמות המזל, שם יש עוד ארבעה עורבי כסף שמתארים שהמצב בקינטרגו הישנה בכי רע ומעבר לדוטארי והאזרחים של צ'ליאקס משתוללות גם כנופיות פשע ברחובות – אלאנדור נזכר בכנופיות שלוסילה תיארה: העין השחורה וצוות חנות-הפרחים.
הם מחליטים לצאת לרחובות, מגיעים לדרום קינטרגו הישנה, שם הם מזהים שלושה חצי-אורקים שבוזזים אחת מהסדנאות באזור של בעלי המלאכה. אלאנדור מתעמת עמם בעוד ווראן שומע זעקות מאחור. הוא מתקדם לחקור ורואה צריף ובו אורק גדול מצליף והוא מזהה מבפנים את הקול של ווספסיו, האומן הידוע ביותר בקינטרגו. כריסטיאן וחבריו מתגברים במהירות על שלושת חצי-האורקים ואז הם נכנסים לתוך הצריף, בתוכו אורק נוסף ונזיר חובטים בכריסטיאן – שממקד את התקפותיו באורק הגדול והמצולק שנמצא שם. תקיפת הנגד של האורקים נקטעת באיבה בעוד פיטריק מטיל אחיזת אדם על האורק.
הם משחררים את האורק, שנקרא יוראק, כריסטיאן מזהה אותו כאחד מהסגנים בכנופיית העין השחורה. הוא מודה להם להם ונותן להם טבעת קסם כהוקרת תודה. אלאנדור מבקש ממנו שיכין סמלים של עורבים, שאפשר ללבוש על דש הבגד.

חוקרים ברחובות – כששים הרוגים הרבה פושעים אבל גם מספר עורבי כסף וגם חלקם נחטפו. פיטריק מגלה – זומנה מועצת המטבע, אומרים שבריזלאי לא נצפה, אולי הוא עבר למקדש שם הוא עושה טקס מסתורי, או שהמלכה קראה לו בחזרה וייתכן שהוא מגייס צבא שיבוא לעזרו. בנוסף, מי שעצר את רוב הבוזזים זה איזוני ואבירי השאול, ביחד עם טומבוס, מנהיג אזרחי צ'ליאקס. לבסוף, צל גדול ואפל ריחף מעל העיר בלילה – לא ברור אם זה קסם או שזה יצור אמיתי.

עולה רעיון לשל ווראן נסות לחדור אל בית האופרה או אל אבירי השאול. הם מחליטים לשלוח שני armigers של אוקטיביו שיסתננו לשם, ויהיו כח עזר בעתיד.
הם מקבלים מסר מאוקטביו עם ציפור, ששואל לגבי עצמות המזל... הם מחליטים לפנות את כולם לעצמות המזל אך ויכוח ארוך מתחיל בנוגע ללוסילה, כריסטיאן מתפתה פשוט לחסל אותה אך פיטריק מזכיר לכולם שצריך להעמיד אותה למשפט צדק. אולי להביא אותה לקפטן קאסיוס – אך ווראן מזהיר כנגד זה. הם מביאים אותה לעצמות המזל, בסתר ומסתירים אותה. עקב הצפיפות במקום הם מאפשרים לאנשים לרדת, למרות הסכנות.

אלאנדור חוקר את הדלת ומזהה שמוטל עליה Arcane Lock. כדי לבטל נדרש להטיל לחש הפגת קסם או Knock. לאחר התלבטות הם מעדיפים להטיל Knock כדי שאחרים לא יעברו בדלת. הם מצךיחים להשיג מגילה של Knock בעיר, ולמחרת מטילים את הלחש על הדלת.
כשהם נכנסים, המסדרון מלא אבק ובו ארבע דלתות. שתיים מהן מוליכות לחדרים פרטיים קטנים, והדלת הכפולה הראשונה מוליכה לאולם הימורים גדול שבה יש רוח של זוטונית, שמתעוררת ומציעה להם לשחק כנגדה בקוביות – היא תציע להם מידע והם יציעו לה חיים. החבורה נרתעת מכך, חלק מכך שהם לא טובים במשחקים ולהמר ו-ווראן מכל מה שקשור למוות ולחיים. הם עוזבים את החדר, ומתקדמים לדלתות הבאות.

שם יש מאורת סמים, עם שלוש גופות שמתעוררות כשהם נכנסים. הגופות מתגלות כרוחות שתוקפות אותן. שכריסטיאן תוקף ואלאנדור מטיל כדור אש הם מגלים שמדובר ביצורים לא-גשמיים, שחומקים ממרבית הנזק. אחד מהם נוגע באלאנדור, שמרגיש לפתע התמכרות לאופיום. פיטריק קורא לקאיידן לעזור לו – ומתעל אנרגיה קדושה, שמצליחה להסיג לאחור את הרוחות. בזמן ההפוגה ווראן מנסה לאגף אותם, לא בהצלחה יתרה, בעוד גם הוא מרגיש את המגע שלהן ולפתע משתוקק לאופיום. כריסטיאן מנצל את ההפוגה וביחד עם תיעול אנרגיה קדושה נוסף של פיטריק, הם מביסים את הרוחות.
 
פגישה שבע-עשרה
בתום הקרב מול המכורים, הדמויות פצועות ועייפות, ומחליטות לסגת אחרונית מעבר לדלת המוגנת. ווראן ואלאנדור שמרגישים כיצד הבטן שלהם מתכווצת מבפנים והגוף שלהם מתחילים בצמרמורות – כשאלאנדור מצליח להבין שהוא חווה תסמינים של מכור לסמים – ספציפית אופיום. ווראן מתוודה בקרב חבריו שהוא חווה תסמינים רפואיים מוזרים שהוא לא מבין – בעקבות כך שהאלמתים נגעו בו.
שני השומרים שבדלת שואלים לגבי מה הדמויות גילו בפנים – אך הם אומרים שהכל בסדר ורק מורים לשומרים לוודא שאף אחד לא מנסה לעבור את הדלתות.

פיטריק מרפא את החבורה ובודק את ווראן באמצעות מרפא – הוא מזהה שאכן יש עליו השפעה כלשהיא אבל לא מצליח לזהות שמדובר בהתמכרות לסמים. הם מחליטים להציב משמרות ליד הדלת, שבכל משמרת יש דמות אחת ועוד שומר של עורבי הכסף. במשמרת השנייה, ווראן שמרגיש את ההתמכרות גואה בו – כשהשומר שלידו הולך להפסקת שירותים ווראן מנסה לפרוץ את הדלת אך נכשל. הוא חוזר לאזורי השינה, ומפלח את המגילות של אלאנדור... אך לא מצליח להשתמש בהן.

ווראן חוזר ומעיר את אלנדור, שניהם מתוודים אחד לשני שהם סובלי מהתסמינים ומחליטים לחזור לרוח הרפאים כדי להתייעץ איתה לגבי איך להשיג אופיום. הם מגיעים לדלת ושולחים את השומר הנוסף שבמקום לסיור. אלאנדור פותח את הדלת באמצעות לחש Knock והם נכנסים פנימה למפגש נוסף עם הרוח – שלא נדמה שמזהה אותם. הם מסכימים למשחק עמה.
המשחק הוא משחק קלפים פשוט, אך בסיבוב הראשון אלאנדור מפסיד והוא מרגיש את נשיקתה המרפרפת של הרוח על צווארו בעוד היא שואבת ממנו כוח חיים. בפעם שנייה ווראן מנצח ומצליח לקבל תשובה לשאלה לבחירתו – הוא שואל היכן ניתן למצוא בעצמות המזל אופיום. הרוח עונה שבמקום הייתה מאורת אופיום, וזה כנראה מקור ההתמכרות... אך כל האופיום במקום כבר מזמן אינו שמיש...
אלאנדור מתעקש להמשיך לשחק, למרות שהוא פצוע, וגם הפעם הוא מפסיד, אך ווראן מזנק בגבורה לעבר הרוח ומקריב את עצמו וסופג את הנשיקה שלה. אלאנדור, מכור למשחק כפי הנראה, ממשיך שוב לשחק, ולראשונה מצליח לנצח ושואל לגבי כיצד ניתן לשלוט ביצורים שבמקום – היא עונה שהם כבר לא עונים לקריאת העכבישים האפורים, אלא היצורים במקום הם שרידים לשומרים, יצורים שקמו מהמתים ויצורים חדשים שפלשו לנהר שנמצא מתחת.
מרגיש בר-מזל, אלאנדור משחק שוב, ומנצח שוב – הפעם הוא דורש שהיא תמנה את שמות כל האנשים שהיו במקום, הרוח מנסה לתת תשובות לגבי מנהיגי העכבישים האפורים, אך אלאנדור מתעלם ודורש את כל השמות, לאחר ויכוח קצר היא מתחילה להקריא אותם ושני הגיבורים חומקים בזמן שהרוח מקריאה את השמות.

כשהם יוצאים מהחדר הם מחליטים לחפש אופיום ישן במקום, ואלאנדור מוצא ערימה של אבקה ישנה במאורה בה תקפו אותם האל-מתים, ושניהם מסניפים את האבקה – זה עוזר להם במעט, אך האופיום העבש פשוט גורם להם להשתעל ולהקיא במקום – אך מעלים את התסמינים.
שניהם חוזרים חזרה לבסיס, ובעוד אלאנדור הולך לעשות מדיטציה. ווראן מעיר את כריסטיאן שמזועזע מאיך ש-ווראן נראה, אבל לא מבין מה קרה לו ולכן הוא מעיר גם את פיטריק שקורא לכוח של קאידן כדי לרפא את ווראן מהמחלה שלו. שלוש פעמים הוא קורא לכוחו של קאידן ושלוש פעמים הוא נכשל.

לאחר האכזבה מפיטריק, ווראן יוצא החוצה מעצמות המזל לעיר, לפונדק ה Three Legged Devil , שם הוא מצליח להשיג שתי מנות של אופיום מהברמן. פיטריק שולח אחריו את אחת מהאחיות פושי כדי שתעקוב אחריו ותבין מה קרה לו בדיוק. היא מדווחת ש-ווראן רכש משהו לא-חוקי בבר אבל לא יודעת בדיוק מה. פיטריק מחליט לעשות בדיקת מרפא נוספת, ומצליח סופסוף לזהות ששניהם מכורים לסמים, אבל לא מזהה איזה בדיוק.

פיטריק מתעמת עם ווראן - מאשים אותו שהוא הלך לרכוש סמים בעיר. ווראן, מכור עדיין לאופיום מחליט לברוח מהמקום, קופץ קפיצה אדירה החוצה ומתחמק מלחש אחיזת האדם שפיטריק מנסה להטיל עליו. פיטריק שולח שוב את האחיות פושי לעקוב אחריו.
ווראן מגיע לספינה של קאסיוס שנותן לו מקלט לערב, גם אלאנדור חומק החוצה, והוא מוצא מועדון של אצילים, וממתין שם עד שייפתח בערב. במקביל פיטריק מגיע לכנסיה של שאילין בעיר, ומדבר עם הכוהן הראשי שם – זאכרין, שמציע את עזרתו ומוכר לו שיקוי הסרת מחלה. פיטריק מאתר את ווראן ושניהם חוזרים לכוהן זאכרין, שנכשל בהטלת הסרת מחלה. במקביל אלאנדור מוצא אופיום במסיבה, ושוכר שם חדר פרטי שבו הולך ומתרסק לישון. למחרת פיטריק מצליח לרפא בהצלחה את אלאנדור, אך שוב נראה שההתמכרות של ווארן בלתי ניתנת לעצירה, כולל שימוש בשיקוי הסרת מחלה שלא מצליח לסייע. רק למחרת פיטריק מצליח סופסוף לרפא את ההתמכרות.

בעוד החבורה עסוקה בהתמודדות עם ההתמכרות לסמים של החבורה, המצב בעיר מדרדר – הכוחות של ברזילאי מצליחים לגרש את עורבי הכסף מרוב רחובות העיר; ברזילאי נצפה לראשונה מזה שבועות בעיר, במועצת המטבע של האצילים שנפגשה, שם הדיון נסב על מועצת שלום – מפגש בין כל הגורמים, כולל עורבי הכסף ליבן ברזילאי, דבר שהאצילים מסכימים לו, כולל תומכי עורבי הכסף. לבסוף, עורבי הכסף שמצאו מפלט בעצמות המזל, נרתעים מהמקום בעוד המנהיגים שלהם נעדרים – חלקם נעלמים ועוזבים את תנועת הגרילה.

לאחר מספר ימים של היעדרות, החבורה נפגשת מחדש בעצמות המזל, ומחליטה להמשיך לחקור אותם כדי באמת לתת בסיס יציב לעורבי הכסף שנמצאים בנסיגה. הם עוברים את הדלתות הגדולות החסומות, ומתעלמים לגמרי מהרוח אלא מתקדמים במעבר שנותר לא-חקור. שם הם מגלים בור פעור באדמה, ושאריות לפלטפורמה נעה על חבל שפעם הייתה שם. אלאנדור מטיל כדור אש על הפונגוס שמקיף את הבור שקמל בתגובה. הם עוברים בהצלחה ומגיעים לחדר שפעם היה צבוע כולו בצבעים בוהקים, אבל רוב-רובו דהוי כעת. הצבע מחלק את הרצפה לסדרה של אריחים, כשיש דלת בקצה הרחוק של החדר, ולידה שתי גופות. כריסטיאן מתנדב לעבור ראשון, ובניחוש זריז הם אכן מבינים שאסור לשנות צבע תוך כדי הליכה, עד שהם מגיעים לדלת הרחוקה, פותחים אותה ועוברים בשלום את המלכודת – אלאנדור משתמש במשרת בלתי-נראה כדי לבזוז את הגופות לפני שהם ממשיכים הלאה.
 
פגישה שמונה-עשרה
הדמויות ניצבות מול שתי דלתות, הם פותחים ראשית את הדלת הקטנה לחדר מאובק עם שולחן ועליו מגילות מאובקות ומפות. באחד הקירות יש מדף עם כמה ספרים ובקיר נוסף יש שלושה פורטרטים – אחד של בן-אנוש בעל שער אדום ושמו ראש-הגילדה באכוס, השני הוא של בת-מחצית נאה בשם לורלו ש-ווראן מזהה בתור רוח הרפאים. השלישית היא אישה צעירה אסייתית בשם האי-פאן. למעט רוח הרפאים, השמות האחרים לא מעוררים זכרונות בקרב הדמויות. על השולחן יש מפות על העיר, שמתארות דרכי מילוט ומעבר בעיר ודרך הביוב. גם תוכניות ההגנה של העכבישים האפורים מפורטות על המפה: לורלו הייתה צריכה להגן על הקומה העליונה, באכוס על הקומה התחתונה והאי-פאן נשלחה לעיר Vyre כדי לקרוא לתגבורת.

במדפים יש שלושה ספרים ומספר מגילות – באחד הספרים הם מוצאים שיר שכריסטיאן מזהה ככזה שנכתב בידי המשורר הזוטון בוסוית', וזוהי פואמה לחוזה עם שטנים. אחד המשפטים מסומן בעיגול ומזכיר סדרת אבני-חן. בנוסף, אחד מנרתיקי המגילות מכיל מסמכי בעלות על מחסנים ומבנים, גם הם בעיר Vyre, המסמכים מקוריים ולידם יש פתק שמדבר על סחיטה של אישה בשם Magpie שלה שייכים המבנים. בצד השני יש כיתוב בשפה שהם לא מבינים.

לאחר מכן הם פותחים את הדלתות הגדולים שחושפים חדר שבו יש סימנים לקרב שהתחולל לפני שנים רבות. מספר גופות מוטלות על הרצפה, ובאר גדולה עשויה מאבן במרכז החדר ועליה מכסה עשוי ברזל שמוצמד לבאר באופן מושלם. כשהם נכנסים לחדר הגופות מתחילות לנוע וארבעה גועלים קמים לתחייה, מתקדמים לתקוף. פיטריק מחסל אחד מהם בעזרת כוחות של קאידן בעוד כריסטיאן ו-ווראן יחדיו מצליחים להפיל גועל שני. הגועלים הנותרים תוקפים ונושכים את ווראן ואת פיטריק, פוצעים אותם אך שניהם מתנערים מהשפעת השיתוק ללא פגע. בהתקפת הנגד הם הורגים את שני הגועלים בחדר.

כשהם בודקים את החדר הם מוצאים על הגופות עוד זהב, חרב קצרה קסומה וגם ווסט קסום. על מכסה הברזל חקוק איור של חרק בדמות בן-אנוש. פיטריק מטיל גילוי קסם, ורואה שהמכסה הוא בעל הילה קסומה של Conjuration בעוצמה בינונית. הוא לוחץ על אבני החן לפי הסדר שמופיע בשיר שהם מצאו קודם לכן – Moonstone, Moonstone Ruby Bright, Open Turquoise Malachite.
המכסה נפתח והבאר חושפת בור באדמה עם סולם חלוד, אל תוך גוף מים גדול, כריסטיאן משתלשל מטה עם חבל, לאחר שפיטריק מטיל עליו מעוף. החדר אליו הוא מגיע הוא גדול אך מוצף כולו במים. כריסטיאן מעופף ונצמד לתקרה כשארבעה סאוהיגינים תוקפים, הוא מגלה שאין לו הרבה מקום לתמרן בין התקרה לבין הרצפה המוצפת. הסאוהגינים תוקפים אותו עם Tridents, וכשהם נהנים ממחסה המים קשה לתקוף אותם בחזרה. פיטריק מצטרף לקרב, מטיל נשק רוחני בדמות סיף ואז מעצב אבן כדי ליצור גשר מאחד העמודים שבחדר עליו נעמדים ווראן ופיטריק. הם ממשיכים בהתקפות שלהם על הסאוהיגינים, אך למעט הנשק הרוחני שקוטל שניים מהם, מרבית ההתקפות נבלמות במים. לבסוף ווראן מחליט לקפוץ אל תוך המים, מאגף את הסאוהיגין הנותר ומצליח לפגוע בו וביחד עם כריסטיאן מחסל אותו. הסאוהיגין האחרון מנסה להימלט אך נקטל.

כריסטיאן מסייר באולם, בו יש שלוש יציאות, אך שלושתן מובילות לחדרים ומעברים עם תקרה רגילה, כך שהכל מלא מים והוא לא יכול לעופף. הוא צולל במים ובודק מעבר אחד ומגלה שהוא מתחבר לאחד מהפתחים האחרים, שם הוא בודק את את החדר שמלא בקונכיות על הרצפה. כשהוא נכנס הקונכיות מתחברות בכוח קסום לשני יצירי כפיים מוזרים, שתוקפים אותו בחמת זעם. כריסטיאן נסוג בפני ההתקפות שלהם שפוצעות אותו ומרעילות אותו, הוא מגיע לאולם בו חבריו ממתינים לו והתקרה גבוה יותר. ווראן שוב קופץ למים, מאגף את יצור הקונכיות שממשיך לתקוף בחמת זעם. כריסטיאן כמעט מוכנע אך אז פיטריק קורא לכוחו של קאידן פעמיים כדי לרפא את חבריו מהפצעים. מאוששים, הם חוזרים לקרב ווראן מאגף את יצור הקונכיות שנשאר בחיים, ומצליח למוטט אותו לאדמה. פצועים, הם מחליטים לסגת ולנוח לפני שיחזרו לחקור יום למחרת.
 
מעניין, אם כי הרבה קרבות.
יש נקודה שמציקה לי במשחקים שלך - זה לא נראה שאתם טורחים לתרגם את המונחים מאנגלית לעברית, אפילו אם מדובר במונח כמו קלשון (trident) לדעתי זה פוגע בהרגשה של העולם. אתה יודע איך קוראים לדברים בבית שלך בעברית, אחרי הכל.
 
אני ממש מופתע שלאלאנדור אין לחש הבנת שפות בשביל המסמכים. זה נשמע כמו לחש כמעט נדרש לקמפיין כמו מורדי הגיהינום, במיוחד שאתם כבר בדרגה 6.

האם זה נראה שההרפתקה הולכת לכיוון Vyre? מפתיע אם כן, כי מהזיכרון שלי זה היה מקום די משעמם שהוזכר בספר של צ'לייאקס.

בספר של צ'לייאקס כול מה שמצוין על Vyre זה שהיא קיימת על אי שברובו לא ניתן ליישוב ומלא בחיות פרא (קסומות ולא קסומות), שנאמר שיש בו קבוצה של Faceless Stalkers, ושנעשו מספר ניסיונות להשתלט על המכרות שבאי הזה שנכשלו כי המכרות מלאים במפלצות.
 
בקשר ל vyre זה מופיע כעיר של מבריחים ופושעים שנשלטת בידי מועצה שכל אחד מחבריה מייצג אינטרס / פשע אחר.
ממש שונה מהספוילר שאתה רשמת. יש על העיר מידע מפורט כולל מפות בספר השלישי של נתיב ההרפתקאות ונשמע מקום מאוד מגניב למען האמת.

אביעד, אכן לא את כל המושגים, כולנו דוברי אנגלית ויש מושגים שאין להם תרגום פשוט לעברית - להשוות את זה לדברים בבית זה לא השוואה טובה. זה עולם פנטזיה...

נ.ב. וכן, המבוך בהרפתקה הזו היה ארוך, ארוך מדי. כבל לזכרוני הוא הכי גדול בכל המערכה.
 
אחרי התארגנות מחדש ומנוחת לילה טוב, החבורה חוזרת למערות המוצפות שמתחת לעצמות המזל, הפעם הם מוכנים למים כשפיטריק מטיל עליהם נשימת מים. הם מגיעים להיכל הגדול, ועוברים שוב במסדרונות שרק כריסטיאן ביקר בהם קודם לכן, כש-ווראן מזהה באחת הקירות כתם חלודה מוזר על הקיר, שמתגלה כדלת סודית. הם פותחים את הדלת לחדר שבתוכו מתקן מכאני גדול ומוזר, שכולל צינורות, מפוחים משאבות ועוד ציוד מכאני. אלאנדור חוקר את המכונה ומגלה שמדובר בשילוב של משאבה, שיכולה לנקז את המים מהמערות אל הנהר, ביחד עם מטהר אוויר. אך כדי לתקן אותה נדרשים מספר ימים של עבודה כדי להתגבר על החלודה והזמן שעבר, אך גם חסר בה חלק - שסתום.

הם מגיעים לחדר שבו היו יצורי הקונכיה, שתקפו את כריסטיאן יום קודם לכן. בחדר יש פתח למסדרון בקיר הצפוני ובאר שמובילה אל גוף מים נוסף, נמוך יותר. הם מחליטים לצלול מטה אל המים, שם המערה מובילה הלאה, כשמדובר במערה טבעית ולא במנהרות שהוצפו. כשהם ממשיכים במערה, הם מבחינים שבאחד הקירות יש שש צינורות שמתחברים למכונה למעלה.

הם ממשיכים במערה שמגיעה לנהר, פיטריק בוחן את הזרמים ומבין שהים לא רחוק משם. כשהם מתחילים להתקדם במורד הנהר, הרחק מהים האדמה מתחילה לנוע מתחת לרגליהם ויצור מגיח מתוך האדמה, גופו ארוך ומנצנץ וראשו עם ארבע עיניים צהובות, לצדי גופו שתי גפיים עם מחושים ורדרדים רבים – אלאנדור מזהה אותו כסוג של שד. השד פונה אליהם בקול בס עמוק, ושואל מי הם ומהיכן באו. ווראן מצהיר שהם האדונים החדשים של המצודה, וכריסטיאן אומר שהם מכרים של אדון הגילדה באקוס. השד נרתע לאחור כשהוא שומע את השם באקוס, ומתקרב אל כריסטיאן – חוקר אותו כיצד הוא מכיר את באקוס. כריסטיאן עונה ומסביר שבאקוס מת, ואלאנדור תוהה בקול רם מדוע השד לא חופשי, וחופשי מהחוזה שלו עם באקוס. השד מסכים עמו ומבקש את עזרת הדמויות בלשחרר אותו מהקללה בתמורה לכך שיניח להם לעבור. לפני כן, הם מתחקרים אותו עוד ומגלים שתפקידו היה לשמור על הכניסה מהים, וכעת הוא גם משתף פעולה עם היצורים האחרים שנמצאים במנהרות. השד מוכן לשרת אותם בהמשך, אם יתנו לו גם אפשרות לצאת מדי פעם לים ולצוד. במקביל אלאנדור מבין שהקסם שהוטל עליו עוצמתי והינו מעבר לזה של לחש זימון רגיל, אלא מדובר גם בכבילה כלשהיא.

לפני שהם ממשיכים במורד הנהר, הם מחליטים לחזור אחורה ולחקור את המעבר האחרון מהחדר שבו היו הקונכיות. הם נכנסו למסדרון צר בתוכו יש תאים עם סורגים – שבהם צפים ארבע גופות של אלפים ימיים. הפצעים עליהם נראים טריים, ו-ווראן מתקדם לבדוק אותם, הוא מגלה שאחת מהאלפים עדיין בחיים - פיטריק מרפא אותה, והיא מספרת שהאלפים היו משלחת שהגיעה לקינטרגו כדי לבקש עזרה מבעלת ברית שלהם בשם שנשן, לאחר שהכפר שלהם הותקף בידי סאוהיגינים שמונהגים בידי אבולת' – אך הם גילו ש-שנשן נעלמה בליל העפר כשברזילאי תקף. כשהם ניסו לחזור לכפר שלהם, סיור של סאוהגינים לכד אותם וכלא אותם. היא לא יודעת מדוע, אבל לפני מספר שעות נכנסו סאוהגינים לחדר ותקפו אותם. פיטריק וכריסטיאן מביטים אחד בשני באי-נוחות, מבינים שהתקיפה ארעה לאחר שהם נלחמו בקונכיות הקסומות...החבורה מציעה את עזרתה לאלפית ולכפר שלהם שנמצא במרחק של מספר ימי מסע מקינטרגו לאחר שהם יסיימו לטהר את המנהרות.

הם חוזרים לנהר, ומתקדמים במורד שלו, כשבפיצול של הנהר יש ערמת דגים מרקיבים ושאר זבל שנצבר על הקרקעית – שמתעורר לחיים כרפש שמתקדם לתקוף. אלאנדור מטיל כדור-אש, ששורף את היצור לרגע קט ואז הופך לקיטור חם במים. לפני שהרפש מצליח להתאושש, כריסטיאן מפלס את דרכו במים החמים, וקוצץ את הרפש למוות לפני שהוא מתאושש. אך זהו רק הסימן לתחילת הקרב, כששלושה סאוהגינים מגיחים מאחת המנהרות שבפיצול, ותוקפים את החבורה. ווראן ופיטריק הודפים אותם לאחור, ומתגברים עליהם בקלות יחסית, אך הסחת הדעת מאפשרת לעוד שלושה סאוהגינים, שניים מהם משוריינים יותר ביחד עם המנהיג שלהם – מטיל לחשים לבוש בגלימות ארוכות שמוקף בעוד ארבע דמויות מראה שלו. הדמויות מנסות להסתער לעברו, אך השילוב של המים ביחד עם השומרים שלו מעט את כריסטיאן, ווראן ופיטריק. אלאנדור מנצל את המצב כדי להטיל כדור אש על הסאוהגינים שנותרו, מה שפוצע קשות את השומרים של המנהיג שלהם, ולאחר מכן הוא מטיל קליעי קסם אך אלו פוגעים לרוב בדמויות מראה, כשמסתבר שהמנהיג מוגן גם על-ידי לחש שהודף לאחור את קליעי הקסם. הוא לא נותר חייב, בעוד הוא מטיל חזיז ברק שפוצע את הדמויות, ולאחר מכן הוא משתק את כריסטיאן עם אחיזת אדם – פיטריק משתמש בכוחו של קאידן כדי לשחרר את כריסטיאן, ושלושתם מחסלים את שומרי הראש – מטיל הלחשים נשאר לבדו, אך הוא לא נכנע ובנשימתו האחרונה הוא זועק בשם "מנות'גראאוווווו" לפני שהוא מת. על גופו הם מוצאים שלושה חפצי קסם, מטה, קמע וצמיד-ראש. בנוסף, הוא נושא על גופו גם את השסתום שחסר במשאבה.

הדמויות ממשיכות בנהר, עד שהם מגיעים לשפך לביוב שם הנהר מסתיים באגם קטן. הם חוזרות לאחור ומחליטות לקרוא לעזרתו של רקסוס כדי לתקן את המשאבה ולאתר את הציוד הנדרש עבורה כדי שיוכלו סופסוף להפוך את עצמות המזל לבסיס החדש של עורבי הכסף, ובשאיפה לפתוח פרק חדש ונועז יותר במאבק לשחרור קינטרגו.

הם יוצאים מהמערות שם זיאה ממתינה להם, עם מסר דחוף – הטאמון הייס, מנהיג הזדים ב Devil's Nursery, רוצה לפגוש אותם – הוא כבר פגש את החוקרת Tayacet ויש לו מידע חדש בנוגע לרציחות. שניהם ממתינים לדמויות בדירה שלהם.
כשהם מגיעים לשם, הדמויות מנקות את עצמן ואז שומעות מ Hetamon שלשם שינוי יש לו עדים לרצח של זד שאירע לפני מספר ימים – הם עקבו אחרי הרוצח לדירה באותו שיכון ממש שהדמויות מתגוררות בו. אך לפני כן הם משוחחים עם Tayacet, החוקרת של בריזלאי, שמתגלה כמי שנחושה לגלות את האמת, ומוכנה להאמין לדמויות שהן באמת רוצות בטובת העיר, בתנאי שהם אכן יעזרו לה לאתר את הרוצח האמיתי ושלא יהיה קשור לעורבי הכסף.

יחדיו, הם מגיעים לדירה, שם ווראן מתקדם דרך האגפים ונועל את החלונות בעוד יתר הדמויות נכנסות. זו דירה קטנה של שני חדרים, כשבחדר הראשי על השולחן יש מספר רב של ספרים ושל מגילות בהן רישומים בכתב יד נאה המתארים באופן מפורט את גוף האדם, ונראה שמי שכתב אותם הוא חוקר או רופא שהסיק את המסקנות מניתוחים של אנשים. בעת שיתר החבורה נמצאת בסלון, אלאנדור ניגש לחדר השינה, שם הוא מצליח לזהות טיפות דם מיובשות על הקרקע, שמובילת לדלת נמוכה בקיר. הוא פותח אותה ומגיע לתא סודי – שם הקיר מכוסה ברישומים נוספים המתעדים את הרציחות והמסקנות הרפואיות מהן, ובמרכז התא ניצב פגיון אדום – לפני שאלאנדור מבין מה קרה, הפגיון אחוז בידו והוא מבין לפתע שהרוצח זה בעצם הוא עצמו!

בעוד פיטריק וכריסטיאן ביחד עם Tayacet עסוקים בלחקור את הרישומים במקום, אלאנדור מסתער לעברם, חמוש בפגיון, נחוש להרוג אותם. כריסטיאן מתאבק עמו, מנסה לבלום אותו ולפרוק אותו מהפגיון בעוד פיטריק מצליח להטיל עליו אחיזת אדם ולשתק אותו. ווראן פורץ לחדר דרך החלון, מוכן לעזור –כאשר הם נוטלים מאלאנדור את הפגיון, ומשחררים אותו מאחיזת האדם, הוא מודה בפניהם שהוא אכן הרוצח המסתורי – מה שגורם לכולם להלם...
 
פגישה עשרים
בחדר של דירת הרוצח, הלא הוא אלאנדור, טאיהסט מתחקרת את הדמויות בקשר להיכרות שלהם עם אלאנדור במטרה לגלות האם הם ידעו על הרציחות שהוא ביצע. החבורה מתנערת מהיכרות עם הצד הזה של אלאנדור. כריסטיאן מגיש לטאיהסט את הפגיון, וגם היא מרגישה את השנאה מהפגיון. כולם תמהים לדעת איך הפגיון הגיע אל אלאנדור ושואלים אותו – הוא עצמו לא בטוח בעצמו אבל עונה שכנראה שזה היה במסגרת המחקר שלו באקדמיה.
בתום החקירה, טאיהסט דורשת לקחת את אלאנדור איתה, החבורה מתנגדת לכך ולבסוף הם מגיעים לפשרה שלעת-עתה אלאנדור יוחזק בידי הטאמון הייס כצד נייטרלי. טאיהסט מצהירה לפני שעליה להודיע על כך שהיא מצאה את הרוצח, שהיה מקרב עורבי הכסף, יחדיו הם מסכימים שהיא תודיע שעורבי הכסף עזרו בלכידתו. לפני שהיא עוזבת, טאיהסט אומרת להם שלהבנתה ברזילאי רוצה סוג של שביתת נשק ואף הסכם לטווח ארוך, ושאולי עליהם להפגש עמו.
אחרי שהיא עוזבת הם חוקרים את הדירה ומגלים ששם הפגיון הוא בלגוראה, וכנראה שימש גם את הרוצח מגבעת המקדש לפני 100 שנים, והם מעלימים ראיות מהדירה. פיטריק מנסה בינתיים להבין מי יצר את הפגיון או יכול להיות אחראי על זה, הוא נזכר שיש כת שעובדת אל או יישות בשם Father Skinsaw, אך הוא לא יודע מי עומד מאחורי הכת.

הם חוזרים חזרה לעצמות המזל, שם הם מחפשים את הגמד הוקום ומוצאים אותו במהרה. הוקום מופתע לשמוע שיש בוגד בקרב עורבי הכסף והדמויות מבקשות ממנו להכין כרזות בשם עורבי הכסף, שיכריזו שעורבי הכסף מחפשים את הבוגד שאחראי לרציחות עם תיאור מעורפל של אלף.

ביום שלמחרת עורבי הכסף עסוקים בניקוי של עצמות המזל, והכנת המאחז לשיכון עורבי הכסף. החבורה נפגשת עם רקסוס ולוקחת אותו למשאבות הקסומות, שם הם מטילים עליו את המשימה לתקן אותן. רקסוס שואל היכן אלאנדור נמצא, והוא מופתע לשמוע שאלאנדור הוא הבוגד שאחראי לרציחות וממש המום. ווראן רומז לו שאולי מישהו באקדמיה שתל את הפגיון אצל אלאנדור, דבר שנשמע לרקסוס הגיוני בהרבה מאשר שאלאנדור בגד מרצונו החופשי. בעודם בשיחה הם שומעים צרחות, כאשר זוג עורבי כסף נתקלו ברוח של לורלו שעדיין שוכנת בחדר ההימורים. הם אוסרים על עורבי הכסף להכנס לאזור עד אשר יטפלו ב- לורלו. לאחר-מכן הם נכנסים בעצמם לחדר ההימורים, שם ווראן מנצח אותה במשחק הקלפים והשאלה שלו אליה היא כיצד להביא שלווה לרוח הרפאים שלה. תשובתה קצרה - היא רוצה שה"שחר ינשק פעם אחרונה את עצמותיה" הם מוציאים את עצמותיה מחוץ לעצמות המזל ומניחים אותם על ראש גבעה. למחרת לורלו אכן נעלמת מהקומפלקס.

לקראת הערב הדמויות מקבלות הודעה דרך הטאמון הייס מטאיהסט, שאומרת שברזילאי מתכנן טקס הוקרה לכל מי שעזר בלכידת הרוצח כולל לדמויות. הדמויות שוקלות כיצד להגיב לנושא, אם כי הם חושדים שמדובר במלכודת או גרוע מכך.
יום למחרת נפגשת מועצת הכסף, לראשונה בעצמות המזל, בחדר הישיבות ששימש את רוחה של לורלו. במועצה משתתפים הגיבורים ביחד עם אוקטיביו (שעבר באופן קבוע לעצמות המזל עם לוסילה), פורביאן, רקסוס, סטרונה ולבסוף האצילה אלדונה אולמוקסה שמסכנת את מעמדה בכך שהיא הגיעה.

מספר נושאים עומדים על סדר היום של המועצה:
- הרציחות של אלאנדור – הדמויות מדווחות על החקירה שלהם, ועל מה שאירע לאלאנדור. אוקטיביו מזועזע, ופונה לדמויות בבקשה לחקירה כיצד זה קרה שמישהו הביא דם ומוות בשם עורבי הכסף אל תוך הארגון. כריסטיאן מבטיח שהדין ימוצה.
- אוקטיביו גם מודאג מכך שאותה טאיהסט שמשרתת את ברזילאי מכירה את הדמויות ורומז שאולי נכון הוא להיפטר ממנה. הגיבורים מציעים במקום זאת לשכור אותה, לאחר דיון קצר המועצה מצביעה לאמץ את דרך השלום, כשעל הדמויות לשלם לטאיהסט כך שתעבור לצד שלהם.
- פיטירק מעלה הצעה לסדר היום, להקמת בית משפט למקרים מיוחדים, כשהוא מבהיר שלא מדובר בדברים רגילים, אלא מקרים חריגים כגון משפט של לוסילה או של אלאנדור, אם חס ושלום יעלה הצורך, מבלי להסגיר מידע או אנשים לרשויות. הגבירה אלדונה מביעה התנגדות לכך, בתור נציגת מועצת המטבע למועצת הכסף, אך במשפט שלאחר מכן היא גם מודה שהיא אינה חברה בעורבי הכסף ולכן לא יכולה להחליט במקום – רק שזוהי הצעה גרועה בעיניי. למרות ההתנגדות שלה, מתמנה בית משפט עם סטרונה, אוקטיביו ופיטריק.
- בנוגע להזמנה של ברזילאי לעורבי הכסף להגיע לטקס הוקרה לכבוד לכידת הרוצח, למעט סטרונה שחושבת שיש לנסות להושיט יד לשלום כדי לצבור בעלי-ברית בקרב האוכלוסייה, מרבית המועצה נרתעת, כולל רקסוס שנראה חיוור רק למשמע הרעיון של שיתוף פעולה עם ברזילאי. ווראן מצהיר שהוא לא מוכן לנקוט אף צעד שיכול להשתמע ממנו שהם מכירים בסמכות של ברזילאי, שמעורר ויכוח עם אוקטיביו ועם אלדונה , ששניהם כן מכירים בסמכות השלטונית של ממלכת צ'ליאקס בקינטרגו, פשוט לא בברזילאי.
- רקסוס מעדכן בנוגע לסטטוס תיקון המשאבה, מה שיקח לו עוד מספר ימים. עד אז הירידה לבאר נעולה, כאשר הדמויות מזהירות מפני השטן ששוכן בנהר.
- בנוגע לשביתת הנשק בעיר, אלדונה מעדכנת שבישיבת מועצת המטבע, הם הביעו תמיכה ברצון של ברזילאי לשקט ברחובות. עורבי הכסף מסכימים, פשוט כי הם מבינים שכרגע מצבם לא מזהיר במיוחד והם זקוקים לזמן להתאוששות. אלדונה גם אומרת שלדעתה ברזילאי רוצה כן להגיע להסכם כלשהו עם האצילים ועורבי הכסף להשכנת שלום לזמן ארוך בעיר.
- אלפית הים שהדמויות הצילו מידי הסאוהיגינים, מציגה את בקשתה לעזרה – סטרונה אומרת שזאת הזדמנות טובה לגייס בעלי-ברית לעזרתם בזמן ההפוגה, והדמויות מסכימות לצאת למשימה. בזמן שהם אינם בעיר מי שינהל את עורבי הכסף ביומיום הם פורביאן, סטרונה, ואוקטיביו.
- לפני סגירת ישיבת מועצת הכסף, אוקטיביו מעלה את החשד שלו שראש-העיר ג'יליה ביינלוס לא באמת עזבה את העיר אלא נחטפה בידי ברזילאי ולכודה במקום כלשהו בעיר. הוא מבקש מהנוכחים לפקוח עיניים ואוזניים בנסיון לאתר מידע אודותיה.
 
פגישה עשרים ואחת
(משלים פערים וזו גם ההתחלה של ההרפתקה השלישית בנתיב ההרפתקאות ובערך נקודת האמצע של הקמפיין)

החבורה מתארגנת לצאת מהעיר לעבר אסקיזי, הכפר של אלפי-הים בליווי של אווה, אלפית הים שהם הצילו. לפני זה הם נפגשים עם רקסוס על-מנת לבקש ממנו שיכין להם חפצי קסם. הוא מספר להם על כך שהוא מצא מעבר נסתר במערות שמתחת לעצמות המזל. הם הולכים עמו, ומגיעים למערות, שם יש אבנים רופפות באחד העמודים שניתן להזיז, ומובילות אל מעבר צר מעל התקרה. בקצה המעבר יש דלת ברזל גדולה עם מנעולים מורכבים, ולידה שלד של זד לבוש בשריון ואוחז באגרופו שלוש מפתחות. הם מוצאים עליו גם שקיק קסום – רקסוס מזהה אותו כשק-קסום שמכיל ציוד קסום רב, וגם מספר עמודים מספר שטני, החבורה מבקשת מ-רקסוס לפענח את העמודים.
הם מנחשים לפי העובדה שמדובר בזד, הציוד הרב שעליו שגם מעיד שהוא היה מטיל לחשים, שמדובר בראש הגילדה באכוס – כך שביחד עם רוח הרפאים של לורלו, הם איתרו שני מראשי הגילדה. אך האי-פאן, ראשת הגילדה השלישית שנמלטה כדי להזעיק תגבורת לא נמצאה שוב.
הם פותחים את דלת הברזל הגדולה, ומגלים מאחוריה את חדר האוצר של הגילדה, שבו יש תיבות נעולות, שהמפתחות שהם מצאו מתאימים להם, עם עושר וציוד רב נוסף – כולל אפילו סירה שמתקבלת אל תוך קופסה! לאחר שהם מסיימים לחקור את המקום, הם יוצאים מעצמות המזל והולכים להיפגש עם אווה, אלפית הים.

אווה מספרת להם את סוד מיקומו של כפר אלפי הים, הוא נמצא באזור רדוף בשם Dismal Nitch. פיטריק מכיר אותו כמקום עם שוניות מסוכנות ואגדות אחרות על זוועות שמסתתרות שם, מה שגרם למלחים להתרחק ממנו. זמן המסע אליו הוא מספר ימים בספינה או כשבועיים על גב סוס.
לאחר התייעצות קלה, הם מחליטים לבקש את אחת הטובות שקפטן קאסיוס חייב להם – הם עולים לספינה של הצי המלכותי של צ'ליאקס, שם הקפטן סועד בדיוק עם מארקל, כשבני-המחצית שלו מציעים לדמויות מזון ושתייה. הוא מסכים בשקיקה לקחת אותם לאזור הכללי, אך מסרב לסכן את הספינה שלו בתוך ה Dismal Nitch.

בערב הראשון של השיט, לאחר ארוחת העקב, מארקל ניגשת אל כריסטיאן, ולאחר שיחת ערב נעימה מבקשת ממנו טובה – ונותנת לו מכתב שמיועד לרקסוס. היא מבקשת ממנו שימסור אותו ולא יחשוף את עצם קיום המכתב לאיש. כריסטיאן לא מתלהב, אך לוקח את המכתב.
במהלך היום השני של השיט, הם שומעים צעקות של מלחים ועולים לסיפון – כולם במוכנות לאירוע כזה או אחר, אך מתגלה שהגוף הגדול שנע במים בקרבת הספינה הינו פשוט לוויתן קטלן.
בבוקר היום הרביעי הם מגיעים לקרבת ה Dismal Nitch. קטפן קאסיוס מוריד אותם לסירת משוטים, ביחד עם החובלת הראשון נונה ושני מלחים. הם מגיעים למפרץ קטן בקצה הצפון של ה Dismal Nitch, ולאחר התייעצות עם אווה, ממשיכים ברגל לעבר הכפר. הכפר עצמו מתגלה לעיניהם לאחר כשעתיים – מדובר בכפר שחציו בתוך הים וחציו על היבשה, כשבמרכזו שלד גדול של לווייתן שחלקו מכוסה בבדים. אווה מסבירה שבכפר שוכנים גם חצאי-אלפים שמתגוררים ביבשה. הדוברת את'נה היא המנהיגה הרוחנית של הכפר, בעוד נארין הוא שומר הכפר.

הם יורדים בצוק מטה, כשהאלפים מזהים אותם, כך שהתאספות קטנה של אלפים פוגשת אותם עם כניסתם. הם מובלים בידי אלף-ים שרירי ושזוף, חמוש בחרב, שמציג את עצמו בשם נארין. הוא נראה זועף ולא שמח לראות את הדמויות, מברר למעשיהם ומדוע הם הגיעו – הוא פונה לאווה ואומר שהם רצו שיגיעו אלפים כתגבורת, ולא בני-אנוש ארורים. אווה לא נסוגה לאחור, ומסבירה שבעלת-בריתם בקינטרגו נעלמה, אך הדמויות הוכיחו את עצמם כהרפתקנים אמיצים. נארין מסכים לבסוף שיכנסו לכפר, בתנאי שידווחו לו ולא יעוררו צרות. הוא מספר לאווה שהמשלחת השנייה שיצאה לקרוא לתגבורת לא חזרה, וחלק מאנשיו נעלמו כשהם ניסו לגלות את מקור האנשים הטבועים. במהלך השיחה הדמויות שמות לב שאכן רוב אלפי-הים במקום נראים חלשים או חולים, נראה שהדבר פגע בעיקר בזקנים ובילדים, אך כולם מושפעים במידה זה או אחרת.
לאחר-מכן אווה מלווה אותם לאוהל שבנוי על עצמו הלווייתן, בתוכו שוכנת את'נה, דוברת האלפים ומנהיגת הכפר. מדובר בדרואידית מבוגרת מאוד, שמספרת שהמחלות החלו לפני מספר שבועות, כאשר אז גם באחד הבקרים הגיחו אנשים טובעים מהים, אל-מתים מסוג כלשהו, שבאו בדרישות בשם אדונם לכך שהכפר יעניק לו קורבן אדם כדי שיחוס על היתר. האלפים כמובן סירבו, והצליחו להביס את האלמתים לאחר קרב קצר – אך המחלה ממשיכה להתחזק, ואף תרופה או קסם שהיא מכירה, הצליחו להתגבר עליה.

לאחר שהם מסיימים את השיחה, פיטריק מבין שכנראה מקור המחלה הוא קסום, וכדי להכחיד אותה צריך להשמיד את המקור. הם מחליטים לצאת לים בסירה – אך איש מהם אינו מלח מיומן, למרות הרקע של פיטריק והיותו כוהן של אל המלחים. לאחר מספר שעות בים, פיטריק וכריסטיאן פוצחים בויכוח להיכן עליהם לשוט, ומבלי לשים לב הסירה מתנגשת בריף אלמוגים. בדכדוך ותסכול, אחרי שההבנה שוקעת שהם לא יצליחו לתקן בחשיכה את המצב, הם מתארגנים לשינה על הריף, ומחליטים לא להדליק אור בלילה... דבר לא קורה בלילה.
למחרת בבוקר פיטריק מתפלל לקאידן קאליאן היכן למצוא את המקור למחלה, והוא מקבל תשובה שהוא ימצא אותה בעין הטובעת. ווראן שמע על המיקום בעת המסע שלו עם קאסיוס, מלחי הספינה סיפרו על מקום מקולל זה ששוכן ב Dismal Nitch ולפי האגדה מושך אליו מלחים וספינות, לטבוע בתוך מערה בריף האלמוגים שצוללת עמוק אל תוך הים.

לאחר שהם מצליחים לתקן את הסירה, הם חוזרים לכפר שם אווה מספרת שאלפי הים מכירים את העין הטובעת, אך לפי ידיעתם האגדות אינן נכונות. אלפי הים ביקרו במקום במרוצת השנים, ולמרות שהוא נחשב למקולל לא קרה דבר לאלו שביקרו בקרבת המקום. אווה מציעה לצאת איתם ולהדריך אותם. כשהם יוצאים לדרך, נארין עוצר אותם, וכועס על כך שזו הפעם השנייה שהם יוצאים מהכפר מבלי לקבל את ברכתו. לאחר שהוא שומע את החשד שלהם לגבי העין הטבועה, הוא מורה להם להישאר בכפר בזמן שהוא יצא לחקור את המקום עם אנשיו. כריסטיאן מתנגד, ולמרות שבתחילה נראה שהם מצליחים לשכנע אותו, כריסטיאן מאבד את סבלנותו ומתגרה בנארין לצאת ולהצליח לחקור את המקום. בתגובה נארין מחייך, פונה לאנשיו ויוצא לים, שוחה במהירות גבוהה בהרבה מאשר הסירה שלהם.

כשהם מגיעים לעין הטובעת, הם רואים שעומק המים הוא כעשר מטר, והם צוללים פנימה לאחר שפיטריק מטיל עליהם נשימת מים. בקרבת מקום יש ספינה טבועה, בעוד כריסטיאן מתחיל להתקדם במהירות לעבר העין הטובעת – קול קורא לו להתקרב. פיטריק מצליח לבלום אותו, אך אז ארבעה אנשים טבועים מגיחים מתוך הספינה – פיטריק משמיד אותם עם קריאה לקאידן קאליאן, בעוד ווראן מסתתר בין האלמוגים. כריסטיאן ממשיך להתקדם לעבר המערה האנכית במרכז שונית האלמוגים, ו-ווראן ופיטריק צוללים בעקבותיו.
הבור חשוך בהרבה מאשר המים שמעל, כאשר רק מעט אור חודר. הם משתמשים באבנים שעליהם הוטלו לחשי אור כדי להאיר את דרכם, אך מסביבם יש אפלה חשוכה, כמעט על-טבעית ונראה שאין כמעט דגים או חיים אחרים.

ממוקדים במרדף אחרי כריסטיאן, הדמויות מופתעות כששלושה סאוהגינים פראיים ועוצמתיים יותר מאשר אלו שהם פגשו בקינטגרו תוקפים אותם בזעקות קרב. פיטריק מזמן נשק רוחני, בעוד ווראן מתקשה להילחם במים העמוקים – לבסוף הם מצליחים להסיג לאחור את הסאוהגינים, אך שלושתם פצועים בעוד פיטריק משתמש בעוד לחשי ריפוי כדי לרפא אותם, לפני שהם ממשיכים אל מעמקי העין הטובעת.
 
פגישה עשרים ושתיים
שלושת הגיבורים צוללים עמוק יותר פנימה אל העין הטבועה, מגיעים לתחתית כשמתוך החשיכה בולטות ספינות... זוהי מערה גדולה מתחת למים, כשהם מזהים סוג של מרפסת בקיר שסמוך לפתח וגם תנועה של דמויות על גבי הספינות. הם מחליטים להתעלם מהספינות ומתקרבים למרפסת, שם דמות של רוח ערפילית ניצבת, רוח רפאים של אלפית ים. הם מציגים את עצמם, והיא משיבה להם, אומרת ששמה הוא תיגאה. הם מתחקרים אותה מה מעשיה במקום והיא עונה שהיא קוללה לפני שנים, וניצבת במקום. היא לא יודעת לענות מדוע ומה הרקע לכך, אבל אומרת שכדאי לשחרר אותה מהקללה, אלפית דרואידית צריכה להטיל עליה לחש ולשחרר אותה לעולם הבא. הדמויות מבטיחות לבדוק זאת.

הם מחליטים לחקור את הספינות הטבועות, כשהדמויות שעליהן מתגלות כדורגרים, מלחים טבועים, אותם הם הורגים בקלות. במרבית הספינות אין אל-מתים, אך יש שפע של גופות, ונראה שכוח נקרומנסי כלשהו מעיר אותם והופך אותם לאל-מתים. הם מזהים יציאה נוספת אל הים מתוך המערה. בבדיקה חוזרת של החלל, הם רואים שבכניסה מהעין הטבועה אל המערה, יש כיתוב בשפה מוזר שמקיף את המקום, ואז ווראן מבחין בתנועה – זהו נארין והכריש שלו.
הם מדברים, ונארין אומר שהוא עקב אחרי הדמויות למקום, והוא מתנדב לחקור אותו, ומציע שהדמויות יעזבו. כשהגיבורים מספרים לו על רוח הרפאים, הוא משתכנע שצריך להביא את את'נה, הדרואידית מנהיגת הכפר לעין הטובעת. בזמן שפיטריק ממשיך לחקור את העין הטובעת, הוא מטיל גילוי קסם ומזהה שגם יש הילה קסומה של הקסמה על נארין - הוא מנסה לשחרר אותו מהשפעות ההקסמה אך ללא הצלחה.

הגיבורים חוזרים לכפר, ועושים את דרכם למבנה המרכזי – אותו אוהל עשוי בד שעוטף שלד של לווייתן. בפנים הם מתייעצים עם את'נה, אווה ונארין. לשמע הסיפור של רוח הרפאים והאפשרות לפתור את הקללה, את'נה משתכנעת להגיע איתם. במקביל כריסטיאן מדבר עם אווה על ההילה של נארין - מנסה לברר האם קרה לה משהו והאם תמיד הייתה עליו השפעה קסומה. אווה מופתעת לשמוע שיש הילה על נארין, ומתייעצת בבהילות עם את'נה, שדורשת מנארין להתייצב כדי שהיא תשתמש ביכולותיה כדי לנסות להבין מה הכח שאופף את נארין. נארין נעלב מההצעה, וזועם לאחר שהדמויות מציעות שאת'נה תמשיך להמתין בכפר מכיוון שהם לא חושבים שזה בטוח מספיק בשבילה להגיע לעין הטבועה. הוא עוזב את האוהל, תוך כדי כך שהוא מכריז שהוא יטפל בבעייה בעצמו.

הדמויות יוצאות בעקבותיו, ומגיעים לעין השקועה, כשהם יורדים אל המערה בתחתית, ווראן מחליט שוב לחקור את הרונות. הפעם הם משקיעים יותר זמן והוא מזהה שמדובר בכתב בשפת אקלו, שפת השאול – פיטריק מזהה שמתוך הרונות נובע כסף נקרומנטי, והוא חושד שהן המקור למחלה והקללה שפוגעות באלפים. פיטריק קורא לכוחות של קאידן, ומטיל הפגת קסם על הרונות – למרות שהלחש היה צריך להיכשל מול העוצמה האדירה של הרונות, כנראה שקאידן החליט לסייע בכוחו-שלו לפיטריק והוא מצליח לשבור את מעגל הקונות ולנתץ את הכישוף הנקרומנטי!

ממש באותו הרגע נארין מופיע מתוך האפלה ותוקף אותם ביחד עם הכריש שלו. הם מצליחים לחסל את פיטריק במהירות. מתאוששים מההלם של ההתקפה, ווראן ביחד עם כריסטיאן מצליחים להביס את נארין, שמקלל אותם לאורך כל הדרך בייחוד אחרי שהם מחסלים את הכריש שלו – באמצע הקרב שומעים דבר גדול נע מלמטה לעברם, מה שגורם לנארין לחייך.

הם מרפאים את פיטריק, ומחליטים להתחבא להתחבא בתוך ספינה שקועה, אך במהלך התנועה שלהם האבולת' מגיח מתוך המים האפלים, ותוקף אותם שם. הוא מנסה להשתלט על מחשבותיהם, אך הם הודפים אותו לאחור, לאחר קרב עיקש, הם מצליחים לבסוף להביס את האבולת' - אף שממש לפני שהוא נמלט, האבולת' הצליח להשתלט על מוחו של ווראן אך כריסטיאן, שנלחם במים בחופשיות בזכות לחש שהטיל עליו פיטריק, מצליח לפצוע מספיק את האבולת', כך שהוא מחליט לסגת מהקרב ונמלט מהעין הטבועה אל הים הפתוח.
 
פגישה עשרים ושלוש
לאחר חיפוש אחרון בעין הטבועה ובמאורת האבולת', הדמויות עוזבת את העין הטבועה, כשנארין מלווה אותם בדכדוך. בדרך חזרה לכפר של האסקיזי (אלפי הים), כריסטיאן פונה לנארין ושואל מה הוא זוכר. נארין משיב בכך שהוא זוכר כשהמחלה תקפה את אנשיו, אך אין לו זיכרון מאוחר יותר מהזמן שבו הוא ושלושה מאנשיו יצאו לעין הטבועה, שם הם נלחמו באבולת', והפסידו בעוד האבולת' השתלט על מוחו. נארין ממשיך ואומר שהוא אינו ראוי עוד להיות מנהיג השומרים של הכפר, בעוד פיטריק גם פונה אליו ואומר שהוא יכול להביא טוב לעולם אם יאמין בעצמו – ושטובים ורבים גם נכשלו לעתים.

כשהם מתקרבים לכפר אלפי הים, הם שמים לב שממרחק שאווירת הדכדוך שאפפה את הכפר נעלמה. בכניסה לכפר הם רואים את אווה, שמחבקת אותם ומברכת אותם על הצלחתם – למעט את נארין לו היא מפנה כתף קרה. הם עושים את דרכם לאוהל הגדול, שם שוכנת את'נה – הם מחליפים דברי ברכה ואת'נה מודה להם על כך שהם הצילו את כפר אלפי הים, וכעת האסקיזי הם בעלי חובם – היא ואנשיה יתייצבו לצד עורבי הכסף במאבק לשחרור קינטרגו מעול ברזילאי, וגם אלפי הים מהכפר הקרוב אליהם יעזרו במאמץ. לפני שהם עוזבים, את'נה נותנת להם במתנה את החפץ העוצמתי ביותר בכפר – חגורה של עוצמה שמוסיפה לזריזות ולכוח.

למחרת הם עוזבים את את הכפר, אווה נפרדת מהם והם מסכמים שהיא תגיע לקינטרגו אל עצמות המזל, כאשת קשר לאסקיזי. הדמויות חוזרת לספינה של קפטן קאסיוס, Her Infernal Majesty Ship Scourge of Belial. כשהם עולים לסיפון, הזוטונים המשרתים שלו מגישים להם תה חם ומרק טעים, כשהזוטונית מנגנת בכינור. הם מסבים בחדר של קפטן קאסיוס. כשמארקל מקשיבה להם מתארים את ההרפתקאות שלהם בכפר. ווראן שואל את קאסיוס מה דעתו על פיטריק כעל מלח, קאסיוס מגחך מעט ואומר שמי שהופך לכוהן הוא כזה שלא הצליח להיות חובל.
בדרכם חזרה לקינטרגו כריסטיאן מהרהר ואומר שרק כפסע היה ביניהם לבין המוות והוא תוהה האם זו לא הייתה טעות לצאת למשימה זו – הרי אם הם היו מתים, המרד בקינטרגו היה אבוד... פיטריק מגיב ועונה שהם צריכים ללכת לאן שהאלים שולחים אותם, ושהם זקוקים לבעלי-ברית כדי להצליח במרד. אך כריסטיאן ממשיך ואומר שמעבר למוות הם הם היו יכולים להעביר את שארית חייהם בשירותו של אותו יצור-דג נורא כמו נארין.
ביום שלמחרת מארקל מסבה עמם לארוחת בוקר, ומתלוננת על כך שהחיים על גבי ספינה קשים לה, והיא רוצה לחזור איתם אל עצמות המזל... ווראן מנסה לרמוז לה שיש מישהו שיחזר אחריה בהתלהבות.

לאחר ארבעה ימים בים הם מגיעים לנמל של קינטרגו, כשהם עוגנים אחד מעוזרי מנהל הנמל עולה לסיפון ומשוחח עם החובלת הראשונה נונס, שמספר שבשבועיים האחרונים רגוע יחסית. הדמויות יוצאות לעבר עצמות המזל, כשהם מתקרבים לגשר, אחד מאנשיו של פורביאן פוגש אותם ומעדכן אותם לגבי המצב בעיר ושאכן היה רגוע בשבועיים האחרים אבל אף אחד לא מאמין לברזילאי. נראה שגם אבירי השאול וגם הדוטארי מנסים לא להתעמת עם עורבי הכסף, ורק הבריונים של צ'ליאקס ממשיכים לפטרל באגריסיביות.

אחרי מנוחה של מספר שעות בעצמות המזל, מתכנס מפגש של מועצת הכסף בחדר הישיבות ששימש בעבר את רוח הרפאים לורלו. הגיבורים מעדכנים את המועצה לגבי ההצלחה שלהם באסקיזי, וגם לגבי הקשיים שלהם. לאחר מכן אוקטיביו מעדכן ומאשר שאכן ברזילאי לא לקח צעדים התקפיים במיוחד, פיטריק טוען שהוא ממתין בטח לתגבורת או שיש לו תוכנית זדונית אחרת – כולם מסכימים שאסור להאמין לו. כריסטיאן מברר בקשר לאלדונה אולמקסה, נראה שהשיח בין מועצת המטבע לבין ברזילאי מחד ועורבי הכסף מאידך ממשיך, בניסיון להגיע לפתרון בדרכי שלום.

פורביאן מעדכן לגבי המצב ברחובות העיר - הם שולטים בקינטרגו הישנה ובמשכנות השטן, בזכות עזרתו של הטמון הייס – אבל הוא דורש לדעת מה קורה עם אלאנדור – עליו לעמוד לדיון על הרציחות שלו. אוקטיביו מסכים, ואומר שהדבר מהווה פגיעה בצדק וגם במוניטין של עורבי הכסף... ווראן מעלה את הרעיון של לגרש את אלאנדור מהעיר, פיטריק מתנגד לכך שהם יגרשו אותו סתם כך אלא שבכל מקרה עליהם להעמיד אותו למשפט, הרי לשם כך הם הקימו את בית המשפט. הם קובעים את המשפט למחר. אוקטיביו גם מספר שלוסילה ניסתה להימלט בעזרת כנופיה מקומית, אך הם עצרו אותה. הם מחליטים לערוך לה משפט באותו היום, אוקטיביו מעיר שהיא אמרה שיש לה מידע רב-ערך שהיא מוכנה למסור בתמורה לשחרורה, אבל רק לשלושתם.
ווראן מציע להרחיב את בית המשפט כך שהם יהיו בוררים בסכסוכים בעיר, וכך יהיה להם יותר השפעה. פיטריק וכריסטיאן לא בטוחים שזה נבון בשלב הזה, אבל פיטריק מציע לטפל בבריונים של צ'לאיקס קודם כל. הם גם מבררים לגבי הדוטארי, והתשובה היא שהדוטארי מנסים להמנע מעימות. הם מבקשים מפורביאן לברר מי הוגן בקרב הדוטארי, בייחוד לזהות קצינים שלהם שהם הוגנים או מאוד נאמנים לברזילאי – להכין רשימות של הנאמנות שלהם. בשלב זה לשמור על זה בדיסקרטיות.

החבורה, ביחד עם אוקטביו וסטרונה, מתחקרת את לוסילה, פיטריק משכנע אותה לחשוף את כל מה שהיא יודעת, והיא אכן חושפת שהיא נשלחה לעיר על-ידי העכבישים האפורים כדי להשתלט מחדש על עצמות המזל, ושהיא התחברה לכת של מאמיני נורגרבר. הממונה עליה היא אכן הגבירה, קיאם-פן, שלמעשה היא הדוטרקסי של רובע הירוקים (האצילים) ביום, והבוסית של שתי כנופיות פושעים בקינטרגו השנה בלילה – מבריחי חנות הפרחים ווכנופיית העין השחורה.
בסוף המשפט אוקטביו בעד לתת מחילה על מעשיה ולגרש אותה, סטרונה מצביעה להרוג אותה גם בגלל הרקע שלה והאמון שהיה לסטרונה בה. פיטריק נותן את הקול המכריע ומחליט לתמוך באוקטביו ולגרש אותה למנזר מרוחק.

לאחר מכן הם נפגשים עם רקסוס, מפריעים לו באמצע שיחה נלהבת עם מארקל שהגיעה לעצמות המזל מהספינה. רקסוס מספר להם על שיר הכסף שיכול להגן על העיר, מעין השפעה קסומה – הוא חושב שמשהו שקשור לשיר הכסף נמצא בבית האופרה אבל הוא לא בטוח מה בדיוק. בנוסף, הוא המשיך לחקור מה טמון בקינטרגו - יש בעיר מקור כוח קסום כלשהו, רב-עוצמה. לבסוף, רקסוס מספר על הניירות העסקיים שהם מצאו בעצמות המזל – אלו הם שטרות בעלות על מספר עסקים בטיילת של Vyre בעלי שווי כספי רב, המקום שייך למישהו בשם Molly Mayapple, וכנראה שהם נגנבו ממנה. הם מבקשים ממנו להמשיך לחקור את שיר הכסף.
למחרת הם מסתובבים בעיר, עושים את דרכם אל רובע הירוקים ושומעים מספר דברים ברחובות: מעבר מינאדור, שמוביל מהדוכסות של ראבנול, שקינטרגו היא בירתה, ליתר חלקי צ'ליאקס, נסגר למעבר של סחורות ואנשים שאינם אנשיו של ברזילאי. העיר Vyre, ששוכנת על אי צפונית לקינטרגו, שקטה ושלווה ביחס להמולה שאופפת את קינטרגו. למרות שרשמית Vyre היא חלק מצ'ליאקס, בפועל היא מתנהלת באופן עצמאי ונשלטת בידי "מסכות.". לבסוף, העיר רוחשת בשמועות על-כך שברזילאי מתכנן לפתוח מחדש את בית האופרה, כדי לערוך הופעה לציבור או לארגן אירוע אחר בבית האופרה.

הם מגיעים לרובע הירוקים, ושני דוטארי מתחקרים אותם למעשיהם - פיטריק מחופש לסוחר בשם אגאדיר סולטר, וכריסטיאן הוא שומר הראש שלו. פיטריק מספר שהם עושים את דרכים לעסקת סחר עם משפחת Jervis, ולא חושף שהם בדרכם לאלמודנה. הם נפגשים עמה, והיא שמחה לראות אותם, כשהפודל שלה קופץ מסביב ומלקק אותם. היא מספרת להם שמועצת המטבע חושדת בברזילאי, אך מספיק ממשפחות האצולה עדיין נאמנות לו מעל קינטרגו ושכל האצילים רוצים בשלום ובהחזרת המסחר, כולל דרך מעבר מינאדור ולכן הם מוכנים לתת לו הזדמנות שנייה. ממה שהיא שמעה, ברזילאי מתכנן לערוך משתה של שלום, כנראה בבית האופרה – הגיבורים לא מופתעים מכך, אבל מזהירים אותה שאסור לסמוך על ברזילאי, ומבקשים ממנה לברר ולעדכן אותם לגבי המשתה בבית האופרה. עם חזרתם לעצמות המזל, הם מבקשים מהאחיות פושי לעקוב אחרי מי שנכנס ויוצא לבית האופרה.
 
פגישה עשרים וארבעה
המשפט של אלאנדור נערך במחסן נטוש, שעורבי הכסף משתמשים בו בעיקר להברחת סחורות אך פינו אותו עבור המשפט. התובעת במשפט נבחרה להיות טאיהסט, בעוד המגן של אלאנדור הוא ווראן. השופטים, שמשמשים כשופטים-חוקרים בפועל, הם פיטריק, אוקטיביו וסטרונה.

המשפט מתחיל בנאום של טאיסט, על כך שהיא נשכרה בכדי למצוא את הרוצח שאחראי למותם של שבעה חפים מפשע, שנרצחו באופן אכזרי. ביחד עם חברי החבורה, היא איתרה שהרוצח המרושע הוא אלאנדור, והיא דורשת את מותו - כפי שהוא רצח את אותם חפים מפשע, כך גם דינו למות. ווראן נואם כנגד, מסביר ומשלהב את הקהל, שלמעשה מי שאשם ברציחות הוא לא אלאנדור, אלא הפגיון בלרוגה – ושלמעשה במקרה הזה אלאנדור לא היה האוחז בנשק אלא הוא היה הנשק, ולכן אין לשפוט אותו כרוצח.

בשלב זה השופטים מצטרפים לשיח, כאשר פיטריק מצהיר שהוא חקר את הפגיון ושאכן מדובר בפגיון תבוני מרושע. – והוא לא מאמין שאף אחד היה עומד בשכנוע הקסום שלו. אוקטיביו וסטרונה חוקרים גם, כשסטרונה היא יותר אגריסיבית ואומרת שיש להעניש, אפילו אם לא מדובר בשליטה מלאה. ווראן מסכים לכך שיש להעניש את אלאנדור, אך מציע עונש שהוא מועיל יותר מאשר הוצאה להורג – גירוש של אלנדור לכפר של האסקיזי, שם הוא יהיה בגלות אך גם יוכל לסייע להם.

בשלב השני של המשפט אלאנדור עולה לדוכן העדים. ווראן וגם פיטריק מתחקרים אותו האם הוא זוכר את הרציחות, נראה ששניהם עדיין מעכלים את עצם כך שאלאנדור הוא למעשה הרוצח. אלאנדור עונה שהוא מצא את הפגיון באקדמיה, ושאמנם הוא זוכר את המעשים שהוא ביצע לאחר-מכן, אך מבחינתו היה מדובר במחקר על גוף האדם, אכזרי ככל שיהיה, אך למטרה מדעית ורפואית... אבל בסופו של דבר, הוא אכן מודע למעשיו, אף אם הוא לא עשה אותם לבדו. סטרונה שואלת איזה עונש הוא היה נותן לעצמו, אלאנדור מגמגם ואומר שהוא לא יכול לענות על השאלה הזו. טאיהסט ממשיכה לאחר שאלאנדור מגמגם, וטוענת שוב שלא ניתן להאשים רק את הפגיון. אין לה שאלות לאלאנדור – הוא הודה ברציחות ושביצע אותם.

אלאנדור עוזב את אולם המשפט, ודברי הסיום מתחילים. טאיהסט אומרת שלמרות הדברים המשכנעים שנשמעו במשפט שאשמתו של אלאנדור היא לא רק שלו, אי אפשר להאשים רק את הפגיון בכך שאלאנדור גרם לרציחות. עם זאת, היא מבינה את דברי הנכבדים במשפט בכך שאלאנדור היה תחת הקסמה, ומציעה שבמידה שעונש מוות הוא חמור מדי בעיניי השופטים, אז היא מציעה עונש של גלות – אך לא בכפר האלפי אלא כעבד בצוות חתירה של קפטן קאסיוס.
ווראן מסביר שוב הן את תרומתו הרבה של אלאנדור לעורבי הכסף לעיר מחד, ומאידך שאלאנדור היה מוקסם. פיטריק מצטרף לדיון ולדעתו מציע עונש של גלות בת 100 שנה לכפר אלפי הים, יתר השופטים מצטרפים לדעתו של פיטריק – 10 שנים הם ארבע דורות של בני-אנוש, די והותר כדי לכפר על חטאיו מחד אך לא עונש בלתי נסבל לאלף, בייחוד שהוא יהיה בגלות בקרב אלפים אחרים.

בסוף המשפט טאיהסט פונה לדמויות ואומרת שעליה לעזוב, היא אינה מעוניינת להישאר בקינטרגו. הדמויות מודות לה, ופיטריק שואל מה התוכניות שלה לעתיד. היא מספרת שבכוונתה לחזור למדינה שלה. פיטריק שואל אם היא יכולה לעצור בעיר שנקראת Vyre, מכיוון שהם עסוקים בניהול המרד והם לא יכולים לפנות את המשאבים שלהם. לכן הם מבקשים לברר בנוגע לפעילות העכבישים האפורים ב Vyre וגם לגבי הגבירה Molly Mayapple ושטרי המכר שהם מצאו ששייכים לה. הם לא מבקשים תמורה בתמורה למסמכים אלא ישמח לסיוע ולמידע. טאיהסט מסכימה ונפרדת לשלום מהדמויות.

כשהם מגיעים חזרה לעצמות המזל, הם מוצאים מסר מפורביאן שרוצה לעדכן אותם לגבי מידע חדש שהוא גילה על מעבר מנאדור. הוא פוגש אותם בפונדק הטופר והשן, שם הוא מספר שאחד מהארמיגרים של אקוטיביו, בחור בשם לוק שהסתנן לאבירי השאול של The Rack. לוק עדכן את פורביאן שאבירי השאול מחכים לתגבורת שצריכה להגיע לקינטרגו – עוד פלוגה של אבירי שאול וכנראה שני גדודים של שכירי חרב. כריסטיאן מסנן קללה בתגובה, ואומר שאם ברזילאי יזכה לתגבורת הזו המרד אבוד. פורביאן מחייך ואומר שיש לו מידע כיצד אפשר לעצור זאת – והוא מציג בת-מחצית בשם ג'ין סילקויור, שאומרת שיש לה מידע כיצד ניתן להרוס את המבצר – המבצר נבנה בידי גמדים שהשאירו מאחוריהם מכונה שיכולה להרוס את המבצר ולחסום את המעבר.

הם מסכימים שהם צריכים לצאת לעבר המעבר, ופורביאן אומר שהוא יכין להם שלושה סוסים ופוני ליום למחרת. לפני שהם עוזבים ווראן מנסה לברר עם רקסוס לגבי שיר הכסף, רקסוס אומר ששיר הכסף הוא אגדה עתיקה על שיר קסום שמעצים את המגנים של העיר ומסייע להם להדוף תוקפים על העיר. הוא לא מכיר יותר פרטים, אבל רקסוס אומר שבזמנו אלאנדור ביקש מאיש הקשר שלו, נורי ג'ייקוב, לברר גם מידע על שיר הכסף. במקביל פיטריק בודק בבית האופרה.. האחיות פושי מספרות על המכשפה איזונה שביקרה בקום מהבוקר עד הערב.
לאחר מכן ווראן מגיע להיכל הרשומות שם הוא שואל את נורי לגבי שיר הכסף, נורי עונה ואומר שזה שיר שאין עליו פרטים מדוייקים אבל שהשיר שימש את עורבי הכסף המקוריים כדי להגן על העיר, ושהוא קשור בצורה זו או אחרת לבית האופרה או לפעמוני השטן. ווראן שואל אותו לגבי בית האופרה, האם הוא יכול למצוא מידע לגבי בית האופרה. נורי עונה שזה מסוכן כי איזוני גם מתעניינת בבית האופרה, ווראן מבקש ממנו להטעות אותה ולמצוא רישומים נכונים.

הדמויות רוכבות דרומה, לעבר מעבר מנאדור. בדרך הם רואים שמרבית האזרחים בחוות ובכפרים לא באמת מוטרדים מהמרד וברזילאי, כמו תושבי קינטרגו עצמה והסביבה הקרובה.. אך בכל מקום נשמעות לחישות על המרד. פיטריק מתחפש לכוהן של אשמדאי, כאשר ווראן וכריסטיאן הם שומריו, וג'ין היא המשרתת. הם מגיעים לפונדק קשת האלון, שם יש פונדקאי חביב בשם אולרדי, שמתלונן על חוסר התנועה בדרכים ומספר שהמבצר סגור ושמור היטב לאחרונה.
דרגה 8
 
חזרה
Top