• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

העידן ה-13 - היער המושחת <משחק מקוון> [נגמר]

עריכת ד"ד הושלמה.
עדיין לא בחרתי כישרון, ובאתי עם 2 שאלות.
1. האם אני יכול לבחור את הכישרון "Heritage of the Sword"? זה כישרון של אלפים-אפלים, אבל בעמוד של הכשרונות כתוב שהדרישה היחידה היא "להיות אלף". נתון לשיפוטך.
2. לגלגל מחדש יחסים עם אייקונים?
 
OUT
1. זה כישרון של אלפים, אז כן (ב-SRD זה מוצג באופן קצת מטעה, אבל אין לזה קשר לאלפים אפלים באופן ספציפי).
2. כן, בהנחה שהבנתי נכון שעוד לא גלגלת סמוך לעליית הרמה הזאת.
3. תגיד אם אתה כמו רייז מוותר על התנגדות.
 
סאוואלה
"זאת אומרת זה חייב לעבור דרכם כל פעם שאני מבקשת ספר? יש לך רשימה של כל הספרים בספריה שלך? אני רוצה לאשר את כולם." סאוואלה אומרת חושבת שאם היא תתן למועצה לעבור על רשימה של ספרים מכמה ספריות הם יקלו בבדיקה ובכל מקרה הם לא יוכלו לדעת אלו ספרים היא באמת קוראת.
"עד זהם יסיימו את הרשימה יש ספריות או דרכי פעולה שאתה ממליץ עליהן?" היא יודעת שאבא של ייתן לה את העצה הטובה ביותר שהוא מכיר, כי הוא בצד שלה.
 
סאוואלה
דרוכריוס מחייך. "פתרון יצירתי, תלוי כמה זמן את מוכנה להקריב לכתוב את שמות כל הספרים האלה. הם אמנם עדיין יכולים לצנזר, אבל לא כל כך לרגל."

"אם את לא רוצה להצטרך לעבור את הפיקוח שלהם, יש רק כמה ספריות פרטיות, לא כל כך גדולות, על קסמים בהוריזון ומחוצה לו. אבל הכי טוב יכול להיות לפעמים דיבור עם מביני-דבר וניסיון אישי, שהם לא יכולים לאסור עלייך."
 
סאוואלה
"אין לך רשימה מוכנה? אתה לא יכול לתת לאיזה סטודנט לעשות רשימת מלאי או משהו?" סאוואלה שואלת בעניין "מקסימום, אני תמיד יכולה לזמן משהו שימלא את הרשימה עבורי."

"יש מישהו שאתה ממליץ לדבר עמו?"

OUT:
בתכלס זו הזדמנות לשלוח את סאוואלה לאן שאתה שולח את רייז ופרדאן.
 
1. נהדר, לקחתי.
2. נהדר.
מלכת האלפים: 3, 4.
ארכימג: 6, בצורה אירונית.
3. לא, אני לא.

IN
"צליעה ברגל ימין, גיד מתוח יתר על המידה מישיבה ממושכת, דלקת מפרקים מאחיזת עט בצורה לא נוחה, עין שמאל קופצנית ממחסור בשינה, ופריחת עור מינורית בצוואר התחתון מאלרגיה חולפת." פרדאן עוצם את אחת מעיניו, מביט בעין יחידה וזוהרת באישה המתרחקת.
"תני לי לגלות לך דבר נוסף אשר אני מסוגל לראות עם עיניי: את הולכת ללכת מכאן ולשכוח שפגשת אותי, את הכלב ואת הגמד, מכיוון שאני מסוגל לתקוע חץ בין העיניים שלך לפני שתספיקי להסתובב או להטיל קסם הגנה."

META
בדיקת רקע "עיניי קריסטל" עם תכונה החוכמה. 14+4+4+3 = 25.
פרדאן לוקח רגע כדי לבחון את מצבה הבריאותי של האצילה, ונותן לה להבין כי אם אפילו תחשוב לספר למישהו עליהם, הוא ידע זאת באותו הרגע, ויפיל אותה לרצפה לפני שתהיה לה הזדמנות להגיב.
 
הוא מושך כתפיים. "תלוי באיזה חדר הספרים נמצאים, מי הספרן הספציפי של אותו החדר (אם יש בכלל), וכמה הוא אוהב לדייק. אלה ממנו שיודעים הרבה לפעמים יכולים להיות לא מאורגנים ושכחנים... ואני מאלה."

"עם מי לדבר? שאלה טובה. את יודעת מה? רציתי לומר לך משהו. זוכרת את אלסאלור? הוא נסע ליער הפרא כדי לשתף פעולה עם הדרואידים, כדי לנקות את היער ולהקים מחדש את האי המרחף, שמי-חושך, בשביל הארכימג. הוא אחד מהמומחים לקסמי זימון, ואני בטוח שהוא ישמח לספק לך מידע, והוא ירוויח בזה שעוד קוסמת שמכירה את היער תהיה שם איתו. ואם שני האנשים שהיו איתך מקודם - תסלחי לי ששכחתי את שמות חברייך - עדיין ילכו איתך, אני בטוח שאלסאלור היה מקבל אותם בברכה - אם את מעוניינת ללכת אליו, כמובן."

"אה, ורק לידיעתך - היו כמה תלמידים, אמאריס ועוד כמה, שממש הפצירו בארכימג לתת להם ללכת גם כן ליער, אז הוא נתן להם לסייר, אבל הם לא הלכו עם אלסאלור. רק תדעי שיכול להיות שתראי אותם..."

OUT
תודה על ההצעה. הדרך שחשבתי לשבץ את זה היה ממש מורכב, אבל ההצעה שלך יותר פשוטה.

האישה מביטה ברייז בפנים שנראים כעוסים וגם פוחדים. היא מנסה לשמור על אווירה סמכותית בתשובתה.

"בגלל שאני כל כך נחמדה, אני אתן לכם לצאת בלי תוצאות שליליות, בתנאי שזה לא יקרה בעתיד."

עם זאת, היא פונה לצאת וממלמלת משהו על "החוצפה לאיים על מנהלת".
 
סאוואלה
"אממ, אז אני מניחה שאדחה את השלמת הספרים בספרייה לאחר שאסיים ללמוד ולעזור לאלאסור." אפשר לשמוע שמחה בקולה כשהיא אומרת את השם, אחרי הכל הוא אחד ממעט האנשים בהם היא באמת בוטחת. "אני גם מניחה שאם אדם ממעמדו יאמר עלי כמה מילים טובות במועצה מצבי ישתפר."
"בנושא אחר, אתה מבין דרקונית?" סאוואלה שואלת כשהיא מראה לאביה את שטרות החוב והתמונות "אתה מכיר אולי מקום שבו אני אוכל לברר מי הוציא את השטרות האלה ומאיפה באמת הסכומים האלו מגיעים?"
 
דרוכריוס מעיין במדף הספרים שלו לכמה רגעים עד שהוא מוצא מילון לדרקונית. הוא בודק כמה מילים, ואז הוא מרים את השטרות אל עיניו ומסתכל בהם בקפידה.

"אני מניח שאלה שטרות פרטיים. אם זה יצא ממטבעה, זה היה צריך להיכתב עליו, אבל אין. זה אפילו נראה ככתב יד. מאיפה השגת שטר שכזה?" הוא שואל.
 
"ממ, עם הזנב בין א'רגליים. בטח ממש הפחדת אותה עם הנביחות ש'ך." רייז מעיר בחוסר אכפתיות בעודו כורע ברך לצד זאב האימים, מגרד אותו מאחורי אוזנו. "טוב. 'ני חושב ללכת הביתה. מה איתך?"
 
סאוואלה
"מצאתי אותם על חצי דרקון שהארכימג שלח אותנו אליו, אבל הוא לא שרד לספר לנו על זה." סאוואלה מסבירה "חשבתי שאם אני אדע מי כתב או מאיפה מגיע הכסף אני אוכל לעקוב אחריו למקורו ולחקור מישהו שישלים את הפערים, אבל אם אתה אומר שאין דרך לדעת מי אלה ואין דרך להגיע לכסף הזה אז זה מוזר שהם ניסו לשלם בעזרתם ואני כנראה לא אוכל לעקוב אחרי הכסף."
 
"להפך, זאת אומרת שמישהו פרטי נתן את זה כהבטחה פרטית משלו, והוא כנראה מבין היחידים בעולם שיכול להעביר סכום כזה ענקי של כסף. דוני מזה," אביה מציע.

OUT
אם אתה לא מתנגד, אמשיך הלאה בין אם אתה רוצה להמשיך את השיחה של סאוואלה באותו הזמן או לא.

OUT
חוץ מרייז, אף אחד לא משתמש בכסף?
 
"אנשים שמושלים בטריטוריה רחבה ויכולים לגבות כסף מאחרים, כמו הקיסר. או כאלה שהשקיעו כל חייהם בצבירת כסף, כמו הדרקונים שצוברים כסף בטירות. או שניהם. וגם כאלה שמוכנים לוותר על סכום ענקי למטרה כלשהי. אי אפשר לדעת מי, אבל יש רק ספורים כאלה בעולם."

OUT
התכוונתי: מהעובדה הזאת, תוכלי בעצמך לשפוט מי זה היה יכול להיות.
 
אתם יוצאים מהעיר (ומהר, כי סאוואלה רוצה לעקוף את אלסאלור, מאג אחר שיצא מהוריזון מוקדם יותר באותו היום לפני שהגעתם). אחרי שסאוואלה מוצאת אותו, הוא מרוצה מכך שהוא הולך ביחד עם שני אחרים שמכירים את המקום ועם "המאגית היחידה שיצאה משם חיה בלי להפוך לדרואידית".

יהיו מה שיהיו הרגשותיו של כל אחד על האיש, אלסאלור מוכיח את עצמו כמספיק מוכשר לשמש להגנה נגד הדרקונים שמתגרים בהם על הדרך, לצער כולם וכמעט לטירוף-דעתו של רייז.

(לאורך כל הדרך, סאוואלה לא רואה את אמאריס או אף אחד אחר מהאקדמיה.)

לבסוף, אחרי עשרה ימים שהתארכו ביותר בגלל קרבות מייגעות על הדרך, אתם מגיעים לקצה היער. מיד כשאתם נכנסים, אתם רואים את הסביבה, הדומה למדיי לגן רווה: השמים הכחולים והבהירים, העצים הרעננים, קול המים הזורמים מרחוק, ובעלי החיים השקטים.

רק כשאתם מתחילים להרגיש בבית, אתם נזכרים בעובדה שהובהרה לכם פעמים רבות על הדרך: חוץ מהחלום של רייז, זו הייתה עיקר הסיבה שאלסאלור הלך אל היער. היער הייתה אפלה, מעוותת, אפילו מכוערת, ונעשה גרוע יותר ויותר מאז ביקורכם הקודם. ויותר מזה, רייז מרגיש שהוא אבד את יכולתו הטבעית למצוא את אמא. גם כשפרדאן מנווט לכפרים שהוא מכיר, כולם ריקים מאדם. וזה מערער בכם, יותר מכל הסכנות האחרות שהתגברתם עליהן על הדרך. אתם אבודים באמצע המקום שאתם מכירים הכי טוב.

מה אתם עושים?
 
רייז מבולבל, הוא עצבני. זה היה הבית שלו, היער שלו, במשך כל כך הרבה שנים. ובכל כך מעט זמן, הוא השתנה. "זה בגללכם." הוא אומר בכעס, מביט בזוג המאגים. "בגלל האי-שמיים ש'כם." הוא נושף בזעם ומנסה לדבר עם החיות, לברר היכן הם, לבקש מהן להוביל אותו לאמא.
META
מגלגל כריזמה, משתמש ברקע "גדלתי בפרא" וביכולת הדרואיד שנותנת לי +2 לדיבור עם חיות. סה"כ 24. עובר את הד"ק הקשה שדיבור עם חיות דורש.
 
"אני - אנחנו - מצטערים מכל הלב. אתה צודק, אדוני," אלסאלור עונה בהכנעה.

"האי היה חשוב לביטחון של האימפריה, אבל היינו צריכים לתאם את הדבר עם הדרואידים לפני שפלשנו לטריטוריה שלכם," הוא מתוודה בכובד ראש. "בפעם הזאת אנחנו מתכוונים לשתף פעולה, לבנות אך ורק בהסכמה, כדי למנוע את האפשרות לאסון בעתיד."

כשרייז מדבר אל החיות, הן לא מגיבות בכלל.

חיות אמיתיות, גם העוינות ביותר, לא מתעלמות ממך ככה.

אלה לא חיות. הן אשליה.
 
חזרה
Top