• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

פאת'פיינדר 1 ספרי הכיס של פאת'פיינדר - מוצלחים?

פאיזו הכריזו לאחרונה על ספר כיס חדש שלהם (פאת'פיינדר 1), Ultimate Campaign, מה שהוביל אותי לחשוב שכנראה הספר הללו מצליחים יותר ממה שאני מדמיין. אישית, אני חסיד של הספרים הגדולים והמפנקים, בהם גם גודל הגופן הוא סבבה. ספרי הכיס תמיד נראו לי משהו שקונים עותק או שניים מקסימום כדי לתת לשחקנים בתור רפרנס, אבל לא בתור ספרים למנחה ...
כנראה שאני די טועה, בייחוד שלפי הכיוון המסתמן (ואולי קראתי את זה איפשהוא) נראה לי שפאיזו ימשיכו להוציא את הספרים הללו לאור גם אחרי שתצא את המהדורה השנייה.
אז מסקרן אותי לדעת, מי בפועל השתמש בספרים הללו, והאם הם מוצלחים? הגופן קריא?
 
היו לפחות שתי שיטות בריטיות משנות השמונים (פייטינג פנטזי ו"לוחמי הדרקון") שיצאו בפורמט של ספרי כיס בכריכה רכה על נייר זול ודק.
היה נוח לעלעל בהם, אבל לא נוח להשתמש בהם. ספר בגודל A4 בכריכה קשה נשאר פתוח בעמוד שרצית כשאתה שם אותו על השולחן.
 
כשאני חושב על זה, אז נראה שחוץ מ"עם עובד" אף הוצאה עברית בארץ לא מוציאה ספרים בפורמט של כיס בעוד שבחו"ל זה נפוץ למדי.
בארץ רוב הספרים יוצאים בכריכה רכה ובגודל A5. בחו"ל זה בדרך כלל הולך ככה:
שלב 1: מהדורה בכריכה קשה עם מחיר מאוד גבוה, שההוצאות לאור די מכריחות ספריות, בדגש על ספריות אקדמיות, לקנות מתוקף כל מיני הסכמים שיש להן איתן.
שלב 2: מהדורה בכריכה רכה, לקונים בחנויות ספרים והציבור הקורא הכללי - קורה לספרים עם פוטנציאל מסחרי טוב. למשל - ספרי הארי פוטר שיוצאים בכריכה רכה זמן מה אחרי שיצאו במהדורה של כריכה קשה (בעברית זה ישר יצא בכריכה רכה). הכריכה הרכה זולה יותר ויותר ידידותית לכיס של אנשים פרטיים שלא מסתמכים על תקציב רכש של ספריה.
שלב 3: מהדורת כיס, על נייר זול יותר, שנמכרת במחירים מאוד נמוכים. ספרים שמראש מתוכננים כרבי מכר ונחשבים מלכתחילה כספרות קלה, יוצאים לפעמים ישר במהדורה כזו. שימו לב למשל לספרי הפנטזייה-לפי-עולמות-מו"ד מתקופת טי.אס.אר - בזמנו הם יצאו בפורמט הזה, בעוד שהתרגומים שלהם לעברית יצאו בפורמט של גודל A5, כריכה רכה ונייר נורמלי והגדילה לעשות הוצאת מיצוב כשהוציאה את "רומח הדרקון" בכריכה קשה.
 
חזרה
Top