• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

שאלה על ספרי ההרחבה של מבוכים ודרקונים חמש

שאלה גנרית - האם המדריך להכל של קסאנת'אר הוא בעצם אסופה של כל הunearthed arcana שהיו ?
ואיך הספר/PDF: Codex - Unearthed Arcana נכנס לסיפור.

בגדול אני שואל האם מישהו יכול לעשות לי קצת סדר מבחינת החומרים הרשמים הנ"ל של 5e ?
 
המדריך של קסאנת'אר הוא חומר רשמי, בעוד הunearthed arcana הוא פליטסט, משמע שבספר לקחו הרבה מהunearthed arcana שהיו וסידרו/איזנו אותם יותר טוב. בכללי אם יש 2 נתונים שנמצאים האחד במדרך והשני הוא מהunearthed arcana. אז המדרך לוקח.

בקשר לקודקס, אני די בטוח שזה פשוט אוגדן של כל הunearthed arcana, שיצאו, אין הבדל בינו לבין הunearthed arcana שפורסמו בנפרד
 
liorgonen3 אמר/ה:
המדריך של קסאנת'אר הוא חומר רשמי, בעוד הunearthed arcana הוא פליטסט, משמע שבספר לקחו הרבה מהunearthed arcana שהיו וסידרו/איזנו אותם יותר טוב. בכללי אם יש 2 נתונים שנמצאים האחד במדרך והשני הוא מהunearthed arcana. אז המדרך לוקח.

בקשר לקודקס, אני די בטוח שזה פשוט אוגדן של כל הunearthed arcana, שיצאו, אין הבדל בינו לבין הunearthed arcana שפורסמו בנפרד

תודה !
 
המפלצות, כמובן.
tome of beasts הוא ספר מפלצות שמכוון ספציפית לעולם המערכה "מידגארד", בעוד creature codex לא.

עריכה: להבא, בלי דאבלפוסטינג בבקשה. תכתוב הכל באותה הודעה, ואם אתה עונה להודעה האחרונה אין שום צורך בציטוט.
 
בכל ספר חדש (כמעט) של מכשפי החוף הם מכניסים תוכן חדש שהיה קודם לכן ב unearthed arcana, לדעתי זה אחלה דרך לשלב תוכן חדש.
בנוסף, גם בספרי המפלצות שלהם יש תוכן לשחקן, למשל במדריך של וולו, או באוגדן היריבים של מורדיקנן.
 
זאת גם אחלה דרך עבורם להרוויח - כלומר למכור ספרים בכירכה קשה שמכילים גם עדכוני חוקים וגם הרפתקאה גדולה :)
הם בעצם גורמים לך לרכוש כל חומר חדש שיוצא אם אתה רוצה להיות מעודכן.
עם זאת העפתי מבט בספרים הנ"ל שהזכרת ואכן חוץ ממפלצות חדשות יש גם תוכן מעניין!

לגבי שאר אוגדני המפלצות של חברות אחרות - תמיד טוב שיש מבחר ענק של מפלצות, כדי למצוא דברים שישתלבו הכי טוב בהרפתקה/מערכה.
 
נקודה חשובה הזכרת, זה תוכן גם למנחה וגם לשחקנים.
למרות זאת ואולי כי אני רגיל לתקופה הקדומה יותר של מו"ד/מ, אהבתי יותר שההרפתקאות באו כחוברת רזה יותר ואז ההרפתקה קצרה, גמישה וניתנת לשיבוץ כרצונך.
אני פחות אוהב את זה שמכתיבים לך נתיב הרפתקאות שלם כל עונה וכאלה... בטח שלא מערכה...
מה שכן, קשה לוותר על התוכן שהוא לא רלוונטי רק להרפתקה עצמה ומן הסתם הספרים מושקעים הרבה יותר מההרפתקאות בכריכה רכה של שנות ה80/90.
 
נראה לי שכבר אמרו את זה בפורום לאחרונה, וממש אהבתי את הרעיון הזה: אתה יכול לקחת את ההרפתקאות המוכנות של מוד"ם ומו"ד קופסאות ולהמיר למו"ד 5. יש לך כבר את כל המפלצות מומרות, ומה שלא [mention]המפקד האלמוני[/mention] כבר המיר או ימיר בעתיד.
 
גם לא חייבים להמיר. על אותה נישה אקולוגית או סיפורית יושבת בדרך כלל יותר ממפלצת אחת, ואם יש מפלצת שחסרה במהדורה הנוכחית שלך תמיד אפשר למצוא מפלצת מספיק דומה או שנראית דומה ובערך באותה רמת כוח.
 
לדוגמא, ההרפתקה "מקדש המוות" לערכה הכחולה של מו"ד בקופסאות.
יש היתקלות שבה הדמויות פוגשות מיוג'ינה (יצור שמשנה את הפנים שלו ואם אתה רואה את דמותו האמיתית עם פנים ריקות, זה גורם לפחד) שנלחם נגד אנשי מערות שהם עיוורים אבל נעזרים בשמיעה ומשתמשים בסכינים שהם מסובבים בקצה שרשרת.

את המיוג'ינה אפשר להחליף בדופלגנגר - ואמנם לוותר על יכולת מיוחדת (הפרצוף הריק והמפחיד) אבל לנצל ככה מפלצת מדף. את אנשי המערות אפשר להחליף בגרימלוקים ולשנות להם את הנטייה. על "סכיני הנהמה" שלהם אפשר או לוותר או להמציא במקום - גם במקור זה לא היה נשק מו"ד מוכר שבכלל הומצא בטקסט של ההרפתקה עצמה (עושה נזק של 1ק6 ועם הישג).

היתקלות נוספת ב"סלעונים" (יצורים רשעים עם קונכיה דמויית סלע שמרביצים באגרופיהם) אפשר להחליף בסתם טרוגלודיטים - אין לסלעונים הקשר עלילתי מיוחד בסצנה הזו, ככה שאפשר להחליף אותם בכל תפלץ תת-קרקעי שיודע להסתוות טוב.

מצד שני, יש היתקלות ביצור בשם "דוסאנו" המוכר כ"שטן הריקבון" שהומצא לצורך ההרפתקה (והנתונים שלו מופיעים בסופה) זה סוג של אל-מת או שד שמבוסס על עובש ופטריות, עם ענן של נבגים רעילים מסביבו ועצמות ספוגיות ורכות שדי עמידות לנזק מוחץ. בהיתקלות שבה נעשה בו שימוש, הדוסאנו שוכן באחת ההתפצלויות של "המעבר הגדול", בתוך ארמון מפטריות רקובות ויחד איתו זומבים ובאזיליסקים. כשהדמויות מגיעות לשם, הן צריכות לעשות גלגול הצלה מפני רעל - מי שניצל רואה את הזומבים מלאי העובש, את הבאזיליסקים ואת הדוסאנו עצמו יוצא מהארמון המגעיל שלו. מי שנכשל, הוזה שהזומבים הם אנשים חביבים שמביאים מתנות, שהבאזיליסקים הם לטאות חמודות ויפות ושהארמון עשוי מפטריות צבעוניות ויוצא ממנו סבא נחמד.

עכשיו, את הזומבים והבזיליסקים כבר יש לך, ואת ההזיות אפשר לעשות עם סתם גלגול הצלה כושר בד"ק בינוני כלשהו, אבל כאן קצת מבעס לוותר על הדוסאנו, כי כל ההתיקלות תפורה מסביבו. אז במקרה כזה תצטרך כנראה להמיר אותו לכתוב לו נתונים למהדורה שלך.
 
אם אתה מחפש הרפתקאות קצרות של סשן בודד, יש את כל ההרפתקאות של ליגת ההרפתקנים. נכון שהן לא בדפוס, אבל הן מיועדות למפגש בודד.
מודולים שהיו פעם של 32-64 עמודים שמספיקים להרפתקה אחת ו 3-6 מפגשים (כמו מגילות העוצמה / אלופי האור) פחות נפוצים היום. הכיוון הוא למערכות שלמות. אפילו שנתיבי ההרפתקאות של פאת'פיינדר לכאורה מורכבים מ-שש מודולים נפרדים, אי אפשר כמעט לשחק אותן באופן עצמאי אחד מהשני.
גם אותי זה מבאס, כי פעם הייתי משלב הרפתקאות מוכנות ביחד עם הרפתקאות שאני כותב לבד - והיום זה קשה בהרבה, אלא אם אתה מוכן לקנות הרפתקאות לא-רשמיות. יש הרבה מאוד הרפתקאות / מודולים קלאסיים שאפשר לרכוש כ PDF ב dmguild.com - אישית הבעיה שלי זה לברור מה טוב ומה לא מכזה מגוון אדיר.
 
ההרפתקאות בעבר היו הרבה יותר "רזות" בכל מה שלא קשור למפה + מי נמצא איפה על המפה, כשהעלילה הכללית הוצגה בצורה די שלדית.

ההרפתקאות החדשות הרבה יותר מפרטות בדרך כלל על מקרים ותגובות, איך הדב"שים/מפלצות יגיבו לדמויות ומה אפשר לעשות שם. מהבחינה הזו הן הרבה יותר "גדושות" גם אם במודולים הישנים היו הרבה יותר "מספרי חדרים" של היתקלויות וקומות במבוך.
 
חזרה
Top