• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

בין ערפל לקיטור - עץ משחק [חופשיטה] (3/3)

"אני לא רואה את הקישור שלך בין הדברים, ילד", אומר לאורי ולוקח קבוצת פסטה גדולה לפיו.
"הייתי שכיר חרב. הפסקתי עם החיים האלה", הוא ממשיך כשהפסטה האחרונה נכנסת לפיו, "אבל גם אם עדיין הייתי, זה לא הופך אותי לאדם רע. אם אני אראה אדם שצריך עזרה, אני אעזור לו. ומה שעשיתם שם ברכבת...יותר מדי אנשים היו צריכים עזרה שם באותו יום. ואתה צריך לעזוב את העסקים האלה", הוא מפנה אליו אצבע מאשימה עם היד שאוחזת במזלג, "זה לא מקום טוב, בטח לא למישהו בגילך".
 
גארט
"היי, פרי, חבר," סטואי ספק אומר, ספק מתחנן. הוא נדחק נגד הקיר, מנסה להתרחק מגארט. "אין צורך להפוך את זה ליותר מכוער ממה שזה עכשיו, נכון?"
בן האנוש שנותר עומד אינו זז, אקדחו של ריקי עדיין עליו.
"עכשיו כשהמצב, אהם, רגוע יותר, אשמח אם תשאיר אחד בחיים," ריקי מוסר לגארט. "אם הם כבר מספרים לאחרים על העסקאות שלי, שידעו מה קורה כשהורסים אותן."

לאורי
"קל לך להגיד," בנג׳מין מתיז. הוא כבר קרוב לסיים את המנה שלו. "לא כולנו עם כיסים כמו שלך, או של כל אלה," הוא מחווה לשאר הסועדים. "הנוסעים היו מסתדרים גם בלי ארנק אחד."
זוג נכנס למסעדה, מתיישב בשולחן לידם. הבעל נראה מוכר ללאורי, אדם שמנמן עם חליפה מרופטת.
 
גארט:
גארט יורק דם לרגליו של סטואי ומחזיר את הפגיון שלו לנרתיק הסודי מתחת למעילו, שכעת קרוע באזור הכתף, היכן שרסיסים מהאקדח המקולקל פגעו בו. הוא מתעלם מריקי, ומרים את אגרופו, חובט בפניו של סטואי. גארט לא היה חזק פיזית, אפילו לא על פי סטנדרטים של בני-כנף, אך הוא היה מהיר. רצף מסחרר של חבטות, אגרופים ומהלומות פוגעים בפניו של סטואי, גשם של התקפות אשר יחדיו משאירות את בן-האנוש הפצוע חסר הכרה.
"זה מעיל יחיד ומיוחד במינו, בן כלבה." גארט אומר ומשאיר את סטואי צמוד לקיר, וכך גם את שני האחרים, לפני שהוא חוזר להיכן שריקי עומד. "בוא נלך, אני צריך עזרה להוציא את הרסיסים מהכתף שלי לפני שאאבד יותר מדי דם. אתה מכיר מישהו במקרה?"
 
"אתה חושב שנולדתי לזה, ילד? אני התחלתי ממקום מאוד נמוך, ועבדתי קשה בשביל להגיע לאן שאני היום. גם אתה צריך לעבוד קשה, לא לדחוף את האף שלך לכיס של אנשים. הם לא צריכים לעניין אותך, כמו שאתה לא מעניין אותם".
הוא מאט את קצב האכילה שלו, ומעיף מבטים חטופים לכיוון האיש, מקפיד שהוא לא ישים לב, "ברגע שתמצא את הנתיב הנכון עבורך, תוכל להתקדם בו מהר. אבל זה לא הנתיב שבו אתה הולך עכשיו".
לעזאזל, האיש הרגע קלט את לאורי מביט בו?
 
גארט
"כן, רק בוא נמהר. אף אחד לא רוצה לאחר לפגישה עם ג'ק." ריקי מחזיר את אקדחו למקום ומרים את המזוודה. לא יפתיע אם היא שווה יותר מהתכולה שלה. הם הולכים משם, משאירים את סטואי וחבריו לדמם על הלבנים. הם לא הראשונים שעושים את זה ברחובות האלו, כנראה גם לא האחרונים. גארט שם לב לדרך, איך שהרחובות נעשים צרים יותר, והבניינים עלובים יותר. הם נעים לעבר המקור.
"זה היה… משהו," ריקי מעיר. "היה נגמר אחרת אם לא היית שם. חשבתי שאתה בעיקר דיבורים, טוב שטעיתי. אתה רגיל לקרבות רחוב?"

לאורי
האיש שם לב אליו, אבל לא נראה שהוא מזהה את לאורי. אישתו, מישהי נמוכה עם קול מעצבן, לוקחת את רוב תשומת ליבו. נשמע שהיא מתלוננת. הוא מנסה להתעלם ממנה בעזרת עיון בתפריט, ללא הצלחה רבה.
תשובתו השתיקה את בנג'מין, לפחות לזמן קצר. הנער חושב על דבריו של לאורי.
"אז מה כן הנתיב הנכון? איך אני אמור למצוא אותו?"
 
גארט:
"לא טעית, אני אכן כלום מלבד דיבורים, וככל שתמשיך לחשוב כך עליי, כן ייטב לשנינו." אומר גארט ומתקדם אחרי ריקי, מנסה להתנגד לכאב בכל יכולתו בעודו חובש את כתפו עם רצועת בד שקרע מבגדו של אחד הבריונים. זה לא היה אפקטיבי או סטרילי, אבל זה היה משהו. אקדחו כעת נח בחיק מעילו, והוא לא התכוון להחזירו לריקי גם אם הוא היה מבקש. להיפך, הוא תכנן לגנוב ממנו מעט תחמושת אחר-כך. ריקי היה פרחח בתחתית הפירמידה, אחרי שהוא ייפגש עם ג'ק הוא יוכל לשכוח ממנו לגמרי.
 
"אחד המשפטים המובילים בפלוגה השנייה ששירתתי בה היה 'תמצא את מה שאתה אוהב, ותן לזה להרוג אותך'", הוא לוקח לגימה ארוכה מהיין, גומע אותו בשקיקה. כבר הרבה זמן שלא טעם יין כזה טוב.
"קח את אחד התחביבים שלך, ותהפוך אותו למקצוע. תראה למה אני הפכתי את שלי", הוא מחווה על חרבו, "ואם אתה לא מצליח, אין שום בושה בעבודה פשוטה שדורשת מאמץ", הוא טופח על כתפו של בנג'מין. יש לילד רצון טוב, יש לו פוטנציאל.
 
גארט
"איך שבא לך," ריקי מסכם, והם ממשיכים ללכת.

המקור השיכור מרגיש מעט שונה כשגארט נכנס אליו. המקום לא בדיוק שקט, (טוב, המקור אף פעם לא שקט), אך יש תחושה של דריכות מסוימת. עצבנות באוויר, ציפייה כלשהי. הוא לא שומע את צווחות הצחוק הרגילות של חיי כנופיה. הקללות והצעקות, מצד שני, לא פסקו. בשעה הזאת של הערב הפאב אמור להפוך לפרוע יותר, לא פחות. משהו קרה, או עומד לקרות.
"איפה דאלאס?" ריקי שואל את אחד העורבים, וזה מצביע על בן כנף מבוגר שמעשן כמה שולחנות מהם, מדבר עם מספר עורבים. ריקי הולך לכיוונו, מסמן לגארט לעקוב אחריו.
"היי, דאלאס, יש'ך רגע?" העורב הצעיר פונה אליו.
דאלאס עונה בהזעפת פנים שנמצאת איפשהו בין מרירות לכעס. כנראה שאין לו. הוא מביט בכתפו המדממת של גארט, ומבין מה ריקי מבקש. הבעת פניו לא משתנה. לא לטובה, בכל אופן. העורב הזקן שומט את הסיגריה החצי גמורה שלו ולוקח את הזמן להדליק אחת חדשה לפני שהוא עונה לריקי.
"לא."
"כן, אני יודע, המשלוח הגדול יוצא היום. מה לגבי רגע קצר?"
דאלאס נאנח. "מי זה, איך זה קרה, ולמה שיהיה לי אכפת? הזמן שלי חשוב יותר מהדם של עורבים חדשים."

רו לאורי
"אוי ואבוי," פרנק מחוויר. ברגע הזה, פקיד הבנק, שכיר החרב והמתאגרף מזהים אלו את אלו. כולם ישבו באותו שולחן ברכבת. הפעם, הם נפגשים במקום מהודר לא פחות, אך בשולחנות נפרדים. לאורי עם נער מלוכלך, שבכל מקרה אחר היה שוטף את הכלים במקום כזה, לא אוכל מהם. שולחן אחד משמאלם נמצאים רו ופרנק, יחד אם מישהי ששניהם היו מעדיפים שלא תהיה כאן.
"מה אתה רוצה ממני?"
 
גארט:
"אה, דם. סמיך, אדום, וריחני, ממש כמו ורדים אשר גדלו על גופות~" גארט אומר בשקט מספיק שריקי, דאלאס ומלוויו ישמעו, אך לא האחרים שלא קשורים, שיהיו עסוקים בתגרות האישיות שלהם. גארט קורץ בשובבות, רומז לדאלאס כי הוא יודע הרבה יותר ממה שבן-כנף נלהב אמור לדעת.
"מה דעתך להתחיל מהרגל הנכונה, מר דאלאס? שמי הוא בן, ואני מביא איתי המלצות לבביות מריקי, אוון וקלוד, כולם ראו את היכולות שלי ויעידו על כך שאהיה תוספת בעלת ערך לשורותיכם."
 
מסעדה
פרנק לוקח את המעטפה, שולף את המסמך ממנה ומתחיל לקרוא. אישתו נראית עוד יותר המומה ממנו.
"יש לנו ערב אחד בשבוע לבלות, ואתה מביא עבודה גם לכאן? אתה יודע, אני אפילו לא מופתעת. אתמול איחרת, עכשיו זה."
פרנק מתכווץ עוד יותר בכיסאו. "אהובה," הוא מתקשה לבטא את המילה, "תני לנו כמה רגעים, זה עניין חשוב. אוכל להקשיב לתלונות שלך אחר כך," הוא אומר, עיניו לא זזות מהדף.
הנער עוקב אחרי לאורי, מסתכל גם הוא על השולחן שלידם. "היי, זה לא האחד שאנדרו כיסח?"
פרנק בינתיים סיים לסרוק את המסמך. הוא מניח אותו על השולחן, איפה שרו יכול לקרוא את תוכנו.
"אני..." פרנק מתחיל, נזהר במילותיו מול רו. "אני חושש שזה לא אפשרי. לא ברור לי איך השגת את החתימה של סטילטון, אבל אני מורשה לחתום על העברה בסדר גודל כזה רק עם הבהרה ברורה מצידו. הוא מעולם לא דיבר על מכירת המניות."

רו, מסמך
מכירת מניות בנק הדם בלוטגלד, סטילטון-מוראו רשום בכותרת. שאר ההסכם נראה בעיקר בירוקרטי, עם הניסוחים והתחכומים הרגילים של עורכי דין. בסופו הוא מזהה שתי חתימות, של מוראו ושל אדם בשם סטילטון. יש מקום ריק לחתימה שלישית, של נציג הבנק בו סטילטון נמצא.

גארט
"אז אתה האחד שעזר לקלוד לצאת משם בחיים. אני מבין שהוא הציל גם אותך?" הוא פונה לריקי.
"אותי, ואת הסחורה," ריקי עונה.
"תקשיב, בן. אם אתה חושב שלסכן את חייך כמו אידיוט בשביל לעזור לעורבים אחרים יגרום לי להעריך אותך, אז אתה צודק לגמרי, לצערי. רק אל תדחוף את האף לעניינים שלא שלך." דאלאס לוקח שאיפה ארוכה. עורב חדש הוא בעיה חדשה, אבל במקרה הזה הוא גם שימושי. אם כבר מצטרף אליהם מישהו שאינו חסר תועלת לחלוטין, כדאי לתת לו יחס מתאים.
"כל מי שלא מדמם כרגע, עופו לי מהעיניים. זה לא ייקח יותר מדי זמן." דאלאס מתחיל ללכת, מסמן לגארט לעקוב אחריו. הם עוברים לחלק אחורי של הפאב, עולים במדרגות לקומה השנייה. חוץ מהם ומבן כנף שחור נוצות אחד, נראה שהקומה הזאת ריקה. עורבים רגילים לא מורשים כאן.
הם עוברים דרך אחת הדלתות, והדבר הראשון בו גארט מבחין הוא עד כמה החדר נקי. הרצפה בנויה היטב, יציבה תחת רגליהם. קירות הטיח לבנים, ניגוד מוחלט לעץ הרעוע שנמצא בכל מקום אחר במקור. במרכז החדר עומד שולחן ניתוח מתכתי, לידו שידה שנושאת מגוון כלים כסופים. בקבוקונים עם רישומים עליהם נחים על מדפים בקצוות החדר, מגירות רבות מתחתם. דאלאס הולך לעמדה משמאלם, איפה שמספר כיורים ותמיסות שונות ממוקמים.
"תוריד את החולצה, שכב, ואל תתבכיין כשנתחיל. עוד לא אכפת לי ממך מספיק כדי לבזבז עליך משככי כאבים."
 
גארט:
גארט מוריד את מעילו ומקפל אותו בעדינות. את חולצתו הוא זורק לפינת החדר, אחרי שהוא קורע את השרוול השלם ומגלגל אותו לגליל אותו הוא מכניס בין שיניו, נושך בחוזקה בעודו נשכב על השולחן, מרים את אגודלו. הוא לא הסתיר את כך שהוא ידע שזה הולך לכאוב, כל גופו רעד בהכנה.
 
גארט
גשם מתחיל לרדת בחוץ, מעמעם את הקולות מהקומה מתחתם. השולחן המתכתי קר למגע, מעביר צמרמורות לאורך עורו החשוף, מרעיד את נשימותיו. דאלאס מתקרב אליו, פינצטה ביד אחת, זכוכית מגדלת בשנייה. הוא מביט בכתף הפצועה ומרים גבה.
"הרסיסים האלו גדולים מדי בשביל שאריות מכדור," העורב המבוגר מעיר. כדי להבהיר נקודה, הוא תופס אחד ושולף אותו מעורו של גארט. כאב חד פוגע בו, כמו דקירה שיצאה מבשרו.
"רואה?" דאלאס מחזיק פיסת מתכת מוכתמת בדם מול פניו. היא ארוכה כמו כדור, אולי יותר, ולא בצבע של אחד. "איך בדיוק נפצעת?"

לאורי
מכירת מניות בנק הדם בלוטגלד, סטילטון-מוראו, הוא מצליח לקרוא מהכותרת. את השם הראשון הוא אינו מזהה, אך ת'יריאל מוראו היא אשת עסקים מוכרת. סיראנית, עוסקת בעיקר בתחבורה והובלת סחורות ממה שידוע לו. שירות הרכבות בו השתמש שייך לה. המסמך נראה כמו עסקה רגילה עבור מישהי מהמעמד שלה, אבל בשביל זה היא לא הייתה צריכה לשלוח אדם כמו איש הורדים.
 
מסעדה
רו נשען קדימה, ומתחיל ללחוש לאיש השמנמן, שמחוויר מרגע לרגע

רו
רו נאנח. זה הולך להיות מסובך. הוא נשען קדימה, ושולח לפרנק גרסה מעוותת וחלושה של חיוך.
''תקשיב לי...פרנק. אתה נראה לי כמו עובד טוב מאוד, אתה לא מוכן לחתום בלי שהבוס שלך מעורב. זה טוב, זה מראה על חשיבה טובה, על הבנה של...המקום שלך.'' רו נשען יותר קדימה, מנמיך את קולו, והחיוך על פניו נהיה אכזרי יותר, מסוכן יותר

''אתה מבין? לכל אחד יש מקום. יש את הבוסים הגדולים, אבל אילו לא אנחנו. דגים קטנים כמוך וכמוני, אנחנו צריכים לעשות את מה שמבקשים מאיתנו. כשמבקשים מאיתנו דברים שונים....כאן זה נהיה מעניין, אתה יודע למה?"

"בגלל שזו כבר לא שאלה של דג קטן מול דג קטן, זו שאלה של כוחות. שאלה למי יש כוח, לבוס שלך או לזו שלי. אבל לא כמה מניות יש להם, לא, זה סתם מגוחך, מילים באוויר ומספרים על נייר"

קנוקנות מתפתלות בעדינות על השולחן ומתחפרות דרך העץ ''השאלה היא, האם הכוח של הבוס שלך למנוע ממך לחתום....גדול מהכוח של הבוסית שלי לגרום לך לחתום''

הוורדים מגיעים לקצות אצבעותיו של, חלושים אבל עדיין דוקרניים. רו מרגיש תחושת בחילה עולה בו. למה אני עושה את זה?, שואל האדם שבו. כי אחרת אני אמות, עונה הריאליסט. רו נושם עמוק, עוצם עיניים לרגע, וממשיך לדבר כאילו מתוך טראנס

''אני לא רוצה לפגוע בך, פרנק. כבר הצלתי את החיים שלך פעם אחת. אבל אני חושש שזה לא תלוי בי. ומעבר לזה....'' רו נעמד, והוורד מגיר טיפת דם יחידה מידו של האיש ''אני לא סובל כפיות טובה. מה אתה אומר? תחתום, או שניכנס לעוד מאבק מטעם האדונים שלנו? בתור מתאגרף...'' הוא מביט באיש הנמוך ומצקצק בלשונו ''לא הייתי נותן לך אפילו אחד למאה''
 
גארט:
גארט צורח אל תוך גליל הבד שבפיו, ידיו נאחזות בעוצמה בשולי השולחן. הוא לא מנסה להיראות קשוח או פגיע, אכן כואב לו והוא לא אוהב להתמודד עם כאב. כאשר דאלאס שולף את חתיכת המתכת מכתפו, גארט משחרר את גליל-הבד מבין שיניו ומצחקק בחולשה.
"תהיה עדין איתי, מר דאלאס~ זו הפעם הראשונה שלי~" הוא מתנשף עד אשר הכאב מרפה מכתפו מעט, והוא משתמש בקצה השרוול כדי לנגב את הזיעה ממצחו. "האידיוט לא ידע להשתמש באקדח, הנצרה סדקה את הקנה והאבקה התפוצצה לו בתוך הקנה. הייתי קרוב מדי, הרסיסים פגעו בכתף שלי."
 
לאורי מבחין בקנוקנות היוצאות מידו של איש הורדים.
תחשוב מהר, אחרת זה לא ייגמר טוב.
הוא מביט בעצבנות בפרנק ההולך ומחוויר, מרגיש חסר אונים.
כשאיש הוורדים קם, לאורי קם יחד איתו, משאיר רבע צלחת פסטה לא גמורה.
בהיי, אני מכיר אתכם!", הוא ניגש בחיוך לשולחן הקרוב, "ישבנו לאותו שולחן ברכבת. אני זוכר אותך כי שרת איזשהו שיר מוזר כזה...איך הוא הלך?"
 
חזרה
Top