• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

תגובות [תגובות] Art & Arcana, מבוכים ודרקונים - ספר היסטוריה חזותית

כשהאיש הזקן דיווח בפורום הפונדק על יציאתו של ספר חדש של מבוכים ודרקונים, ספר שאינו הרחבה למהדורה החמישית והמצליחה אלא ספר מסוג שונה לגמרי - ספר אומנות והיסטוריה, ידעתי שאצטרך להשיג אותו.

תמיד אהבתי את האומנות של המשחק, ותמיד רציתי לדעת יותר על ההיסטוריה של התחביב האהוב עלי. איך יכולתי לסרב ל Art & Arcana שמאגד את שניהם בספר אחד בעל כריכה קשה ו- 450 עמודים בצבע מלא?
כהערה, אם אתם לא מכירים את ההיסטוריה של מבוכים ודרקונים, מומלץ לקרוא את שתי הכתבות הנהדרות בפונדק - ההתחלה של מבוכים ודרקונים ו- שנות הזהב של מבוכים ודרקונים.
קרא את הכתבה...
 
מאוד נהניתי לקרוא את הסקירה - בהחלט נשמע כמו ספר "חובה" לחובבים של המשחק. עם זאת, אני חייב להודות שזה שגם בספר הזה כל המהדורות "המודרניות" מ-3 והלאה מקבלות תשומת לב קטנה יותר, מאכזב אותי.
אז נכון שההתחלה זה יותר "סקסי", עדיין רוב-רובם של השחקנים היום יותר מתחברים למהדורות הללו. ערך הנוסטלגיה שלי מתחיל ממה' 2 בערך, ומה שהיה קודם פחות מעניין.

דרך-אגב, עד כמה לדעתך שווה ההפרש בין הגרסה הרגילה למיוחדת? אני אף פעם לא מוצא מה לעשות כשנותנים לי איורים בנפרד, אין לי ממש איפה לתלות אותם, אז זה לא כל-כך שימושי עבורי.
 
באופן אישי, אני מאוד אוהב פוסטרים, אז קניתי את המורחבת. אבל אם אתה לא מתעניין בפוסטרים, כנראה שלא שווה לך לקנות את הגרסה המיוחדת. הם העיקר. המהדורה המיוחדת כוללת גם עיצוב מינימליסטי יותר והרפתקה שממש מראה איך גייגקס חשב שמו"ד צריך להיות. אז זה נהדר, אבל לא שווה את הכסף בלי הפוסטרים לדעתי.

וכן, באמת נורא התבאסתי מהחוסר בפירוט על המהדורות האחרונות. היה אפשר לפרט עוד הרבה- את אסנשלז הזכירו במשפט למרות שאני חושב שהיה אפשר לתת לפחות חמישה עמודים עליה בלבד. אבל, אני בהחלט מבין למה לא פירטו עליה. מעבר למדיניות של הספר לא להפנות אצבע מאשימה כלפי אף אחד ולא להתייחס לאף מהדורה כ"גרועה" מנקודת מבט היסטורית, מדובר בדברים שקרו לפני שנים ספורות נטו, ככה שיכול להיות שזה פשוט "מוקדם מדי" לדבר על זה מנקודת מבט אובייקטיבית כזו. האנשים עדיין חיים אחרי הכל :lol:
 
Nextorl אמר/ה:
וכן, באמת נורא התבאסתי מהחוסר בפירוט על המהדורות האחרונות. היה אפשר לפרט עוד הרבה- את אסנשלז הזכירו במשפט למרות שאני חושב שהיה אפשר לתת לפחות חמישה עמודים עליה בלבד.

אסנשיאלז היא טרגדיה במובן שזו הייתה כנראה המהדורה הטובה ביותר של מבוכים ודרקונים, אבל היה עליה את הלוגו של המהדורה הרביעית ולכן אף אחד לא הסתכל עליה.
 
אבל כמו שנקסטרול אמר - זה בעיקר "היסטוריה של המשחק בראי האמנות שלו". וממהדורה 3 ואילך הקו האמנותי של מו"ד הרבה יותר מהודק ואחיד - עד כדי כך שאותן דמויות אייקוניות מופיעות ברבים מספרי ההרחבה הרשמיים.

כמה איורים של תורדק הגמד נחוצים לו לאדם?

להבדיל, במהדורות הישנות היו הרבה שינויים אומנותיים - אפילו לדמות אייקונית כמו של רייסטלין היו לפחות ארבעה איורים רשמיים שונים של מאיירים שונים (צבעוני של אלמור, צבעוני של אייסלי, צבעוני בעיפרון צבע בתוך ההרפתקה, שחור לבן בספר הרחבה...)

גם נחמד לראות את האבולוציה של האיורים. הנה למשל האיור הכנראה ראשון אי-פעם של ביהולדר:
Greyhawk_Supplement_1975.jpg


כולנו נזהה שזה ביהולדר, אבל הוא בקושי מזכיר את השיקוץ האימתני שמעטר את כריכת אסופת המפלצות של מו"ד 5 אלא נראה יותר כמו כדור גומי גדול שאיזה ילד בחוג יצירה הדביק עליו נחשי גומי ופה ועין שגזר מתמונות בעיתון.
 
חזרה
Top