• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

שאלה לגבי - Battle grid mats

היי,

אז כולנו יודעים מה זה play mat - המפה שהכי נוח לשרטט ולצייר עליה עם טוש מחיק, אפשר להכין כזו ואפשר לקנות בלי בעיה.

מה שאני מחפש זו אותה מפה רק עם שכבה פלסטית כפולה - כלומר אני יכול להדפיס מפה של איזור מהרשת ולהחליק אותה לתוך שרוול עם גריד ! שזה דבר מעולה !
עד שמצאתי את המפה הזו - מסתבר שהיא לא נשלחת לישראל :(

https://www.amazon.com/RPG-Battle-G...id=1545211866&sr=8-8&keywords=battle+grid+map

מישהו מכיר משהו דומה ?
אני מדגיש שחשוב לי הפיצ'ר של השרוול שהזכרתי.
האם יש פתרון יצירתי אחר לדעתכם ?
 
איך אני אוהב את המילה שמרדף.

אחד הפתרונות האהובים עלי לזה, אם אתה יכול להשיג כזה, הוא להשתמש במקרן. אתה מקרין את המפה שלך על לוח מחיק פשוט, ואז אתה יכול לצייר עליו מה שאתה רוצה. זה מאוד נוח אם יש לך את האפשרות הזו.
 
אז תיאורטית אפשר לעשות את זה על שמרדף - אבל הוא קטן מדי
על פלסטיק אפשרי אם הוא גדול מספיק ואם יש אפשרות לשרטט/להדפיס עליו בצבע לא מחיק (כי אני רוצה מן הסתם שהגריד ישאר ורק הקשקושים שלי ימחקו).
מקרן - זה חלום :) . או בת'רד אחר שפתחתי פה - מסך שמוטמע אופקית על שולחן.
עכשיו שאני חושב על זה - גם אם היה לי מקרן, צריך שהוא יקרין אנכית וזה קצת בעייתי - הרי אתה רוצה לשים מיניאטורות על המפה המוקרנת ולא על הקיר..

אולי יש איזו חנות דפוס או משהו שתהיה מוכנה ליצור לי פלסטיק/PVC כזה.
 
אני זוכר שבלא מעט יש בתי דפוס עם אפשרות להדפסה של כל קובץ וורד או פאוורפויינט וכד' כשקף פלסטי קשיח ולא כנייר - זה פשוט עולה יותר, גם כתלות בגודל וכמות. נראה לי שאפשר גם לקנות שקפים להדפסה ביתית אבל אני לא בטוח על איזה סוג מדפסת זה עובד או כמה זה עולה.

אם אתה צריך סתם שכבה פלסטיקית שאפשר לצייר עליה ולמחוק, אז אפשר להכניס דפים בגודל A4 לשקף הזה שאפשר לשים בקלסר, אבל שים לב שזה נוטה לזוז לפעמים והפלסטיק לא תמיד הכי שקוף.

פתרון אפשרי אחר הוא להתארגן על גליל פוליאיתילן שקוף (אמור להיות בקרביץ וכאלה), ולכל מפה שאתה מדפיס/מצייר/קונה פשוט לחתוך עם מספריים או סכין יפנית ריבוע בגודל המתאים, להניח מעל למפה ולקבע אליה עם שדכן-סיכות. זה אמנם פחות יפה מלמינציה או שקפים קשיחים יחסית (מהסוג שבצבא מכונה "אלומת קש" ותמיד קשה להשיג) אבל בשביל מפות חד-פעמיות לסשן-שלושה זה מספיק בהחלט.

וכדי לצייר על השקף עדיף לא להשתמש בטושים חד-פעמיים אלא בטוש פרמננט של פנטל (יש בכל קרביץ ולא יקר) ואח"כ למחוק אותו עם ג'ל אלכוהול או דאודורנט-ספריי - שני מוצרים שיש בכל בית ומסריחים פחות מהספריי "מג'יק" שנועד למחיקת טושים כאלה.
 
חזרה
Top